kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Материалы к уроку английского языка в 4 классе по теме "Food"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Обеспечить задачи  урока:  

1. Образовательные:

  • формирование лексических умений и навыков в устной речи;
  • формирование грамматических навыков (употребление местоимений SOME и ANY в речи);
  • отработка произносительных навыков.

2. Развивающие:

  • продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;
  • строить высказывание по образцу и самостоятельно;
  • развивать навыки аудирования и чтения.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Материалы к уроку английского языка в 4 классе по теме "Food" »

Тема: “Food and Drink”

Цели и задачи урока:

  • Учебные:

    • повторение и закрепление активной лексики по теме «Еда и напитки»;

    • развитие навыков неподготовленной речи;

    • повторение грамматического времени Present Simple и Past Simple

    • повторение some/any, how many/how much

  • Развивающие:

    • развитие коммуникабельности, самостоятельности, умения сотрудничать, развитие способностей к логическому изложению, к формулированию выводов

    • умение подготовить связное высказывание по теме

  • Воспитательные:

    • формирование мотивации к изучению английского языка

Материалы учебных пособий: Student’s book, Cassette), Cambridge, “Fun for Movers”, Cambridge University Press, мультимидийная программа к учебнику Биболетовой 4 класс

Оснащение урока: наглядный материал (комплект карточек с изображением продуктов питания), Аудиозапись песни “I like food”, карточки с грамматическим и лексическим материалом.

Оборудование: магнитофон, компьютер, плакат с формами неправильных глаголов

ХОД УРОКА

I. Организационный момент

The pupils are taking their seats at their desks.

Teacher: Good morning, boys and girls! How are you?
Students: Good morning, teacher! Учащиеся показывают карточки, обозначая свое настроение.

Определение темы урока:

-клик компьютера, на экране перепутанные буквы

Учащиеся догадываются о теме урока- “Food”

II. Речевая зарядка

Teacher: Do you remember the story about Robin-Bobin, who is a good eater?

Student: Yes, we do.

Teacher: Let’s sing song about him.(Звучит песня I like food)

Teacher: And what about you? Well, my friends I want you to answer my questions. Are you a good eater?

What do you like eating?

What don"t you like eating?

What does your mum give you to eat for breakfast\dinner\supper?

What do you usually eat when you are hungry?

What do you usually drink when you are thirsty?



Teacher: Well, my friends I want you to answer my questions. What kind of fruit grow in the tree?
Student: apples, oranges, plumps, pears.

Teacher: Which vegetables do we put when we cook soup?
Student: Potatoes, onion, carrot, cabbage

Teacher: What do we need to make a cheese sandwich?
Student: Bread, butter and cheese.

Teacher: Name soft drinks
Student: Coca-Cola, Pepsi, Fanta, Sprite

Teacher: I wonder if you know any names of berries
Student: strawberry, cherry

III. Развитие навыков аудирования

Teacher: You will hear a short funny story, which happened some years ago in England. But first, let’s look at the board and copy the words in your vocabulary books.

На доске выписаны слова с переводом, которые встретятся в истории.
New words:

  1. sailor

  2. voyage

  3. pretty

  4. in a few days’ time

  5. marry

  6. port

  7. reach

  8. Freetown

Teacher: Your attention, please. Listen to the story twice and then you’ll translate it one by one.

Звучит рассказ. Ребята слушают его два раза. Потом, при повторном прослушивании, по предложению переводят его на русский язык.

Jack was a young sailor. He lived in England, but he was often away with his ship. One summer he came back from a long voyage and found new neighbours near his mother’s house. They had a pretty daughter and Jack soon loved her very much.
He said to her, “My next voyage will begin in a few days’ time, Gloria. I love you, and I’ll marry you when I come back. I’ll think about you all the time and I’ll write to you and send you a present from every port.”
Jack’s first port was Freetown in Africa, and he sent Gloria a parrot from there. It spoke five languages.
When Jack’s ship reached Australia, there was a letter from Gloria. It said, “Thank you for the parrot, Jack. It tasted much better than a chicken.

Teacher: Now which of the following sentences are true and which are false.

Teacher: Jack was a fisherman.
Students: False

Teacher: Jack and his mother lived in England.
Students: True

Teacher: Jack met a pretty neighbour’s daughter.
Students: True.

Teacher: He wanted to marry her.
Students: True.

Teacher: Jack sent Gloria a dog, which spoke five languages
Student: False

Teacher: Gloria cooked parrot for dinner.
Student: True

Teacher: All right, now try to answer these questions. Why did Jack make long voyages?
Student: Because Jack was a sailor.

Teacher: Where did Gloria live?
Student: She lived near Jack’s mother’s house.

Teacher: Why did Jack think about Gloria all the time?
Student: Because he loved Gloria.

Teacher: Where did Jack send Gloria the parrot from?
Student: Jack sent Gloria a parrot from port in Africa.

Teacher: Where did Jack get Gloria’s letter about the parrot?
Student: Jack got Gloria’s letter in Australia.

Teacher: What did Gloria do tо the parrot?
Student: She cooked it.

IV Физминутка (игра с мячом)

Teacher: Now let’s play with the opposite words. I’ll name a word and throw you a ball, you will catch it and tell me the opposite word.

Teacher: short
Student: long
Teacher: ugly 
Student: pretty

Teacher: old
Student: new
Teacher: winter
Student: summer

Teacher: big
Student: small
Teacher: worse 
Student: better

Teacher: Ok, now let’s write a story. You will put one word in each empty place.

Ученикам раздаются карточки с историей, в которой пропущены слова. Они вставляют слова, подходящие по смыслу в пропуски. История проверяется. Объявляется конкурс на лучшее название истории.

Freetown is a …… in West Africa. Jack and another ……. From his ship went into a shop there and saw a beautiful bird. It was red and grey ………., and it …. “Hello,” to them. Jack said to his friend, “I’m going to …… it to Gloria. She’s the daughter of my mother’s ……………It will be a nice ……... for her’. Then Jack and his friend ……. a restaurant and ate ….. and fried potatoes there. They ….. very good.

(Ответ: port, sailor, parrot, said, send, neighbour, present, went to, chicken, tasted)

IV. Лексические игры

Teacher: Each of you will get a card with the name of fruit and vegetables. I want you to put the words into two lists.

mushrooms pear garlic carrot apple onions grapes pineapple beans

fruit

vegetables

pineapple            

beans                

 

 

Учащиеся заполняют таблицу, и мы ее проверяем.

Teacher: Look at the board you see the names of some drinks with mixed letters. What are they?

1. eta
2. rebe
3. klim
4. fecofe
5. rituf eciju
6. nilemar retaw

Учащиеся отгадывают названия напитков и произносят и по буквам. (Tea, beer, milk, coffee, fruit juice, mineral water)

Teacher: Now, you have a card with the sentences. Each sentence has a mistake. Find it and correct it.

  1. I don’t like an ice-cream.

  2. Can I have a bread, please?

  3. I’m hungry. Here is some sandwich.

  4. How much eggs do you want?

Учащиеся находят ошибки и исправляют их. Мы проверяем.

Teacher: Well children, you are well done!

Did you like lesson?

Учащиеся показывают карточки, определяя свое настроение.

Выставление оценок.

Д.З.



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Материалы к уроку английского языка в 4 классе по теме "Food"

Автор: Будницкая Регина Семеновна

Дата: 21.12.2014

Номер свидетельства: 146467

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(110) "Технологическая карта урока английского языка по теме "Еда" "
    ["seo_title"] => string(69) "tiekhnologhichieskaia-karta-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-ieda"
    ["file_id"] => string(6) "144824"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1418803738"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(132) "Технологическая карта урока английского языка по теме "Еда" для 5 класса "
    ["seo_title"] => string(83) "tiekhnologhichieskaia-karta-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-ieda-dlia-5-klassa"
    ["file_id"] => string(6) "144827"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1418804583"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(117) "Конспект урока английского языка по теме "Здоровый образ жизни" "
    ["seo_title"] => string(68) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-zdorovyi-obraz-zhizni"
    ["file_id"] => string(6) "130116"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1415818687"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(116) "Конспект урока английского языка в 9 классе по теме "Моя Родина" "
    ["seo_title"] => string(70) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-9-klassie-po-tiemie-moia-rodina"
    ["file_id"] => string(6) "145900"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1419010373"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(104) "Конспект урока английского языка по теме: "Еда и напитки" "
    ["seo_title"] => string(61) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-ieda-i-napitki"
    ["file_id"] => string(6) "192526"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1427467104"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства