Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей
Задачи:
Воспитательно-образовательные аспекты:
1.Развивающий аспект
3.Социальный аспект
4.Учебный аспект
Языковой материал.
Л.Е. по теме: Tornadoes are the most terrible of all storms
The building was severely damaged by the flood/ hurricane/earthquake
Гр.М.: Past Simple & Past Continuous Tenses.
Тип урока: речевой (комуникативный)
Оснащение урока (Учебные пособия и оборудование): компьютер, мультимедийный проектор, экран, Презентации, аудиоматериал: аудиозапись (приложение к УМК).
Структура урока:
I. Подготовка учащихся к учебной деятельности.
1)организация класса
2)фонетическая зарядка
П. Введение и закрепление нового ЯМ.
а) подведение итогов урока
б) домашнее задание
в) выставление оценок
Ход урока.
I. Подготовка учащихся к учебной деятельности.
Задачи:
Форма работы Т —> Сl.
Teacher:
Teacher: What date is it today?
Pupil: Today is the … of October.
Teacher: What day is it today?
Pupil: Today is ….
Teacher: Who is absent?
Pupil: Nobody is. All are present.
Teacher: What’s the weather like today?
Pupil: It’s a nice autumn day. It is warm and sunny. It doesn’t look like rain.
Teacher: It is a lovely day. Thank you, sit down.
Установка на урок.
Teacher: Children, today we'll continue talking about Natural Disasters. We are going to learn some information about tornadoes.
Установка:
Teacher: As usual, we begin with pronunciation. Open your books at p.27. See ex.90. You will need these words today. Listen to them and read. Mind your pronunciation. (CD звуковое приложение к УМК).
Форма работы CD—> Сl
3) Речевая зарядка. Задачи:
Установка: Answer my questions.
Форма работы T —> Pl —> P2 —> РЗ —> P4 —> P5.
II. Введение и закрепление нового ЯМ.
Задача: Развить непроизвольное запоминание.
Установка: Today we will continue to speak about disasters. But first you need some new words. Please, open ex. 87, p. 26. There are three words that you must differentiate: to destroy, to break and to damage. Read their meanings, the examples and translate.
(после того как выполнили данное упражнение, закрепить его)
T.: Look at the blackboard. Complete the sentences with the words in the box.
APPENDIX 8-1. – презентация в PowerPoint.
T.: Make up your sentences with these works.
Форма работы T —> Pl —> P2 —> РЗ —> P4 —> P5.
T.: Thank you.
ПI. Проверка домашнего задания.
Задача:
Цель: Проверить правильно ли выполнено задание.
Установка: And now look at the blackboard.
APPENDIX 8-2. – презентация в PowerPoint. (на экране кадры со стихийными бедствиями в разных точках земного шара).
Your have read and translated the text Tornadoes (ex. 89, p.26) at home. Now find the words and phrases in the text which have a similar meaning to the following:
Форма работы T —> Сl
APPENDIX 8-3. – презентация в PowerPoint. (на экране упражнение на проверку домашнего задания).
Форма работы T —> Pl —> P2 —> РЗ —> P4 —> P5.
Keys:
T.: - As you know, the disasters usually break something, damage buildings or even destroy towns. Who do you think helps people if they get into a disaster?
(Учащиеся могут дать ответы по-русски).
Yes, you're right. They are emergency workers.
- Read the text in ex. 95, p. 27 about these people and say who helps other people. (People who help others when there is a disaster are doctors, nurses, firemen, water and gas workers, the police, the army.)
APPENDIX 8-4
- Work in groups and decide what the emergency workers do. Ex. 96, p. 27, will help you. (5. Evacuate people from dangerous areas. 6. Get medicines and food to the dangerous places.)
а) подведение итогов урока
Задача: проверить достигнуты ли поставленные в начале урока задачи.
б) домашнее задание
Задача: разяснить и частично выполнить домашнее задание.
Форма работы: T —> Pl —> P2 —> РЗ —> P4 —> P5
- T.: Well done. Thank you very much. So to sum up say what new information have you learnt? Which of the activities at the lesson were more interesting for you?
- (ученики отвечают на вопросы учителя).
- Now you can speak about natural disasters and so at home do ex. 22, on p. 35. Write down what is typical of a tornado, an earthquake, a hurricane, a volcano, a flood and drought. Use the phrases in the box.
в) выставление оценок
Задача: 1. Определить уровень сформированности навыков и умения по видам речевой деятельности в соответствии с этапами уроков
3. прокомментировать выставленные оценки.
T.: -Thank you very much. Well done!
Your marks are…
The bell has gone. The lesson is over. You are free. Thank you. Good-bye.
Cl - Thank you. Good-bye.
* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт