kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

British Newspapers

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка урока может быть полезна для учителей английского языка, которые работают в 8 классе по учебнику Биболетова М.З. или для проведения урока по теме "Средства массовой информации в Великобритании". Урок содержит все этапы: организационный, основной и итоговый. А также в конце урока есть эмоциональная рефлексия. Урок рассчитан на 40 минут.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«конспект урока Абдуллина И.Н.»



Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа №40»







Разработка учебного занятия по английскому языку











Средства массовой информации. Газеты Великобритании.

Развитие лексико-грамматических навыков аудирования, чтения и письма

8 класс

(базовый уровень, УМК М.З. Биболетова)







разработал и подготовил:

учитель иностранного языка

Абдуллина Ирина Николаевна







Старый Оскол

2015


 

A good newspaper is a nation talking to itself.

Miller

Темаурока: «Средства массовой информации. Газеты Великобритании. Развитие лексико-грамматических навыков аудирования, чтения и письма»

Тип урока: комбинированный (повторение пройденного материала и усвоения новых знаний)

Цель: расширение кругозора учащихся, развитие коммуникативных и речевых способностей, совершенствование навыков чтения и говорения

Задачи урока:

Учебный аспект:

  1. развитие и совершенствование умений и навыков говорения, понимания на слух, чтения и письма;

  2. отработка изученной ранее лексики;

  3. развитие умения отвечать на вопросы и говорить;

  4. развитие навыка чтения с полным пониманием и умения обсуждатьпрочитанное, выполнять задания по тесту.

Познавательный аспект:

  1. знакомство с новыми лексическими единицами;

  2. знакомство с прессой Великобритании.


Развивающий аспект:

  1. развитие внимания, способностей выражать свое мнение;

  2. развитие навыков самостоятельной и работы в составе группы;

  3. развитие логики высказывания, умения систематизировать свои знания;

  4. развитие способности к обобщению и рефлексии.



Воспитательный аспект:

  1. воспитание у учащихся культуры вежливого общения;

  2. воспитание культуры чтения книг и печатной прессы.


Оборудование: ПК, мультимедийный проектор, презентация Power Point, карточки для групповой и индивидуальной работы, раздаточный материал для рефлексии, УМК Биболетова М.З. «Enjoy English» для 8 классов, УМК«Family and Friends 5» (Oxford) Jenny Quintana, Activities for English Language Learners (Shell Education) Stephen A.White


Этапы учебного занятия

Время

Деятельность учителя

Деятельность обучающегося

Примечание

1. Организационный момент + «разогревка:речевая и фонетическая»

(Organization of the lesson + Warm-up)

~ 2 минуты
















































~ 1 минута











~ 2 минуты

Teacher: Good morning dear boys and girls! Glad to see you!

Take your sits, please. Let`s start our lesson.

(учащиеся садятся за столы)

Teacher: Today we continue to discuss our topic “Mass media: good or bad”. First of all, answer my questions, please:

  • What does mass media include?



  • What kind of mass media do you prefer?



  • What is the most popular of them nowadays in your opinion?



  • Do you often read newspapers?



  • What about your parents?

  • Do they read local newspapers in your family? What are they?

  • Have you ever read a newspaper in English?



  • What English newspapers do you know?

Teacher: Now could you tell me what are we going to talk about at today’s lesson?

Teacher: That’s right.








Teacher: Now look at the board, please. There are some tongue twisters. They help us to speak English correctly. Can you say them quickly? Who wants to try first?


Ed had edited it.


Say this sharply, say this sweetly;
Say this shortly, say this softly;
Say this sixteen times in succession.




Pupils: Good morning teacher! Glad to see you too!





(учащиеся отвечают на вопросы) Приблизительные ответы:


P1: Mass media includestelevision, newspapers, tabloids, the Internet, radio.


P2: I prefer the Internet, because I can find a lot of interesting information there.


P3:I reckon that the most popular mass media is television, because many people watch it every day.



P4:No, I don’t. But my grandfather reads newspapers every day.



P5:My father reads newspapers sometimes.

P6: Yes, theydo. Oskolskiy Kraj. Zori.




P7:No, I haven’t.






P8: I don’t know any.

P9: Maybe, the Times.



P: I think we will speak about English newspapers.











ученики по очереди произносят скороговорки









на доске слайд с вопросами (Приложение 1)

















на доске слайд с ответами (Приложение 1)




















































на доске слайд со скороговорками




2. Формулировка темы и целей урока

(Gettingtoknowthetopic)


~ 3 минуты


Teacher: I think, it`s time to know the aim of our lesson. And to do it I offer you to watch a short episode of the presentation?

(учитель демонстрирует презентацию с подписанными картинками)












Teacher: You are right. The purposes for today`s lesson are:


  • To get some information about British newspapers

  • To discuss the importance of reading

  • To have a reflection

после просмотра презентации, учащиеся пытаются сделать вывод и поставить цели урока

Примерные ответы учащихся:


Р 1: I suppose that the aim of the lesson is to speak about newspapers


P 2: I agree with_____ and I hope it would be interesting to know new words.












на доске слайд с изображениями и словами, которые относятся к теме урока



















цели урока высвечиваются слайдом на экран





3. Тренировкалексики (training of vocabulary)

~ 5 минут

Teacher:And one more task for you is to write down the words in your Word Puzzles. These words will help us to do the next task. So what is the theme of the lesson? Don’t forget to write the name of the topic.

Words: newspaper, tabloid, article, advertisement, daily, news, to be published, detailed, private life, biggest-selling, local

P: The topic is “British Newspapers”.






ученики записывают лексику в индивидуальные карточки

на доске слайд с ключевой лексикой







карточкиWord Puzzle

(Приложение 2)

4.

1) Чтение текста. Работа в группе. (reading, work in a group)










  1. Говорение (Speaking)

~ 4 минуты














~ 5 минут































~ 2 минуты


Teacher: Now open your Student books, please. Page number 70. There is a text in exercise 34. Look at the task, please. Ok. To do this exercise you will divide into three groups. Imagine that you work for a newspaper. The first group will be the editors and the journalists of the newspaper “Sunday Sunshine”, the second group represents “London News” and the third group’s newspaper is called “The Star” After reading the text the first group will tell us what is the difference between national and local newspapers, the second group will find out the difference between daily and Sunday newspapers and the third group will name the difference between quality/serious newspapers and tabloids. Have 4 minutes.



























Teacher:Well done. Could you find in the text the names of the English newspapers and tabloids?






учащиеся читают задание








учащиеся делятся на 3 группы для чтения и обсуждения текста. Каждая группа читает свою часть задания и готовит ответ на свой вопрос.

Примерныеответыучащихся:

1st group: Local newspapers are free. They contain advertisements and local news. National newspapers give information about events happening in the capital. Most of them tell us about politics.

2nd group:Daily newspapers are published every day except Sunday. Sunday newspapers are national and larger than daily ones.

3rd group:Quality papers have many detailed articles about world events. Tabloids are small. They contain many pictures. They describe the lives of famous people.

Учащиеся находят в тексте названия: The Sun, the Times, the Daily Telegraph.












Слайд с названием текста из учебника

(Приложение 3)























































Слайд с изображениями газет

(Приложение 4)





















5.

Физкультминутка

(Physical break)


~ 4 минуты


Teacher:Are you tired, my dear students? Let’s move a little bit. Your task is to find some statements in this classroom that help us to understand why we need newspapers. We will choose the best. Start searching.

  1. Newspapers are world's mirrors.

(Газеты-зеркала мира)

  1. Journalism is literature in a hurry.

(Журналистика-это литература на скорую руку)

  1. A newspaper should be the maximum of information, and the minimum of comment.

(Газета должна состоять из максимума информации и минимума комментариев)

Teacher: Well done and now we can continue the lesson.


учащиеся выполняют задание: они находят карточки со словами, а затем выбирают то высказывание, котороелучше всего характеризует полезность газет




На доске слайд с заданием (Приложение 5)

6. Аудирование (listening)


~ 5 минут










Teacher: As you have already said in tabloids and newspapers often is written about famous people, celebrities. But why are they so popular? Why do people read about them in newspapers? Let’s listen to the dialogue and find out. And you have to fill the names of speakers in your cards.

Учащиеся слушают запись и отвечают на вопросы

Примерные ответы учащихся:





P 1: Famous people are popular because they are talented and beautiful.

P 2:People like to read about their private lives.

P3:



Звучит запись (Приложение 6)


7. Завершение работы. Выводы. Оценка работы учащихся.

~ 3 минуты

Teacher: Well, students let`s do the conclusion of our lesson. Do you remember the purposes of our lesson? Look at them once again.

Teacher: Did we get some information about British newspapers?

Teacher: Did we discuss the importance of reading?

Teacher: Did you learn new words?

Teacher: Have we already had a reflection?

Dear friends, I am quite satisfied with your work at the lesson today. I am pleased with your answers and work. Thanks for your participation.

Yourmarksare: (учитель комментирует оценки, выставленные за работу на уроке)







P 1: Yes______



P2: Of course _____



P3: I think we ____


P 4: Not yet.


на доске снова высвечиваются цели урока


8.

Домашнее задание (Home assignment)


~ 2 минута

Teacher: At home you have to do ex. 45, at p. 71 in your student books. Don’t forget to use your Word Puzzles.

ученики записывают домашнее

задание в дневники

слайд с домашним заданием

9.

Итог урока. Рефлексия



~ 2 минуты

Teacher: Thank you for the lesson once again and I want to know how do you feel about today`s lesson? There is one coin for each of you on your desks. Look at the blackboard. There are three newspapers: Boredom, Excitement and Confusion. Which one would you like to buy and read? Stick your pound to one of the newspapers, please. So I will know what you think of our lesson.









Teacher: Now you may be free. See you later. Bye-bye!!!













Ученикиприкрепляютфунты на газеты: Скука, ВоодушевлениеиСмятение.

Учителькомментирует, чтопоравнениюсначалом урока, настроение у некоторых изменилось!!!






Картинки с газетамиприкреплены к классной доске (Приложение 7,8,9)


итого 40 минут



























Приложение 1

  • What does mass media include?

  • What kind of mass media do you prefer?

  • What is the most popular of them nowadays in your opinion?

  • Do you often read newspapers?

  • What about your parents?

  • Do they read local newspapers in your family? What are they?

  • Have you ever read a newspaper in English?

  • What English newspapers do you know?


































Приложение 2 Word Puzzle

Anoun

verb

adjective

B noun

verb

adjective

C noun

verb

adjective










D noun

verb

adjective

E noun

verb

adjective

Fnoun

verb

adjective










Gnoun

verb

adjective

Topic

H noun

verb

adjective







I noun

verb

adjective

Picture of the topic

J noun

verb

adjective







K noun

verb

adjective

L noun

verb

adjective







Mnoun

verb

adjective

N noun

verb

adjective







O noun

verb

adjective

P noun

verb

adjective

Q noun

verb

adjective










R noun

verb

adjective

Snoun

verb

adjective

T noun

verb

adjective










Unoun

verb

adjective

Vnoun

verb

adjective

Wnoun

verb

adjective










Xnoun

verb

adjective

Ynoun

verb

adjective

Znoun

verb

adjective










Приложение 3

Exercise 34, page 70. Look through the information on newspapers in Britain and say what the difference is between: a) national and local newspapers; b) daily and Sunday newspapers; c) quality / serious newspapers and tabloids.

There are two kinds of newspapers in Britain. One is large kind and has many d­etailed articles about national and international events. These newspapers are called serious papers or quality papers. The other kind, called the tabloids are smaller in size, have more pictures and shorter articles, often about less important events or about the private lives of well-known people. Though some people disapprove of tabloids, they are quite popular. Many people buy tabloids like The Sun which is the biggest-selling newspaper in Britain. In all parts of the country there are also papers giving information about films, concerts and other things that are happening in the local area. Some local newspapers are free. These contain a lot of advertisements and also some news. National serious newspapers like The Times or The Daily Telegraph generally give information about events happening in London. Most national newspapers express a political opinion. Daily newspapers are published on every day of the week except Sunday. Sunday newspapers are larger than daily ones. They often have 2 or 3 sections. All Sunday newspapers are national.































Приложение 4



Приложение5

Newspapers are world's mirrors.



(Газеты-зеркаламира)











Journalism is literature in a hurry.

(Журналистика-это литература на скорую руку)

A newspaper should be the maximum of information, and the minimum of comment.



(Газета должна состоять из максимума информации и минимума комментариев)















Приложение6



































Приложение 7

















Приложение 8

















Приложение 9















Приложение 10













Просмотр содержимого презентации
«Презентация к уроку Абдуллина»

British Newspapers Автор презентации Абдуллина И.Н. учитель английского языка МАОУ «СОШ №40»

British Newspapers

Автор презентации

Абдуллина И.Н.

учитель английского языка МАОУ «СОШ №40»

Some questions for you:

Some questions for you:

  • What is mass media? – It is ….
  • What does mass media include (включает) ?- It includes
  • What is the most popular of them nowadays in your opinion? What kind of mass media do you prefer?
  • Do you like reading? What do you read?
  • Do you often read newspapers?- Yes, I do./No, I don’t.
  • What about your parents?
  • Do they read local ( местные) newspapers in your family? What are they?
  • Have you ever read a newspaper in English?
  • What English newspapers do you know?
British newspapers

British newspapers

Tongue twisters E d ha d ed it ed it .  

Tongue twisters

  • E d ha d ed it ed it .

 

  • S ay this sh arply, s ay this s weetly; S ay this sh ortly, s ay this s oftly; S ay this s ixteen times in s ucce ssio n.
newspaper

newspaper

tabloid

tabloid

article

article

advertisement

advertisement

daily

daily

news

news

To be published

To be published

detailed

detailed

private life

private life

biggest-selling

biggest-selling

local

local

Useful expressions

Useful expressions

  • I think we will speak about …. – Я думаю, мы будем говорить о ….
  • I guess that the aim of the lesson is to speak about – Я предполагаю, что цель урока- обсуждение ….
  • I agree with _____ and I hope it would be interesting to know about some – Я согласен с …. И надеюсь, что будет интересно узнать о …
The purposes for today`s lesson are:

The purposes for today`s lesson are:

  • To learn some new words
  • To get some information about British newspapers
  • To discuss the importance of reading
  • To have a reflection
Write down the words in the Word Puzzle

Write down the words in the Word Puzzle

  • newspaper -газета ,
  • tabloid - таблоид ,
  • article - статья ,
  • advertisement - реклама ,
  • daily - ежедневный ,
  • news - новости ,
  • be published – быть опубликованным ,
  • detailed - детальный ,
  • private life – частная жизнь ,
  • biggest-selling – самый продаваемый ,
  • local - местный
Statements: Newspapers are world's mirrors.  (Газеты-зеркала мира) Journalism is literature in a hurry.  (Журналистика-это литература на скорую руку) A newspaper should be the maximum of information, and the minimum of comment. (  Газета должна состоять из максимума  информации и минимума комментариев)

Statements:

  • Newspapers are world's mirrors.

(Газеты-зеркала мира)

  • Journalism is literature in a hurry. (Журналистика-это литература на скорую руку)
  • A newspaper should be the maximum of information, and the minimum of comment.

( Газета должна состоять из максимума информации и минимума комментариев)

celebrity, pop star, famous person  –   знаменитость    change the world – менять мир,   magazine  - журнал,   firefighter – пожарный,   scientist – ученый.

celebrity, pop star, famous person – знаменитость change the world – менять мир, magazine - журнал, firefighter – пожарный, scientist – ученый.

The purposes for today`s lesson are:

The purposes for today`s lesson are:

  • To learn some new words
  • To get some information about British newspapers
  • To discuss the importance of reading
  • To have a reflection
Home task: Ex. 45, at p. 71 in your student books.  Use your Word Puzzles, please.

Home task:

Ex. 45, at p. 71 in your student books. Use your Word Puzzles, please.

Excitement

Excitement

Confusion

Confusion

Boredom

Boredom

http://www.newstatesman.com/blogs/media/2012/08/daily-express-puts-dutch-dressage-team-front-page-updated-0   http://sql.w-m.home.pl/_private/14/newspaper-articles-titanic  http://afterwords.typepad.com/global_marketing/  http://www.google.ru/imgres?imgurl=http://img0.joyreactor.cc/pics/post/breaking-news-995247.png&imgrefurl=http://joyreactor.cc/tag/breaking%252Bnews&h=467&w=714&tbnid=8O3OJJ_K7w1PDM:&zoom=1&docid=A06UXxv83qhTRM&ei=oM6-VJyUJYe_ygPUv4L4Cg&tbm=isch&ved=0CHsQMyhBMEE  http://www.google.ru/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fwww.laptoppublishing.com%2Fiupui-write-to-be-published-course%2F&ei=Ms--VND9H4KAzAOPw4GYAQ&bvm=bv.83829542,d.bGQ&psig=AFQjCNFhXarD87jmxJwp-JrFXaE6S1ERNQ&ust=1421877368522694  http://www.google.ru/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fgreatjourneyofjoy.com%2F2013%2F05%2F09%2Fcome-see-where-i-live-a-call-to-synchronize-our-public-and-private-lives%2F&ei=GtC-VJS-KKi7ygO7wYKYBw&bvm=bv.83829542,d.bGQ&psig=AFQjCNGuJNWWcrEAJutDjMcD5tvzktMQNA&ust=1421877612614407

http://www.newstatesman.com/blogs/media/2012/08/daily-express-puts-dutch-dressage-team-front-page-updated-0 http://sql.w-m.home.pl/_private/14/newspaper-articles-titanic http://afterwords.typepad.com/global_marketing/ http://www.google.ru/imgres?imgurl=http://img0.joyreactor.cc/pics/post/breaking-news-995247.png&imgrefurl=http://joyreactor.cc/tag/breaking%252Bnews&h=467&w=714&tbnid=8O3OJJ_K7w1PDM:&zoom=1&docid=A06UXxv83qhTRM&ei=oM6-VJyUJYe_ygPUv4L4Cg&tbm=isch&ved=0CHsQMyhBMEE http://www.google.ru/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fwww.laptoppublishing.com%2Fiupui-write-to-be-published-course%2F&ei=Ms--VND9H4KAzAOPw4GYAQ&bvm=bv.83829542,d.bGQ&psig=AFQjCNFhXarD87jmxJwp-JrFXaE6S1ERNQ&ust=1421877368522694 http://www.google.ru/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fgreatjourneyofjoy.com%2F2013%2F05%2F09%2Fcome-see-where-i-live-a-call-to-synchronize-our-public-and-private-lives%2F&ei=GtC-VJS-KKi7ygO7wYKYBw&bvm=bv.83829542,d.bGQ&psig=AFQjCNGuJNWWcrEAJutDjMcD5tvzktMQNA&ust=1421877612614407


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
British Newspapers

Автор: Абдуллина Ирина Николаевна

Дата: 20.12.2015

Номер свидетельства: 268485

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(53) "конспект урока СМИ в 9 классе "
    ["seo_title"] => string(31) "konspiekt-uroka-smi-v-9-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "122471"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1414254328"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(59) "Конспект урока по теме «Пресса» "
    ["seo_title"] => string(33) "konspiekt-uroka-po-tiemie-priessa"
    ["file_id"] => string(6) "119179"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413360970"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(216) "Конспект урока по английскому языку   в 8-м классе по теме   "Ты читаешь газеты по воскресеньям?"   по УМК Биболетовой М.З. "
    ["seo_title"] => string(127) "konspiekt-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-v-8-m-klassie-po-tiemie-ty-chitaiesh-ghaziety-po-voskriesien-iam-po-umk-bibolietovoi-m-z"
    ["file_id"] => string(6) "176375"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1424410891"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(115) "Разработка урока английского языка в 8 классе   по теме «Mass-Media» "
    ["seo_title"] => string(70) "razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-8-klassie-po-tiemie-mass-media"
    ["file_id"] => string(6) "155945"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421339672"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(51) "Британские газеты и журналы"
    ["seo_title"] => string(28) "britanskie_gazety_i_zhurnaly"
    ["file_id"] => string(6) "657977"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1729273717"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства