kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка в 5 классе по теме "В мире животных"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока английского языка в 5 классе

ТЕМА урока:         «В мире животных»

ЦЕЛИ урока:

Воспитательная: (Личностные  результаты)

- воспитывать любовь к животным;

- воспитывать уважительное отношение к природе;

- формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре.

Развивающая: (Метапредметные результаты)

- развивать память, смекалку и сообразительность.

- развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности;

- развивать внимание и познавательную активность;

Образовательная: (Предметные результаты)

- формировать навыки чтения, аудирования и письма,

- научиться описывать животных.

ЗАДАЧИ урока:

- отработать лексику по теме «Части тела животных» в связной речи при описании животных (развивать умения монологической речи);

- развивать умения аудирования с извлечением информации;

- развивать умение вести диалог-расспрос по ситуации «В зоопарке»;

- развивать умения письменной речи (описывать животное с опорой на образец) повторить и активизировать ранее изученные и освоить новые лексические единицы по темам «Названия животных», «Части тела животных».

 

Оборудование урока:

УМК; Мультимедиа проектор, презентация в Power Point, CD, иллюстрации животных; раздаточный материал с заданиями по грамматике; аудиозапись с «голосами» животных.

ХОД УРОКА:

  1. Организационный момент начала урока

    T: Good morning, my dear children!

    Сl: -…

    T: I’m glad to see you too. Sit down, please.

  2. What are we going to speaktoday? I want that you listen to some sounds and guess it yourselves.

  3. < >

    It’s right. We are going to continue talking about animals and make a revision of what we’ve learnt about these amazing creatures.

  4. I want to begin our work with the words of one of the most famous English writer Daniel Defo (look at the screen): «Everyone who has a cat can’t be afraid of loneliness» (Тот, у кого есть кошка может не бояться одиночества). It’s true. I hope you’ll understand why.

    This is the plan of our lesson:

  5. read a poem,

  6. know new words,

  7. listen to the text,

  8. make a dialogue,

  9. sing a song.

  10. < > зарядка

     Речевая зарядка

    T: Now let’s discuss some questions:

  11. Do you like to go to the zoo?

  12. Do you often go to the zoo?

  13. What animals can we see there?

  14. What is your favourite animal?

  15. Good, and what about pets? What pets do you know?

  16. Have you got a pet?

    - Thank you for your answers. Now it’s time to check your hometask.

  17. Проверка домашнего задания

  18. What is your hometask for today? Let’s play a game («Поймай и угадай»).

  19. Now look at the screen and match the words.

  20. Введение новой лексики по теме «Части тела животных»

    Повторение пар прилагательных антонимов

    long – short; big – small;  thin – thick

  21. nose – beak; toes – paws; hair – fur

  22. Tail (хвост), mane (грива), neck (шея), legs (ноги), trunk (хобот), beak (клюв), ear (ухо), wings (крылья).

  23. T: And now use new words and adjectives to ask about the animals in the pictures. (P1→P2→P3, etc). Ex.2 p.68

  24. P1: Which animal has got a thick mane?

  25. P2: The lion. Which animal has got long neck?

  26. P3: The giraffe. Which animal has got a trunk?

  27. P4: The elephant…

  28. Развитие умений монологической речи при описании животных (отработказакрепление лексики по теме «Части тела животных» - работа в парах; карточки –изображения животных)

    - T: Open your books at page 68 ex. 3. Describe any of the animals. But your task is to make one – two mistakes. Your partner corrects you. You have 2 minutes.

    - P1: The giraffe has got a short neck, short legs and a long tail.

    - P2: The giraffe hasn’t got a short neck and short legs. It has got a long neck and long legs. 

    - I think you are tired. Let’s have a rest.

  29. Динамическая пауза

    Let’s walk like a bear,

    Let’s jump like a hare,

    Let’s swim like a frog,

    Let’s run like a dog.

    Let’s fly like a chick,

    Let’s sit down like a pig,

    Let’s clap hands like a monkey,

    Let’s dance like a donkey.

  30. Развитие навыков аудирования и чтения

    - Now listen to the text «Animals of India». You can’t see the text but you see 5 statements. After listening you should say if they are right or wrong and prove your answer. Make notes.

    1) The tiger is the national animal of India. +

    2) The Indian cobra is not a very dangerous snake. -

    3) Indian elephants are very big. +

    4) Indian elephants have big ears. -

    5) Indian people use elephants to carry heavy things with their trunks. +

    6) The Indian rhino has 2 horns. -

    - Что мы узнали из этого текста? (узнали о животных Индии).

    * Now listen and complete the advertisement «Visit London zoo» (P.69, ex.8).

  31. < > навыков диалогической речи

    What’s that animal over there?

  32. Which one?

  33. What does it look like?

  34. They are so beautiful.

  35. Why not?

    10. Исполнение песни «Animal boogie»

    - I want to finish our lesson with our favourite song «Animal boogie». Let’s sing and dance all together!

  36. * Now let’s play the game. I’ve got a bag with different animals and pets in it. Your task is to put your hand in it, take one and answer my questions:

    - What is it?

    - What does it look like? Describe it!

    - What is it like?

  37. Домашнее задание. Подведение итогов урока

    - Now it’s time to write your hometask. Open your diaries and put down the task for the next lesson:

    - to do the project about a wild animal you like, don’t forget to draw or to find a picture of the animal.

    *p.71, ex.1 (to know more about koalas).

    - So, today we were talking about animal and pets, their appearance and traits of character. We’ve worked hard and I would like to thank you for such a good job. Your marks are ….Чтобы оценить знания, полученные на уроке, я предлагаю воспользоваться карточками - прикрепить на рисунок зоопарка солнышко (если вы довольны своей работой на уроке), солнышко с тучками (если вы не полностью удовлетворены полученными знаниями) и тучку (если вы оцениваете свою работу отрицательно).

- Our lesson is over. Goodbye!

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка в 5 классе по теме "В мире животных"»

Конспект урока английского языка в 5 классе

ТЕМА урока: «В мире животных»

ЦЕЛИ урока:


Воспитательная: (Личностные результаты)

- воспитывать любовь к животным;

- воспитывать уважительное отношение к природе;

- формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре.


Развивающая: (Метапредметные результаты)

- развивать память, смекалку и сообразительность.

- развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности;

- развивать внимание и познавательную активность;


Образовательная: (Предметные результаты)

- формировать навыки чтения, аудирования и письма,

- научиться описывать животных.


ЗАДАЧИ урока:


- отработать лексику по теме «Части тела животных» в связной речи при описании животных (развивать умения монологической речи);

- развивать умения аудирования с извлечением информации;

- развивать умение вести диалог-расспрос по ситуации «В зоопарке»;

- развивать умения письменной речи (описывать животное с опорой на образец) повторить и активизировать ранее изученные и освоить новые лексические единицы по темам «Названия животных», «Части тела животных».


Оборудование урока:


УМК; Мультимедиа проектор, презентация в Power Point, CD, иллюстрации животных; раздаточный материал с заданиями по грамматике; аудиозапись с «голосами» животных.

























ХОД УРОКА:



  1. Организационный момент начала урока


T: Good morning, my dear children!

Сl: -…

T: I’m glad to see you too. Sit down, please.

  • What are we going to speak today? I want that you listen to some sounds and guess it yourselves.

  • It’s right. We are going to continue talking about animals and make a revision of what we’ve learnt about these amazing creatures.

  • I want to begin our work with the words of one of the most famous English writer Daniel Defo (look at the screen): «Everyone who has a cat can’t be afraid of loneliness» (Тот, у кого есть кошка может не бояться одиночества). It’s true. I hope you’ll understand why.

This is the plan of our lesson:

  • read a poem,

  • know new words,

  • listen to the text,

  • make a dialogue,

  • sing a song.


  1. Фонетическая зарядка


T: Let’s continue our lesson with a little poem about the zoo. Look at the screen and listen to me:


Tomorrow on Sunday we go to the Zoo.

Tomorrow, tomorrow we go to the Zoo.

There is a giraffe and a zebra too,

A bear and a monkey, and a kangaroo.


T: - Let’s repeat after me. …, can you translate this poem?

T: Read it once again!


  1.  Речевая зарядка


T: Now let’s discuss some questions:

  • Do you like to go to the zoo?

  • Do you often go to the zoo?

  • What animals can we see there?

  • What is your favourite animal?

  • Good, and what about pets? What pets do you know?

  • Have you got a pet?


- Thank you for your answers. Now it’s time to check your hometask.


  1. Проверка домашнего задания


  • What is your hometask for today? Let’s play a game («Поймай и угадай»).

  • Now look at the screen and match the words.


  1. Введение новой лексики по теме «Части тела животных»


Повторение пар прилагательных антонимов

long – short; big – small; thin – thick


  • nose – beak; toes – paws; hair – fur

  • Tail (хвост), mane (грива), neck (шея), legs (ноги), trunk (хобот), beak (клюв), ear (ухо), wings (крылья).

  • T: And now use new words and adjectives to ask about the animals in the pictures. (P1→P2→P3, etc) . Ex.2 p.68

  • P1: Which animal has got a thick mane?

  • P2: The lion. Which animal has got long neck?

  • P3: The giraffe. Which animal has got a trunk?

  • P4: The elephant…


  1. Развитие умений монологической речи при описании животных (отработка закрепление лексики по теме «Части тела животных» - работа в парах; карточки –изображения животных)

- T: Open your books at page 68 ex. 3. Describe any of the animals. But your task is to make one – two mistakes. Your partner corrects you. You have 2 minutes.

- P1: The giraffe has got a short neck, short legs and a long tail.

- P2: The giraffe hasn’t got a short neck and short legs. It has got a long neck and long legs. 


- I think you are tired. Let’s have a rest.


  1. Динамическая пауза


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.



  1. Развитие навыков аудирования и чтения


- Now listen to the text «Animals of India». You can’t see the text but you see 5 statements. After listening you should say if they are right or wrong and prove your answer. Make notes.

1) The tiger is the national animal of India. +

2) The Indian cobra is not a very dangerous snake. -

3) Indian elephants are very big. +

4) Indian elephants have big ears. -

5) Indian people use elephants to carry heavy things with their trunks. +

6) The Indian rhino has 2 horns. -


- Что мы узнали из этого текста? (узнали о животных Индии).


* Now listen and complete the advertisement «Visit London zoo» (P.69, ex.8).


  1. Развитие навыков диалогической речи


- Act out a dialogue using the phrases below. You should

ask about an animal, - describe the animal, - give a reason why you (dont) like it.

  1. What’s that animal over there?

  2. Which one?

  3. What does it look like?

  4. They are so beautiful.

  5. Why not?


10. Исполнение песни «Animal boogie»


- I want to finish our lesson with our favourite song «Animal boogie». Let’s sing and dance all together!


  • * Now let’s play the game. I’ve got a bag with different animals and pets in it. Your task is to put your hand in it, take one and answer my questions:

- What is it?

- What does it look like? Describe it!

- What is it like?


  1. Домашнее задание. Подведение итогов урока


- Now it’s time to write your hometask. Open your diaries and put down the task for the next lesson:

- to do the project about a wild animal you like, don’t forget to draw or to find a picture of the animal.

*p.71, ex.1 (to know more about koalas).


- So, today we were talking about animal and pets, their appearance and traits of character. We’ve worked hard and I would like to thank you for such a good job. Your marks are ….Чтобы оценить знания, полученные на уроке, я предлагаю воспользоваться карточками - прикрепить на рисунок зоопарка солнышко (если вы довольны своей работой на уроке), солнышко с тучками (если вы не полностью удовлетворены полученными знаниями) и тучку (если вы оцениваете свою работу отрицательно).

- Our lesson is over. Goodbye!































Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.


Let’s walk like a bear,

Let’s jump like a hare,

Let’s swim like a frog,

Let’s run like a dog.


Let’s fly like a chick,

Let’s sit down like a pig,

Let’s clap hands like a monkey,

Let’s dance like a donkey.






Прослушайте текст и скажите «Its true» (верно) или «its false» (неверно)


1) The tiger is the national animal of India. ______________

2) The Indian cobra is not a very dangerous snake. _____________

3) Indian elephants are very big. ______________

4) Indian elephants have big ears. _____________

5) Indian people use elephants to carry heavy things with their trunks. ____________

6) The Indian rhino has 2 horns. _________________


Прослушайте текст и скажите «Its true» (верно) или «its false» (неверно)


1) The tiger is the national animal of India. ______________

2) The Indian cobra is not a very dangerous snake. _____________

3) Indian elephants are very big. ______________

4) Indian elephants have big ears. _____________

5) Indian people use elephants to carry heavy things with their trunks. ____________

6) The Indian rhino has 2 horns. _________________


Прослушайте текст и скажите «Its true» (верно) или «its false» (неверно)


1) The tiger is the national animal of India. ______________

2) The Indian cobra is not a very dangerous snake. _____________

3) Indian elephants are very big. ______________

4) Indian elephants have big ears. _____________

5) Indian people use elephants to carry heavy things with their trunks. ____________

6) The Indian rhino has 2 horns. _________________


Прослушайте текст и скажите «Its true» (верно) или «its false» (неверно)


1) The tiger is the national animal of India. ______________

2) The Indian cobra is not a very dangerous snake. _____________

3) Indian elephants are very big. ______________

4) Indian elephants have big ears. _____________

5) Indian people use elephants to carry heavy things with their trunks. ____________

6) The Indian rhino has 2 horns. _________________


Прослушайте текст и скажите «Its true» (верно) или «its false» (неверно)


1) The tiger is the national animal of India. ______________

2) The Indian cobra is not a very dangerous snake. _____________

3) Indian elephants are very big. ______________

4) Indian elephants have big ears. _____________

5) Indian people use elephants to carry heavy things with their trunks. ____________

6) The Indian rhino has 2 horns. _________________



mane

mane



















beak

mane









.:” And now take, please a card and do the following task, please.”

“Find mistakes and correct them.”

  1. Elephants eat tigers.

  2. Bears fly.

  3. Snakes and spiders are very kind.

  4. Monkeys are noisy.

  5. Giraffes live on the farm.

  6. Peacocks have beautiful tai



trunk

mane

























wings

mane

















tail

mane



















neck

mane

























legs

mane

















ear

mane



















Соедините вопросы и ответы, чтобы получился диалог:

  1. What’s that animal over there? A) It has a long trunk and big ears.

  2. Do you like it? B) That’s an elephant.

  3. What does it look like? C) Yes. It is so strong.



Соедините вопросы и ответы, чтобы получился диалог:

  1. What’s that animal over there? A) It has a long neck and long legs.

  2. Do you like it? B) That’s a giraffe.

  3. What does it look like? C) Yes. It is so beautiful.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока английского языка в 5 классе по теме "В мире животных"

Автор: Лукьяним Ольга Викторовна

Дата: 27.01.2016

Номер свидетельства: 284150

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(93) "Конспект урока английского языка в 3 классе "What we see""
    ["seo_title"] => string(56) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_v_3_klasse_what_we_see"
    ["file_id"] => string(6) "519798"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1568570087"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(150) "Конспект урока по английскому языку на тему: " Путешествие в страну Знаний" 2 класс "
    ["seo_title"] => string(87) "konspiekt-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-na-tiemu-putieshiestviie-v-stranu-znanii-2-klass"
    ["file_id"] => string(6) "235995"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1443909042"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(121) "Конспект урока по английскому языку на тему "Животный мир" (9 класс)"
    ["seo_title"] => string(69) "konspiekt_uroka_po_anghliiskomu_iazyku_na_tiemu_zhivotnyi_mir_9_klass"
    ["file_id"] => string(6) "456912"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1518459689"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(109) "Конспект урока английского в 4 классе по теме "Animals and their homes" "
    ["seo_title"] => string(75) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-v-4-klassie-po-tiemie-animals-and-their-homes"
    ["file_id"] => string(6) "139952"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1417846541"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(171) "Конспект урока русского языка на тему "Винительный падеж одушевлённых имён существительных" "
    ["seo_title"] => string(107) "konspiekt-uroka-russkogho-iazyka-na-tiemu-vinitiel-nyi-padiezh-odushievlionnykh-imion-sushchiestvitiel-nykh"
    ["file_id"] => string(6) "151791"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1420742573"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства