Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "It’s an insect’s life"»
План-конспект открытого урока по теме «Интересное о насекомых»
Класс: 5б
УМК: “Spotlight для 5 класса” Н.И.Быкова, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В.Эвенс.
Обучающая цель: знакомство с новой лексикой «Насекомые»; обучение поисковому, ознакомительному чтению на основе текста “It’s an insect’s life!”;
Развивающая: развивать 3 вида речевой деятельности (чтение, аудирование, письмо, говорение); развитие умения работать в парах; развитие письменной и устной связной речи по теме «Описание насекомого»,
Воспитательная: воспитание любви к животному миру, умения работать в парах, воспитывать чувство взаимопомощи.
Оснащение: компьютер, мультимедийный проектор, паспорта насекомых, презентация, аудиозапись песни, лепестки цветков с заданиями, фигурки пчел для подсчета баллов.
Ход урока
Организационный момент ( слайд № 1)
Приветствие:
Teacher (T):
Hello, children How are? I’m fine, Thank you. Let’s begin our lesson.
Речеваязарядка. Warming up
T: My, friends, the world around us is amazing and beautiful.
Т:Look at the screen (слайд 2, щелчокзвука). What is it ? This is a meadow. Listen to the sounds. What sounds do you hear ?
Are they animals?
No!!! Of course they are not animals.
Т: What are they?
Pupils: Insects.
T: Today we are going to travel to an interesting world of insects. Please, try to say the theme of our lesson. ( Interesting facts about insects- учитель записывает тему на доске, учащиеся – в тетради ). Today we will work in pairs. You should help each other and do the task together. You see the petals on your tables. These are tasks. A lot of colours ( учитель показывает цвета ). Do the tasks and put the petal into your flower. You will be given a bee for the right answer. Make the flowers for your bees. Work hard like bees.
Введение новой лексики. Фонетическая зарядка ( слова с транскрипцией на доске).( слайд 3)
mosquito - məsˈkiːtəʊ ( слайд № 4)
wasp - wɒsp
butterfly - ˈbʌtəflaɪ
dragonfly - ˈdrægənflaɪ
grasshopper - ˈgrɑːsˌhɒpə
ants - ænts
fly - flaɪ
beetle - ˈbiːtl
bee - biː
ladybird - ˈleɪdɪbɜːd
bug - bʌg
caterpillar - ˈkætəpɪlə
create - kri(ː)ˈeɪt - творить ( слайд № 5)
creatures - kriːʧəz - ?
come out - появляться
keep - kiːp – сохранять
dead leaves – сухие листья
waste - weɪst – отходы
important – важный
amazing - əˈmeɪzɪŋ - удивительный
Ознакомительное и поисковое чтение. ( task № 1, yellow petals. Time- 4 min ) Чтение текста учителем, затем по цепочке учениками.
Проверка результатов. If you are ready, raise your hands. ( слайд № 6)
Выполнениетворческогозадания. ( task № 2, light blue petals, your time is 1 min)
Who studies insects ? Name this profession ( entomologist ) – слайд № 7.
Become an entomologist ! Write down ground and flying insects. ( задания по рядам).
What can ground insects do ? ( they can run and crawl )
What can flying insects do ? ( they can run and fly )
Развитие навыков письменной и устной связной речи ( составление паспорта насекомого на примере пчелы ) ( white petals-task № 3, your time is 5 min ).
Let`s watch the short film about bees. ( слайд № 8 )
What can it do ? ( It can fly, run, pollinate flowers and even make honey ).
Is it important for nature ? Is it important for people ?
Is honey useful ? It makes people healthy.
Let`s learn the parts of bee`s body ( называем части тела- Слайд № 9).
What has a bee got ? It has got…
Составление паспорта. Fill in your passports.
Аудирование. Песня ( щелчокнаслайде 9 )
What else can bees do ? They can buzz. Add this verb into your passport/
The word «sweet» has two meanings 1. Sweet ( delicious) ice-cream
sweet ( nice ) creature
Чтениепаспортов.
Физминутка
Let’s relax Let’s fly like a butterfly Let’s jump like a grasshopper Let’s fly like a fly Let’s walk like a ladybird
Подведение итогов. Составление синквейна ( task№ 5, whitepetals).- 5 min
To make conclusion of our lesson let`s make sinquan. It consists of 5 lines. (слайд № 10)
Line 1 – What ? One word (a noun) naming the subject of the verse.Insects Line 2 - What ? Two words (adjectives) describing the subject. What are they ? Line 3 - What does it do? Three words (verbs) describing the subject's actions. What can they do ? Line 4 – Phrase. Four words giving the writer's opinion of the subject. Line 5 – Resume. One word (noun) giving another name for the subject. Bright word describing an insect.
Проверка результатов .Слайд № 11.
Оценивание учащихся.
I’m a bee. I work much, day and night. I have a big family. All bees work hard. There is an English saying: аs busy as a bee. Do you know its Russian equivalent? – (трудолюбивый как пчелка).And you worked as bees. Let`s count your bees.
Домашнеезадание.
Мake the passport of you fav. Insect, learn words, write down films and books with names of insects.