Конспект урока по английскому языку по теме "Clothes"
Конспект урока по английскому языку по теме "Clothes"
Урок разработан по УМК English World 2. В урок включены все виды речевой деятельности, интересные упражнения, которые способствуют развитию памяти, творческие возможности, умение анализировать и систематизировать учебный материал, воспитывает умение работать в команде и парах, развивает чувство взаимопомощи.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
воспитывать умение работать в команде и парах, развивать чувство взаимопомощи;
Оборудование: учебник English World 2, презентация Power Point, раздаточный материал, флеш-карты.
Ход урока
1НАЧАЛО УРОКА
1.Организационный момент
Приветствие
-Good morning, good morning,
Good morning to you,
In this early morning
How do you do!
-Good morning, good morning,
Good morning to you,
In this early morning
I’m fine and you?
I’m glad to see you.
How are you today? I hope you are ready to work.
2. Сообщение темы урока
(Картинка с одеждой )
What is the topic of our lesson? Can you guess?
The topic of our lesson is “Clothes”. But our lesson is unusual today. Look! This is a letter from our friend Lily. Let’s read it
My dear friends help me to collect the clothes for my walk in the park.
Do you like to play in the park?
Речевая зарядка
Let’s repeat the rhyme.
-Do you walk?
Do you play
On a warm summer day?
-Yes, we do.
-Do you walk?
Do you play
On a cold winter day?
-No, we don’t.
So, today we are going to help our friend to collect the clothes. Let’s repeat the words and act the dialogues. What clothes does she need to go for a walk?
Учащиеся называют одежду для прогулки
За каждое правильно выполненное задание Лили получает нужную вещь.
You are right! Lily gets a blouse! .
II. ОСНОВАЯ ЧАСТЬ
1. Активизация знаний учащихся по теме.
1) Let’s repeat the words you have learned at home. (слайд с всплывающими предметами) Listen and repeat after me.
2) Игра “Clap”
T: If you hear one of these words, clap your hands
(Предлагаются слова на разную тематику. Дети должны сделать хлопок, как только услышат слово по теме «Одежда»).
skirt shorts flower
cake pen roundabout
T-shirt sandals boots
book slide swing
bathroom dress trousers
2. Тренировка в употреблении ЛЕ по теме
1) Игра” What is this?” Let’s play the game ” What is this/ What are these?”
T: -What is this?
Cl: -It’s a coat (skirt, jacket, dress, shirt, T-shirt)
- What are these?
- They are trousers (boots, shoes, socks, gloves, shorts, sandals, trainers)
Now let's play the game
2) Игра “True or False?” ( Использовать лексические единицы: skirt, jacket, dress, shirt, T-shirt, boots, shoes, socks, gloves, shorts, sandals, trainers)
T:- Look! It’s a dress! (These are socks)
Ch:- No, it’s not a dress!
T:- What is this? (What are these?)
Ch:- It’s a skirt. (They are sandals)
Well done! Lily gets a skirt.
3. Аудированиесвязноготекста.
Today we are going to listen to the story about two children. Open your books on p. 56, ex. 1.
Pre-listening:
Беседа по картинке
1.Who can you see at the picture?
2.Is the weather hot today?
3.What is the boy wearing?
4.Has he got gloves?
5.Has the girl got a jacket?
6.Is she wearing shoes?
7.Who is wearing a hat?
8.What is the girl carrying?
9. Are they walking quickly?
10.Do they like the weather?
While-listening
Llisten to the story and answer the question – Where are the children going?
Listen and circle the correct answers. Ex 2, p. 56.
Checking (слайд)
No, it isn’t
To school
A jacket
Yes, he has
No, she hasn’t
No, she isn’t
The boy
An umbrella
Yes, they are
No, they don’t
3) After –listening
(описание картинки с пропущенными словами )
The weather is raining today. The children are going to school. The boy is wearing a hat and gloves. The girl is wearing boots.
Well done!
Our Lily gets the skirt.
3) Игра “Match the words”
T: What clothes do you wear in different weather?
Класс делится на 3 группы. На доске три картинки с человечками. Задание для 1-ой группы – Подобрать человечку одежду для холодной погоды. Для 2-ой группы – для теплой погоды. Для 3-й группы – для дождливой погоды.
Затем группы одевают своих человечков.
Ch: 1group. It is cold weather. I am wearing a coat, socks, trousers, boots.
2 group. It is worm weather. I am wearing a T-shirt, sandals, shorts.
3 group. It is rainy weather. I am wearing a raincoat, boots, trousers.
Well done! Lily gets a hat!
4. Развитие навыков письма.
(Карточка с заданием.) Look at the pictures. Write about the weather.
Example:
It is rainy weather. I am wearing a raincoat, boots and trousers.
Checking
Great! Lily gets socks!
5. Развитие навыков диалогической речи
P1-P2-Who can you see in the picture?
What is he/she wearing?
What are you wearing? And you?
Great! Lily gets socks!
III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
1. Домашнее задание
На карточках. подобрать к сезону одежду
What season are these clothes for?
____,_____,____ are for winter.
____,____,____ are for summer.
2. Оценивание
You have worked well today.
(фишки) pineapple-11; apple-10; peach-9
3. Подведениеитогов
(кукла)
So, Lily gets all clothes for her walk in the park.
And now let’s sing a song for Lily “Pitter-patter raindrops”