kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока по английскому языку в 8-м классе по теме "Ты читаешь газеты по воскресеньям?" по УМК Биболетовой М.З.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель: введение лексического материала по теме «Газеты». Задачи: 1. Образовательные: • формировать практические умения и навыки иноязычной речевой деятельности учащихся (в чтении, аудировании и говорении); • учить правильно употреблять языковые средства, строить фразы, повышать общую культуру выражения мысли. 2. Развивающие: • развивать логическое мышление: учить детей самостоятельно анализировать, классифицировать и делать выводы; • развивать навыки языковой догадки. 3. Воспитательные: • формировать мотивацию к изучению иностранного языка; • воспитывать чувства коллективизма, взаимовыручки, умений работать в паре и группе; • формировать толерантное отношение к стране изучаемого языка. Оборудование: проектор, видеозапись «Mass Media in Britain», презентация “Do you read newspapers on Sundays?”, “Mass Media in Mari El Newspapers”.учебник «Enjoy English 8» Биболетова М.З., Трубанева Н.Н., раздаточный материал – схема приложение 1, приложение 2 с лексикой, газеты России и Республики Марий Эл. Тип урока: урок изучения нового материала. Ход урока. Деятельность учителя Деятельность учеников Время I. Организационный момент. - Good morning boys and girls! I am glad to sea you ! Sit down please! Today we live in the times of information. Where can we get information? What types of mass media do you know? What about did we speak at the last lesson? Our theme for today is “Do you read newspapers on Sundays?”. What do you think we are going to speak about? (слайд 1) - You’re perfectly right. You will watch the video and learn what types of newspapers there are in Britain. Besides, you will learn to talk about your favorite newspapers. From mass media. Television, radio, newspapers, the Internet, mobile phones. About television I think we are going to speak about newspapers. 1,5 мин Фонетическая зарядка. - First let's start with our pronunciation. Look at the slide and repeat them after me. ( Слайд2) And now read and speak all together (Cлайд 3) 4 мин Речевая разминка - As for the newspapers I would like you to answer the main question of the lesson: “Do you read newspapers on Sundays?” What is your favorite newspaper? How often do you read them? 1. Yes, I do. I read newspapers on Sundays and every day. 2. No, I don’t. I never read newspapers. 1,5 мин II. Основной этап Введение лексического материала. Обучение аудированию и говорению. - If you want to know what types of newspapers there in Britain, then watch the video. While watching the video you should fill in the table. (video1:42 мин) (http://onlinenglish.ru/fbrit/britain15.htm) - What kind of newspapers are there in Britain? - You are right. Let’s look at the slide and learn more information. Read, please. (слайд 4,5) - Do you know any names of British newspapers? (слайд 6) - And what are the National newspapers and Tabloids? Look at the slides and read the information. (Cлайды 7,8,9,10) - What are Sundays and local? Look at the slides. ( Слайды 11,12,13) - Do you know the home of British press ? – It’s Fleet Street. ( Слайд 14) Заполняют таблицу, работают в парах. (Приложение 1) 1. There are two kinds of newspapers: national and local. 2. There are also quality and tabloids. Зачитывают информацию. - The Times. - The Sun. - The Daily Telegraph. Зачитывают информацию. Дописывают информацию в таблицы. 2 мин 2 мин 10 мин Физкультминутка - Now it’s time to have a rest. Are you tired? Let’s rest. Физкультминутка под видео.F:\Супер физкльтминутка.swf - Учитель комментирует на английском языке. Выполняют упражнения. 2 мин Развитие навыков монологической речи. Обучение работе в группе. РАБОТА С УЧЕБНИКОМ - Now let's work in groups. Discuss the following problems. Make up your suggestions. Share them with other student. You can use ex. 34 p. 70 in your textbooks for remaining information. [3] (слайд 15) - Every meaning has right to exist. Thank you for your speaking. 1. Some people disapprove of tabloids because they contain not very important information. Besides, they often have articles about private lives of famous people. This irritates people. 2. There are free newspapers because they contain a lot of advertisements. We have such newspapers in our country. They are … 3. I think important events are those connected with political life of a country, current affairs, international relationships, medical problems. 6 мин Обучение говорению. Развитие логического мышления. Look at the slide, please. Here are the headlines of newspapers published on the same day. Guess which of them they are. The same headline can stand for more than one kind of news. [2] (слайд 16) - Now try to predict what each article is about. Work in groups of three and compare your predictions. Now report to the class about your predictions. [2] National news: “False Starts”, “Health Facts”. International news: “Home and Away”, “Health Facts”. Local news: “The UFO Again?”. Political news: “Foundation Gets a Home”. Economic news: “Can Anyone Help?” Business reviews: “Foundation Gets a Home”. Cultural reviews: “Home and Away”, “Can Anyone Help?” Sports news: “Who Knows Where You’ll Travel?” Scandals: “I’m Trying to Be Brave”. Travel: “The Adventure Begins”. - “Home and Away” may be about a journey made by one of the students to another country. - “The UFO Again?” may be about aliens 6 мин There are a lot of newspapers in our Mari Republic. What mari newspapers do you know? ПРЕЗЕНТАЦИЯ - And now let’s take an information about our republic’s newspapers. Misha has done a project about it. Let’s listen to him. - Беседа по содержанию презентации. - And now let ‘s divided into two groups. I’ll give you Russian and Mari newspapers. Find there are quality and tabloids papers. Then tell us about one of quality or national newspaper. So, let’s begin to work. Называют марийские газеты. Ученик представляет свою презентацию. Учащиеся отвечают на вопросы учителя по содержанию презентации. Учащиеся работают по группам. Каждая команда делает сообщение об одном из газет. 5мин III. Завершающий этап. Подведение итогов. Выставление оценок. - What new information have you learnt today? ( Слайды 17,18) - Was it easy to understand the conversation watching video? - Your home work is ex. 34 p. 70 (read and translate). (слайд 19) - You were very active today and got the following marks: Mishа and Boris were good at speaking and reading. You got excellent marks. Rostislav, Valya and Oleg made a good scheme for kinds of newspapers, but you should pay more attention to your reading. There were some mistakes. You got good marks today. Рефлексия. ( слайды20-22) - Thank you for your work. - The lesson is over, good-bye. - We have learnt that there are two kinds of newspapers in Britain. - The Sun is the biggest-selling newspaper in Britain. - Local newspapers give information about films and concerts… Good-bye, teacher. 4 мин
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по английскому языку в 8-м классе по теме "Ты читаешь газеты по воскресеньям?" по УМК Биболетовой М.З. »

Конспект урока по английскому языку

в 8-м классе по теме

"Ты читаешь газеты по воскресеньям?"


Учитель английского языка Зиновьева Людмила Витальевна

МБОУ «Крайнешешмарская ООШ»

Цель: введение лексического материала по теме «Газеты».

Задачи:

  1. Образовательные:

  • формировать практические умения и навыки иноязычной речевой деятельности учащихся (в чтении, аудировании и говорении);

  • учить правильно употреблять языковые средства, строить фразы, повышать общую культуру выражения мысли.

  1. Развивающие:

  • развивать логическое мышление: учить детей самостоятельно анализировать, классифицировать и делать выводы;

  • развивать навыки языковой догадки.

  1. Воспитательные:

  • формировать мотивацию к изучению иностранного языка;

  • воспитывать чувства коллективизма, взаимовыручки, умений работать в паре и группе;

  • формировать толерантное отношение к стране изучаемого языка.

Оборудование: проектор, видеозапись «Mass Media in Britain», презентация “Do you read newspapers on Sundays?”, “Mass Media in Mari El Newspapers” .учебник «Enjoy English 8» Биболетова М.З., Трубанева Н.Н., раздаточный материал – схема приложение 1, приложение 2 с лексикой, газеты России и Республики Марий Эл.

Тип урока: урок изучения нового материала.


Ход урока.

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Время

  1. Организационный момент.

- Good morning boys and girls! I am glad to sea you !

Sit down please! Today we live in the times of information.

Where can we get information?

What types of mass media do you know?



What about did we speak at the last lesson?


Our theme for today is “Do you read newspapers on Sundays?”. What do you think we are going to speak about? (слайд 1)

- You’re perfectly right. You will watch the video and learn what types of newspapers there are in Britain. Besides, you will learn to talk about your favorite newspapers.





From mass media.

Television, radio, newspapers, the Internet, mobile phones.

About television




I think we are going to speak about newspapers.


1,5 мин

Фонетическая зарядка.

- First let's start with our pronunciation. Look at the slide and repeat them after me. ( Слайд2)

And now read and speak all together

(Cлайд 3)



4 мин

Речевая разминка

- As for the newspapers I would like you to answer the main question of the lesson:

“Do you read newspapers on Sundays?”

What is your favorite newspaper?

How often do you read them?


1. Yes, I do. I read newspapers on Sundays and every day.

2. No, I don’t. I never read newspapers.

1,5 мин

  1. Основной этап

Введение лексического материала. Обучение аудированию и говорению.

- If you want to know what types of newspapers there in Britain, then watch the video. While watching the video you should fill in the table.

(video1:42 мин) (http://onlinenglish.ru/fbrit/britain15.htm)


  • What kind of newspapers are there in Britain?




  • You are right. Let’s look at the slide and learn more information. Read, please.

(слайд 4,5)

- Do you know any names of British newspapers?

(слайд 6)


  • And what are the National newspapers and Tabloids? Look at the slides and read the information.

(Cлайды 7,8,9,10)


- What are Sundays and local? Look at the slides. ( Слайды 11,12,13)


- Do you know the home of British press ? – It’s Fleet Street. ( Слайд 14)

Заполняют таблицу, работают в парах. (Приложение 1)





  1. There are two kinds of newspapers: national and local.

  2. There are also quality and tabloids.

Зачитывают информацию.


  • The Times.

  • The Sun.

  • The Daily Telegraph.


Зачитывают информацию. Дописывают информацию в таблицы.


2 мин







2 мин






10 мин

Физкультминутка

  • Now it’s time to have a rest. Are you tired? Let’s rest. Физкультминутка под видео.F:\Супер физкльтминутка.swf

- Учитель комментирует на английском языке.

Выполняют упражнения.

2 мин

Развитие навыков монологической речи. Обучение работе в группе.


РАБОТА С УЧЕБНИКОМ

- Now let's work in groups. Discuss the following problems. Make up your suggestions. Share them with other student. You can use ex. 34 p. 70 in your textbooks for remaining information. [3]

(слайд 15)



















  • Every meaning has right to exist. Thank you for your speaking.

  1. Some people disapprove of tabloids because they contain not very important information. Besides, they often have articles about private lives of famous people. This irritates people.

  2. There are free newspapers because they contain a lot of advertisements. We have such newspapers in our country. They are …

  3. I think important events are those connected with political life of a country, current affairs, international relationships, medical problems.

6 мин

Обучение говорению. Развитие логического мышления.

Look at the slide, please. Here are the headlines of newspapers published on the same day. Guess which of them they are. The same headline can stand for more than one kind of news. [2]

(слайд 16)






















  • Now try to predict what each article is about. Work in groups of three and compare your predictions. Now report to the class about your predictions. [2]


National news: “False Starts”, “Health Facts”.

International news: “Home and Away”, “Health Facts”.

Local news: “The UFO Again?”.

Political news: “Foundation Gets a Home”.

Economic news: “Can Anyone Help?”

Business reviews: “Foundation Gets a Home”.

Cultural reviews: “Home and Away”, “Can Anyone Help?”

Sports news: “Who Knows Where You’ll Travel?”

Scandals: “I’m Trying to Be Brave”.

Travel: “The Adventure Begins”.

  • “Home and Away” may be about a journey made by one

of the students to another country.

  • “The UFO Again?” may be about aliens

6 мин


There are a lot of newspapers in our Mari Republic. What mari newspapers do you know?

ПРЕЗЕНТАЦИЯ

  • And now let’s take an information about our republic’s newspapers. Misha has done a project about it. Let’s listen to him.

  • Беседа по содержанию презентации.




- And now let ‘s divided into two groups. I’ll give you Russian and Mari newspapers. Find there are quality and tabloids papers. Then tell us about one of quality or national newspaper. So, let’s begin to work.

Называют марийские газеты.



Ученик представляет свою презентацию.



Учащиеся отвечают на вопросы учителя по содержанию презентации.

Учащиеся работают по группам. Каждая команда делает сообщение об одном из газет.

5мин

  1. Завершающий этап.

Подведение итогов. Выставление оценок.

- What new information have you learnt today? ( Слайды 17,18)

- Was it easy to understand the conversation watching video?

- Your home work is ex. 34 p. 70 (read and translate).

(слайд 19)


- You were very active today and got the following marks:

Mishа and Boris were good at speaking and reading. You got excellent marks. Rostislav, Valya and Oleg made a good scheme for kinds of newspapers, but you should pay more attention to your reading. There were some mistakes. You got good marks today.

Рефлексия. ( слайды20-22)

- Thank you for your work.

- The lesson is over, good-bye.

- We have learnt that there are two kinds of newspapers in Britain.

- The Sun is the biggest-selling newspaper in Britain.

- Local newspapers give information about films and concerts…













Good-bye, teacher.

4 мин

Список литературы

1. Биболетова М. З., Бабушис Е.Е., Трубанева Н. Н. Английский язык: Книга для учителя к учебнику Английский с удовольствием / Enjoy English для 8 кл. общеобраз. учрежд. - Обнинск: Титул, 2012 .

2. Биболетова М. З., Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский с удовольствием / Enjoy English: Учебник для 8 кл. общеобраз. учрежд. – Обнинск: Титул, 2012 .

3. Касимова Г.Г. Поурочные разработки по английскому языку к УМК М.З. Биболетовой и др. «Enjoy English» 8 класс. – М.: ВАКО, 2013.

4. http://mari-el.spravedlivo.ru/depoWhat is a newspaper?

5. http://www mari-arslan.ruновости 529 Статья в журнале «Арслан» «О СМИ Республики Марий Эл»

Интернет ресурсы

Видео:

http://onlinenglish.ru/fbrit/britain15.htm

Картинки для презентации:

http://www.slideshare.net/ermkova90/newspapers-12022749

http://go4.imgsmail.ru/imgpreview?key=http%3A//osinform.ru/uploads/posts/2011-02/1298317724_1.jpg&mb=imgdb_preview_389

http://img.nr2.ru/pict/arts1/22/09/220997.jpg

http://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=http%3A//www.jamesrb.co.uk/files/2013/05/uk-media.jpg&mb=imgdb_preview_863

http://prezentacii.com/shablony-powerpoint/

http://rupresentations.ucoz.ru/index/obrazovanie/0-28


http://wwwmincult12.ru


















Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Автор: Зиновьева Людмила Витальевна

Дата: 20.02.2015

Номер свидетельства: 176375


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства