kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока "Television"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок натему "Телевидение" в 6м классе, УМК Биболетова.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Television"»

Открытый урок Английского языка в 6 классе по теме: «Television».

Место урока в цикле – рабочий урок закрепления изученного материала.
Форма урока – стандартная с элементами игр
Цели урока: 

Практическая – совершенствование навыков говорения и диалогической речи и самостоятельной работы
Развивающая – способствовать развитию у учащихся мышления, памяти, воображения, умения работать в парах, в коллективе.
Образовательная – способствовать расширению лингвистического кругозора при работе над темой.

Задачи урока: Совершенствование навыка говорения и слушания по теме’’Television’’ и тренировка до уровня подготовленного монологического высказывания.

Оборудование урока: Презентация с жанрами фильмов, монитор компьютера

1. Организационный этап урока: (2)
- приветствия учителя и детей, сообщение целей урока.
Teacher: Good morning, boys and girls.
Look at the board, you can see the word with missing letters, say what letters are missed and then you will know the theme of our lesson (Television and TV programs).


2. Основной этап урока: 

  1. Речевая зарядка с картинками: (3)

Look at the pictures and answer the questions “What kind of film is this?”

b) Речевая зарядка: (5)
You know that many people do television – actors, producers, film-directors, critics. And now, I'd like you to be the TV critics. As you know, the critics not only criticize but also appreciate the work of TV-makers.

I'm interested in what TV programme you like watching.

  • Do you like watching sport programmes? – Yes, I do. / No, I don't.

  • Do you like watching game shows?

  • Do you like watching science fiction?

  • Do you like watching comedies?

  • Do you like watching soaps?

  • Do you like watching children's programmes?

  • Do you like watching news?

  • Do you like watching documentaries?

  • What TV programmes do you like watching? – I like watching …

  • What is you’re favourite TV programme and why? – My favourite TV programme is… because it makes me happy / merry / clever / serious / kind / music-minded / romantic/ cool/ intelligent / strong.


с) Новая лексика:

Write down new words in your vocabulary: appreciate, criticize, actors, producers, film-directors, critics.



  1. Упражнения на развитие навыков аудирования: (3)

Guess what kind of film I like to watch.

  • I like funny stories. I like a lot of music in the films. (cartoons)

  • I like car racing, dangerous actions and a lot of action. (action films)

  • I like to see things that funny and make me laugh. (comedy)

  • I enjoy films where people do exciting things, travel. (adventure film)

  • I`m interested in history. (historical films)



  1. Написание диктанта: (5) Now you have some minutes for repeating words for dictation

(classical, western, thrillers, adventures, blues, news, pop, jazz, horror films, game-shows, comedy, science, soap operas, talk-shows)


  1. Динамическая пауза (2)

Teacher: When you spent too much time watching TV you damage your eyes, to avoid it, let's do some exercises:


Close your eyes, open your eyes and blink, blink, blink.

Look to the left, look to the right and blink, blink, blink.

Look at your left shoulder, look at your right shoulder and blink, blink, blink.

Look at the top of your nose, then look at the board and blink, blink, blink.

Look at your finger, then smile and blink, blink, blink again.

  1. Песня Music and me by Michael Jackson . Совершенствование навыков аудирования (10).


Now let’s listen to the song and fill in the missing words.


Music and me


We've been ___________ for such a long time now 
Music, _________ and me 
Don't care wether all our _________ rhyme 
Now music, music and _________ 

Only know wherever I go 
We're as close as two __________ can be 
There have been others 
But _________ two lovers 
Like music, music and me 

Grab a ________ and come along 
You can sing your __________ 
In your mind you will find 
A world of ________ harmony 

Birds of a feather will fly together 
Now music, ______________ 
Music and me.


(music, me, sweet, songs, friends, melody, music and me, together, song, never)

We've been together for such a long time now 
Music, music and me 
Don't care wether all our songs rhyme 
Now music, music and me 

Only know wherever I go 
We're as close as two friends can be 
There have been others 
But never two lovers 
Like music, music and me 

Grab a song and come along 
You can sing your melody 
In your mind you will find 
A world of sweet harmony 

Birds of a feather will fly together 
Now music, music and me 
Music and me




  1. Совершенствование навыка говорения в диалогической речи (10).

Teacher: I know you want to be not only the critics, you want to make your own programme. Let's play talk-show “Actual interview.” One of you will be a TV-star, all of you will be reporters, programme makers from different TV companies. You should not only take an interview, you should listen to his / her interview very attentively, I'll ask you some questions after it.
Name yourself and your TV company.


Programme-maker: My name is… I'm from CNN. - What TV programmes do you like watching?
TV- star: I like watching…
Programme-maker: What is your favourite TV programme and why?
-What TV star are you crazy about and why?
-What TV programme do you dislike watching and why?
-What TV-star do you dislike and why?

Good work.

Teacher: Now, I want to see what you have known about this TV-star. Answer some of my questions, please.

  • What TV programme does he/she like watching?

  • What is his/her first TV programme and why?

  • What TV-star is he/she crazy about and why?

  • What TV programme does he/she dislike watching and why?

  • What TV-star does he/she dislike and why?


Thank you.

3. Заключительный этап урока:


Домашняя работа: 1) ex: 21, p.151

2) Make a short project about TV star. (проект с помощью приёма кластер)
Class, thank you for the lesson. Your marks are … . Goodbye.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока "Television"

Автор: Скоробогатова Ольга Вадимовна

Дата: 18.12.2016

Номер свидетельства: 370964

Похожие файлы

object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(53) "конспект урока СМИ в 9 классе "
    ["seo_title"] => string(31) "konspiekt-uroka-smi-v-9-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "122471"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1414254328"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(131) "ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 9 КЛАССЕ Тема: “MASS MEDIA. TELEVISION”"
    ["seo_title"] => string(76) "plan_konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_v_9_klasse_tema_mass_media_television"
    ["file_id"] => string(6) "481373"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1540061442"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(67) "Конспект урока на тему "Television and children""
    ["seo_title"] => string(48) "konspiekt-uroka-na-tiemu-television-and-children"
    ["file_id"] => string(6) "257703"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448374879"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(73) "Конспект урока  "A High-Tech life. What are pros and cons?" "
    ["seo_title"] => string(55) "konspiekt-uroka-a-high-tech-life-what-are-pros-and-cons"
    ["file_id"] => string(6) "140426"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1417954325"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(175) "Конспект урока английского языка по УМК "Enjoy English" автор З.М. Биболетова на тему "Mass media" в 8 классе. "
    ["seo_title"] => string(111) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-umk-enjoy-english-avtor-z-m-bibolietova-na-tiemu-mass-media-v-8-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "118667"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413212107"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства