Тема настоящего урока занимает одно из важнейших мест в общем, курсе обучения иностранным языкам и подготавливает учащихся к различным видам опросных работ: экзаменам, олимпиадам, тестированию, ЕГЭ.
Урок был нацелен на формирование и совершенствование продуктивных умений и навыков обучающихся по теме «At the supermarket».
Поставленная мною цель урока достигнута, а задачи – решены. Задачи и цель урока, как практические, образовательные, развивающие и воспитательные были реализованы в полном объеме. Для достижения целей урока использовались разнообразные формы и методы работы, благодаря которым на уроке преобладала благоприятная психологическая атмосфера, обучающиеся показали хороший уровень усвоения материала. В ходе урока были использованы такие виды работ как отработка фонетических навыков, аудирование, письмо, чтение, говорение (монологическая и диалогическая речь), игровые элементы. Знания и умения, учащихся по теме прочно отработаны. На уроке детьми были проделаны виды работ с целью развития кругозора, памяти и внимания, умения слушать собеседника.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«At the supermarket »
1. Организационно-мотивационныйэтап.
- Good afternoon, boys and girls! I am happy to see you.
- Let’s begin our lesson. You are Ok, aren’t you? How are you? You are ready for the lesson, aren’t you? You have a breakfast, don’t you? Your breakfast is yummy, isn’t it?
1 min
2. Постановка учебной задачи.
- Look at the blackboard and watch the film about Muzzy.
- How do you think, what our topic is about?
Дети высказывают свои предположения. О том, что мы будем изучать.
- Good for you.
- And so where will we go (when we are hungry)?
- Yes, you are right. We’ll go to the supermarket.
2 min
3. Актуализация уже имеющихся у обучающихся знаний по данной теме.
Фонетическаязарядка:
- Look at the blackboard.
- Repeat the words after the speaker.
mineral water
milk
juice
orange
grapefruit
carrot
potato
cucumber
onion
sausage
chicken
sausages
bacon
ice cream
doughnuts
yoghurt
chocolate
sugar
sweets
honey
- Which of these names of food are similar in Russian and English? (Какие из слов, обозначающих продукты питания, похоже звучат по-русски и по-английски?)
- Look at the pictures on the blackboard. Try to match the words with the translation. Who tries? (Учащиеся соединяют слова с транскрипцией на доске)
- And now look at the screen. Alice likes orange juice. What juices do you like? What juices can you make from these vegetables and fruit? You have: tomatoes, bananas, apples, kiwis, carrots, grapefruits, nectarines.
- Look attentively at the model: My favourite juice is orange. It’s very tasty. You can make orange juice from oranges.
- Oh, it’s tasty / yummy / healthy / good / bad food for you.
min
4. Развитие грамматических навыков.
- And now look in my basket. I have some food. Please, take something and say: What is it?
(Ребёнок вытаскивает из корзинки продукт и называет его – It is an apple.)
- Do you like apples / cucumbers / bread / milk / sugar? (Yes, I do. / No, I don’t.)
- Can we count cucumbers, apples? (Yes, we can.)
- Please, count cucumbers, apples.
- Скажите, как называются существительные, которые мы можем посчитать? (Исчисляемые) (Табличка «исчисляемые существительные» появляется на доске). Такие существительные употребляются, как в единственном, так и во множественном числе.
- You’re right: a sweet – 4 sweets, an orange – 2 oranges.
- Can we count bread, milk, sugar? (No, we can’t.)
- That’s right: we say some butter, some milk.
- Скажите, как называются существительные, которые мы не можем посчитать? (Неисчисляемые) (Табличка «неисчисляемые существительные» появляется на доске). Такие существительные не имеют формы множественного числа.
2 min
Самостоятельная работа:
- Take your sheets of paper and fill in the gaps with IS or ARE.
There … some butter in the trolley. (is)
There … no apples in the trolley. (are)
There … ten oranges in the trolley. (are)
There … no cucumbers in the trolley. (are)
There … some ham in the trolley. (is)
There … some bread in the trolley. (is)
There … five eggs in the trolley. (are)
There … some food in the fridge. (is)
min
5. Физкультминутка.
- I think you are tired. Let’s have a rest. You are to sing song and do actions. Stand up.
- OK, good, sit down, please.
min
6. Развитие навыков аудирования.
- Who is it? (Beatsey)
- And now let’s listen to her. You have to listen to the text very attentively, because you will answer the questions. Read and translate them, please:
1. What does Betsey never buy for her family?
(She never buys sausages because there are very expensive. She never buys cucumbers or onions because her family doesn’t like it.)
2. What does she often buy for her family? Why?
(She buys cakes for her husband, but she doesn’t like it. She often buys chocolate because she likes it).
4 min
7. Развитиенавыковчтения и устнойречи.
- Let’s read the conversation and fill in the gaps, answering the questions:
What is Robin buying?
What is Alice buying?
What is Betsey buying?
What is Misha buying?
Divide into groups and work in these groups.
(1. Robin buys cakes, chocolate, sweets, ice cream, honey, sugar, doughnuts. 2. Misha buys sausages, a sausage, a chicken, bacon. 3. Betsey buys apples, potatoes, grape fruit, peppers, cucumbers, oranges, onions, mushrooms, carrots. 4. Alice buys mineral water, milk, cola, fanta.)
min
8. Развитие навыков диалогической речи.
- Dear friends, can you tell me, what polite words do you know? We have to use them when we go to the shop.
- Now I’ll give you a dialogue as an example. You will make up your own dialogues changing the underlined words. Act it out.
4 min
9. Рефлексия.
- Dear children! I have a lot of apples: good apples and bad apples. Do you like this apple? (Показатьхорошееспелоеяблоко). You choose good apples if you like our lesson and your work at our lesson. Do you like this apple? (Показатьплохоепокусанноеяблоко). You choose bad apples if you don’t like our lesson and your work at our lesson.
- Если вам понравился сегодняшний урок и ваша работа на уроке – прикрепите к тарелке хорошее яблоко, если нет – плохое.
2 min
10. Инструктаж к выполнению домашнего задания.
And now open your diaries and write down your homework. In your textbooks – page 116, ex. A – At home you are to write a list of things you like to eat, to drink, to have for breakfast, to have for dinner and you don’t like to eat and drink. (Textbook – p. 116, ex. A)
11. Оценивание работы обучающихся на уроке.
- You’ve worked perfectly today!
- I’m satisfied with your work!
You showed us a good work.
- Great of you!
- And now, your marks!
- Kseniya …, today your mark is … .
- Thank you for the lesson!
- The lesson is over! Good-bye!
- Thank you very much. For your active work. The lesson is over. Good-bye.