kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка 10 класс "Повторение материала Модуля 6"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока английского языка в 10 классе

Тема урока: Повторение материала модуля 6

Дата урока: 10.03.2021                 Урок № 73     Класс: 10-Б     Учитель: Т. Н. Яковлева

Цель урока: повторить лексический и грамматический материал Модуля 6.

Задачи урока:

Образовательные:

совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по заданной теме;

повторение и активизация изученной ранее лексики по теме «Радуга еды»;

повторение грамматического материала по теме «Conditionals 0, 1, 2, 3»;

усовершенствование знания английской грамматики;

Развивающие:

развитие языковой догадки;

развитие интереса у учащихся к общению на английском языке;

развитие у детей внимания, логического мышления;

 повышение интереса к изучению иностранного языка;

Воспитательные:

формирование социокультурной компетенции учащихся;

воспитание интереса к изучению иностранного языка.

Тип урока: комбинированный урок.

Оборудование: словарь, картинки, тетрадь, доска, учебник.

Ход урока

  1. Приветствие.

Good morning boys and girls. I’m very glad to see you. Sit down please.

2. Организационный момент.

How are you children?

What day is it today?

What date is it today?

Who is absent today?

3. Сообщение задач урока (задача: мотивирование на дальнейшее изучение темы.)

Now look at the blackboard.

Do you know these products?

What can you say about these vegetables?

What do you think we are going to speak about?

Yes, today we are going to speak about healthy and harmful food, we are going to talk about restaurants and fast-food restaurants. We’ll do a lot of different tasks at the lesson.

4. Фонетическая зарядка (задача: активизация изученной ранее тематической лексики).

First of all, let’s train our tongues. Open your books at word list 6. Let’s read the words 6c. I’ll read and you are repeat after me.

Tanya, read these words please.

5. Речевая зарядка (задача: совершенствование умений отвечать на поставленные вопросы)

6. Письменный этап. Выполнение упражнений на Conditionals 0, 1, 2, 3.

Repeat the rules, please!

Упражнение 1. Подчеркните правильный вариант ответа. Underline the correct form to make conditional sentences.

  1. If Rita opens /will open a boutique in the High Street, she’ll make lots of money.
  2. If the economy doesn’t improve, lots of businesses will close / would close down.
  3. This burglar alarm is so sensitive: it goes off if a mouse runs / will run across the floor.
  4. George may go to prison unless he won’t pay / pays his taxes.
  5. The company was / would be more successful if it spent more money on advertising.
  6. If the employees of a company are/were happy, they work harder.
  7. We might sell our business if it makes / would make another loss this year.
  8. It looks like Molly’ll be okay, unless something new will happen / happens.
  9. Unless Shelly had read him wrong, Jack would find /would have found her unorthodox approach irresistible.
  10. Mat would not trust/ didn’t trust that unless he had to.

Упражнение 2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующейся форме условного наклонения. Open the brackets to form conditionals. Mind mixed conditionals!

If Felix (to be) ___________ here I would have seen him.

Michael would not agree even if you (to ask) ____________ him.

If they (mention) __________ this yesterday, everything would have been done.

If I (to find) __________ that letter, I’ll show it to you.

If I meet him, I (to invite) __________ him.

Would they come if we (to invite) __________them?

The boss (be) __________ very disappointed if you aren’t at the meeting tomorrow.

The teacher said, “I’ll begin the lesson as soon as Jack _____________ (stop) talking.”

The old gentleman doesn’t go out in winter. He _____________ (go) out if the weather gets warmer.

She’s flying to Cairo tomorrow. She’ll send her family a telegram providing she _____________ (arrive) with a delay.

7.Физминутка. Let’s give a rest to our eyes. Look at me. Look at the blackboard, look at the window, look at the floor, look at the door, look at your desks.

8.Рефлексия.

Are you tired?

Was it difficult at the lesson?

Was it interesting at the lesson?

What can you do now?

9.Выставление отметок.

You have worked very hard at the lesson and your marks are….

10.Домашнее задание. Повторить ЛЕ и грамматику Модуля 6.

11.Now the lesson is over you may be free goodbye.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка 10 класс "Повторение материала Модуля 6"»

Конспект урока английского языка в 10 классе

Тема урока: Повторение материала модуля 6

Дата урока: 10.03.2021 Урок № 73 Класс: 10-Б Учитель: Т. Н. Яковлева

Цель урока: повторить лексический и грамматический материал Модуля 6.

Задачи урока:

Образовательные:

совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по заданной теме;

повторение и активизация изученной ранее лексики по теме «Радуга еды»;

повторение грамматического материала по теме «Conditionals 0, 1, 2, 3»;

усовершенствование знания английской грамматики;

Развивающие:

развитие языковой догадки;

развитие интереса у учащихся к общению на английском языке;

развитие у детей внимания, логического мышления;

повышение интереса к изучению иностранного языка;

Воспитательные:

формирование социокультурной компетенции учащихся;

воспитание интереса к изучению иностранного языка.

Тип урока: комбинированный урок.

Оборудование: словарь, картинки, тетрадь, доска, учебник.

Ход урока

  1. Приветствие.

Good morning boys and girls. I’m very glad to see you. Sit down please.

  1. Организационный момент.

How are you children?

What day is it today?

What date is it today?

Who is absent today?

  1. Сообщение задач урока (задача: мотивирование на дальнейшее изучение темы.)

Now look at the blackboard.

Do you know these products?

What can you say about these vegetables?

What do you think we are going to speak about?

Yes, today we are going to speak about healthy and harmful food, we are going to talk about restaurants and fast-food restaurants. We’ll do a lot of different tasks at the lesson.

4.Фонетическая зарядка (задача: активизация изученной ранее тематической лексики).

First of all, let’s train our tongues. Open your books at word list 6. Let’s read the words 6c. I’ll read and you are repeat after me.

Tanya, read these words please.

5.Речевая зарядка (задача: совершенствование умений отвечать на поставленные вопросы)

6.Письменный этап. Выполнение упражнений на Conditionals 0, 1, 2, 3.

Repeat the rules, please!

Упражнение 1. Подчеркните правильный вариант ответа. Underline the correct form to make conditional sentences.

  1. If Rita opens /will open a boutique in the High Street, she’ll make lots of money.

  2. If the economy doesn’t improve, lots of businesses will close / would close down.

  3. This burglar alarm is so sensitive: it goes off if a mouse runs / will run across the floor.

  4. George may go to prison unless he won’t pay / pays his taxes.

  5. The company was / would be more successful if it spent more money on advertising.

  6. If the employees of a company are/were happy, they work harder.

  7. We might sell our business if it makes / would make another loss this year.

  8. It looks like Molly’ll be okay, unless something new will happen / happens.

  9. Unless Shelly had read him wrong, Jack would find /would have found her unorthodox approach irresistible.

  10. Mat would not trust/ didn’t trust that unless he had to.

Упражнение 2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующейся форме условного наклонения. Open the brackets to form conditionals. Mind mixed conditionals!

If Felix (to be) ___________ here I would have seen him.

Michael would not agree even if you (to ask) ____________ him.

If they (mention) __________ this yesterday, everything would have been done.

If I (to find) __________ that letter, I’ll show it to you.

If I meet him, I (to invite) __________ him.

Would they come if we (to invite) __________them?

The boss (be) __________ very disappointed if you aren’t at the meeting tomorrow.

The teacher said, “I’ll begin the lesson as soon as Jack _____________ (stop) talking.”

The old gentleman doesn’t go out in winter. He _____________ (go) out if the weather gets warmer.

She’s flying to Cairo tomorrow. She’ll send her family a telegram providing she _____________ (arrive) with a delay.

7.Физминутка. Let’s give a rest to our eyes. Look at me. Look at the blackboard, look at the window, look at the floor, look at the door, look at your desks.

8.Рефлексия.

Are you tired?

Was it difficult at the lesson?

Was it interesting at the lesson?

What can you do now?

9.Выставление отметок.

You have worked very hard at the lesson and your marks are….

10.Домашнее задание. Повторить ЛЕ и грамматику Модуля 6.

11.Now the lesson is over you may be free goodbye.



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока английского языка 10 класс "Повторение материала Модуля 6"

Автор: Яковлева Татьяна Николаевна

Дата: 09.03.2021

Номер свидетельства: 575012

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(14) "Ordering food "
    ["seo_title"] => string(13) "ordering-food"
    ["file_id"] => string(6) "206367"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1430155892"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства