Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме "Food"»
МОУ «Средняя общеобразовательная школа с углубленным изучением
отдельных предметов № 18»
Урок
«FOOD»
Разработала:
учитель английского языка МОУ « Средняя общеобразовательная школа с углубленным изучением отдельных предметов № 18»
Спирина Н. Г.
Саранск 2018 г.
План-конспект урока английского языка по теме
«FOOD»
Цели и задачи:
Закрепить лексику по теме еда.
Закреплениенавыковупотребленияместоимений some / any, much/many/a lot of, few, little.
Повторить конструкцию thereis/are, в том числе вопросительную форму и краткие ответы.
4. Развивать произносительные и интонационные навыки.
Совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по видам речевой деятельности: говорению, чтению, письму, аудированию.
Plan
1. Формулирование темы урока, постановка цели
T:- Good morning, students. Take your seats. I'm glad to see you. Are you ready for the lesson? OK. Let’s begin our work.
-Look at the screen. Tell me, please, what’s this? (Children see a picture on the screen and name different food and drinks: It’s …)
-Can you guess, what is the topic of our lesson? (Ch.: Food) Yes, you right.
-Look at the screen again. (На экране слова–SOME, ANY, MUCH, MANY, A LOT OF, FEW, LITTLE) Can you translate them? When do we use them? So our grammar topic is “The pronouns SOME, ANY, MUCH, MANY, A LOT OF, FEW, LITTLE”. We will speak, read about food. We'll revise pronouns some, any, a lot of, much, many and write a test. Let's do our best!
2. Разминка
-First of all let`s revise some words on the topic “Food”. Now I will read you Russian rhymes and you must finish them in English.
Вкуснотища! ………….Very good! Пищу называют ………. food. Если к чаю ждешь ты друга, К чаю нужен сахар,…… shugar, И еще варенье,………… jam Это следует знать всем.
Чай не забудь, ты, подсласти
Чай по-английски будет…tea
Надо щедрым быть с друзьями И делиться медом,……. honey, Дружбу только укрепит Сладкая конфета,……… sweet. Даже сытый человек Съест пирожное,……….. cake. Наслажденьем будет райским Съешь мороженое, …….ice-cream.
Молоко я пить привык Молоко иначе …milk
Масло нужно всем ребятам Масло по-английски …butter
Сэндвич с ветчиной я ем, Ветчина конечно :……… ham.
При виде мяса кот урчит, Мясо по-английски…….. meat. Очень любит зайчик серый Есть морковку летом -…. carrot. Кусочек сыра съел кот Маркиз, Сыр, сырочек будет :……cheese.
На кухне - повар, В рубке - мичман,
Мы кухню называем kitchen.
-I see you know the words.
-And now answer my questions, please:
Do you like fruit/vegetables?
Do you like pizza?
Is pizza a Russian dish?
Is it from Italy?
Is it tasty?
Is it good or bad for you?
Is Russian food tasty?
What is your favourite Russian food?
My favourite Russian food is okroshka.
Do you like okroshka?
3) Монологиивопросы (revision)
T: Students, I have so many nice pictures.
-Let’s look into our fridge. What do we have in the fridge?
We have some … .
Can we make an omelette? Why?
Can we make fish and chips? Why?
Can we make ham and cheese sandwiches? Why?
Can we make orange juice? Why?
-Prepare a shopping list.
4) Монологи
-And I know that you like pizza. Tell us about your favourite pizza.
S: My favourite pizza is a... There is ... in it. There are ... in it. It's yammy!
5) Контроль домашнего задания
Let’s check your hometask. Act out the dialogue “At the pizzeria”
6) Рецепты блюд (монолог + аудирование)
T. Listen to me. Let’s see if you can cook. Choose the card. Don’t show it your classmates and describe the dish. And we’ll guess what dish you want to make.
S: Do you want to make pelmeni?
T: Yes, I do. Now you. What do you want to make?
S1…
-Can he/she cook?
-Is the recipe right?
7) Memorygame – CRAZYTABLE Посмотри на картинку 30 секунд, затем ответь, верны ли данные предложения:
1. There is no hamburger on the crazy table.
2. There is a glass of mineral water to the left of the cheese.
3. The bar of chocolate is next to the hamburger.
4. There are 2 pears in the middle of the table.
5. There are 2 mice on top of the cheese.
8) Повторение грамматики
Now we remember the pronouns some and any, much, many, a lot of, few, little. Tell me please, when do we use them?
Количественные местоимения.
Т: Ребята, эта таблица поможет нам повторить количественные местоимения. Какие количественные местоимения вам знакомы? От чего зависит употребление того или иного местоимения? (от вида предложения и сушествительного исчисляемое или нет)
Какие местоимения употребляютсяв значении … с исчисляемыми/неисчисляемыми существительными в утвердительном / отрицательном / вопросительном предложении?
Немного, несколько
Много
Мало
Исчисляемые
Неисчисл.
Исчисляемые
Неисчисл.
Исчисляемые
Неисчисл.
+some
some
a lot of
a lot of
few
little
-any
any
many
much
-
-
?any
any
many
much
-
-
Translate into English.
1) В моём чае очень мало сахара.
2) Сколько молока нам нужно?
3) Я ем много конфет. Это вредно .
4) Он не любит много соли в еде.
5) У нас есть несколько яблок.
6) На столе очень мало хлеба.
7) В кружке нет нисколько кофе.
Complete the sentenсes with a lot of, much, many, very few, very little.
1. Wе havе ... lеmons. I havе to go to thе shop.
2. Shе has ... friеnds. Shе is a vеry niсе girl.
3. … pens are there in your bag?
З. I havе ... timе. I'm going tо bе latе.
4. We are not hungry. We don’t need … food.
5. How ... books are you going to rеad this month?
6. How ... milk dо you likе in your сoffе?
And now let’s do Ex №7 on page 129 in your student’s books.
Find differences between these two fridges. Use:much, many, few, little, very few, very little, some, there isn’t/aren’t any.
Model: There is a lot of meat in the blue fridge, but there is very little meat in the green fridge.
9) Test. Повторениеграмматики.
T: And now you are ready for your test. Open the brackets and use the proper
words. This is the model.
There are (много) carrots in the fridge.
There are a lot of carrots in the fridge.
1) There is (много)______sugar in the tea.
2) Are there (сколько-нибудь)______ tomatoes in the salad?
3) (Сколько)_________ bananas do you buy for your family?
4) There is (мало)_________ salt in the soup.
5) There are (мало)__________ pens in the box.
6) (Сколько)______juice do you want?
T: Are you ready? Exchange your cards. Check the work of your neighbor.
How many mistakes does he/she have?
10) Заключение
So students, I see that you can do a lot of things now. Speak, read, write and understand texts about food. Who was the most active pupil?
Your marks for today’s lesson are…Thank you for your work, children!
You work hard today.
Your home task is ex.A, p. 130. Thank you for the lesson.