kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Мониторинг качества знаний 6 класс английский язык

Нажмите, чтобы узнать подробности

Мониторинг качества знаний

по английскому языку в 6 классе

Инструкция по выполнению работы.

Мониторинговая работа по английскому языку состоит из двух разделов, включающих в себя 30 заданий.

Раздел 1 («Чтение») содержит 10 заданий с выбором одного правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 1 – 20 минут.

Раздел 2 («Грамматика и лексика») содержит 19 заданий с выбором одного правильного ответа из четырех предложенных и 1 задание с ответом в форме слова (слов). Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 2 – 20 минут.

По окончании выполнения заданий каждого раздела не забывайте переносить ответы в бланк ответов.

Общее время проведения мониторинга – 40 минут.

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!

 

Вариант 1.

Раздел 1. Чтение

Прочитайте текст и выполните задания   А1 – А10. В каждом задании обведите цифру  1,2   или 3 , соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

My friend Susan

Susan Kente is a “dog-sitter”. She looks after people’s dogs from Monday to Friday. She wakes up at 5.15 a.m. and 15 minutes later she gets up. She has a shower, she drinks a glass of orange juice and she sometimes has sandwiches with cheese. Then she goes outside to the garden and gives the dogs their breakfast. Then they all get into Susan’s car. It’s very dirty! Susan takes the dogs to the park and they run about. She always takes some water and biscuits for them. They go back to the car at 11 a.m. and then they go back home. At about 5 p.m. the dog’s owners come to collect their dogs. Some people say it’s boring to look after the dogs, but Susan doesn’t agree.

A1     Susan takes care of the dogs …   a week.

  1. two days    2) five days    3) seven days

A2    She gets up at  …   five.

  1. a quarter to    2) half past   3) a quarter past

A3     She has a  …   in the morning.

  1. bath     2)  bathroom    3) shower

A4     She always has sandwiches for breakfast.

  1. True     2)  False     3) No information

A5    Susan and the dogs go to the park  …   .

  1. on foot     2) on car     3) by car

A6    …   is very dirty.

  1. Susan      2) The dogs      3) The car

A7     The dogs run and play in the  …  .

  1. park       2) garden        3) forest

A8     Susan always takes biscuits for  …  .

  1. herself       2) the dogs        3) the birds

A9      At eleven o’clock they  …  home.

  1.  come back      2)  are at        3)  go back to the

A10     Susan finds her job  …  .

  1.  boring       2) difficult       3)  interesting

Раздел 2.   Грамматика и лексика

Прочитайте приведенные ниже предложения А11 – А20, выберите подходящее слово и обведите цифру 1,2,3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

A11    Every country …   its national holidays.

  1. have     2) to have     3) has      4) is having

A12     St. Valentine’s Day is  …   February.

  1. at               2) in                3) on               4) from

A13      We haven’t got  …  money.

  1. many          2) little                3) few               4) much

A14         We bought some fruit and a cake  …  the party.

  1. from          2) in           3) at           4) for

A15        There  …  many interesting holidays in Britain.

  1. is             2) am               3) are                  4) be

A16         New Year’s Day is  …  popular in Britain than Christmas.

  1. not             2) very            3) more           4) less

A17         Victory Day is the  …  national holiday in our country.

  1. greatest             2) great             3) greater              4) most great

A18       My mother wasn’t  …  this morning.

  1. home          2) at the home            3) in home              4) at home

A19         English children like the first of April very  …  .

  1. many         2) much           3) little            4) big

A20          Many American holidays  …  not religious.

  1. are              2) do             3) will            4) have

Прочитайте текст и вставьте в каждый пропуск В1 – В9 подходящее по смыслу слово из таблицы.

B1 

  1.  

B2

Yesterday evening I                chess with my father.

  1. Last year they               a new car.
  2.  

B3

 

Yesterday it               Sunday.

  1.  

B5

  B4

Mr. Brown                   into the room.

  1.  

B6

I                   him in the street.

  1.  

B7

Granny                   TV two hours ago.

  1.  

B8

She                    well last night.

  1.  

B9

After the lessons we                    dinner.

  1. Mary                   him a nice present.

 

B1

took

take

played

went

B2

helped

had

were

bought

B3

was

were

saw

jumped

B4

had

came

flew

met

B5

buy

bought

could

met

B6

ate

drank

sang

watched

B7

slept

took

drank

visited

B8

watched

wrote

thought

had

B9

took

began

gave

had

B1 _______________________________

B2 ______________________________

B3 _________________________________

B4 ________________________________

B5 _______________________________

B6 ________________________________

B7 _________________________________

B8 ___________________________________

B9 __________________________________

 

Выбери слова и словосочетания из задания В10, наиболее характерные для употребления в предложениях прошедшего времени.

            Tomorrow, every day, usually, next year, yesterday, a week ago, now, at this moment, in a week, last year, today, never, already, often, yet, for a long time.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ответы к варианту 1.

Номер задания

Ответ

А1

2

А2

3

А3

3

А4

2

А5

3

А6

3

А7

1

А8

2

А9

1

А10

3

А11

3

А12

2

А13

4

А14

4

А15

3

А16

4

А17

1

А18

4

А19

2

А20

1

В1

played

В2

bought

В3

was

В4

came

В5

met

В6

watched

В7

slept

В8

had

В9

gave

В10

yesterday

a week ago

last year

Критерии оценивания

Каждое задание (А1 – А20, В1 – В9, В10 – при условии наличия всех трёх слов и выражений) оценивается в 1 (один) балл.

< 15 баллов – оценка «2»

15-20 баллов – оценка «3»

21-26 баллов – оценка «4»

27-30 баллов – оценка «5»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Мониторинг качества знаний 6 класс английский язык »

Мониторинг качества знаний

по английскому языку в 6 классе





Инструкция по выполнению работы.

Мониторинговая работа по английскому языку состоит из двух разделов, включающих в себя 30 заданий.

Раздел 1 («Чтение») содержит 10 заданий с выбором одного правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 1 – 20 минут.

Раздел 2 («Грамматика и лексика») содержит 19 заданий с выбором одного правильного ответа из четырех предложенных и 1 задание с ответом в форме слова (слов). Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 2 – 20 минут.

По окончании выполнения заданий каждого раздела не забывайте переносить ответы в бланк ответов.

Общее время проведения мониторинга – 40 минут.

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!









































Вариант 1.

Раздел 1. Чтение

Прочитайте текст и выполните задания А1 – А10. В каждом задании обведите цифру 1,2 или 3 , соответствующую выбранному Вами варианту ответа.



My friend Susan

Susan Kente is a “dog-sitter”. She looks after people’s dogs from Monday to Friday. She wakes up at 5.15 a.m. and 15 minutes later she gets up. She has a shower, she drinks a glass of orange juice and she sometimes has sandwiches with cheese. Then she goes outside to the garden and gives the dogs their breakfast. Then they all get into Susan’s car. It’s very dirty! Susan takes the dogs to the park and they run about. She always takes some water and biscuits for them. They go back to the car at 11 a.m. and then they go back home. At about 5 p.m. the dog’s owners come to collect their dogs. Some people say it’s boring to look after the dogs, but Susan doesn’t agree.

A1 Susan takes care of the dogs … a week.

  1. two days 2) five days 3) seven days

A2 She gets up at … five.

  1. a quarter to 2) half past 3) a quarter past

A3 She has a … in the morning.

  1. bath 2) bathroom 3) shower

A4 She always has sandwiches for breakfast.

  1. True 2) False 3) No information

A5 Susan and the dogs go to the park … .

  1. on foot 2) on car 3) by car

A6 … is very dirty.

  1. Susan 2) The dogs 3) The car

A7 The dogs run and play in the … .

  1. park 2) garden 3) forest

A8 Susan always takes biscuits for … .

  1. herself 2) the dogs 3) the birds

A9 At eleven o’clock they … home.

  1. come back 2) are at 3) go back to the

A10 Susan finds her job … .

  1. boring 2) difficult 3) interesting



Раздел 2. Грамматика и лексика

Прочитайте приведенные ниже предложения А11 – А20, выберите подходящее слово и обведите цифру 1,2,3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.



A11 Every country … its national holidays.

  1. have 2) to have 3) has 4) is having

A12 St. Valentine’s Day is … February.

  1. at 2) in 3) on 4) from

A13 We haven’t got … money.

  1. many 2) little 3) few 4) much

A14 We bought some fruit and a cake … the party.

  1. from 2) in 3) at 4) for

A15 There … many interesting holidays in Britain.

  1. is 2) am 3) are 4) be

A16 New Year’s Day is … popular in Britain than Christmas.

  1. not 2) very 3) more 4) less

A17 Victory Day is the … national holiday in our country.

  1. greatest 2) great 3) greater 4) most great

A18 My mother wasn’t … this morning.

  1. home 2) at the home 3) in home 4) at home

A19 English children like the first of April very … .

  1. many 2) much 3) little 4) big

A20 Many American holidays … not religious.

  1. are 2) do 3) will 4) have





Прочитайте текст и вставьте в каждый пропуск В1 – В9 подходящее по смыслу слово из таблицы.

B1



  1. Yesterday evening I chess with my father.

    B2

  2. Last year they a new car.

  3. Yesterday it Sunday.

    B3



  4. Mr. Brown into the room.

    B5

    B4

  5. I him in the street.

    B6

  6. Granny TV two hours ago.

    B7

  7. She well last night.

    B8

  8. After the lessons we dinner.

    B9

  9. Mary him a nice present.



B1

took

take

played

went

B2

helped

had

were

bought

B3

was

were

saw

jumped

B4

had

came

flew

met

B5

buy

bought

could

met

B6

ate

drank

sang

watched

B7

slept

took

drank

visited

B8

watched

wrote

thought

had

B9

took

began

gave

had



B1 _______________________________

B2 ______________________________

B3 _________________________________

B4 ________________________________

B5 _______________________________

B6 ________________________________

B7 _________________________________

B8 ___________________________________

B9 __________________________________



Выбери слова и словосочетания из задания В10, наиболее характерные для употребления в предложениях прошедшего времени.



Tomorrow, every day, usually, next year, yesterday, a week ago, now, at this moment, in a week, last year, today, never, already, often, yet, for a long time.



__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





















































Ответы к варианту 1.

Номер задания

Ответ

А1

2

А2

3

А3

3

А4

2

А5

3

А6

3

А7

1

А8

2

А9

1

А10

3

А11

3

А12

2

А13

4

А14

4

А15

3

А16

4

А17

1

А18

4

А19

2

А20

1

В1

played

В2

bought

В3

was

В4

came

В5

met

В6

watched

В7

slept

В8

had

В9

gave

В10

yesterday

a week ago

last year





















Вариант 2.

Раздел 1. Чтение

Прочитайте текст и выполните задания А1 – А10. В каждом задании обведите цифру 1,2 или 3 , соответствующую выбранному Вами варианту ответа.



My friend Susan

Susan Kente is a “dog-sitter”. She looks after people’s dogs from Monday to Friday. She wakes up at 5.15 a.m. and 15 minutes later she gets up. She has a shower, she drinks a glass of orange juice and she sometimes has sandwiches with cheese. Then she goes outside to the garden and gives the dogs their breakfast. Then they all get into Susan’s car. It’s very dirty! Susan takes the dogs to the park and they run about. She always takes some water and biscuits for them. They go back to the car at 11 a.m. and then they go back home. At about 5 p.m. the dog’s owners come to collect their dogs. Some people say it’s boring to look after the dogs, but Susan doesn’t agree.

A1 Susan takes care of the dogs … a week.

  1. two days 2) five days 3) seven days

A2 She gets up at … five.

  1. a quarter to 2) half past 3) a quarter past

A3 She has a … in the morning.

  1. bath 2) bathroom 3) shower

A4 She always has sandwiches for breakfast.

  1. True 2) False 3) No information

A5 Susan and the dogs go to the park … .

  1. on foot 2) on car 3) by car

A6 … is very dirty.

  1. Susan 2) The dogs 3) The car

A7 The dogs run and play in the … .

  1. park 2) garden 3) forest

A8 Susan always takes biscuits for … .

  1. herself 2) the dogs 3) the birds

A9 At eleven o’clock they … home.

  1. come back 2) are at 3) go back to the

A10 Susan finds her job … .

  1. boring 2) difficult 3) interesting



Раздел 2. Грамматика и лексика

Прочитайте приведенные ниже предложения А11 – А20, выберите подходящее слово и обведите цифру 1,2,3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.



A11 Every country … its national holidays.

  1. have 2) to have 3) has 4) is having

A12 St. Valentine’s Day is … February.

  1. at 2) in 3) on 4) from

A13 They … each other presents at Christmas.

  1. give 2) take 3) have 4) get

A14 We bought some fruit and a cake … the party.

  1. from 2) in 3) at 4) for

A15 There … many interesting holidays in Britain.

  1. is 2) am 3) are 4) be

A16 New Year’s Day is … popular in Britain than Christmas.

  1. not 2) very 3) more 4) less

A17 Victory Day is the … national holiday in our country.

  1. greatest 2) great 3) greater 4) most great

A18 There are … New Year traditions in Russia.

  1. little 2) few 3) many 4) no

A19 English children like the first of April very … .

  1. many 2) much 3) little 4) big

A20 Many American holidays … not religious.

  1. are 2) do 3) will 4) have





Прочитайте текст и вставьте в каждый пропуск В1 – В9 подходящее по смыслу слово из таблицы.

B2

B1



Last Sunday my granddad my sister and me to the circus. I very glad. We acrobats, bears and horses there. The clown very funny. We ice-cream and lemonade. We ice-cream, lemonade and the performance. We a good time in the circus.

B9

B8

B7

B6

B3

B5

B4

B1

took

take

put

went

B2

helped

had

were

was

B3

listened

looked

saw

jumped

B4

had

was

sat

met

B5

buy

bought

could

paid

B6

ate

drank

sang

put

B7

fed

took

drank

visited

B8

watched

wrote

thought

had

B9

made

began

gave

had



B1 _______________________________

B2 ______________________________

B3 _________________________________

B4 ________________________________

B5 _______________________________

B6 ________________________________

B7 _________________________________

B8 ___________________________________

B9 __________________________________



Выбери слова и словосочетания из задания В10, наиболее характерные для употребления в предложениях будущего времени.



Tomorrow, every day, usually, next year, last Sunday, a week ago, now, at this moment, in a week, last year, today, never, already, often, yet, for a long time.



__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________











Ответы к варианту 2.

Номер задания

Ответ

А1

2

А2

3

А3

3

А4

2

А5

3

А6

3

А7

1

А8

2

А9

1

А10

3

А11

3

А12

2

А13

1

А14

4

А15

3

А16

4

А17

1

А18

3

А19

2

А20

1

В1

took

В2

was

В3

saw

В4

was

В5

bought

В6

ate

В7

drank

В8

watched

В9

had

В10

tomorrow

next year

in a week























Критерии оценивания

Каждое задание (А1 – А20, В1 – В9, В10 – при условии наличия всех трёх слов и выражений) оценивается в 1 (один) балл.

15-20 баллов – оценка «3»

21-26 баллов – оценка «4»

27-30 баллов – оценка «5»








Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Мониторинг качества знаний 6 класс английский язык

Автор: Маркелова Ирина Викторовна

Дата: 26.11.2014

Номер свидетельства: 136079

Похожие файлы

object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(185) "СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД В ПОДГОТОВКЕ К ЕНТ ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ КАК ОСНОВА ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ"
    ["seo_title"] => string(97) "sistiemnyipodkhodvpodgotovkiekientpoinostrannomuiazykukakosnovapovyshieniiakachiestvaobrazovaniia"
    ["file_id"] => string(6) "299598"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1456563483"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(152) "Развитие детской одаренности на уроках английского языка (обобщение опыта работы) "
    ["seo_title"] => string(91) "razvitiie-dietskoi-odariennosti-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka-obobshchieniie-opyta-raboty"
    ["file_id"] => string(6) "219487"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1434216349"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(134) "Контроль достижения предметных результатов на уроках английского языка "
    ["seo_title"] => string(80) "kontrol-dostizhieniia-priedmietnykh-riezul-tatov-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "241404"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1445247281"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(129) "«Использование учебной игры как средство обучения английскому языку»"
    ["seo_title"] => string(69) "ispolzovanie_uchebnoi_igry_kak_sredstvo_obucheniia_angliiskomu_iazyku"
    ["file_id"] => string(6) "542031"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1583551034"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(186) "Доклад «Реализация методической темы в планах самообразования учителя русского языка и литературы »"
    ["seo_title"] => string(80) "doklad_realizatsiia_metodicheskoi_temy_v_planakh_samoobrazovaniia_uchitelia_russ"
    ["file_id"] => string(6) "529675"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1575214164"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства