1. | Организационный момент: • постановку цели, которая должна быть достигнута учащимися на данном этапе урока (что должно быть сделано учащимися, чтобы их дальнейшая работа на уроке была эффективной) • определение целей и задач, которых учитель хочет достичь на данном этапе урока; • описание методов организации работы учащихся на начальном этапеурока, настрой учеников на учебную деятельность, предмет и тему урока (с учетом реальных особенностей класса, с которым работает педагог) | 1.Развитие навыков понимания звучащей речи на слух. (слушание аудиозаписи) 2.Актуализация грамматических навыков времен: Present Perfect. 3.Активизация навыков употребления лексических единиц в речи учащихся Местоимения. Оборудование: аудиозапись, компьютер, мультимедийная доска. Ход урока: Начало урока. Приветствие. Введение в сюжет урока. (- Good morning, children! I’m very glad to see you. What do you think what theme they are connected with? Yes, they are connected with the theme “Climate”. What shall we do at our lesson today? Yes? You are right. We shall read, write, make up sentences, listen to the tape at our lesson. II. Фонетическая зарядка. Listen to the sounds and words and repeat after the tape. [ju:]- huge, continue, duty, use [ Ú ] - coast, boat, butcher, pure [u:] – ruin, fruit, supermarket, rule [i:] – heat, greenhouse, retell, recently |
2. | Опрос учащихся по заданному на дом материалу, включающий: • определение целей, которые учитель ставит перед учениками на данном этапе урока (какой результат должен быть достигнут учащимися); • описание методов, способствующих решению поставленных целей и задач; • описание критериев достижения целей и задач данного этапа урока; • определение возможных действий педагога в случае, если ему или учащимся не удается достичь поставленных целей; • описание методов организации совместной деятельности учащихся с учетом особенностей класса, с которым работает педагог; 3.Закрепление глагольных форм для использования их в речи по теме Climate. | It`s high time to check up your homework. Your homework was ex. 11 p.12. Дети читают перевод дом. зад. Дети должны были перевести предложения с русского на английский. Look! What a beautiful rainbow? – Yes it`s! I have never seen so beautiful rainbow. Nick has lived in the seaside all his life. His books have big influence on children. In the end of the 20-th century people talked a lot about climate changes. The weather has become changeable. There was a shower , which destroyed fields. What do you know about a ‘greenhouse effect’? I like sunlight and sunny weather. I have always loved them, but I don’t like hot weather. What were you burning yesterday about 8 p.m. ? Have you broken mother`s favourite cup? Yes, because it was so frigle. People and animals breath in oxygen and breath out carbon dioxide. What way do people produce “carbon dioxide”? The climate has changed a lot at our planet recently. It`s foggy today. What weather will we expect tomorrow? He has slept in the air since 10 years and he has never cought a cold. Nowadays it is expensive to eat out. How long have you known Wiliams? – I have known him 3 years. I have already had this watch 3 years. My father bought it me in San`t Petersburg. What a nice weather today! The sun is shining brightly, but it is cold a little. Cold wind is blowing. Children at last lessons we learned Present perfect and Present perfect continuous tenses. Look at the blackboard and here you should put the missings II. Choose the correct form of the verb. 1. We have : the windows recently. a) open b) opened c) opening 2. Have you ever : to London? a) been b) are c) was 3. Linda has not : us for the concert yet. a) joins b) will join c) joined 4. What have you : today? a) do b) did c) done 5. Who has just : you? a) phone b) phoned c)will phone 6. How many letters has Molly : today a) written b) wrote c) writing |
4. | Изучение нового учебного материала. Данный этап предполагает: • постановку конкретной учебной цели перед учащимися (какой результат должен быть достигнут учащимися на данном этапе урока); • определение целей и задач, которые ставит перед собой учитель на данном этапе урока; • изложение основных положений нового учебного материала, который должен быть освоен учащимися; • описание форм и методов изложения (представления) нового учебного материала; • описание основных форм и методов организации индивидуальной и групповой деятельности учащихся с учетом особенностей класса, в котором работает педагог; • описание критериев определения уровня внимания и интереса учащихся к излагаемому педагогом учебному материалу; • описание методов мотивирования (стимулирования) учебной активности учащихся в ходе освоения нового учебного материала | Now we`ll do ex. 28 p.29 Your should listen to the tape recorder and put these sentences in the right order. Renato moved to England and bought a restaurant in London. Mr. Jenkins had lunch in Renato`s restaurant. Renato was born in Italy and lived there for thirty-two years. Mr.Jenkins told his wife about his lunch at Renato`s restaurant. Renato decided to some of the tables out into the street. Renato couldn`t forget Italy and his home The theme of our lesson is “Pronouns”. -I want you to remember pronouns. Look at the blackboard here you see Personal, Possessive and Reflexive pronouns. Pronouns Personal | Possessive | Reflexive | I me You you He him She her It it We us You you They them | My mine Your yours His his Her hers Its its Our ours Your yours Their theirs | Myself Yourself Himself Herself Itself Ourselves Yourselves themselves | Now we`ll practise in using possessive and personal pronouns ex. 6 p.34 The task is to choose the right form of the possessive and personal pronouns and complete the sentences. She gave me____phone number and I gave______. They gave you_____car and you gave________. He gave them_____documents and_________. We gave her_____. You gave us ____games and___________. Now we`ll practice in using reflexive pronouns. Ex 7 p 34 Express the same in Russian, please. Read and translate these sentences, please. Учащиеся читают и переводят на русский язык предложения с возвратными местоимениями. |
5. | Закрепление учебного материала предполагает: • постановку конкретной учебной цели перед учащимися (какой результат должен быть достигнут учащимися на данном этапе урока); • описание форм и методов достижения поставленных целей в ходе закрепления нового учебного материала с учетом индивидуальных особенностей учащихся, с которыми работает педагог. • описание критериев, позволяющих определить степень усвоения учащимися нового учебного материала; • описание возможных путей и методов реагирования на ситуации, когда учитель определяет, что часть учащихся не освоила новый учебный материал. | 1. Don`t hurt yourself. 2. She looked at herself in the mirror. 3. They chose the present themselves. 4. I`m not angry with you, I`m angry with myself.5. Did you enjoy yourselves at the party? 6. Bye-bye, take care of yourself. 7. It was so hot that we decided not to dry ourselves after the swim. 8.The cat cut itself on a piece of glass. 9. I was asked to speak about myself. 10. Don’t pay for me I`ll pay for myself. |
5. | Задание на дом, включает: • постановку целей самостоятельной работы для учащихся (что должны сделать учащиеся в ходе выполнения домашнего задания); • определение целей, которые хочет достичь учитель, задавая задание на дом; • определение и разъяснение учащимся критериев успешного выполнения домашнего задания. | Now we`ve come to the end of our lesson. Your homework will be ex.2 p.14 in Activity book. The task is to choose the right form of the possessive and personal pronouns and complete the sentences. Translate these sentences. Учащиеся должны поставить в пропуски в предложениях правильные формы личных и притяжательных местоимений. Сделать перевод предложений. Thank you for your attention. The lesson is over. Good bye! |