Конспект урока по английскому языку по теме: "Игрушки"
Конспект урока по английскому языку по теме: "Игрушки"
Конспект урока по английскому языку во втором классе по теме "Игрушки" с использованием информационно-комуникационных технологий и дифференцированного обучения. Тип урока: развивающий. Цели урока: научить употреблять лексику по теме "Игрушки" в структуре I have got, развивать память мышление фонематический слух, развивать умение работать в группах, самостоятельно. Воспитывать толерантность в межличностных отношениях.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
1.2.Сегодня мы поговорим с вами об игрушках, а для этого мы сначала вспомним какие слова и выражения нам для этого понадобятся, затем вы расскажете друг другу какие игрушки у вас есть, а затем мы послушаем рассказ о том какие игрушки есть у Тома, Кати, Била и Вики. OK, let’s start our lesson.
2. Речеваяразминка
But first tell me please what is your name, how old are you, who your friend is, Have you got a family? Have you got a sister? Have you got a brother? How is he? Ask some pupils.
3. Вспоминаемсловапотемеигрушки.
Now you will hear some sounds. Can you guess what is it?
Listen. What is it? pic. 2, 3.
4. Фонетическаяразминка.
Play echo game: I, I, I, I’ve, I’ve, I’ve got, I’ve got a train. I’ve got a dolphin. I’ve got a computer. I’ve got puppies. I’ve got kittens. W, w, w, o, o, o, what, what, what, what have you got?
5. Тренировка употребления конструкции I’ve got …What have you got?
1. Do you remember our song What have you got? Let’s sing the song. (Диск 3)
What have you got? What have you got? Now tell me, please, What have you got? I’ve got a puppy. I’ve got a kitten. I’ve got a penguin. That’s what I’ve got.
Let’s sing in groups. Your group sings: What have you got and your group sings I’ve got a ….. Now change over. O.K. We have revised our song and now let’s change the words. Look at the pic. What is it? Let’s sing I’ve got…Pic. 4, 5.
2. Look, I’ve got a bag with toys. Try to guess what it is. Touch but don’t look. Teacher: What have you got? Pupil: I’ve got a….
3. Now you are going to work in groups. Look at the table. What is it? You are going to ask each other. What have you got? And answer I’ve got a…For example Veronika, what have you got? Put crosses. Once again I want to hear my echo. What have you got? I’ve got a train. pic. 6
4. O.K. Have you finished? Now let’s colour the chart. Show the chart and ask each pair what they have got? Ask pupil go to the board and colour squares.
What has he (she) got?
Tom
Kate
Bill
Vicky
6. Зарядка-разминка.
Now let’s do some exercises. Stand up, please. And follow me.
Now listen very attentively but don’t follow my actions.
Let’s run. Let’s jump. Let’s draw. Let’s swim. Let’s dance. Let’s fly. Let’s walk. Let’s clap hands. Name one action, show another. Pupils follow named actions.
7. Формированиенавыковаудирования. (Диск 4)
And now let me introduce a boy. He wants to tell you about his family. Listen to him and tell me what his name is. Listen once again and answer my questions.
What’s his name? Where is he from? How old is he? Has he got a sister? What’s her name? How old is she? What toys has she got? pic. 7
8. Подведениеитогов.
What have you learnt? What new words do you know? Рефлексия.
And now stand up, please. Raise your head Jump up high Wave your hand And say goodbye.