kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Научная статья : Инновационные технологии в обучении английскому языку

Нажмите, чтобы узнать подробности

В статье рассматривается роль информационных технологий, использование интернет-ресурсов и преимущества медиаобразования в обучении иностранным языкам. Проанализированы результаты анализа эффективности лингвистического обучения по материалам, полученным с информационных технологий и сайтов иностранных языков

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Научная статья : Инновационные технологии в обучении английскому языку»

Инновационные технологии в обучении английскому языку

Юлдашева Гулчехра Ганишеровна


Караулбазарский профессиональный колледж

промышленности и транспорта, Узбекистан

В статье рассматривается роль информационных технологий, использование интернет-ресурсов и преимущества медиаобразования в обучении иностранным языкам. Проанализированы результаты анализа эффективности лингвистического обучения по материалам, полученным с информационных технологий и сайтов иностранных языков.



Ахборот технологияларининг тараққий этиши таълим соҳасига ҳам катта ўзгаришлар киритди. Коммуникация воситалари соҳасидаги глобаллашув ахборот алмашинув жараёнларини тезлаштириб юборди.

“Сўнгги статистик маълумотларга кўра, ўтган 50 йил давомида ахборот узатиш тизимининг фаолияти 300 минг мартага тезлашган. Янада кўплаб янгиликлар киритиш ва аҳолини тезкор жалб этиш мақсадида интернет нархлари минг маротаба арзонлашган”(1).

 Ахборот технологиялари бугун нафақат ўқитишнинг илғор замонавий инновацион усулларининг юзага келиши ва ривожланишига, балки машғулотларнинг турли технологиялар орқали янгича шаклларда ташкил этилишидан тортиб, дарслар давомида ҳамда дарсдан ташқари таълим олишда билим олувчиларга тақдим этиладиган материалларнинг сифатининг ўзгариши, турларининг кўпайиши, уларни узатиш ва қабул қилишнинг янгича кўринишларини ҳам юзага келтирди.

Шунинг баробарида ахборот технологиялари соҳасидаги янгиланишлар чет тилларини ўрганиш бўйича ҳам турли дастурлар ва имкониятларни яратмоқда. Ҳозирги кунда уяли телефон дастурлари, компьютер технологиялари ёрдамида ҳам муайян даражада чет тилини билиш кўникмаларини ўзида шакллантириш имконияти мавжуд. Жумладан, уяли телефонларда турли мобил иловалар орқали хорижий тилларни турли даражада билувчилар учун тест топшириқларидан тортиб, луғат бойлигини ошириш, матнлар устида ишлаш, чет тилидаги диалог ва матнларни тинглаш қобилиятини ривожлантириш имконияти мавжуд. Ҳатто сўзлашиш кўникмаларни шакллантириш бўйича кўплаб дастурларни юклаб олиш, кундалик ҳаётда улардан исталган вақтда фойдаланиш мумкин.

Шунингдек, чет тили дарсларида хорижий тилни ўрганишдаги амалий кўникмаларни шакллантириш бўйича Интернет базасидаги турли материалларни ишлатса бўлади. Бу борада тилшуносликка оид китоблардан ташқари, интернет ОАВ материалларидан фойдаланиш ҳам яхши самара беради. Фақат бунда айнан халқаро майдонда тан олинган, рўйхатдан ўтган ОАВ материалларидан фойдаланиш тавсия этилиши зарур. Чунки айни вақтда глобал тармоқ “оммавий маданият” ва ахборот хуружларининг энг қулай воситасига ҳам айланиб бораётганини эътибордан четда қолдириш мумкин эмас.

Интернет сайтларидаги материаллар тил ўрганишда айнан ҳозирги даврда қўлланилаётган лисоний воситаларнинг амалда қўлланилишига яхши мисол бўла олади. Жумладан:

  • Интернет нашрлар сўз бойлиги ва ёзма тил кўникмаларни ривожлантириш борасида яхши манба бўла олади.

