Блоки, этапы урока | Деятельность учителя | Информационное пространство (содержательная сторона) | Деятельность учащихся, режим работы | УУД |
I блок - целевой | |
1.Оргмомент | Приветствует учащихся | Good morning! I am glad to see you. Sit down. | Отвечают | |
2.Целеполагание | Формулирует цель урока | T – Well, sit down, please. Let’s start our adventure. I see Russian and English boys and girls. Let’s introduce ourselves. My name is… (I am …) I am … I’m from Russia (Moscow). I’m from the UK (London). Thank you, children Look at each other, look at the blackboard on photos. What is the title of our lesson? Today we’ll speak about two capitals – London and Moscow. | Отвечают | Личностные Коммуникативные Регулятивные |
3.Актуализация знаний | Диалогическая речь. | T –. But I suppose, you want to know about each other more. Ask questions to each other and answer them. Who will come here? Примерный диалог: – Hello! – Hi! – Where do you live? –– Have you got a family? – Yes, I have. And you? – I have got a big family: my mother, my father, my brother and I. – What is your hobby? - What is your favorite subject? -- What is your favorite sport? - What is your favorite writer? And your? | Отвечают | Коммуникативные Личностные |
II блок - процессуальный | |
Работа над ЛЕ | Работа в парах. Учитель предлагает учащимся составить слова. | T – Children, you are from different countries. I’m sure you would like to learn more about the United Kingdom and Russia, about London and Moscow. To understand each other we need some words. So, it’s time to practice vocabulary. You have some words. But the letters are mixed. The task for you is to put the letters in these words in the right order. Is the task clear? You’ll work in pairs. You must do it as quickly as you can. umsemu (museum) numontme (monument) retteha (theatre) distamu (stadium) nemaic (cinema) legalry (gallery) aresqu (square) picalat (capital) T – Well, the time is up. Read the words. Look at the blackboard and correct mistakes. | Составляют слова | Коммуникативные Познавательные |
Совершенствование навыков устной речи | Фронтальная работа Учитель предлагает учащимся составить словосочетания или предложения, используя слова, написанные на доске. | T – Well, a new game for you. Use the words from the blackboard and make up the word combinations or sentences with them. – an old museum, an interesting museum, to visit the museum… – a famous monument, a monument to Admiral Nelson… – to visit a theatre, a lot of theatres… – to go to the stadium, a modern stadium… – to go to the cinema… – Art gallery, the Tretyakov Gallery… – Trafalgar Square, Red Square… – the capital of the UK, The capital of Russia… | Составляют словосочетания | Коммуникативные Познавательные |
Совершенствование навыков чтения с полным пониманием | Предлагает прочитать предложения и согласиться или нет | – Let’s play the game “Agree or Disagree”. Read the sentence, please. Repeat the statement if you agree with it and correct it if you disagree. You may look at the map of London at page 94. Moscow is different from London. (I agree with you) Moscow is the capital of the UK. (I disagree with you) Moscow is one of the most interesting and famous cities in Europe. (I agree with you) The Tretyakov Gallery is in London. (I disagree with you) The Kremlin stands in Red Square in Moscow. (I agree with you) Tourists in Moscow always visit Tower of London(I disagree with you) Moscow stands on the Moskva –river Arbat Street is in the center of Moscow
Trafalgar Square is in London. (I agree with you) Big Ben is in France (I disagree with you) You can visit the British Museum in London. (I agree with you) London is not a beautiful city. (I disagree with you) You can see the Houses of Parliament in London. (I agree with you) Tourists in London always visit The Bolshoy Theatre (I disagree with you) London stands on the river Thames Westminster Abbey is a symbol of England | Читают по цепочке, соглашаются или нет. + I completely agree with you. That’s right. That’s correct. – I disagree with you. That’s wrong. You’re mistaken. | Коммуникативные Познавательные |
Совершенствование навыков аудирования | Индивидуальная работа. Предлагает посмотреть фильм и отметить достопримечательности, которые были упомянуты | Watch a film about London and underline places from the list that you will see in the film Trafalgar Square The Tower of London The Houses of Parliament Big Ben Buckingham Palace Whitehall | Смотрят и отмечают | Коммуникативные Познавательные |
Совершенствование навыков диалогической речи | Работа в парах. Предлагает ответить на вопросы. | – You have known more about capitals. Would you like to visit Moscow or London? What places would you like to see? Let` s speak about it. Make up your own dialogues and act them out. | Отвечают на вопросы | Коммуникативные Личностные Познавательные |
Совершенствование навыков чтения с извлечением информации | Работа в группах. Предлагает вставить слова в пропуски | Fill in the gaps and then read correct texts
As for me, I’d like to visit London. It’s a beautiful. city. London is one of the interesting cities in Europe. I want to visit Trafalgar Square. It is a central square. I would also like to see the Houses of Parliament, Big Ben, Westminster Abbey and the Tower of London. The Tower of London is not one building, Kings and Queens live in this place. |
Moscow is the capital of Russia. It’s a beautiful city too. It has a long history. Red Square is a main square of the city. In Moscow you can see green parks and squares, stadiums and cinemas. The Tretyakov Gallery is one of the biggest art galleries..Many tourists come to Moscow every day. | | Дети читают тексты, распределяют обязанности, вставляют слова в пропуски.
командир переводчик чтец редактор | Коммуникативные Познавательные Регулятивные |
Викторина | Индивидуальная работа. Предлагает назвать правильный ответ | Викторина «Достопримечательности» | Называют правильный ответ | Познавательные |
III блок - аналитический | |
1.Информация о домашнем задании | Объясняет домашнее задание | Составьте свою викторину. | Записывают домашнее задание | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |
2.Рефлексия | Предлагает оценить свою работу на уроке | Выберите верное утверждение: Я сам не смог справиться с затруднением. У меня не было затруднений. В большинстве случаев я только слушал.
Наш урок приблизился к логическому завершению. И мне бы очень хотелось знать понравился ли урок? Пожалуйста, подумайте и поднимите круг цветной стороной- если вам понравился, белой стороной-если нет
| Оценивают свою работу на уроке при помощи рефлексивных кругов | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |
3.Подведение итогов работы | Оценивает работу учащихся | T – Children, did you enjoy our lesson? Что вы узнали? Что на уроке было самым важным? Какие открытия сделали вы? | | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |
4.Заключительный этап | Благодарит за работу, прощается | That is all for today. The lesson is over. Say goodbye to our guests. Goodbye, everybody. | Встают, прощаются | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |