kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Let's play chess! (урок английского языка в 5 классе)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Сценарий открытого урока в 5 классе. Урок направлен на формирование и в дальнейшем развитие грамматических навыков говорения (Present Simple), активацию лексики в речи обучающихся  и расширения кругозора вцелом. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Let's play chess! (урок английского языка в 5 классе)»

Lets play chess!

(Урок английского языка в 5 классе)


УМК: Н. Н. Деревянко “New Millennium English-5”

Цель: развитие коммуникативной и лингвистической компетенций

Задачи:

  • образовательные: расширить кругозор учащихся;

  • практические (учебные): активизировать употребление лексики в речи учащихся, развитие навыков изучающего чтения и говорения;

  • развивающие: развивать познавательную активность обучающихся;

  • воспитательные: воспитать уважение к собеседнику и его мнению.

Планируемые результаты:

  • личностные: формирование мотивации изучения английского языка;

  • метапредметные: развитие навыков коллективной и парной работ, а также работы с информацией (поиск и извлечение нужной информации);

  • предметные: развитие навыков чтения, говорения, диалогической и монологической речи и письма.

Межпредметные связи: история, элементы науки и спорта.

Форма работы: коллективная, индивидуальная, парная.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор.

Дополнительные материалы: карточки со словами и изображениями шахматных фигур, картонная шахматная доска, 2 листа бумаги формата А4 белого и чёрного цветов.


Ход урока

Introduction

T: Good morning, dear pupils, I am glad to see you! Sit down! I see that nobody is absent. It’s very good! Hope you’ll be active today.


Activity 1 Warming-up

T: I would like to play one game with you. But I can’t say what game it is.

The teacher asks questions, all the pupils in the class should answer them one by one, e. g.

T: Do you like playing games?

P: Yes/No.

T: Let’s play!

P: OK (all the pupils must agree even if their previous answers were negative)

T: What game?

P: Football (every pupil suggests his/her game to play; they must use only those words that they know).

T: I will not play with you (pupil’s answer doesn’t match with teacher’s one because they don’t know the teacher’s plan; the teacher has planned to play known game but the pupils don’t know it in English)


Activity 2 Guessing

After all mini-dialogues the teacher asks the pupils to open their books at p. 30 and look through the ex. 1a.

T: Please, read Alina’s stickers and say what club she attends often.

Pp: Chess club! (They don’t know what the word “chess” means).

T: Please, try to guess, what game it is.

Pp (say their variants; if one of them says right variant, the teacher agrees with him/her; if it takes long time and it’s hard for pupils to guess, the teacher shows the video fragment to help them to guess http://www.youtube.com/watch?v=xUtdpMw8B8Q 35 seconds; video fragment is shown even if pupils have guessed right)

T: So, what game is it? And what does it mean?

Pp: Шахматы!

T: Yes, chess means шахматы in Russian and all of you know this wonderful game (The teacher replaces the carton chess board on the school board and writes the word “chess” next to it).


chess

T: Can you play chess, by the way?

Pp: Yes/No.

T: At the beginning of the lesson I wanted to play chess with you. And we will talk about chess today.


Activity 3 Reading

T: Now let’s read the history of chess. Please, open your books at p. 31. I will read a text and you should follow my reading.

Pp (read the text one by one in a loud voice)


Activity 4 Working in pairs

T: Well done! You have pieces of paper with questions. Please, work in pairs and answer the following questions using the text on p. 31

Pp (read the questions, ask each other and answer them)

T: Now let’s check! When and where was chess invented?

Pp: Chess was invented more than 1500 years ago in India.

T: Why did people play this game?

Pp: People played this game to become better thinkers and good soldiers.

T: Do children play it at school?

Pp: Yes, they do.

T: Who is Alina Shevchuk?

Pp: Alina Shevchuk is an 11-year old winner of the chess tournament.

T: Why did she start to play chess?

Pp: She started to play chess because she had Maths problems and playing chess helped her to think better.


Activity 5 Physical activity

T: Very good, my dear pupils! I see you are tired now. Stand up, please. Let’s play different games!

T: Football! (Basketball, tennis, hockey and chess)

Pp (imitate playing all these games)

T: Well done! Sit down!


Activity 6 Playing Card Game

T: And now let’s play chess again but it will be different chess. There are paper cards on the board. Every card has a picture of chess figures. But you don’t see the other side of the cards. Other sides of the cards have some words.










The other side of the chess cards

always



never



sometimes


often



usually


every week



seldom




every day


Pp: (8 pupils come to the school board one by one, take the cards they like, read the word from the opposite side, stick it back but with the other side; their task is to ask questions using these words on the cards; they choose themselves whom to ask and that pupil should answer it).

T: (writes the sentence structure on the board)

What do you…… do?

What do you do…..?

I often (sometimes, never, usually, seldom, always) ….

I ……. every day/every week.


Activity 7 Writing

T: OK, now, please, open your copybooks and write down your answers.

Pp (write the sentences using structures on the board).


Activity 8 Round-up

T: OK, our lesson is finishing. Today we have worked a lot. Let’s some-up and tell things you have learnt at this lesson.

Pp (tell things one by one)

T: Your homework is ex. 5, p. 31. You must write eight questions to your friends in your copybooks. Your marks are……


Activity 9 Reflection

T: There are 2 sheets of paper (A4) on the school board. One is black and the other one is white. You see them. If your mood is good and you liked the lesson you should take a chess figure and stick it on the white piece of paper, if not choose the black one.

Pp (do reflection)

T: Dear pupils! Our lesson is over! If you still have some difficulties with learning, start playing chess. I am sure it will help you to be more thoughtful and succeful. I liked your work today. See you next lesson. Goodbye!

Pp: Goodbye!


Дополнительная информация:

1. фамилия и имя на английском языке: Tchirkova Yekaterina
название статьи на английском языке: Let’s play chess! (English Lesson for the 5th grade pupils)
2. аннотация статьи на русском и английском языках:

Урок разработан по УМК Н. Н. Деревянко “New Millennium English-5” для учащихся 5 класса с разной мотивацией обучения английскому языку. Урок комбинированного типа: позволяет закрепить грамматический материал по теме Present Simple и лексический (учащиеся повторяют ранее изученные виды игр). Также учащиеся знакомятся с новой лексической единицей - шахматы. В урок включены 3 вида речевой деятельности: чтение, говорение, письмо. Урок построен с учётом того, чтобы каждый учащийся смог построить предложение устно и на письме. Для этого учитель записывает структуры предложений на доске. Также в урок включена игра, придуманная самим учителем, которая является хорошим средством активизации лексики и грамматики.

A lesson is structured using materials from the studying book “New Millennium English-5” by N. N. Derevyanko for pupils of 5th grades with different motivation of learning English. It is a combined type of the lesson. It helps children to consolidate grammar materials on the topic of the Present Simple and vocabulary (pupils repeat previously studied types of games). Also pupils get acquainted with a new lexical unit chess. Lesson includes 3 kinds of speech activity: reading, speaking, and writing. The lesson is built taking into account the fact that each pupil should be able to construct a sentence orally and in the writing form. For this, the teacher writes the sentence structure on the school board. Also lesson includes a game invented by the teacher. The game is a good tool to enhance vocabulary and grammar.

3. ключевые слова на русском и английском языках:

игра, шахматы, турнир, играть, всегда, никогда, иногда, часто, обычно, каждую неделю, редко, каждый день

a game, chess, a tournament, to play, always, never, sometimes, often, usually, every week, seldom, every day.

4. пристатейные библиографические списки:

  1. Н. Н. Деревянко “New Millennium English” (учебник для 5 класса, 4-й год обучения). – Обнинск: Титул, 2013.- с. 30-31

  2. Формирование универсальных учебных действий в основной школе: от действия к мысли. Система заданий: пособие для учителя/под ред. А. Г. Асмолова. – М.: Просвещение, 2010. – С. 9-10, 35, 57-59, 131-140.

  3. https://yandex.ru/images/?clid=1985552-216

  4. http://www.youtube.com/watch?v=xUtdpMw8B8Q


4




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Let's play chess! (урок английского языка в 5 классе)

Автор: Чиркова Екатерина Юрьевна

Дата: 19.10.2016

Номер свидетельства: 350565

Похожие файлы

object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(178) "открытый урок по  английскому языку 8 класс" Олимпийские игры- пропаганда здорового образа жизни" "
    ["seo_title"] => string(100) "otkrytyi-urok-po-anghliiskomu-iazyku-8-klass-olimpiiskiie-ighry-propaghanda-zdorovogho-obraza-zhizni"
    ["file_id"] => string(6) "199485"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1428586211"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(95) "Конспект урока английского языка во 2 классе "Sport games""
    ["seo_title"] => string(53) "konspiekturokaanghliiskoghoiazykavo2klassiesportgames"
    ["file_id"] => string(6) "280141"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453320058"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(84) "Презентация к уроку английского языка "Sport Games""
    ["seo_title"] => string(50) "priezientatsiiakurokuanghliiskoghoiazykasportgames"
    ["file_id"] => string(6) "280146"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1453320620"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(275) "Конспект  урока английского языка в 5 классе по теме:  «Неопределенная форма глагола. Повелительное наклонение». (УМК К. Кауфман, М. Кауфман «Happy English.ru») "
    ["seo_title"] => string(165) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-5-klassie-po-tiemie-nieopriedieliennaia-forma-ghlaghola-povielitiel-noie-naklonieniie-umk-k-kaufman-m-kaufman-happy-english-ru"
    ["file_id"] => string(6) "197563"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1428255643"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(87) "Урок-соревнование по английскому языку "Past Simple" "
    ["seo_title"] => string(54) "urok-sorievnovaniie-po-anghliiskomu-iazyku-past-simple"
    ["file_id"] => string(6) "231483"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1442508010"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства