1 | Орг.момент | Good morning, children. Stand up, please. And happy all the time. I’m very glad to see you. My name is Aida Zufarovna. I’ll be your English teacher today. Today we are going to learn some new words and practice some grammar material, but first let me ask you some questions. What date is it today? (Today is the 28sh of February) What day of the week is it today? (Today is Tuesday) What month is it now? (It is February) What is your name, what is your name? Good for you! Thank you. | Слушают учителя Поют песню, садятся на свои места Отвечают на вопросы учителя | Словесный. Беседа | 2 мин | К: владеть диалогической формой речи Л: формирование позитивного отношения к учебному процессу |
2 | Фонетическая зарядка | Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practice the sounds [i] – [i:]. Repeat after me [i],[i],[i] .Good! Repeat after me [i:], [i:], [i:]. [I] – [I:]. Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me very carefully I’ll read it. Spring is green. Summer is bright. Autumn is yellow. Winter is white. Now, let’s read the words with the sound [i]. Repeat after me. Is, winter, Spring. Now, let’s read the word with the sound [i:]. Repeat after me. Green. Who can translate this poem? Now read this poem line by line after me. Now read this poem line by line, one by one. P1, start, please. P2, go on. Let’s read the whole poem all together. Who wants to read this poem? P1, read, please. Well done! What is the Russian for «winter», «spring», «summer», «autumn»? Now repeat the words after me all together: Spring, Summer, Autumn, Winter Good for you | Слушают Повторяют хором звуки Смотрят на экран Слушают стихотворение Читают хором за учителем Читают хором за учителем Переводят стихотворение Читают стихотворение по строчке за учителем Читают строчки индивидуально Читают всё стихотворение хором Читают стихотворение индивидуально | Хоровое повторение Практический Индивидуальное повторение | 5 мин | Р: выполнять действие в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль Л: мотивация к учебной деятельности |
3 | Введение и первичное закрепление новой лексики | Now, children, open your book at p.32 ex.4. Look at the pictures. Fill in the gaps. What`s … name? (her) … name is…(her) What are … name? (their) … name are…(their) What`s … name? (his) … name is…(his) Listen to me and repeat after me: her, his, their. Ex.5. read the task. Choose the correct answer. This is my brother. His/her name is John. Mary, is this her/your hat? We are brothers. Our/their name are Tony and Ron. I`m Kathy and this is my/your house. Listen to me and repeat after me: his, your, our, my, their На странице 33 найдите рамочку. Ребята, мы используем притяжательный падеж (`s) имени существительного, чтобы показать, что какой-то предмет принадлежит кому-то. Посмотрите на картинки ниже. Напишите кому принадлежат эти предметы. It`s…iguana. It`s…hat. It`s…umbrella. It`s…computers. It`s…cap. Read these sentences all together. | Смотрят на картинки Слушают учителя Переводят слова Повторяют слова хором Повторяют слова хором Слушать учителя Выполнять задание Повторяют слова хором | словесный метод. Практический Словесный метод: объяснение учителя практический | 10 мин | К: умение высказывать и аргументировать своё мнение П: обращение к ранее усвоенной информации Р: принятие и поддержание цели ориентиров, выделенных учителем, самопроверка, саморегуляция |
5 | Введение и первичное закрепление новой грамматики | Now I give you cards. 1.Напиши личные местоимения. Mary- mother and father Tom- Men- a cat- a woman- a dog and a cat- my friend and I- an apple- grandfather- birds- 2.найдите среди букв местоимения t | h | e | y | c | f | s | o | b | w | e | i | g | h | u | p | w | p | t | e | i | x | e | u | y | o | u | g | u | n | k | m | s | h | e | n | 3.вставьте местоимения по смыслу … is a boy. … name is Jim. … is a girl. … name is Jill. … sing together every day. … can speak English, read and play. 4.Вставьте глагол быть- to be в нужной форме( am, is, are) My mother … beautiful We..........boys. They.............good friends. My car … red. Sveta .........my sister. My daddy and I.........happy. My kitten and a puppy.............funny. She.............a girl. | Слушают Выполняют задание | Словесный Практический Слушание Практический | 10 мин | П: умение анализировать, развитие языковой догадки К: умение высказывать и аргументировать своё мнение |
7 | Информация о домашнем задании | Open your record books, write down your homework. Your homework will be: | Записывают домашнее задание, слушают пояснение | Объяснение | 5 мин | Р: принимают учебную задачу на следующий урок |