Тема урока: «Известные люди кино»
Тип урока: урок комплексного применения знаний и умений.
Формы обучения: фронтальная, парная, групповая.
Средства обучения: наглядные; языковые; звуковые, технические.
Цель урока: развитие коммуникативных умений на основе чтения и аудирования по теме: «Известные люди кино».
Ход урока
Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность обучающихся |
Организационный этап. Речевая зарядка. | (Приветствие. Погружение обучающихся в атмосферу урока) T: Good morning! I’m glad to see you. Who is on duty? How are you? What date is today?
What did you watch on TV yesterday? | Устные ответы на вопросы учителя, вопросы учеников. Today is… Диалог с дежурным I watched a cartoon,. on TV yesterday. What about you, Sasha?. |
Постановка цели и задач урока | Today’s lesson is about the famous people of cinema. Today we’ll speak about stars. Who are the stars? Can you name our lesson? I hope our lesson will be informative and interesting. | Устные ответы обучающихся.
The theme of our lesson is… “Famous actors and actresses.” |
Мотивация учебной деятельности учащихся. | I think everybody has a favourite actor or actress. It’s interesting to know about their lives and tell others about them, suggest watching your favourite fim with this star. Do you have your favourite stars? | Ответы обучающихся |
Актуализация знаний. | At home you read some information about actors and actresses and matched it with their photos and names. Let’s check this task. (p. 20, ex 5). Now work in pairs. Choose one of the stars and make a riddle about him or her, using a relative clause. Present you riddles. | Обучающиеся самостоятельно проверяют выполненное задания по слайду. Для составления загадки обучающиеся вспоминают структуру придаточного предложения. (доска) This is a man/woman who/whose …глагол, второстепенные члены предложения. (This is a woman, (whose real name is Norma Jean Baker). Who is it? |
Добывание знаний в новой ситуации | Now look at these photos Who is the first actor? The second actor? Make up two groups. The first group will work with the audio text about Charlie Chaplin (ex. 1 at p. 10.) The second group will work with the audio text about Antonio Banderas (p. 37 ex.1. Listen to the texts about these actors and complete the sentences. Now make up a short story about these actors. Present your stories. Give the mark to the storyteller. | - The first actor is Charlie Chaplin, a famous actor. The actor on the second picture is … (Обучающиеся делятся на 2 группы, знакомятся с предложениями, которые нужно дополнить, прослушивают текст 2 раза по ноутбукам, выполняют задание, проверяют ответы в своей группе). Из полученных предложений составляют рассказ. Каждая группа презентует свой рассказ. (обмен информацией) 1.Charlie Chaplin was both an actor and a film director. … |
Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению | You’ll continue working with information about Julia Roberts. Your task is to find more information about her: the date of birth, her family, her hobbies and so on. Make up a story of 10 sentences. Is the task clear? | |
Рефлексия | Look at the screen and choose any thing. If the information was useful for you, choose a suitcase, if the information wasn’t interesting, choose a dustbin, if you want to correct something, choose a computer. Thank you for you work. The lesson is over. Good-bye. | Обучающиеся оценивают информативность урока и объясняют свой выбор. E.g. I choose a computer because the information about Julia Roberts wasn’t complete and I have to look for it at home. Good-bye. |