kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка на тему "Защищаем нашу природу"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Автор: Аликаева Галина Ямаевна

Место работы: МБОУ Школа №137 г. Уфа

 Должность: учитель английского языка

План конспект урока английского языка, 8 класс

Тема урока: «Защищаем нашу природу»

Форма урока: комбинированный урок

Цель урока: усовершенствовать коммуникативные навыки при работе в паре, а также в общегрупповом обсуждении темы.

Задачи:

Образовательные

 -уметь выражать своё мнение по теме, применяя на практике лексику по изученной теме;

-закрепить лексико-грамматические навыки по тем «Экологические проблемы»;

-тренировать навыки письменной речи.

Развивающие

-формировать способность к языковой догадке;

-тренировать способность извлекать информацию из увиденного.

Воспитательные

-привить чувство бережного отношения к природе.

Обеспечение урока: компьютер, проектор, видеофильмы, мультимедийная презентация.

  1. Организационный этап

Greeting: Good-morning, students! I,m glad to see you at the lesson! How are you today?

Let`s begin our lesson. What date is it today? Who is absent?

  1. Мотивационный этап
  1. Фонетическая зарядка.
  2. cher: Look at the screen and read the sounds and words.

Pupils:   [e] – environment, protect, protest

              [l] – pollute, litter, less, collect

               [r] – protect, forest, problem, prohibit, rubbish
               [s] – solve, sea, recycle, plastic, spoil, solution
               [k] – cut down, pick up, protection, container
               [i] – ecology, environment, litter, region, river
               [i:] – clean, people, keep, please, breathe, see
               [v] – save, river, village, everybody, never
               [w] – water, well, want, winds, weather, we
               [t] – transport, trees, plant, a lot of, city, streeet

2.Работа с лексикой.

 Teacher: Let`s watch the film. You should give your associations.

Pupils:Green grass, fresh air, clean lakes and rivers, a lot of litter on the beaches,

many factories, chemical waste…

3.Определение темы урока.

Teacher: What do you think we are going to speak about? Do you have any ideas?

Pupils: We are going to speak about environmental problems.

  1. Учебно-познавательная деятельность.

1. Работа по учебнику: Word Focus. P-42, Ex-10

2. Работа с текстом: P-43, Ex-12. Read the text and give the title of the text.

Answer the questions:

Questions:

  • What problems are mentioned in this text?
  • What causes pollution?
  • What facts can you name to prove air pollution, water pollution?
  • How does pollution harm living creatures?
  • What should be done to save our planet?

Relaxing time

  1. зарядка для зрения
  2. потягивания, массаж шеи.

3. Match the words with their Russian equivalents:  ( Cлайд 1.)

  1. to pollute
  2. environment
  3. a weapon
  4. to poison
  5. waste
  6. destruction
  7. to dump
  8. to cause
  9. to survive
  10. safe

a) оружие

b) загрязнять

c) безопасный

d) сбрасывать

e) отравлять

f) разрушение

g) отходы

h) окружающая среда

i) вызывать

j) выживать               

IV.Работа в группах. Обсуждение. Prove the following:  (Слайд 2.)

  1. Nowadays there are a lot of environmental problems.
  2. People destroy many habitats of animals.
  3. Direct sunlight can be dangerous.
  4. Nuclear power stations can cause a lot of trouble.
  5. Man should solve ecological problems as soon as possible.

V.Рефлексия.

You worked hard at the lesson. I think we`ll do a small test.

Test “Environmental Protection”

Complete the sentences using the right word:

1. Environmental protection is an __________ problem.

а) easy b) important c) pleasant

2. Factories pour a lot of ____________ into air and water.

а) shortage b) waste c) pollution

3. What caused the ______________ of wildlife?

а) destruction b) poison c) population

4. Many rivers and lakes are ____________.

а) poisoned b) filled c) used

5. Many scientists try _____________ ecology problems.

а) to solve b) to know c) to protect

  1. People must _____________ aluminium cans, newspapers.

а) throw out b) recycle c) save

  1. Ecology is a science which studies ___________.

а) environment b) the relationship between people

c) the relationship between all forms of life on our planet and the environment

  1. Big cities ___________ from smog.

а) suffer b) have c) improve

  1. Every ten minutes one kind of animal, plant or insect __________.

а) appears b) dies out forever c) survives

10. Acid rain is caused by _____________.

а) natural gas b) emissions of industrial enterprises

c) scientific work

Всем учащимся раздаётся тест, который включает в себя задания, отражающие работу на уроке. После выполнения учащимся предлагается обменяться тестами и на Слайде 3 они видят правильные ответы и параметры выставления оценок. Выставляются оценки за урок.

VI. Подведение итогов.

Чем мы сегодня занимались? Как вы думаете, зачем мы вообще изучали данную тему?

Сообщение домашнего задания и разъяснение хода его выполнения: P-57, Ex-16, 17.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка на тему "Защищаем нашу природу"»

Автор: Аликаева Галина Ямаевна

Место работы: МБОУ Школа №137 г. Уфа

Должность: учитель английского языка



План конспект урока английского языка, 8 класс

Тема урока: «Защищаем нашу природу»

Форма урока: комбинированный урок

Цель урока: усовершенствовать коммуникативные навыки при работе в паре, а также в общегрупповом обсуждении темы.

Задачи:

Образовательные

-уметь выражать своё мнение по теме, применяя на практике лексику по изученной теме;

-закрепить лексико-грамматические навыки по тем «Экологические проблемы»;

-тренировать навыки письменной речи.

Развивающие

-формировать способность к языковой догадке;

-тренировать способность извлекать информацию из увиденного.

Воспитательные

-привить чувство бережного отношения к природе.

Обеспечение урока: компьютер, проектор, видеофильмы, мультимедийная презентация.



  1. Организационный этап

Greeting: Good-morning, students! I,m glad to see you at the lesson! How are you today?

Let`s begin our lesson. What date is it today? Who is absent?

  1. Мотивационный этап

  1. Фонетическая зарядка.

Теаcher: Look at the screen and read the sounds and words.

Pupils: [e] – environment, protect, protest

              [l] – pollute, litter, less, collect

               [r] – protect, forest, problem, prohibit, rubbish
               [s] – solve, sea, recycle, plastic, spoil, solution
               [k] – cut down, pick up, protection, container
              [i] – ecology, environment, litter, region, river
               [i:] – clean, people, keep, please, breathe, see
               [v] – save, river, village, everybody, never
               [w] – water, well, want, winds, weather, we
               [t] – transport, trees, plant, a lot of, city, streeet

2.Работа с лексикой.

Teacher: Let`s watch the film. You should give your associations.

Pupils:Green grass, fresh air, clean lakes and rivers, a lot of litter on the beaches,

many factories, chemical waste…

3.Определение темы урока.

Teacher: What do you think we are going to speak about? Do you have any ideas?

Pupils: We are going to speak about environmental problems.

  1. Учебно-познавательная деятельность.

1. Работа по учебнику: Word Focus. P-42, Ex-10

2. Работа с текстом: P-43, Ex-12. Read the text and give the title of the text.

Answer the questions:

Questions:

  • What problems are mentioned in this text?

  • What causes pollution?

  • What facts can you name to prove air pollution, water pollution?

  • How does pollution harm living creatures?

  • What should be done to save our planet?

Relaxing time

    1. зарядка для зрения

    2. потягивания, массаж шеи.

3. Match the words with their Russian equivalents: ( Cлайд 1.)



  1. to pollute

  2. environment

  3. a weapon

  4. to poison

  5. waste

  6. destruction

  7. to dump

  8. to cause

  9. to survive

  10. safe



a) оружие

b) загрязнять

c) безопасный

d) сбрасывать

e) отравлять

f) разрушение

g) отходы

h) окружающая среда

i) вызывать

j) выживать

IV.Работа в группах. Обсуждение. Prove the following: (Слайд 2.)

  1. Nowadays there are a lot of environmental problems.

  2. People destroy many habitats of animals.

  3. Direct sunlight can be dangerous.

  4. Nuclear power stations can cause a lot of trouble.

  5. Man should solve ecological problems as soon as possible.

V.Рефлексия.

You worked hard at the lesson. I think we`ll do a small test.

Test “Environmental Protection”



Complete the sentences using the right word:

1. Environmental protection is an __________ problem.

а) easy b) important c) pleasant

2. Factories pour a lot of ____________ into air and water.

а) shortage b) waste c) pollution

3. What caused the ______________ of wildlife?

а) destruction b) poison c) population

4. Many rivers and lakes are ____________ .

а) poisoned b) filled c) used

5. Many scientists try _____________ ecology problems.

а) to solve b) to know c) to protect

  1. People must _____________ aluminium cans, newspapers.

а) throw out b) recycle c) save

  1. Ecology is a science which studies ___________ .

а) environment b) the relationship between people

c) the relationship between all forms of life on our planet and the environment

  1. Big cities ___________ from smog.

а) suffer b) have c) improve

  1. Every ten minutes one kind of animal, plant or insect __________ .

а) appears b) dies out forever c) survives

10. Acid rain is caused by _____________ .

а) natural gas b) emissions of industrial enterprises

c) scientific work

Всем учащимся раздаётся тест, который включает в себя задания, отражающие работу на уроке. После выполнения учащимся предлагается обменяться тестами и на Слайде 3 они видят правильные ответы и параметры выставления оценок. Выставляются оценки за урок.

VI. Подведение итогов.

Чем мы сегодня занимались? Как вы думаете, зачем мы вообще изучали данную тему?

Сообщение домашнего задания и разъяснение хода его выполнения: P-57, Ex-16, 17.














































































































































Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Конспект урока английского языка на тему "Защищаем нашу природу"

Автор: Аликаева Галина Ямаевна

Дата: 13.11.2016

Номер свидетельства: 358497


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства