kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Я расскажу вам об этой стране

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок в 10 классе Я расскажу вам об этой стране

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Я расскажу вам об этой стране»

План-конспект.

Урок в 10 классе

«Я расскажу вам об этой стране»

«I`ll tell you about this country».

Winston Churchill once said that Russia "is a riddle wrapped in a mystery inside an enigma".


.

1.Орг. Момент

Today we have the competition that can show us what you know about Russian.

We have today two teams.  You have had the task to introduce the names of your teams.  Now, please. The teams you welcome .Introduce yourselves please … (Команды представляют свои названия).

Слайд 2

2.The first task:

Look to these three pictures. We can see here three flags of three different countries. Say what of these flags the flag of the Russian Federation is.

Команды выбирают и называют из трёх флаг России. Жюри выслушивает обе команды и присуждает один балл за правильный ответ.

Слайд 3

Правильный ответ.

The flag of the Russian Federation is white, blue, red. It is picture number 3.

Слайд 4

2.The second task:

The three colours of Russian flag symbolize something.  What do they symbolize?

Команды выбирают ответы, что символизирует каждый цвет. Жюри выслушивает обе команды и присуждает один балл за  каждый правильный ответ. Всего 3 балла.

Слайд 5 

Правильный ответ.

White – noble, revelation

Blue – loyalty, honesty,devotion 

Red – courage, generosity, love

Слайд 6

3. The third task:

We can see three tsars of Russia. Who of them has introduced the flag of Russia?

Команды выбирают и называют царя. Жюри выслушивает обе команды и присуждает один балл за правильный ответ.

Правильный ответ на этом же слайде, но после ответов команд.

Tsar Peter 1 introduced the flag of Russia (in 1699).

We can see him on the picture number 3

Слайд 11

8.The eighth task:

Who introduced the double headed eagle?

Команды выбирают. Жюри выслушивает обе команды и присуждает один балл за правильный ответ

Правильный ответ на этом же слайде, но после ответов команд.

Ivan 3 has introduced the double – headed eagle.

9. Подведение итогов

Жюри подсчитывает баллы и называет победителя.


 

Цели викторины:

Обучающие:

  • закрепление раннее изученной лексики по теме

  • расширение словарного запаса

  • развитие навыков аудирования, чтения и письма

Развивающие:

  • развитие внимательности и быстроты реакции при ответе на вопросы

  • расширение общего кругозора

Воспитательные:

  • формирование нравственных качеств, воспитание патриотизма и чувства гордости за свою страну

  • формирование чувства ответственности за свой ответ перед командой

  • развитие способности работать в команде

Оборудование:

  • раздаточный материал

  • карточки с описаниями достопримечательностей для учителя

  • карточка учета правильных ответов для членов жюри

Ход урока

Teacher: Good morning, pupils! Good morning, dear guests! Welcome to our lesson “ I`ll tell you about this country”. As you know, Russia is the largest country in the world, so there are a lot of wonderful places in it. Today we are going to speak about the deepest lakes and the highest mountains, the most famous museums, galleries and theatres, the most beautiful squares and cathedrals. You are going to work in teams. Please choose the captains and the name of your teams… I see that you are ready. Let’s begin. We’ve got 5 tasks.

Задание 1

Учитель дает краткое описание достопримечательностей в России. Если ученик знает название, он поднимает руку и даёт ответ. Каждый правильный ответ приносит 1 балл команде.

Teacher: Task 1. Listen to me and say what wonderful place I am speaking about. Raise your hand if you know the answer. If your answer is correct, your team gets 1 point.

  1. A museum of art and culture situated in Saint Petersburg. It is one of the largest and oldest museums of the world. There are 3 million works of art in this museum and the largest collection of paintings in the world. (The State Hermitage)

  2. A television and radio tower in Moscow, which is taller than the Empire State building.  This construction has 45 levels and has no equal in the world. Standing 540 meters tall, it is the highest building in Europe and Asia.(Ostankino Tower)

  3. The deepest and one of the clearest lakes in the world, which is 25 million years old. It contains 20 per cent of the world’s fresh water. (Lake Baikal)

  4. The highest mountain in the Caucasus and the highest mountain in Europe. Its height is 5642 metres. (Mount Elbrus)

  5. A summer residence of the Russian monarchs located not far from St. Petersburg. It is a brilliant palace and park ensemble with 150 fountains. It is sometimes called the Russian Versailles. (Peterhof)

  6. The heart of Russia and the central square of Moscow, one of the most beautiful and famous places in the world.  It used to be Moscow’s main market place, now it is used for festivals, public ceremonies and proclamations. (Red Square)

  7. A historic theatre in Moscow, with one of the oldest and greatest opera and ballet companies in the world. It was opened in 1825. (The Bolshoi Theatre)

  8. The official residence of the President of Russia, the symbol of our capital. (The Kremlin)

Задание 2

Учитель раздаёт задание каждой команде (Приложение 1). Учащиеся соединяют слова в колонках, вписывают букву, соответствующую правильному ответу, в клеточки и отгадывают ключевое слово – Motherland. За каждый правильный ответ команды получает 1 балл.

Teacher: Work in teams. Match the two columns and guess the key word. The team gets 1 point for each correct answer.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. OSTANKINO
2. LAKE
3. MOUNT
4. RED
5. THE BOLSHOI
6. ST.BASIL’S
7. THE TRETYAKOV
8. THE MOSCOW
9. THE STATE
10. ARBAT

BAIKAL (O)
SQUARE (H)
TOWER (M)
ELBRUS (T)
GALLERY (L)
THEATRE (E)
KREMLIN (A)
HERMITAGE (N)
STREET (D)
CATHEDRAL (R)

Задание 3

Учитель раздает задания каждой команде (Приложение 2). В каждом предложении пропущено слово. Ученики должны отгадать слово и написать его, подобрав его из слов в рамке . За каждое правильно подобранное слово команда получает 1 балл.

Teacher: Work in teams. Task 3

Fill in the gaps with the suitable words from the box below.

fountain, cathedral, Kremlin, lake, mountain, museum ,palace, squar,e theatre ,tower

  1. Ostankino __ __ __ __ __ is the tallest in Europe.

  2. Elbrus is the highest __ __ __ __ __ __ __ __ in Europe.

  3. In Peterhof you can see the Great __ __ __ __ __ __ .

  4. There are 150 __ __ __ __ __ __ __ __ s in Peterhof.

  5. The State Hermitage is a very old __ __ __ __ __ __

  6. The heart of Moscow is Red __ __ __ __ __ __ .

  7. The Bolshoi __ __ __ __ __ __ __ is famous all over the world.

  8. The architectural symbol of Russia is St. Basil’s _ __ __ __ __ __ __ __ __ .

  9. Baikal is the deepest __ __ __ __ in the world.

  10. The official residence of the President is the __ __ __ __ __ __ __ .



Задание 4

Учитель раздает каждой команде карточки со словами (или фразами). Учащиеся должны расставить эти слова в правильном порядке, чтобы прочитать пословицы и поговорки о любви к своей стране. Учащиеся работают сначала индивидуально, а потом в команде. Каждое правильное предложение приносит 1 балл команде.

Teacher: Put the words into the correct order and read the proverbs. The team gets 1 point for each correct proverb.

  1. home best is East West or (East or West, home is best)

  2. place like no is There home (There is no place like home)

  3. so customs many So countries many (So many countries, so many customs)

Подведение итогов

Жюри подсчитывает общее количество баллов, и учитель объявляет команду, победившую в викторине.

Teacher: The game is over. Let us count the points. So the winner is the team …. Our congratulations!

Учителям рекомендуется уделить должное внимание оформлению раздаточного материала для участников викторины. Задания могут быть распечатаны на цветной бумаге – белой, синей и красной (цвета Российского флага) и украшены изображениями герба, флага или достопримечательностей России. Это будет способствовать достижению воспитательной цели – формирование патриотизма и чувства гордости за свою страну.














































The Flag of the Russian Federation

The Russian flag is sometimes called the IMPERIAL FLAG. It consists of three equal stripes of white, blue and red. The first flag of this design appeared more than 300 years ago. Peter the Great adapted the flag from the National flag of the Netherlands. Later a black two-headed eagle on a golden background was added to the flag of Russia. The flag existed until the revolution in 1917. In the nineties, with the democratic changes, the three-colour flag was restored again. On 21 August 1991, the flag was officially adopted by the Russian President and the Russian Parliament. In Russia the colours of the current flag symbolize:

  • white — frankness and generosity;

  • blue — honesty and wisdom;

  • red — courage and love.



The Emblem of the Russian Federation

The Russian National Emblem is the golden DOUBLE-HEADED EAGLE with a horseman (St George) on a shield on the eagle's breast with a red background. Above the two heads of the eagle, there is a historical crown.

The first emblem of the double-headed eagle was introduced in 1480, by Prince Ivan III. It was at the time of the establishment of the Russian state system. It symbolized the supreme power and sovereignty of the state.

Since then, the double-headed eagle is the main part of the emblem of our country. But now the crown is a symbol of the sovereignty both of the Russian Federation (as a whole) and of its parts (subjects of the Federation.



























Тест-викторина «Насколько Вы патриотичны?»

Are you proud of your nation? It is fine to be patriotic, but it is not good to be blind to the faults of your nation and to want to be separate and better than all other nations. We all are in this world together! Take this quiz to see how patriotic you are.



1. During the Olympics, you only watch events in which people from your country are performing.

  1. True

  2. False

6. You know all the words to your nation’s national anthem.



  1. True

  2. False

2. You have your country’s flag hanging somewhere in your room or home.

  1. True

  2. False

7. You prefer films that are made in your home country, or are in your first language.

  1. True

  2. False

3. You have friends and pen friends from other nations.

  1. True

  2. False

8. Your favourite rock star is from your home country.

  1. True

  2. False

4. You would never consider living outside your home country (if it were possible).

  1. True

  2. False

9. You know a lot about your nation’s history.



  1. True

  2. False

5. If someone criticizes your home nation, you defend it, even if you know that person’s criticisms are valid.

  1. True

  2. False

10. You think your country is the best country in the world.



  1. True

  2. False

ANSWERS

  1. a – 10 b – 5

  2. a – 10 b – 5

  3. a – 5 b – 10

  1. a – 10 b – 5

  2. a – 10 b – 5

  3. a – 10 b – 5

  1. a – 10 b – 5

  2. a – 10 b – 5

  3. a – 10 b – 5

  1. a – 10 b – 5

90 – 100 points: You are very patriotic. It’s good that you like your country, but don’t forget that you can learn things from other nations, and people from other nations, too.

85 – 65 points: You seem to have a healthy amount of patriotism. You like your country, but you appreciate other countries too. It’s important to be able to see the faults of your country and love it at the same time.

60 – 50 points: You are not very patriotic. Are you a citizen of the world, or do you actually dislike your home country? There are good things about any place. Maybe you have forgotten what makes your home special. Don’t take

План-конспект урока английского языка по теме "Я расскажу вам об этой стране"

Тема урока: "I`ll tell you about this country"

Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по страноведческой тематике.

Задачи урока.

Развивающие задачи:

1. Формирование и развитие коммуникативных умений и навыков (умение пользоваться речью: монологической, диалогической; умение слушать и слышать; умение участвовать в дискуссии);

2. Формирование и развитие учебно-организационных умений и навыков (взаимоконтроль, навыки самостоятельной работы, умение участвовать в коллективной познавательной деятельности, умение обобщать и анализировать).

Воспитательные задачи:

1. Воспитание чувства любви и уважения к своей стране

2. Развитие патриотических качеств личности школьника.

Оборудование: компьютер; мультимедийный проектор

Оснащение урока: ; презентации о России, карта России; плакаты с символикой

План урока.

I. Начало урока (приветствие; сообщение цели урока; речевая зарядка).

II. Центральная часть урока:

1) тест « Россия» (контроль домашнего задания);

2) аудирование информации о символах России, обсуждение прослушанного в группах;

3)проекты «Добро пожаловать в Россию!» – презентация

4) беседа о подвиге русского народа в Великой Отечественной войне, о предстоящем праздновании 70-ой годовщины окончания войны, о чувствах национальной гордости за свою страну и любви к ней.

III. Заключительная часть урока (подведение итогов; домашнее задание в форме теста-викторины «Насколько вы патриотичны?»; оценивание деятельности учащихся на уроке, выставление отметок).

Ход урока:

I

Приветствие.

T: Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you.

P: Good morning, teacher!

T: Sit down, please!

Сообщение цели урока, темы.

T: Dear children! I expect our lesson to be very interesting and exciting today because we are going to talk about your dearest and most favourite place on the Earth, about the greatest and most powerful country. Can you guess what country it is?

P: I suppose we are going to talk about Russia.

T: Right you are.

Речевая зарядка.

T: What is the official name of our country?

P: The official name of our country is the Republic of the Russian Federation.

T: What is the capital of the Russian Federation?

P: The capital of Russia is Moscow.

T: What is the population of our country?

P: The population of our country is over 142 million people.

T: Why do we call the Russian Federation a multinational country?

P: We call Russia a multinational country because people of different ethnic groups live there.

T: What nations make up the Russian Federation?

P: Russians, Tatars, Ukrainians, Chuvash’s, Bashkir’s, Belarussians, Mordva and other nations make up the Russian Federation.

T: Russia is the largest country in the world, isn’t it?

P: Yes, it is.

II

1)

T: You can see a map of Russia on your desks. Look at it and choose the right geographical names to complete the statements in the test. Do it as long as the music sounds.

Учащиеся выполняют тестовое задание, пока звучит музыка. (Тест можно предложить учащимся как в бумажном, так и в электронном виде в программе Excel или MS PowerPoint).

















Russia

1. The official name of our homeland is…

a)Russia

b)the Russian Federation

c)the Republic of the Russian Federation

2. Russia is washed by 12 seas of three oceans: …

a)the Pacific, the Arctic and the Atlantic

b)the Arctic, the Atlantic and the Indian

c)the Pacific, the Arctic and the Indian

3. The Caucasus Mountains are…

a)in the East of the country

b)between the Black and the Caspian Seas

c)along the border with Mongolia

4. The largest mountain chain, … , separates Europe from Asia.

  1. the Urals

  2. the Altai Mountains

  3. the Caucasus

5. The five ancient Russian towns which are known as Zolotoe Koltso include Rostov Velikiy, Suzdal, Vladimir, Zvenigorod and …

a)Tver

b)Smolensk

c)Yaroslavl

6. Russia stretches from …in the West to the Pacific Ocean in the East.

a) the Baltic Sea

b) the Caspian Sea

c) the Black Sea

7. The Altai Mountains are…

a) between the Black and the Caspian Seas

b) in the North of the country

c) along the border with Mongolia

8. The river Volga is situated…

    1. on the East European Plain

b) on the West Siberian Lowland

c )in East Siberia

9. The longest river in Europe is …

a) the Volga

b) the Don

c )the Neva

10. The original name of the city on the Neva banks was…

a) Petrograd

    1. St Petersburg

    2. Leningrad




  1. There are ……..time zones on the territory of Russia


    1. 11 b)10 c)9


12. The Russian Federation was established in ….

a) 1991 b) 1992 c) 1993

13.Svyatki is called the period …..

  1. from the 1st till 7 th January

  2. from the 1st till 7 th February

  3. from the 7 th till 18 th January


14 .This year Moscow University is celebrating its …

  1. 250-th anniversary

  2. 260-th anniversary

  3. 270-th anniversary

15. There are ….. federal regions in Russia

a) 83 b) 84 c) 85






Are you ready? Exchange your works, please, and check them on your own. You may use the keys… Now hand in your tests. I shall see them later.

Учащиеся обмениваются работами и осуществляют взаимопроверку по ключам

T: Russia is not only the largest country in the world it is also one of the most powerful states.

P1: The Head of our country is the President.

P2: The Prime Minister is the Head of the Council of Ministers.

P3: The official name of the Russian Parliament is the Federal Assembly.

P4: The upper House of the Federal Assembly is the Federal Council.

P5: The lower House of the Federal Assembly is the State Duma.


T: So, what political system does the Russian Federation represent according to the Constitution?

P: The Russian Federation is a presidential republic.

T: Who is the President of Russia at the moment?

P: The Russian President is Vladimir Putin.

T: Right you are.

3)

T: You know that each state has its symbols. What are the official symbols of our country?

P: The official symbols of Russia are the flag, the national emblem and the anthem.

T:Let`s watch the presentation and then we`ll speak about national symbols the flag and the state emblem of the Russian Federation.

Учащиеся смотрят презентацию об официальных символах России

– What are the colours of the flag?

– What do they stand for?

– What changes has the flag gone through over the years?


Group 2, use the following questions to talk about the emblem of Russia (ex. 102, p.95):

– What is the emblem of Russia?

– How does the design of the emblem reflect the history of our country?

– Do you agree that the emblem of a country reflects not only the history of the country but also the spirit of the nation through its symbols?

– Can we say that the National Emblem of our country signifies our history?

Учащиеся делятся на две группы. Первая группа говорит о национальном флаге, вторая – о государственном гербе.

: Well, Russia is a wonderful country. It has always been a country of mystery and attraction for foreigners. Winston Churchill once said that Russia "is a riddle wrapped in a mystery inside an enigma".

Some pupils of our group have been working on projects “Welcome to Russia!” for some weeks. Now they are ready to introduce their first results. Presentation Контроль домашнего задания – отчет о работе над проектом «Добро пожаловать в Россию!»







































I am proud of my country Я горжусь Россией

My name is _________. I am __________. I live in Russia.

I believe that Russia is a great country. I think so because I study history and know that Russia in different periods of time influenced on the global evolution of our world. Also it’s one of the biggest countries on the planet.

It has a great culture and outstanding legacy. There are the best scientists and people of art like Pushkin and Dostoevsky in Russia. Their books were translated into dozens of foreign languages.

There are some big cities in Russia. They are Moscow, our capital, St. Petersburg the former capital, Yekaterinburg and others. Moscow is full of historical monuments. There are even more of them in St. Petersburg. Russian people call St. Petersburg and ZarskoeSelo an “open - air museum”.

Russia is a rich country. It’s famous by its gas and all resources.

I’ m proud of my country.

 

Меня зовут _____. Мне _____ лет. Я живу в России.

Я думаю, что Россия великая страна. Я думаю так, потому что я изучаю историю и знаю, что Россия во все времена оказывала влияние на мировое развитие. Она одна из великих держав мира.

В Росссии богатая культура и наследие. Именно в России самые лучшие ученые и мастера искусства. Книги Пушкина и Достоевского переведены на десятки языков.

В России есть немало больших городов. Это Москва, наша столица, Санкт Петербург, бывшая столица, Екатеринбург и другие.В Москве много исторических памятников. Но больше всего их в С-Петербурге. Россияне называют С-Петербург и Царское Село "музеем под открытым небом".

Россия богатая страна. Здесь много полезных ископаемых.

Я горжусь своей страной.





















I live in Russia Я живу в России Russia is one of the largest countries in the world. The vast territory of Russia lies in the eastern part of Europe and the northern part of Asia. Russia is washed by twelve seas and three oceans.

Россия - это крупнейшая страна в мире. Большая часть территории России лежит в восточной части Европы и в северной части Азии. Россия омывается 12-ю морями и тремя океанами. The capital of Russian Federation is Moscow, with the population of about 10 million people.

Столица России - Москва, с численностью населения более 10 миллионов человек.

The land of Russia varies very much from forests to deserts, from high mountains to deep valleys. The main mountain are the Urals, the Caucasus and the Altai. There are a lot of great rivers and deep lakes on its territory. Also there are many animals in Russia.

Территория России очень разнится - от лесов до пустынь, от высоких гор до глубоких долин. Главные горы - это Уральские, Кавказские и Алтайские. На ее территории очень много больших рек и глубоких рек. Также в России очень много животных.

The longest rivers are the Volga in Europe and the Ob, the Yenisei and the Lena in Asia. The largest lakes are Ladoga and Baikal. Baikal is the deepest lake in the world and its water is the purest on earth. Самые длинные реки - это Волга (в Европе) и Обь, Енисей и Лена в Азии. Крупнейшие озера - это Ладога и Байкал. Байкал - самое глубокое озеро в мире, его воды - самые чистые на земле. The Russian Federation is rich in natural and mineral resources. It has deposits of oil, gas, iron, gold, silver and many others.  The European part of the country is densely peopled, and most population live in cities. The current population of Russia is more than 145 million people.

Российская федерация - богатейшая натуральными и минеральными ресурсами. Она имеет залежи нефти, газа, железа, золота, серебра и многих других. Европейская часть более заселена людьми и основная численность наблюдается в городах. Текущая численность населения России - более 145 миллионов человек.

Russia is a presidential republic. It is one of the leading powers in the world.

Россия - президентская республика. Она - один из лидеров на мировой арене.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Я расскажу вам об этой стране

Автор: Туркинова Наталья Александровна

Дата: 09.01.2017

Номер свидетельства: 376746

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(73) "Урок "  Страны Европы и Америки в 1918-1939гг""
    ["seo_title"] => string(39) "urokstranyievropyiamierikiv19181939ghgh"
    ["file_id"] => string(6) "286868"
    ["category_seo"] => string(8) "istoriya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1454410749"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(123) "Конспект урока музыки по теме: “Расскажи сказку.Колыбельные. Мама" "
    ["seo_title"] => string(68) "konspiekt-uroka-muzyki-po-tiemie-rasskazhi-skazku-kolybiel-nyie-mama"
    ["file_id"] => string(6) "129086"
    ["category_seo"] => string(6) "muzika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1415634197"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(81) "ТЕМА: «Путешествие по стране Здраволяндии». "
    ["seo_title"] => string(46) "tiema-putieshiestviie-po-stranie-zdravoliandii"
    ["file_id"] => string(6) "237309"
    ["category_seo"] => string(4) "obzh"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1444288301"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(110) "Конспект спортивного развлечения " Если хочешь быть здоров" "
    ["seo_title"] => string(65) "konspiekt-sportivnogho-razvliechieniia-iesli-khochiesh-byt-zdorov"
    ["file_id"] => string(6) "241614"
    ["category_seo"] => string(21) "doshkolnoeObrazovanie"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1445274663"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(269) "Занятие по художественно-эстетическому развитию в средней группе "Путешествие в страну Королевы Красок" (по итогам года, с элементами развлечения)"
    ["seo_title"] => string(80) "zaniatiie_po_khudozhiestvienno_estietichieskomu_razvitiiu_v_sriedniei_ghruppie_p"
    ["file_id"] => string(6) "434395"
    ["category_seo"] => string(21) "doshkolnoeObrazovanie"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1508874948"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства