Тема урока: «Моя семья».
Цель урока: активизировать комм
Конспект урока «Профессии» 4класс английский язык
Цель:
развивать коммуникативные компетенции учащихся на английском языке.
Задачи:
- активизировать лексические навыки по темам «Профессии».
- учить строить монологическое высказывание о своем
- развивать умения и навыки аудирования, чтения
- развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос)
- повторить грамматические конструкции: формы настоящего простого времени глагола to be, оборота to be going to … в высказываниях о будущей профессии
- содействовать развитию интереса к изучению иностранного языка
- воспитывать уважение к людям разных профессий
Ход урока.
1. Приветствие:
- Hello, boys and girls! I am glad to see you.
- How are you?
- OK. Sit down, please.
- What date is it today?
- What day of the week is it today?
- Who is absent?
- What is the weather like today?
2. Речевая разминка.
- Answer my questions, please.
- Do you like going to school? Why/ Why not?
- How many lessons do you have today?
- What lessons do you have today?
- What lesson is the most difficult for you today?
- What lesson is the easiest today?
- What is your favourite subject?
Определение темы урока на основе песни “People work”.
And now look at the screen. Listen to the song and guess what is the theme of our lesson?
That’s right, boys and girls. The theme of the lesson is “The World of Professions”.
Today we’ll speak about people of different jobs. We’ll learn to tell what jobs people can have and what characteristics they need for them.
3. Фонетическая зарядка.
- And now it’s time to practice the pronunciation of the words on this topic. Put on your headphones, please. Listen to the speaker and repeat the sounds and words.
[?:] – nurse, worker
[o:] – sportsman
[a:] – farmer
[ai] – driver, librarian
[e] – dentist
[i] – businessman, engineer
Включается аудиозапись, учащиеся прослушивают слова и затем самостоятельно читают их.
- Well done, my children. What kinds of professions do you know else? Let’s remember.
4. Активизация изученной лексики в речи учащихся.
- What is your mother by profession?
- What is your father by profession?
- Where does your mother work?
- Do you like your parents professions?
- Let’s talk about your future jobs. What are you going to be in the future? Why?
Say what characteristics are necessary for your job? (I think a teacher should be intelligent and kind. )
5. Физкультминутка.
- Well done, boys and girls. We have the time to rest. Stand up, please. Let’s sing and dance together.
6. Работа с учебником. Письменное задание.
- We have a written task. Open your textbooks, read the task. Write what kinds of characteristics are necessary for the following jobs.
(Nurse, librarian, lawyer, engineer, businessman, taxi driver)
Example: Nurse should be kind, friendly.
7. Аудирование.
a) - Listen to Mr. Hopkins and Mrs. Clifford talking about their jobs. Guess what they do?
Прослушивание текста.
What do you think, what is Mr. Hopkins? (He is a farmer. )
Why do you think so? (They have a lot of animals and they work in the fields. )
What is Sara Clifford? (She is a librarian. )
Why do you think so? (She has a lot of books, newspapers and magazines).
8. Итог. Составление синквейна.
Домашнее задание: Нарисовать свою будущую профессию.
Выставление оценок.
уникативные навыки учащихся по теме «Семья».
Задачи:
1. образовательные:
- тренировать учащихся в лексике по теме «Семья»;
- практиковать в составлении монологического и диалогического высказывания по структуре;
- тренировать в употреблении глагола have/ has got по образцу.
2. развивающие:
- развивать коммуникативные навыки;
- развивать орфографические навыки.
3. воспитательные:
- воспитывать чувства уважения и доброжелательности к членам своей семьи;
- развивать и поддерживать устойчивый интерес к английскому языку, речевому и культурному общению друг с другом.
Оборудование: тематические картинки, лексические таблицы, комплекты дидактических раздаточных материалов, проектор, компьютер.
Ход урока
1. Организационный момент.
Приветствие:
- Good morning, dear children
+ Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning, good morning,
I’m glad to see you.
- Thank you, sit down, please.
Good morning dear guests!
Today, I will talk about our family and you will enjoy your time spending here.
2. Фонетическая зарядка.
3. Тренировка изученной лексики.
- Today we’ll revise some words.
Look at the board, please. Repeat after me.
1) mother
2) father
3) sister
4) brother
5) grandmother
6) grandfather
7) uncle
8) aunt
(Учитель раздает карточки, дети по очереди прикрепляют их к соответствующим картинкам и называют слово на английском)
Thank you, now I want to listen to everyone in English.(Учитель спрашивает каждого ученика, как будет переводиться это слова на английский язык)
I’ll show you the cards and translate into Russian “What is this?” please.
Good thank you.
Now answer my questions:
- Have you got a family?
+ Yes, I have / No, I haven’t
- Have you got a mother?
+ Yes, I have/ No, I haven’t
- Have you got a father?
+ Yes, I have / No, I haven’t
- Have you got a sister?
+ Yes, I have / No, I haven’t
- Have you got a brother?
+ Yes, I have / No, I haven’t
- Do you like have you got a grandmother?
+ Yes, I have/ No, I haven’t
- Have you got a grandfather?
+ Yes, I have/ No, I haven’t
- Very well done! Thank you.
Учащиеся дописывают первую букву в словах:
__other, ___ather, __ister, __amily.
4. Практика употребления глагола Have/has got в предложениях.
Употребите глагол have и has в предложениях.
1.Tom … got a small family. (has)
2.I…got a father. (have)
3.Kate …got a mother. (has)
4.You …got a little brother.(have)
5… she got a sister? (Has)
5. Работа в парах. Составление диалога
Make up a dialogue with your partner. Look at the board, please. Use this table.
Теперь разделитесь по парам и расспросите друг друга о своей семье.
-Have you got a family?
-Have you got a big or small family?
6. Физкультминутка.
- Now, let’s have a break. Do morning exercises.
(выбираю ученика для проведения зарядки)
- Who is eager to show the exercises?
- Stand up, stand still.
Hands up, hands down.
Hands on hips, sit down.
Stand up, hands to the sides.
Bend left, bend right,
Hands on hips, one, two, tree, hop.
One, two, three, stop. Stand still.
- Good, thank you. Sit down, please. Take your places. Go on our work.
7. Монолог.
Make up a story about your family.
Look at the board, please.(Учитель объясняет, как по схеме составить монолог) I’ll give you 1 min.
My name is…
I have got a family.
My family is big/ small.
I have got a mother/ father.
My mother’s name is…
My father’s name is…
I have got a brother/ sister too.
My brother’s name is…
My sister’s name is…
I like my family very much.
8. Рефлексия.
Сегодня мы говорили о нашей семье. А теперь ответьте на вопросы.
Что я нового узнал?
Чему я научился?
Что мне больше всего понравилось на уроке?
9. Домашняя работа.
Нарисовать свою семью. Составить рассказ о своей семье.
11. Подведение итогов урока.
Thank you for your work. Your marks for today are excellent.