  • Интернет сайтларидаги аудиоматериаллардан ўқувчиларнинг тинглаш қобилиятини шакллантириш ва ривожлантириш мақсадида фойдаланиш мумкин.

  • Интернетдаги видео маҳсулотлар энг замонавий ва янги маълумотлар, тил бойликлари билан бойитилган ҳаётий ахборот материали бўла олади.

Чет тилини ўқитишда ахборот технологиялари воситаларидан, айниқса, Интернетдан фойдаланиб, тил ўргатишда жуда кенг имкониятлар мавжуд. Чунки Интернет энг сўнгги ахборотни ўзида жамлаш баробарида, унда амалиётда фойдаланилаётган энг сўнгги тил қатламлари ҳам мавжуд бўлади. Бу эса дарсларнинг янада жонли ва самарали ўтилишига таъсир этмай қолмайди. Шуни ҳисобга олган ҳолда, сўнгги вақтларда медиа таълим соҳаси тобора ривожланиб бормоқда. Мазкур соҳа бир томондан дарс жараёнларида технологияларни фаол қўллашни назарда тутса, бошқа бир нуқтаи назардан медиа воситаларининг кишилар билим олишидаги кучли таъсирини тадқиқ этади. Соҳанинг ҳар икки жиҳати ҳам ёшларга хорижий тилларни ўргатишда яхши самара беради.

Медиа таълим ҳозирги ахборот асрида шахснинг бевосита турли медиа технологиялар, хусусан, оммавий ахборот воситалари, кино санъати, интернет ва мобиль технологиялар орқали билим ва ахборот олиш, улар орқали маънавий ривожланиб боришини англатади. Бугунги минглаб ахборот узатувчи воситалар ва каналлар қуршовида яшаётган инсон учун ахборот худди нон ва сувдек кундалик эҳтиёжга айланиб улгурган. Бундай вазиятда эса барча ёшдаги кишилар учун медиа таълимнинг аҳамияти нечоғлик юқори эканини сезиш қийин эмас.

Юқорида таъкидлаганимиздек, медиа таълим тушунчаси турли илмий манбаларда ва соҳаларда турлича талқин этиб келинади. Жумладан, педагогика соҳасида у орқали кўпроқ таълим жараёнида медиа технологиялари, медиа маҳсулотларини қўллаш ва ўқувчиларни шу йўл билан билимини ошириш, айни вақтда таълим самарадорлигига эришиш билан бирга уларда медиа технологияларидан фойдаланиш кўникмаларни ҳам шакллантириб боришни кўзда тутилади.

Бевосита медиа таълим масалаларига дахлдор маълумотларни бериб борадиган Канадалик мутахассисларнинг “medialiteracyweek” сайтида медиа таълимга қуйидагича таъриф берилган:

“Медиа таълим ОАВ хабарлари ва маҳсулотларининг табиати, техникаси ва таъсирини танқидий англаш имконини берадиган шахсларнинг медиа саводхонлигини ошириш жараёнидир”(2).

Албатта, таълимдаги бундай янгиланишлар ёш авлод интернет тармоғининг асосий ва энг фаол фойдаланувчиси ҳисобланган бугунги кун учун ниҳоятда муҳимдир.

“Интернет шуниси билан ўзига жалб қиладики, фойдаланувчи унинг ёрдамида ўз маълумоти даражасини ошириш мақсадида исталган ахборотни олиши мумкин” (3).

Медиа таълимни тараққий эттиришнинг зарурлиги мазкур соҳанинг ёшларнинг чет тилларини ўрганишида ижобий самаралар бера олишида ҳам яққол намоён бўлади.

Бугунги авлод билим ва дунёқарашни ўстиришда китоблар мутолааси билан бирга, ижтимоий тармоқлар, мессенжерларнинг “ботлари”, мобил иловалар орқали узатиладиган маълумотлар, янгиликлар, электрон шаклдаги китоблар, суратлар, видео ва анимацияли ахборот материалларидан кўпроқ фойдаланмоқда.

