kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Let’s cook

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок к учебнику Spotlight 6 "Давайте готовить!"

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Let’s cook»

Урок. Let’s cook! (page 90) 6 класс (20.04.2015)

Обучающие цели:

  • введение новых слов, обозначающих способы приготовления пищи,

  • развитие умения пользоваться двуязычным словарем,

  • закрепление лексики по теме «Еда»,

  • развивать умения и навыки во всех видах речевой деятельности,

  • создать условия для применения знаний.

Развивающие цели:

  • развитие умений ознакомительного чтения,

  • развитие умений делать сообщение в связи с прочитанным,

  • развивать интерес к изучению английского языка,

  • развитие умений использовать речевой образец в качестве опоры для построения собственных высказываний, использовать языковую догадку.

Воспитательные цели:

  • способствовать развитию потребности уметь слушать, договариваться и приходить к общему решению в групповой деятельности,

  • развивать чувство сотрудничества в парной работе.


  1. Организационный момент.

Hello, students. I am glad to see you. Sit down, please.

  1. Речевая зарядка

Who’s on duty today? What season is it now? What month is it now? What day of the week is it today? Is anybody absent?

  1. Проверка домашнего задания. Введение лексики.

At home you looked though the dictionaries and found words from ex. 1 p. 90.

What part of speech are all these words?

How do we pronounce them? Repeat after me.

Boil [bɔɪl] варить

Fry [fraɪ] жарить

Stir [stə:] размешивать

Dice [daɪs] резать кубиками

Mix [mɪks] перемешивать

Bake [beɪk] испечь

Add [æd] добавлять

Melt [melt] растопить

Peel [pi:l] очищать

Pour [pɔ:] выливать

Which actions can you see in the pictures?

What is the past tense of these verbs?

  1. Постановка целей урока.

We remembered the words. When can we use them? What do you think will be our lesson today? (Cooking). So, what is the aim of our lesson? (To repeat names of food and drinks, to learn words, which will help us to tell how to cook)

  1. Чтение. Аудирование.

(раздать листочки с заданием) Look at the text. What type is it? (it is recipe [resipi])

Think what new words can you use instead the gaps.

Let’s listen and check.

Now you can give marks for yourselves and give your sheet of papers to me.

You can open the books on page 90 and do ex. 3. Decide in pairs what information does the recipe include?

  1. Time it takes to make (40 min)

  2. How many it serves (16)

  3. Where you need to make it (oven)

  4. What you need to make it (flour, sugar, baking powder, baking soda, salt, egg, yoghurt, milk, oil, orange juice, apple, raisins)

  5. How to make it (preheat, stir together, mix, add, pour, bake)

  6. How it tastes like (I think it’s delicious and sweet./I think it’s awful.)

  1. Говорение.

  2. Do you know the show “MasterChef” with Gordon Ramsay? So, their chef called me yesterday and said that they are looking for cookers for new show “MasterChef Junior”. Now you have the chance to win our competition.

  3. Here are our judges, restaurant critics, they will choose the winners. Let’s listen to them. They will tell us about themselves and their job.

  4. And you will try to win our competition. I will give you different recipes. Your task is in pairs make up the dialogue and tell the class about the dish. You have five minutes. And for judges I’ll give the evaluation criterions.

  5. Let’s listen to your dialogues.

  6. Now it is time to choose the best cookers. Our judges can talk to one another for 30 seconds. Sophia, can you tell us who our winners are?

  7. Come to the blackboard our winners and think a little what of the dishes we knew today are typical for England? Russia? Italy? America? Where can we taste these dishes? (Cafes, restaurants)

  8. Think about Russian’s places to eat. Do we have the same places?

  9. Рефлексия.

  10. What was the aim of our lesson? Did we achieve the aim? What new did you know today?

  11. Выставление отметок.

  12. Домашнее задание. 1) завтра у вас выходной и вы можете попробовать приготовить понравившиеся вам блюда

  13. Критерии оценивания (Evaluation criterions)

  1. Антон и Марсель

  2. «Spaghetti Bolognese»

  1. Егор и Кристина

  2. «Fish and chips»

  1. Катя и Кирилл

  2. «Pelmeni»

  1. Дима и Алина

  2. «Burger and fries»

  1. Clearness of the speech

  2. (понятность речи)

  1. Correctness of the speech

  2. (правильность речи)

  1. Partner interaction (взаимодействие с партнером)

  1. Критерии оценивания (Evaluation criterions)

    1. Антон и Марсель

    2. «Spaghetti Bolognese»

    1. Егор и Кристина

    2. «Fish and chips»

    1. Катя и Кирилл

    2. «Pelmeni»

    1. Дима и Алина

    2. «Burger and fries»

    1. Clearness of the speech

    2. (понятность речи)

    1. Correctness of the speech

    2. (правильность речи)

    1. Partner interaction (взаимодействие с партнером)

  2. Критерии оценивания (Evaluation criterions)

    1. Антон и Марсель

    2. «Spaghetti Bolognese»

    1. Егор и Кристина

    2. «Fish and chips»

    1. Катя и Кирилл

    2. «Pelmeni»

