Автор: Аликаева Галина Ямаевна
Место работы: МБОУ Школа №137 г. Уфа
Должность: учитель английского языка
План конспект урока английского языка, 8 класс
Тема урока: «Защищаем нашу природу»
Форма урока: комбинированный урок
Цель урока: усовершенствовать коммуникативные навыки при работе в паре, а также в общегрупповом обсуждении темы.
Задачи:
Образовательные
-уметь выражать своё мнение по теме, применяя на практике лексику по изученной теме;
-закрепить лексико-грамматические навыки по тем «Экологические проблемы»;
-тренировать навыки письменной речи.
Развивающие
-формировать способность к языковой догадке;
-тренировать способность извлекать информацию из увиденного.
Воспитательные
-привить чувство бережного отношения к природе.
Обеспечение урока: компьютер, проектор, видеофильмы, мультимедийная презентация.
- Организационный этап
Greeting: Good-morning, students! I,m glad to see you at the lesson! How are you today?
Let`s begin our lesson. What date is it today? Who is absent?
- Мотивационный этап
- Фонетическая зарядка.
- cher: Look at the screen and read the sounds and words.
Pupils: [e] – environment, protect, protest
[l] – pollute, litter, less, collect
[r] – protect, forest, problem, prohibit, rubbish
[s] – solve, sea, recycle, plastic, spoil, solution
[k] – cut down, pick up, protection, container
[i] – ecology, environment, litter, region, river
[i:] – clean, people, keep, please, breathe, see
[v] – save, river, village, everybody, never
[w] – water, well, want, winds, weather, we
[t] – transport, trees, plant, a lot of, city, streeet
2.Работа с лексикой.
Teacher: Let`s watch the film. You should give your associations.
Pupils:Green grass, fresh air, clean lakes and rivers, a lot of litter on the beaches,
many factories, chemical waste…
3.Определение темы урока.
Teacher: What do you think we are going to speak about? Do you have any ideas?
Pupils: We are going to speak about environmental problems.
- Учебно-познавательная деятельность.
1. Работа по учебнику: Word Focus. P-42, Ex-10
2. Работа с текстом: P-43, Ex-12. Read the text and give the title of the text.
Answer the questions:
Questions:
- What problems are mentioned in this text?
- What causes pollution?
- What facts can you name to prove air pollution, water pollution?
- How does pollution harm living creatures?
- What should be done to save our planet?
Relaxing time
- зарядка для зрения
- потягивания, массаж шеи.
3. Match the words with their Russian equivalents: ( Cлайд 1.)
- to pollute
- environment
- a weapon
- to poison
- waste
- destruction
- to dump
- to cause
- to survive
- safe
a) оружие
b) загрязнять
c) безопасный
d) сбрасывать
e) отравлять
f) разрушение
g) отходы
h) окружающая среда
i) вызывать
j) выживать
IV.Работа в группах. Обсуждение. Prove the following: (Слайд 2.)
- Nowadays there are a lot of environmental problems.
- People destroy many habitats of animals.
- Direct sunlight can be dangerous.
- Nuclear power stations can cause a lot of trouble.
- Man should solve ecological problems as soon as possible.
V.Рефлексия.
You worked hard at the lesson. I think we`ll do a small test.
Test “Environmental Protection”
Complete the sentences using the right word:
1. Environmental protection is an __________ problem.
а) easy b) important c) pleasant
2. Factories pour a lot of ____________ into air and water.
а) shortage b) waste c) pollution
3. What caused the ______________ of wildlife?
а) destruction b) poison c) population
4. Many rivers and lakes are ____________.
а) poisoned b) filled c) used
5. Many scientists try _____________ ecology problems.
а) to solve b) to know c) to protect
- People must _____________ aluminium cans, newspapers.
а) throw out b) recycle c) save
- Ecology is a science which studies ___________.
а) environment b) the relationship between people
c) the relationship between all forms of life on our planet and the environment
- Big cities ___________ from smog.
а) suffer b) have c) improve
- Every ten minutes one kind of animal, plant or insect __________.
а) appears b) dies out forever c) survives
10. Acid rain is caused by _____________.
а) natural gas b) emissions of industrial enterprises
c) scientific work
Всем учащимся раздаётся тест, который включает в себя задания, отражающие работу на уроке. После выполнения учащимся предлагается обменяться тестами и на Слайде 3 они видят правильные ответы и параметры выставления оценок. Выставляются оценки за урок.
VI. Подведение итогов.
Чем мы сегодня занимались? Как вы думаете, зачем мы вообще изучали данную тему?
Сообщение домашнего задания и разъяснение хода его выполнения: P-57, Ex-16, 17.