Чет тилидан дарс машғулотларига мазкур манбалардан олинган материалларини жорий қилиш ёшларда интернет маълумотларидан тўғри ва оқилона мақсадларда фойдаланишни шакллантиради. Чунки ўқитувчи дарс машғулоти чоғида муайян хорижий тилдаги интернет материалини тил ўрганувчиларга тақдим қилар экан, унинг қайси сайтдан олганини эслатади. Тил ўрганишда қайси манбалар фойдали эканлиги бўйича муайян кўрсатмалар бериб боради.

Интернет сайтларида бир мавзу ёки рўй берган воқеа юзасидан матнли, аудио ёки видео маҳсулотни топиш мумкинлиги эса тил ўргатиш жараёнларини янада қизиқарли қилади. Мавзу бўйича сўз бойликларини турли шаклдаги ахборот материаллари орқали шакллантиришларига туртки бўлади. Матнли маҳсулотлар ва видео маҳсулотларида қўлланган лексик бойлик ва синоним сўзларни қиёсий ўрганиш имконияти ҳам туғилади.

Хулоса қилиб айтганда, чет тилларини ўрганиш ҳозирги ахборот асрининг долзарб вазифаларидан экан, ўсиб келайтган ёш авлодга тил ўрганишнинг самарали усулларини кўрсатиш ва жадал ўргатиш усулларини ишлаб чиқиш ниҳоятда муҳимдир. Бу борада расмий интернет манбалари материалларидан фойдаланиш, жаҳон мамлакатлари тажрибасида медиа таълимнинг илғор усулларини ўрганиш ва таълим жараёнларига уларни тадбиқ этиш таълим жараёнларининг қизиқарли бўлиши ва яхши натижаларга эришишда муҳим омил бўла олади. 

ФОЙДАЛАНИЛГАН АДАБИЁТЛАР

  1. Тожиев Д. Ўргимчак тўри // uchildiz.uz. 29.04.2016

  2. medialiteracyweek.ca.

  3. Муҳaмедов А. Интернетга қарамлик одатининг олдини олиш // uzinfocom.uz. 30.04.2014





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Научная статья : Инновационные технологии в обучении английскому языку

Автор: Юлдашева Гулчехра Ганишеровна

Дата: 16.05.2018

Номер свидетельства: 469796

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(261) "Развитие коммуникативных способностей учащихся путем использования интерактивных технологий на уроках английского языка в начальной школе "
    ["seo_title"] => string(160) "razvitiie-kommunikativnykh-sposobnostiei-uchashchikhsia-putiem-ispol-zovaniia-intieraktivnykh-tiekhnologhii-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka-v-nachal-noi-shkolie"
    ["file_id"] => string(6) "162065"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1422297170"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(156) "Научная статья : Использование инновационных технологий на уроках английского языка"
    ["seo_title"] => string(80) "nauchnaia_stat_ia_ispol_zovaniie_innovatsionnykh_tiekhnologhii_na_urokakh_anghli"
    ["file_id"] => string(6) "469797"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1526427726"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(111) "МЕТОД ПРОЕКТОВ КАК ИННОВАЦИОННАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ"
    ["seo_title"] => string(69) "mietod-proiektov-kak-innovatsionnaia-piedagogichieskaia-tiekhnologiia"
    ["file_id"] => string(6) "278868"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1453139360"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(173) "Научная статья на тему: Инновационные образовательные технологии на уроках английского языка"
    ["seo_title"] => string(80) "nauchnaia_statia_na_temu_innovatsionnye_obrazovatelnye_tekhnologii_na_urokakh_an"
    ["file_id"] => string(6) "551494"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1590521247"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(131) "Опыт работы по теме "Новые термины и определения в библиотечной работе" "
    ["seo_title"] => string(80) "opyt-raboty-po-tiemie-novyie-tierminy-i-opriedielieniia-v-bibliotiechnoi-rabotie"
    ["file_id"] => string(6) "128938"
    ["category_seo"] => string(13) "vsemUchitelam"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1415611366"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства