I.Организационный момент – 30 сек | Учитель: Good morning, Children! I’m very glad to see you! I hope you are all feeling well today! How are you? Sit down, please, and be ready for the lesson. Now, let’s start. Today is the 25-th of November. Write it down in your copybooks. |
-Речевая разминка, фонетическая зарядка- 2 мин | Учитель:Look at the blackboard Let’s read and remember the rhyme. Repeat after me. Ученики повторяют за учителем: Let’s go to safari park To see the animals when dark. The bear’s big, the hedgehog’s small The brave lion lies along! The elephant is strong and grey The panda sleeps the hole day Only hungry crocodile Watches me and waits and smiles. (слайд 1) |
- Подведение к теме, сообщение цели и задач- 3 мин | Учитель: Now look at the blackboard again. Watch the video and listen to «The Animal sounds song». Did you like it? Good. Who can tell me what the theme of our lesson today?( слайд 2) |
II. Основная часть введение в тему. Введение лексики- 1 мин | Учитель: What kinds of animals do you know?( слайд 3) |
Ознакомление с лексикой-4 мин Тренировка лексики- 10 мин | Ученики записывают и произносят новые слова (слайд 4) Ученики по очереди читают вопрос и отвечают на него( слайд 5-28) |
Карточки-3 мин | Учитель раздает карточки ученикам. В одной нужно вставить пропущенные буквы, в другой-поменять местами буквы, чтобы получилось название животного |
Обучающая игра с мячом- 3 | Teacher: Let’s play with the ball. Answer my questions when you catch it. Teacher: Which animals can swim? Students: whale, dolphin, shark, crocodile, penguin. Teacher: Which animals can fly? Students: bat, parrot, fly, bird. Teacher: Which animals can run? Students: rabbit, lion, bear, elephant. Teacher: Which animals have got a tail? Students: camel, chimpanzee, elephant, giraffe, goat, kangaroo etc. Teacher: Which animals are big? Students: bear, elephant, whale. Teacher: Which animals are small? Students: bird, frog, bat. Teacher: Which animals do you like? Students: give their own answers. Teacher: Which animals are you afraid? Students: give their own answers. |
Физминутка-3 мин | Показ презентации «Физминутка с животными». Ученики повторяют движения животных |
Введение лексики «Животные Калмыкии»- 3 мин | Презентация «Animals in our Kalmykia» |
Игра «Крокодил»- 8 мин | Ученик берет карточку с названием животного, выходит к доске и показывает его. Остальные ученики должны отгадать |
Заключительный этап урока. Подведение итогов. Домашнее задание | Учитель: At home you should learn new words and draw your favourite animal. Guys, please, raise fun smile if you like it and understand everything. And raise sad smile if you don’t like it and some things are still unclear. Our lesson is over. Good bye! |