    1. Дима и Алина

    2. «Burger and fries»

    1. Clearness of the speech

    2. (понятность речи)

    1. Correctness of the speech

    2. (правильность речи)

    1. Partner interaction (взаимодействие с партнером)

  3. Критерии оценивания (Evaluation criterions)

    1. Антон и Марсель

    2. «Spaghetti Bolognese»

    1. Егор и Кристина

    2. «Fish and chips»

    1. Катя и Кирилл

    2. «Pelmeni»

    1. Дима и Алина

    2. «Burger and fries»

    1. Clearness of the speech

    2. (понятность речи)

    1. Correctness of the speech

    2. (правильность речи)

    1. Partner interaction (взаимодействие с партнером)

  4. Критерии оценивания (Evaluation criterions)

    1. Антон и Марсель

    2. «Spaghetti Bolognese»

    1. Егор и Кристина

    2. «Fish and chips»

    1. Катя и Кирилл

    2. «Pelmeni»

    1. Дима и Алина

    2. «Burger and fries»

    1. Clearness of the speech

    2. (понятность речи)

    1. Correctness of the speech

    2. (правильность речи)

    1. Partner interaction (взаимодействие с партнером)

  5. Fish and chips.

  6. Ingredients:

  7. 4 big potatoes

  8. sunflower oil

  9. 600g fish

  10. 2 tablespoons starch (крахмал)

  11. salt / pepper

  12. 1,5 cups flour

  13. 1,5 cups light beer

  14. Directions:

  15. For chips:

  1. Peel and dice potatoes.

  2. Preheat deep fryer (фритюрница) to 160 degrees.

  3. Fry slices of potatoes for 5 minutes.

  1. For fish:

  1. In one bowl mix starch, salt and pepper.

  2. In another stir flour and light beer.

  3. Dice fish and roll in (обваляйте) it in one bowl, than in another.

  4. Fry fish in deep fryer for 5-7 minutes.

  1. Burger and fries.

  2. Ingredients:

  3. 300g meat

  4. sunflower oil

  5. 1 roll (булочка)

  6. tomato ketchup

  7. 1 slice tomato

  8. 1 piece cheese

  9. 1 lettuce (салат) [ˈletɪs]

  10. salt / pepper

  11. 4 big potatoes

  12. Directions:

  13. For fries:

  1. Peel and dice potatoes.

  2. Preheat deep fryer (фритюрница) to 160 degrees.

  3. Fry slices of potatoes for 5 minutes.

  1. For burger:

  1. Dice meat and add salt and pepper. Make a cutlet [ˈkʌtlɪt].

  2. Add sunflower oil to the pan and fry the cutlet for 5 minutes.

  3. Cut the roll in two slices.

  4. On one slice put lettuce, cutlet, tomato ketchup, slice of cheese, slice of tomato and cover with another slice.

  1. Spaghetti Bolognese.

  2. Ingredients:

  3. 500g ground beef

  4. 500g spaghetti

  5. 1 onion

  6. 1 carrot

  7. 700g tomatoes

  8. 200g cheese

  9. olive oil

  10. salt / sugar

  11. Directions:

  1. In a bowl mix diced onion, carrot and polished (тертая) tomatoes and spices.

  2. Preheat the pan and add the olive oil.

  3. Pour onion with carrot and tomatoes and strew (тушить) for 5 minutes.

  4. Add ground beef to the pan and strew for 90 minutes.

  5. Boil spaghetti for 8 minutes.

  1. Pelmeni.

  2. Ingredients:

  3. 500g ground beef

  4. 500g ground pork

  5. salt

  6. pepper

  7. 1 onion

  8. 500g flour

  9. 2 eggs

  10. 1 cup water

  11. 1 tablespoon sunflower oil

  12. Directions:

  1. Stir flour, eggs, water and oil. Mix carefully.

  2. In other bowl mix ground beef and ground pork together with diced onion, salt and pepper.

  3. Dice dough [dəu] (тесто) and make it round with rolling pin.

  4. Put forcemeat on slice of dough and make a pelmen.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Let’s cook

Автор: Воробьева Екатерина Александровна

Дата: 03.02.2017

Номер свидетельства: 387477

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(86) "Конспект урока на тему Let’s cook! "Давай готовить!""
    ["seo_title"] => string(46) "konspekt_uroka_na_temu_lets_cook_davai_gotovit"
    ["file_id"] => string(6) "555056"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1595739599"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(35) "Урок по теме "Let's cook""
    ["seo_title"] => string(22) "urok_po_teme_lets_cook"
    ["file_id"] => string(6) "649656"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1714022182"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(44) "Конспект урока "A cooking meal""
    ["seo_title"] => string(30) "konspiekt_uroka_a_cooking_meal"
    ["file_id"] => string(6) "382166"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1485024184"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(16) ""Cooking a meal""
    ["seo_title"] => string(14) "cooking_a_meal"
    ["file_id"] => string(6) "434968"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1509122081"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(20) "Let's speak English "
    ["seo_title"] => string(21) "let-s-speak-english-1"
    ["file_id"] => string(6) "196877"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1428136014"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства