Конспект открытого урока по английскому языку "Части тела"
Конспект открытого урока по английскому языку "Части тела"
План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе по теме: «Части тела»
Цель урока: создать содержательные и организационные условия для самостоятельного применения обучающимися комплекса знаний и способов деятельности.
Личностные УУД: формировать положительное отношение к процессу познания, развивать навыки сотрудничества в разных ситуациях;
Регулятивные УУД: планировать свои действия в соответствии с поставленной целью;
Познавательные УУД: успешно осуществлять актуализацию лексических единиц, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт; выстраивать логическую цепочку рассуждений для дальнейшего выполнения соответствующих действий;
Коммуникативные УУД: слушать учителя и друг друга для восприятия и воспроизведения необходимой информации, адекватного участия в диалоге по заданной ситуации.
Вид урока: урок комбинированный.
Тип урока: урок повторения, систематизации и применения знаний, закрепления умений.
Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока по английскому языку "Части тела"»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе по теме: «Части тела»
Цель урока: создать содержательные и организационные условия для самостоятельного применения обучающимися комплекса знаний и способов деятельности.
Личностные УУД: формировать положительное отношение к процессу познания, развивать навыки сотрудничества в разных ситуациях;
Регулятивные УУД: планировать свои действия в соответствии с поставленной целью;
Познавательные УУД: успешно осуществлять актуализацию лексических единиц, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт; выстраивать логическую цепочку рассуждений для дальнейшего выполнения соответствующих действий;
Коммуникативные УУД: слушать учителя и друг друга для восприятия и воспроизведения необходимой информации, адекватного участия в диалоге по заданной ситуации.
Вид урока: урок комбинированный.
Тип урока: урок повторения, систематизации и применения знаний, закрепления умений.
- Good morning, children! (Детиздороваются) I’m glad to see you too! Sit down, please! Are you ready to start our lesson? (yes, we are)
- The topic of our lesson…. No, I don’t want to tell you our topic. Try to guess. Look at me, listen and say, what is the topic of our lesson?
Two ears for hearing,
One mouth to talk,
One head for thinking,
Two legs for walk.
(декламация стиха с движениями)
(The topic of our lesson is “Parts of the body”)
-That’s right. We’ll speak about of parts of our body.
Фонетическая разминка.
Listen! Someone is knocking at the door! Who is it? (показывается робот)
(It’s a robot!)
(Robot) Hello, boys and girls! My name is Tom. I have a head, I have shoulders, I have knees, and I have toes, I have eyes, I have ears, I have a mouth and I have a nose.
Let’s repeat together! (хором все повторяем)
( Robot) Children, I haven’t got any friends. I like you, you are so merry because you are friends. And I want to have new friends too. Please, help me.
Would you like to find new friends for him? (Yes, we would)
Речевая разминка.
(Слайд 1) Look at the board, read and say what’s the name of another our guest? (His name is Jack)
What can you say about Jack? (Jack is funny and kind….)
And how do you think? What can he does? (He can sing and dance…)
Where is he from? ( Jack is from the planet of robots)
And you? ( бросаю мяч- отвечают на вопросы)
What’s school do you go to? (I go to school 9)
Children, our robots go to school too. And now, let’s tell about our school to our robots.
Go, go, I go to school
My school is big
My school is cool.
At school I study, play and run
I love my school
School is Fun!
(декламация стиха с движениями)
That’s great! Thank you.
Отработка лексического материала по теме «Части тела»
My dear, children and Tom! Would you like to fly with Jack and meet his friends? (Yes, we would)
Let’s make new friends for Tom and fly together. Do you know how to make robots? (No, we don’t)
And I don’t know. May be Jack knows.
( Слайд 2) Look at the board. I see some words for us.Let’s read them. (читаемхоромслова: a head, a face…..)
Now, you must connect the words with parts of the body. (По очереди дети выходят к доске и соединяют слово с определенной частью тела, проговаривая: Thisisahead…,Theseareears…)
(Так прорабатываем каждое слово)
- Very good!
5. Физкультминутка.
- I think you are tired. Let’s have a rest and repeat after the robot. Stand up! Are you ready? (Yes, we are)
(Выполняемзарядку L.53, ex. 2)
Head and shoulders, knees and toys, knees and toys
Head and shoulders, knees and toys, knees and toys
And eyes, and ears, and mouth and nose
Head and shoulders, knees and toys, knees and toys.
Закрепление лексического материала по теме « Части тела»
(Слайд3) Boys and girls, let’s say “Hello” to Jack’s friends. They have got a lot of interesting tasks for you.
(Слайд 4) The task is following. You should make up the word combinations with these words. (Дети соединяют слова парами так, чтобы получились словосочетания)
(Слайд 5 ) The next task. Look and remember the correct colour.
( Дети смотрят на рисунок, запоминают, а потом пытаются восстановить его, при помощи вопросов Whatcolourarehishands? Feet? Eyes? Ears? проговаривая: The robot has blue hands, green eyes…)
-And let’s check up. You are right!
(Слайд 6) And the last task. Answer the questions.
(Слайд 7) Look at the board. It’s time to make a friend for Tom. Jack has got instructions for us. Let’s read them. I think there is a problem. Look at the sentences. I think You should check the letters in the words. Is it correct? (No? it isn’t) Can you help me? (yes, we can.)
Very good! Let’s read them. (Работасинструкциями)
Take a head.
Link the head with a body.
Link the body with arms.
Link the body with legs.
Let’s make our robot. I read and you make and show me. ( Дети делятся на 2 команды. Им даётся ватман с изображением тела и заготовки частей тела робота, которые они должны соединить)
Your robots are funny. Describe your robots; use the words which you know. Listen to me. My name is Tom. (показываюробота)I have got blue eyes, yellow hands and red legs. Icanplayfootball. Andwhataboutyou? (Представитель от каждой команды описывает робота у доски)
(Robot) Thank you, I like my friend very much.
- (Слайд 8) Now we are ready to fly to the planet of robots. We have a special spaceship.
6. Рефлексия
- Look at our robots. Do you like them? Do you like our lesson?
- (Слайд 9) Dear children, now take these sheets of paper. You can see a robot. And you must draw a smile. If you like the lesson, draw a happy smile. If you don’t like the lesson, draw a sad smile. Happy smiles mean that you like the tasks, sad smiles mean that the tasks are difficult or boring. And show us.(Выходят и встают напротив определенного коробля)
- Very good!
7. Подведениеитогов
-Our lesson is over. You are very active and smart, thank you for the great work. And let’s say “excellent” yourself and thank our guests for coming. Good bye!