kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Food

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок разработан по учебнику  М.З. Биболетовой « Enjoy English -3»

1 четверть  урок 7. Урок оснащен презентацией, красочно оформленной, с ярко сюжетной линией.Главным героем является Кролик, которого дети будут обучать вести диалог с иностранными гостями. Будут учить  его произносить правильно звуки.  Разработка урока соответствует стандартам  ФГОС.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Food »

Food УМК М.З. Биболетовой « Enjoy English -3» 1 четверть урок 7 Шалыгина Галина Михайловна Учитель английского языка МБОУ СОШ №2 гор. Лесосибирска

Food

УМК М.З. Биболетовой « Enjoy English -3»

1 четверть урок 7 Шалыгина Галина Михайловна

Учитель английского языка

МБОУ СОШ №2 гор. Лесосибирска

F,o,d,o. Look at the picture and name the topic, please.  Guess?

F,o,d,o.

Look at the picture and name the topic, please.

Guess?

remember!!! Food We are going to do a lot in the lesson /our task is to train sounds, to make up dialogues, read the words ,learn new words on the topic Food.

remember!!!

Food

We are going to do a lot in the lesson /our task is to train sounds, to make up dialogues, read the words ,learn new words on the topic Food.

Phonetic drill-let’s train our tongues. Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки. Ведь ему надо принять гостей, которые будут говорить с ним по-английски [Р] [H] [T] [w] Дуй на ладошку Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки. Ведь ему надо принять гостей,которые бдут говорить с ним по-английски задуй свечу Часики тикают WELL!! [t]-[d],[t]-[d].

Phonetic drill-let’s train our tongues.

Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки.

Ведь ему надо принять гостей, которые будут говорить с ним по-английски

[Р]

[H]

[T]

[w]

Дуй на ладошку

Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки.

Ведь ему надо принять гостей,которые бдут говорить с ним по-английски

задуй свечу

Часики тикают

WELL!!

[t]-[d],[t]-[d].

Кролик повторял за нами звуки и записывал их ,чтобы лучше запомнить. Но написал их на русском языке. Давайте поможем написать их в английской транскрипции. Let’s help to write sounds in English . Т д р м н х в ф [t] [ d] [ r] [m] [n] [h ] [w] [f]  Проверь себя

Кролик повторял за нами звуки и записывал их ,чтобы лучше запомнить. Но написал их на русском языке. Давайте поможем написать их в английской транскрипции.

Let’s help to write sounds in English .

Т д р м н х в ф

[t] [ d] [ r] [m] [n] [h ]

[w] [f]

Проверь себя

Could you repeat these sounds? Listen to each other and if you pronounced correctly, put + in your control list. Мои звуки +  If not- cheer up! You need some more practice with these  sounds at home … Мои звуки -

Could you repeat these sounds?

Listen to each other and if you pronounced correctly, put + in your control list.

Мои звуки

+

If not- cheer up! You need some more practice with these

sounds at home …

Мои звуки

-

Warming-up.     At first, answer my questions, please . – Do you like milk for breakfast?   – Do you like eggs for breakfast? – Do you like an orange (an apple, a banana, etc.) ?  – Do you like some butter and some cheese? ( Yes, I do/No, I don”t)    Take a piece of paper and write down what do you like for breakfast

Warming-up.

At first, answer my questions, please .

– Do you like milk for breakfast?  – Do you like eggs for breakfast? – Do you like an orange (an apple, a banana, etc.) ? – Do you like some butter and some cheese?

( Yes, I do/No, I don”t)

Take a piece of paper and write down what do you like for breakfast

Reading activity Let’s read [˄] [ ɒ] [ɑ:] [ɔ:]  f o x-c or n f u n- f ar m  cl o ck-sh or t n u t- c ar  l u ck- ar e fr o g-h or se It’s time for us to show our skills in reading Open your student’s books page 4 exercise 15

Reading activity

Let’s read

[˄]

[ ɒ]

[ɑ:]

[ɔ:]

f o x-c or n

f u n- f ar m

cl o ck-sh or t

n u t- c ar

l u ck- ar e

fr o g-h or se

It’s time for us to show our skills in reading

Open your student’s books page 4 exercise 15

It’s time for us to show our skills in reading  Open your student’s books page 4 exercise 15

It’s time for us to show our skills in reading Open your student’s books page 4 exercise 15

Find the words with the sound  [ a:] then with the sound [˄]   I  student’s books page 4 exercise 15  [˄]  [ a:] let's check давайте проверим f ar m m u st ar e f ar mer n u t p ar k b u t c ar d ar k Let’s read the words aloud.

Find the words with the sound [ a:] then with the sound [˄]

I

student’s books page 4 exercise 15

[˄]

[ a:]

let's check

давайте проверим

f ar m

m u st

ar e

f ar mer

n u t

p ar k

b u t

c ar

d ar k

Let’s read the words aloud.

Rabbit collected a lot of vegetables and fruits to treat his friends. But he doesn’t know them in English. Let’s help our Rabbit to learn new words.

Rabbit collected a lot of vegetables and fruits to treat his friends. But he doesn’t know them in English.

Let’s help our Rabbit to learn new words.

Vocabulary work  apples  [æplz] ] tomatoes[tə’meɪtəʋz] Nuts [nʌts]

Vocabulary work

apples  [æplz] ]

tomatoes[tə’meɪtəʋz]

Nuts [nʌts]

carrots  [ˈkærəts] cabbage  [ˈkæbɪʤ] corn  [kɔːn] potatoes  [pəˈteɪtəʊz] ]

carrots  [ˈkærəts]

cabbage  [ˈkæbɪʤ]

corn  [kɔːn]

potatoes  [pəˈteɪtəʊz] ]

Vocabulary Activity in written form . The task is to find the missing letters . Car…ot ap…les co…n  t…matoes Cab…age

Vocabulary Activity in written form

. The task is to find the missing letters .

Car…ot

ap…les

co…n 

t…matoes

Cab…age

Кролик переживает как он будет общаться с друзьями на английском языке Давайте поможем ему вспомнить все выражения –  Do you like milk for breakfast?   -Would you like some milk Good morning, I’m glad to see you  Sit dоwn, please…

Кролик переживает как он будет общаться с друзьями на английском языке Давайте поможем ему вспомнить все выражения

– Do you like milk for breakfast?  

-Would you like some milk

Good morning,

I’m glad to see you

Sit dоwn, please…

Dialogue activity Look at the screen, you see a dialogue. Your task is to make up a dialogue  These phrases help to keep the conversation moving:  -Would you like some milk (butter,ham,bread,cheese,fish,apples,nuts, tomatoes or corn?) - Yes,please / No,thank you. You have three steps of doing this activity

Dialogue activity

Look at the screen, you see a dialogue. Your task is to make up a dialogue

These phrases help to keep the conversation moving:

-Would you like some milk (butter,ham,bread,cheese,fish,apples,nuts, tomatoes or corn?)

- Yes,please / No,thank you.

You have three steps of doing this activity

  • Think
  • Write
  • Act out the conversation
рефлексия The end of the lesson -          Now, tell me about your impressions? Do you like your test? Was it interesting, useful or difficult for you and why? Say a few words, please. (Учащиеся выражают свое мнение об уроке) .Заполните таблицу достижений . После каждой галочки в столбике «low» -поставьте страницу с правилом, которое нужно вам повторить

рефлексия

The end of the lesson

-          Now, tell me about your impressions? Do you like your test? Was it interesting, useful or difficult for you and why?

Say a few words, please.

(Учащиеся выражают свое мнение об уроке) .Заполните таблицу достижений .

После каждой галочки в столбике «low» -поставьте страницу с правилом, которое нужно вам повторить

The sheet of self- assessments of student    Levels Skills low Grammatical skills Мои звуки middle Понимаю и умею отвечать на вопросы _Работа со словариком high + Знаю новые слова Моя диалогическая речь + _ Ещё раз выучить слова Повторить речевые структуры- _ + + Выполнение упржнения + + Знаю как читать слова + Повторить привила чтения- _ + + +

The sheet of self- assessments of student

Levels

Skills

low

Grammatical skills

Мои звуки

middle

Понимаю и умею отвечать на вопросы

_Работа со словариком

high

+

Знаю новые слова

Моя диалогическая речь

+

_

Ещё раз выучить слова

Повторить речевые структуры-

_

+

+

Выполнение упржнения

+

+

Знаю как читать слова

+

Повторить привила чтения-

_

+

+

+

I want you to write down your homework Ex.3, page 9-Work Book Learn new words by heart.

I want you to write down your homework

Ex.3, page 9-Work Book

Learn new words by heart.

Marks. Conclusion You worked well during the lesson. Your pronunciation is very good You speak very fluently. You have made a lot of progress. The bell has gone. Collect your things. Good-bye

Marks. Conclusion

You worked well during the lesson.

Your pronunciation is very good

You speak very fluently. You have made a lot of progress.

The bell has gone. Collect your things.

Good-bye


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Food

Автор: Шалыгина галина Михайловна

Дата: 30.07.2014

Номер свидетельства: 110888

Похожие файлы

object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(79) "Методическая разработка занятия Shopping for food "
    ["seo_title"] => string(55) "mietodichieskaia-razrabotka-zaniatiia-shopping-for-food"
    ["file_id"] => string(6) "239083"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1444719750"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(47) "“Much, many, a lot of”. “Food for life”"
    ["seo_title"] => string(25) "muchmanyalotoffoodforlife"
    ["file_id"] => string(6) "288996"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1454699263"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(14) "Healthy foods "
    ["seo_title"] => string(13) "healthy-foods"
    ["file_id"] => string(6) "110407"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1406012094"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(52) "План урока на тему "Healthy food day""
    ["seo_title"] => string(30) "planurokanatiemuhealthyfoodday"
    ["file_id"] => string(6) "291469"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1455121841"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(94) "Конспект урока по теме “London. English and American food and drinks”. "
    ["seo_title"] => string(69) "konspiekt-uroka-po-tiemie-london-english-and-american-food-and-drinks"
    ["file_id"] => string(6) "140544"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1417965929"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства