Данный урок разработан по учебнику М.З. Биболетовой « Enjoy English -3»
1 четверть урок 7. Урок оснащен презентацией, красочно оформленной, с ярко сюжетной линией.Главным героем является Кролик, которого дети будут обучать вести диалог с иностранными гостями. Будут учить его произносить правильно звуки. Разработка урока соответствует стандартам ФГОС.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
We are going to do a lot in the lesson /our task is to train sounds, to make up dialogues, read the words ,learn new words on the topic Food.
Phonetic drill-let’s train our tongues.
Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки.
Ведь ему надо принять гостей, которые будут говорить с ним по-английски
[Р]
[H]
[T]
[w]
Дуй на ладошку
Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки.
Ведь ему надо принять гостей,которые бдут говорить с ним по-английски
задуй свечу
Часики тикают
WELL!!
[t]-[d],[t]-[d].
Кролик повторял за нами звуки и записывал их ,чтобы лучше запомнить. Но написал их на русском языке. Давайте поможем написать их в английской транскрипции.
Let’s help to write sounds in English .
Т д р м н х в ф
[t] [ d] [ r] [m] [n] [h ]
[w] [f]
Проверь себя
Could you repeat these sounds?
Listen to each other and if you pronounced correctly, put + in your control list.
Мои звуки
+
If not- cheer up! You need some more practice with these
sounds at home …
Мои звуки
-
Warming-up.
At first, answer my questions, please .
– Do you like milk for breakfast? – Do you like eggs for breakfast? – Do you like an orange (an apple, a banana, etc.) ? – Do you like some butter and some cheese?
( Yes, I do/No, I don”t)
Take a piece of paper and write down what do you like for breakfast
Reading activity
Let’s read
[˄]
[ɒ]
[ɑ:]
[ɔ:]
fox-corn
f u n- f ar m
cl o ck-sh or t
n u t- c ar
luck-are
frog-horse
It’s time for us to show our skills in reading
Open your student’s books page 4 exercise 15
It’s time for us to show our skills in reading Open your student’s books page 4 exercise 15
Find the words with the sound [ a:] then with the sound [˄]
I
student’s books page 4 exercise 15
[˄]
[ a:]
let's check
давайте проверим
f ar m
must
are
f ar mer
n u t
p ar k
but
c ar
d ar k
Let’s read the words aloud.
Rabbit collected a lot of vegetables and fruits to treat his friends. But he doesn’t know them in English.
Let’s help our Rabbit to learn new words.
Vocabulary work
apples [æplz] ]
tomatoes[tə’meɪtəʋz]
Nuts [nʌts]
carrots [ˈkærəts]
cabbage [ˈkæbɪʤ]
corn [kɔːn]
potatoes [pəˈteɪtəʊz] ]
Vocabulary Activity in written form
. The task is to find the missing letters .
Car…ot
ap…les
co…n
t…matoes
Cab…age
Кролик переживает как он будет общаться с друзьями на английском языке Давайте поможем ему вспомнить все выражения
– Do you like milk for breakfast?
-Would you like some milk
Good morning,
I’m glad to see you
Sit dоwn, please…
Dialogue activity
Look at the screen, you see a dialogue. Your task is to make up a dialogue
These phrases help to keep the conversation moving:
-Would you like some milk (butter,ham,bread,cheese,fish,apples,nuts, tomatoes or corn?)
- Yes,please / No,thank you.
You have three steps of doing this activity
Think
Write
Act out the conversation
рефлексия
The end of the lesson
- Now, tell me about your impressions? Do you like your test? Was it interesting, useful or difficult for you and why?
Say a few words, please.
(Учащиеся выражают свое мнение об уроке) .Заполните таблицу достижений .
После каждой галочки в столбике «low» -поставьте страницу с правилом, которое нужно вам повторить
The sheet of self- assessments of student
Levels
Skills
low
Grammatical skills
Мои звуки
middle
Понимаю и умею отвечать на вопросы
_Работа со словариком
high
+
Знаю новые слова
Моя диалогическая речь
+
_
Ещё раз выучить слова
Повторить речевые структуры-
_
+
+
Выполнение упржнения
+
+
Знаю как читать слова
+
Повторить привила чтения-
_
+
+
+
I want you to write down your homework
Ex.3, page 9-Work Book
Learn new words by heart.
Marks. Conclusion
You worked well during the lesson.
Your pronunciation is very good
You speak very fluently. You have made a lot of progress.