Просмотр содержимого документа
«Конспект урока в 4 классе на тему «At home»»
Конспект урока в 4 классе Тема: «At home»
Цель урока: формирование лексико-фонетических, грамматических умений и навыков. Задачи урока: Учебно-образовательные: развитие навыков монологической речи, поискового чтения, расширение лексического запаса, развитие умения понимать иноязычную речь и реагировать на нее, активизировать в речи лексический и грамматический запас, расширение знаний о стране изучаемого языка. Развивающие: развитие творческого мышления, расширение кругозора, развитие логического мышления, развитие памяти, смекалки, сообразительности. Воспитательные: развитие вежливости, культуры поведения, уважения к предмету, к стране изучаемого языка, развитие познавательного интереса у учащихся к культуре англоязычных стран. Оборудование:компьютер, проектор, учебник (Spotlight, Английский в фокусе 5 класс), рабочая тетрадь по учебнику Spotlight 5, аудиозапись.
Ход урока
1. Организационный момент и приветствие:
T: Good morning boys and girls. I’m very glad to see you. Today we are going to
speak about different home and rooms.
Речеваязарядка: But before, let’s remind all rooms. (презентация слайд
15)
T: Excellent
3. Основнаячастьурока:
T: Now open your books at page 46. You have some pictures of the rooms, label them please. Then let’s check it.
(аудиозапись ex 1 p 46)
T: Do you know how the original numbers are formed?
+ (аудиозапись ex 2 a) p.46)
T: Now look at the picture at page 46. You may see a block of flats and its inhabitants. Read the example 2 b) p. 46 T: Tell me please which floor are the people on? Good for you! T: Look at the picture and the title of the article at page 47. What is the article about? P: Maybe it’s about a house like a tower. T: Now let’s listen and check.
(аудиозапись ex 3 p 47)
T: Look at the ex. 4 p 47. Mark the statements 1-4 T (true) or F (false) Keys: 1 - F 2 - T 3 - F 4 – F T: Tell me please where is this house? P: In the South of England, near Surrey. T: How many rooms are there? P: There are 9 rooms. T: How many floors are there? P: There are 6 floor. P: Now look at the text ex. 6 p. 47. We’ll listen and complete the gaps (1-5)
(аудиозапись ex 6 p 47)
Keys: 1 – 5 2 - bathrooms 3 - 15 4 - garden 5 - Pedro T: Let’s train a bit with the sounds [θ] and [ ]. Listen and repeat.
(аудиозапись ex 7 p 47).
4.Физкультминутка:
b. Riddles. Отгадайте слова по дефиниции.
The next task is to listen to the definitions of the words, given by pupils and try to guess them..
(Group 1 - Group 2, Group 3 – Group 4 ) (если возникают затруднения, участвуют ученики других групп). Приблизительные задания:
We sleep in it. (bedroom)
It has trees, grass, flowers. What is it? (garden)
It’s a place where we keep our cars.(garage)
It’s a place where our dogs and cats often sleep.(hall)
It’s a room where we watch television. (living-room)
It’s my house and my family. (home)
We cook breakfast, dinner in it. (kitchen)
5. Конецурока:
T: Let’s write down your home task: 1) Write a short paragraph describing your house, flat. 2) WB p. 29 ex. 1-4 T: The lesson is over. Goodbye.