Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока английского языка по теме «Healthy Food» (6 класс)»
План-конспект урока по теме «HealthyFood»
Учитель: Лучкова М.В.
Класс: 6
Тема урока: «Healthy Food»
Тип урока: Урок обобщения и закрепления полученных знаний и навыков
УМК: «Spotlight 6»
Цели:
Обучающие:
- закрепить новые лексические единицы по теме «Еда, напитки»;
- освоить клише речевого этикета при выражении просьбы тили высказывании предложения;
- практиковать использование грамматических времен Present Simple, Present Continious, Past Simple в разных видах речевой деятельности;
Развивающие:
- развивать умения во всех видах речевой деятельности;
- развивать воображение при моделировании речевой ситуации;
- развивать умения классифицировать, категорировать новую лексику;
Воспитательные:
- воспитывать культуру питания как составляющую здорового образа жизни;
- воспитывать уважение к традициям национальной кухни как части культуры разных стран мира.
Задачи:
- развитие умения использовать новые знания для прогнозирования содержания текста;
- развитие умений ознакомительного чтения;
- развитие умений монологической речи на основе прочитанного;
- развитие умений продуктивного письма: составление списка-меню;
- развитие умений диалогической речи с включением оценочных суждений.
Ходурока
1. Организационныймомент.
T: Good morning, boys and girls!
I am glad to see you. Sit down, please.
How are you? I hope you are fine. Let’s start our lesson.
2. Определение целей и задач урока
T: Watch, please this short video. What are we going to talk about today?
T: You are right. Today we shall speak about healthy diet. Also we shall practice words on the theme “Food”.
3. Фонетическаязарядка
Wash Your Hands
Wash your hands,
Before you eat,
A good health rule,
That's hard to beat.
For better work,
For better play,
Eat three good meals,
Every day.
4. Основной этап
1) Включение учащихся в речевую деятельность, активизация изученной ранее лексики
T: Let’s start with the vocabulary. Let’s remember the words, expressing types of food and drinks. You see 4 columns at the blackboard: DIARY PRODUCTS, MEAT and FISH, FRUIT and VEGETABLES, BREAD and GRAINS.
T: Choose the column you like, find the partner and tell why you like these products. You have 1 minute.
T: Use the phrases:
A: Do you like fish?
B: Yes, it’s delicious/ tasty, because….
T: Now, let`s listen to some of your answers.
Thank each other for the answer. Go to your places.
2) Предтекстоваяработа.
T: Open your books at page 93. Read the title. What is our today’s topic? You’re right. Look at the picture, please. What do you know about these foods? Which helps us keep healthy?
You are to think one word which is connected with the word phrase “food pyramid” and write on the list and read loudly. You will get 16 words.
Read the title of the text. How is it related to the food pyramid?
3) Аудированиесопоройнатекст
T: Now, listen to the text attentively and find out. Listen and read the article again and say, which food type contain the following: - Fibre; - iron; - vitamin; potassium; - calcium; - protein.
5. Физкультминутка
We are running,(бег на месте)
We are jumping, (прыгаемнаместе)
Trying sky to get. (поднимаемся на носочки, руки вверх)
We are skipping, (перескакиваем с ноги на ногу на месте)
Trying sky to get.(поднимаемся на носочки, руки вверх)
We are flying like a real jet.(руки в стороны, показывая самолёт)
We are hopping, (прыгаем на месте на одной ноге потом на другой)
We are climbing (какудтокарабкаемсявверх)
Like a funny cat.(рисуем в воздухе усы как у кота)
Mew. (садимся на место)
6. Основнойэтап
4) Работанадпроектом
T: Now you know some information about food pyramid and healthy diet. Let`s do the creative task. The teams of the 2nd, 4th table will do the posters about the balanced diet for children.
The teams of the 1st, 3rd table will do the leaflets about the balanced diet for grown-ups.
You have 10 minutes. Now, present your works to the class.
7. Заключительный этап.
1) Домашнее задание
Your homework is Ex.4, p.93. You are to make a list of what you ate yesterday. Was it all healthy?
2) Рефлексия
T: Well, students, what have you known by this lesson?