Просмотр содержимого документа
«Открытый урок I LOVE FOOD»
План – конспект открытого урока по английскому языку по учебнику «RainbowEnglish» О. В. Афанасьевой, И.В. Михеевой
ПО ТЕМЕ
I love food
Урок в 4 классе к учебнику О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой «RainbowEnglish».
Тема: Ilovefood. «Введение и отработка речевого образца «Wouldyoulike (some) …? Iwouldlike (some)…».
Цель: ввести и отработать новый речевой образец «Wouldyoulike (some) …? Iwouldlike (some)…».
Задачи:
Образовательные
-обобщить пройденный лексический материал;
-закрепить грамматические навыки: Употребление Presentsimple в утвердительном, отрицательном и вопросительном предложениях, с глаголом tolike по теме «Еда»;
-развивать умения и навыки устной речи:
-учить запрашивать информацию, используя вопросWouldyoulike? и отвечать на них Yes, please. No, thankyou.
- Good morning, class, sit down, please. It’s nice to see you.
Who is on duty today? What day is it today? What date is it today? Who is absent? OK, thank you, sitdown, please.
How are you today? Are you happy? Are you tired? Are you sick? etc.
Verygood, thankyou.
Let’s begin our lesson.
II. Лексико-фонетическаязарядка.
Now, look please on the board. Let’s do a phonetic exercise. (сл. 2)
Verynice, thankyou.
Now, let’s remember some words on the theme “Food”.
Look on the board. Name what you see. (сл. 3, 4, 5, 6)
III. Работа с языковым материалом.
Ребята, к вам приходят гости? Вы их угощаете чем-нибудь? Как вы это делаете? Что говорите? Хорошо. И как вы думаете, что мы будем сегодня учиться делать на уроке? Правильно. Мы будем учиться вежливо предлагать угощения, а также вежливо принимать угощения или отказываться от него.
So, open your student’s books at p. 19
Let’sreadtherule. (1 ученик читает правило, затем всем классом обсуждаем правило).
(сл. 7)And now let’s do ex. 4 p. 19in your student’s book.
Do you understand? OK. And one more exercise.
Let’s open workbooks and do ex. 2 p. 82
Very good of you!
IV. Физкультминутка.Now let’s relax.
Stand up! Si down!
Hand on hips! Sit down!
Hands up! To the sides!
Bend left! Bend right!
Jump! 1, 2, 3, 4, 5. Stop!
Andoncemore.
V.Лексические упражнения.
Ребята, давайте вернемся к речевому образцу «Wouldyoulike (some) …?». А как мы скажем «Я хотел(а) бы (немного) …?»? (сл. 7)
I would like (some) … . Yes, of course.
So, now look on the board. Here you can see a question “What would you like to eat?” and a cluster (сл. 8).Write what you want to eat and answer this question. (P1, P2, P3,…).Good of you!
Then you can see another question “What would you like to drink?” (сл. 9).
Write what you want to drink and answer this question, too. (P1, P2, P3,…). Very good!
And one more task for you. Let’sworkinpairs. (сл. 10)
Welldone! (сл. 11)Thank you for your job.
VI.Домашнеезадание.
Open your diaries and write down the homework.
VII. Подведениеитогов
It’s time to finish our lesson. I’m pleased with your work. . Do you like our lesson today? Was it interesting? Was it useful for you? As for me, I like your work today. I’m happy to have such bright pupils! You marks are…Thankyouforthelesson.