kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Контрольные работы для 2-4 классов к учебникам М.З. Биболетовой "Enjoy English"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данные контрольные работы разработаны для контроля усвоения лексического и грамматического материала 2 - 4 классов по учебникам М.З. Биболетовой и отвечают принципу доступности и программным требованиям.  Каждая контрольная работа разработана в двух вариантах. Контрольные работы могут использоваться учителем по его усмотрению, позволяют выявить типичные ошибки учащихся( знания букв, звуков, лексики по той или иной теме, форм глагола to be, структур вопросительных и отрицательных предложений, других грмматических явлений). Контрольные работы яадчются объективным показателем степени усвоения учащимися языкового материала. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Контрольные работы для 2-4 классов к учебникам М.З. Биболетовой "Enjoy English"»


 

В настоящее пособие включены проверочные задания для контроля усвоения лексического и  грамматического материала 2-4 классов по разделам учебника в соответствии с триместровой системой обучения в школе. Каждая контрольная работа дается в двух вариантах. Проверочные работы можно использовать в дидактических целях.

2 класс

Lessons 23-45 

Контрольная работа



1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat

BIG-________     RUN -_________          HEN -__________

SWIM -________   PIG -________        FOX - ___________ 

2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

         a                 i                 k                s                 c

        

         [z]              [x]             [I]               [k]              [s]

3. Составьпредложения:

1. is, Tom, big. – ___________________________________________

2. skips, Ann. – ____________________________________________

3. pig, His, is, fat. – ______________________________________

4. has, got, cats, John, six. –_________________________________

5. can, Ann’s, sing, cat. – __________________________________

4.Напиши по-английски:

шесть кошек_______________________

десять поросят___________________

пять кроликов____________________

5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки

[I]:__________________________________________________________

[x]:_________________________________________________________

[e]:_________________________________________________________

six, cat, sing, ten, has, sit, pen, is, fat, his, skip, swim, Ann, and, hen, can.

6. Вставь пропущенные слова:

can, has got, is, red, six

1. Bill has____________a red pen.

2. His pig_________ big.

3. Ann’s cat is _________.

4. Tom’s cat ________skip.

5. Nick has got _______ rabbits.

7. Найди лишнее слово:

1) pig, Jump, sing, run

2) pink, red, big, grey, black

3) dog, cat, crocodile, rabbit

4) seven, six, five, pen, ten

8. Составь словосочетания и запиши их:

Ann’s

Nick’s

Tim’s

a fat

his

a red

hen

pig

cats

dog

cat

 rabbits

кролик Ника____________________________________

толстый поросенок________________________________

Анина собака_________________________________

его коты_________________________________________

кролики Тима____________________________________

черный кот_______________________________________

Контрольная работа



1. Напиши слова строчными буквами: CAT– cat

NICE -________  JUMP -_________         RABBIT -__________

SLIM -________   BLACK -________         BOX - ___________ 

2. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

         k                a                i                 s                 c

        

         [k]              [x]              [I]              [z]              [s]

3. Составьпредложения:

1. is, It, pink. – ___________________________________________

2. swims, Tom. – ____________________________________________

3. cat, His, is, fat. – ______________________________________

4. has, got, rabbits, Nick, ten. –_________________________________

5. can, Tom’s, sing, parrot. – __________________________________

4.Напиши по-английm кошек_______________________

десять кроликов ___________________

семь поросят ____________________

5. Выпиши слова, в которых есть эти звуки

[I]:_________________________________________________________

[x]:_________________________________________________________

[e]:________________________________________________________

swim, Ann, has, sit, six, cat, sing, ten,  pen, is, fat, his, jump,  and, hen, can.

6. Вставьпропущенныеслова:

has got, is, red, can, ten

1. Nick____________a red hen.

2. His cat_________ big.

3. Tom’s dog is _________.

4. Tim’s cat ________swim.

5. Jack has got _______ rabbits.

7. Найди лишнее слово:

1), crocodile, rabbit,  cat, dog

2) red, pink, big, grey, black

3) skip, pig, swim, sing

4) six, eight, pen, ten, seven

8. Составь словосочетания и запиши их:

Ann’s

Nick’s

Tim’s

a fat

his

a red

rabbit

pig

cats

dog

cat

rabbits

Анина кошка_________________________________

кролик Ника____________________________________

кролики Тима____________________________________

толстый кот__________________________________________

его коты____________________________________________

рыжая собака_______________________________________

Lessons 46-68

Контрольная работа



1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

has, name, skate, face, cat, brave, Kate, fat, bad, lazy, can, Ann, rabbit.

[x]

[eI]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Соедини слова с противоположным значением:



happy                 kind  

clever                 sad

slim                      stupid

angry                   fat

3. Зачеркни лишнее слово

1) blue, red, green, brave

2) we, I, not, they, he

3) sings, swims, runs, cats

4) forest, clever, happy, lazy

4. Составь из букв знакомые слова:

n,e,t  -____________(десять)                     e, v i, f   ____________(пять)

i, p, n, k - ___________(розовый)              a,f, t ____________(толстый)

e,r,d ______________(красный)                e,s,y -_____________ (да)

5. Вставьте is, am, are:

The hen ___________red.

I _________fine.

You _________happy.

They ________good students.     

6. Составь предложения:

1. rabbits, She, likes. – _______________________________________

2. has, got, pencils, Nick, six.–___________________________________

3. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________

4. not, five, is, Ann. – _______________________________________

7.Ответь кратко на вопросы:

What is your name?____________________________

Can you swim well?____________________________

Are you a student?_______________________________

Can you play football?___________________________

Have you got a dog?___________________________

Контрольная работа



1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

face, cat, brave, Kate, has, name, skate, fat, bad, play, can, Ann, rabbit.

[x]

[eI]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Соедини слова с противоположным значением:

angry                   fat

merry                   sad

slim                      stupid

clever                  kind

3. Зачеркни лишнее слово

1) red, green, brave, pink

2) you, I, cat, they, she

3) likes, swims, runs, crocodiles

4) smart, angry,river, lazy

4. Составь из букв знакомые слова:

i, p, n, k - _____________(розовый)          i, l, k, e ___________ (любить )

n,e,t  -___________________(десять)            x, s, i    -_______(шесть)

e,r,d _________________(красный)                e,s,y -_____________(__да

5. Вставьте is, am, are:

Her fox ___________red.

I _________big.

They ________good students.

You _________nice.

6. Составь предложения:

1. cat, is, Tom’s, big. – _______________________________________

2. not, seven, is, Bill. – _______________________________________

3. crocodiles, He, likes. – _______________________________________

4. has, got, pencils, Ann, six.–_____________________________________

7.Ответь на вопросы:

What is your name?____________________________

Are you a pupil?_______________________________

Can you ride a bike?___________________________

Can you swim well?____________________________

Have you got a cat?____________________________

3 класс

Lessons 1-22 

Контрольная работа



1. Зачеркни лишнее слово:

  1. Saturday,  Monday, Tuesday, October

  2. orange,  potato,  tomato,  cucumber,  carrot

  3. read,   write,  happy,  play,  dance,  sing

  4. crocodile, fox,  giraffe,  bird,  tiger

  5. eye,  neck,  face,   cake,  nose

2. Соедини слова с транскрипцией:

corn                                       [CJz]

fish                                        [kPfI]        

tea                                         [fIS]

coffee                                             [tJ]

cheese                                    [ bAtq]

butter                                     [kLn]

3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:

____You are welcome.

____Here you are.

____No, thank you. But I would like a sandwich.

____Would you like some tea?

____Thank you.

4. Закончи рассказ мальчика, используя слова:

seven      breakfast    write     together      milk     friends   school

I am John. I am___________.  I go to ____________. I can read and____________. I like cheese and_________ for___________________.

I have got a lot of _____________. We go to school __________________.

5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are

They______smart.                  You______ strong.                

I _____ a student.                       He _______nine.                              She_______fine.                     We_______friends.

6. Дай краткий ответ на вопросы:

Are you a pupil? - _________________

Do you like milk?_________________

Does your friend go to school on Sundays?___________________

Do cats like fish?___________________________

Can you swim well?_________________________

7. Составь из слов предложения:

1)  your, name, what, is?_____________________________________

2)  you,  would,  some,  like,  juice?____________________________

3) coffee,  don’t,  I, like.____________________________________

4) milk, cats,  like._________________________________________

5) on, he, plays, Monday, voleyball.___________________________

 8. Cоставь словосочетания и запиши их:

long

black

big

funny

short

white

clean

smart

strong

book

eyes

nose

face

teeth

boy

rabbit

skirt

parrot

 

 

Контрольная работа



1. Зачеркни лишнее слово:

  1. Monday, Tuesday,  Saturday,  February

  2. apple,  potato,  tomato,  cucumber,  carrot

  3. read,   write,  nice,  play,  dance,  swim

  4. crocodile, fox,  giraffe,  dog,  lion

  5. ear,  neck,  face,   girl,  nose

2. Соедини слова с транскрипцией:

tea                                         [fIS]

coffee                                             [tJ]

corn                                       [CJz]

fish                                        [kPfI]        

cheese                                    [ bAtq]

butter                                     [kLn]

3. Пронумеруй фразы так, чтобы получился диалог:

____You are welcome.

____No, thank you. But I would like a sandwich.

____Would you like some cheese?

____Thank you.

____Here you are.

4. Закончирассказдевочки, используяслова:

Write     seven      breakfast    together      cakes     friends   school

I am Kate. I am___________.  I go to ____________. I can read and___________. I like cheese and_________ for___________________.

I have got a lot of _____________. We go to school __________________.

5. Вставь нужную форму глагола-связки: am, is, are

I _____ a student.                       He _______nine.                              They______clever.                          You______ strong.               

She_______healthy.                 We_______friends.

6.Дай краткий ответ на вопросы:

Are you healthy? - _________________

Do you like bananas?_________________

Does your friend go to school on Sundays?___________________

Do cats like fish?___________________________

Can you swim well?_________________________

7. Составь из слов предложения:

1)  milk, cats,  like._____________________________________________

2)  you,  would,  some,  like,  juice?_________________________________

3) don’t,  I,  fish,  like.___________________________________________

4) your, name, what, is?__________________________________________

5) on, he, plays, Sunday, tennis.____________________________________

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

long

funny

short

big

strong

white

clean

clever

grey

book

eyes

nose

face

ears

boy

rabbit

shirt

cock

 

Lessons 23-45

Контрольная работа



1. Зачеркнилишнееслово:

1) apple,  nut,  cabbage,  fish,  carrot

2) fifteen,  thirteen,  twelve,  eleven,  five

3) bread,  breakfast,  healthy,  tea, head

2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:

1) Do you go to school?                                      a) Yes,I think I can.       

2) Are you a student?                                             b) No, he doesn’t.

3) Can you draw a tiger?                                  c) Yes, I am.

4) Where do you ski?                                          d) In the forest.

5) Does he like apples?                                        e) Yes, I do.

3.  ПрочитайписьмоДжейнивыполнизадания:

Dear friend,

My name is Tom. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 17th of June.  What is your name? How old are you?

I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a cat.  Have you got a pet?

I can play basketball very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?

Please  write back.

Tom Brown.

 

1) Закончипредложение: Tom’sbirthday is…

         a) on the seventh of June.

         b) on the seventeenth of February.

         c) on the seventeenth of June.

2) Что умеет делать Tom? Выбери правильный ответ:

         a) He can play basketball, draw, ride a bike and swim.

         b) He can play tennis, draw, ride a bike and play computer games.

         c) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.

3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:

         a) Tom has got a pet.

         b) Tom would like to have a cat.

         c) Tom can ride a bike.

d) Kitty is black and white.

4. Выбери нужное слово:

1) My  cat  are  /  is  funny.

2) Ann   likes / like  winter.

3) Bill does not  lives / live  in a big house.

4) February is the  first / second  month of the year.

5) May is the second / third  month of spring.

5. Напиши  словами:

23 февраля ______________________________

1 мая____________________________________

8 марта___________________________________

1 апреля__________________________________

6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок

 

 

 

Контрольная работа



1. Зачеркнилишнееслово:

1) autumn,  spring,  winter,  month,  summer

2) first,  third,  fourth,  birthday,  second

3) December,  June,  January,  February

2. Найди ответы на вопросы и соедини линией:

1) Do you like your school?                                 a) Yes, I think I can.      

2) Are you a student ?                                             b) Yes, I do.

3) Can you draw a crocodile?                                  c) Yes, I am.

4) Where do you skate?                                       d) No, he doesn’t.

5) Does he like fish?                                           e) In the park

3.  ПрочитайписьмоДжeкаивыполнизадания:

Dear friend,

My name is Jack. I am 10. I live with my mum and dad. My birthday is on the 19th of June.  What is your name? How old are you?

I have got a nice cat Kitty. My cat is black and white. Kitty likes milk and fish. I like to play with my cat. I would like to have a dog.  Have you got a pet?

I can play tennis very well. But I can’t swim. I like to draw and play computer games. On Saturdays and Sundays I ride my bike in the park. What do you like to do? What can you do well?

Please  write back.

Ann Hope.

 

1) Закончипредложение:Ann’sbirthdayis…

         a) on the ninth of May.

         b) on the nineteenth of July.

         c) on the nineteenth ofMarch.

2) Что умеет делать Джек? Выбери правильный ответ:

         a) He can pla y football, draw, ride a bike and sing.

         b) He can play computer games, draw, ride a bike and swim.

         c) He can play tennis, draw, ride a bike and play piano.

3) Найди предложение, которое не соответствует тексту:

         a) Jack has got a pet.

         b) Jack would like to have a cat.

         c) Kitty is black and white.

d) Jack can ride a bike.

4. Выбери нужное слово:

1) My  friends  are  /  is  nice.

2) He   likes / like  winter.

3) Mary does not  lives / live  in a big town.

4) February is the  first / second  month of the year.

5) April is the second / third  month of spring.

5. Напиши  словами:

7 января ______________________________

2 июня____________________________________

8 марта___________________________________

10 апреля__________________________________

6. Напиши, когда твой день рождения и что бы ты хотел получить в подарок.

 

 

Lessons 45-68

Контрольная работа



1. Зачеркнилишнееслово:

1) Saturday, December, Sunday, Wednesday, Tuesday

2) first,  second,  twelfth,  birthday,  second

3) July,  June,  January,  March

4) envelope, letter, stamp, postcard, friend

5) ears, eyes, nose, hand, mouth

2.Ответь на вопросы:

1) Do you like fairy tales?________________________           

2) When is your birthday?_________________________         

3) Can you play badminton?_______________________                  

4) Where do you live?     ___________________________               

5) What season do you like?________________________                

3. Выбери нужное слово:

1) My  friend’s name ______ (are, is)  John.

2) He  _______________ (likes, like)  to go to school.

3) The family does not_________ (lives, live) in a big house.

4) June is the __________ (first, third)  month of summer.

5) Cockerels _______________(sing, sings)  in the morning.

4. Расставь слова в правильном порядке:

1) you, Vladimir, do, in, live?

2) in, to walk, he, likes, the park.

3) go, they, do, where?

4) a dog, have, got, you?

5) washes, Nick, hands, his, day, every.

 6.  Заполни пропуски  ( am / is / are ):

1) Mary _________ at school.

2) I _______happy today!

3) ________you a good pupil?

4) We________ in London.

5) ______it healthy to eat apples every day?

7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:

home, his, gets up, breakfast, face, usually, watches

Andrew lives with his mum, dad and little sister Rose. Andrew is a pupil. He goes to school every day. He_____________ at seven o’clock. He washes his________- and hands, cleans his teeth. Andrew and his dad have ____________ at 7.45 am. Andrew comes _________ at 2 pm. After lunch he does ____________ homework and plays with Rose. In the evening Andrew ____________TV or reads books. He goes to bed at 9 pm.

8.  Напишиписьмодругу по переписке:

Dear friend

I am from_____________________________________________________

I live with_____________________________________________________

My birthday is on the____________________________________________

My favourite season is ___________________________________________

I like to_______________________________. I can___________________

I have got_____________________________________________________

Please write back.

Your friend_________________________.

Контрольная работа

1. Зачеркнилишнееслово:

1) letter, envelope, stamp, postcard pen- friend

2) first,  third,  twelfth,  birthday,  second

3) July,  June,  January,  August

4) May, Sunday, Wednesday, Saturday, Tuesday

5) ears, eyes, nose, toes, mouth

2. Найди ответы на вопросы, запиши нужную букву:

1) Do you like fairy tales?______                         a)Yes, I can.        

2) When is your birthday?_______                       b)Spring.

3) Can you play badminton?_____                        c)on the 10th May.

4) Where do you live?     _________                    d) In Moscow.

5) What season do you like?______                      e) Yes, I do

3. Выбери нужное слово:

1) My  dog’s names ______ (are, is)  Dick and Jack.

2) Tom  _______________ (likes, like)  to go to school.

3) Tim does not_________ (lives, live) in a big house.

4) May is the __________ (first, third)  month of spring.

5) Birds _______________(sing, sings)  in spring.

4. Расставь слова в правильном порядке:

1) go, they, do, where? ________________________________________

2) in, to walk, he, likes, the park.________________________________

3) you, Vladimir, do, in, live?____________________________________

4) a dog, have, got, you? _______________________________________

5) washes, Nick, hands, his, day, every. ___________________________

5. Напишикраткийответ:

1) Do you go to school? ___________________________

2) Are you healthy? _______________________________

3) Do Jim and Jill like to play?________________________

4) Does  your mum play the piano?______________________

5) Is your father  a doctor? ____________________________

6.  Заполни пропуски  ( am / is / are ):

1) Mary _________ at school.

2) I _______happy today!

3) ________you a good pupil?

4) We________ in Moscow.

5) ______it healthy to eat apples every day?

7. Прочитай рассказ и вставь пропущенные слова:

gets up, breakfast, home, her, reads face, usually,

Helen lives with her mum, dad and little brother Martin. Helen is a student. She goes to school every day. She_____________ at seven o’clock. Then she washes her________ and hands, cleans her teeth. Helen has ____________ at 7.30 am. Helen comes _________ at 3 pm. After lunch she does ____________ homework and plays with Bill. In the evening Helen watches TV or ____________ books. She goes to bed at 9.15 pm.

8.  Напишиписьмодругу по переписке:

Dear friend

I am from_____________________________________________________

I live with_____________________________________________________

My birthday is on the____________________________________________

My favourite season is ___________________________________________

I like to_______________________________. I can___________________

I have got_____________________________________________________

Please write back.

Your friend_________________________.

4 класс

Lessons 1-22 

Контрольная работа



1. Зачеркни лишнее слово:

  1.      hall, chair, sofa, shelf, bed

  2. above, between, kitchen, under, behind

  3. cold,rainy, windy, winter, sunny

  4. wide,town, nice, big, small, tall

2.  Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)

1. watch TV - ________________________________                     

2. have breakfast -_______________________________                     

3. go to bed          -__________________________________                            

4. wash your face  -_____________________________                   

3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) He_________ at school today.

2) I______ sad.

3) ________your friend nice?

4) We________ in Moscow now.

5) The weather _______sunny and fine tomorrow.

4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:

1) windy, today , is, it?________________________________________

2) country, biggest, the, is, Russia._______________________________

3) go, they, will, where, tomorrow? ______________________________

4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.

5) in, flat, there, rooms, are, four, our.

5.  Запиши краткие ответы на вопросы:

  1. Can your mother play the piano?______________________

  2. Do you like to skate in winter?_________________________

  3. Have you got a room of your own? ___________________

  4. Is your flat big? ___________________________________

  5. Is  there  a sofa in your flat?______________________

6. Употреби существительные во множественном числе:                                                                  

A man, a cow, a room, a sheep, a town, a town, a child, a mouse, a fish: _________________________________________________________________

7. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1. My friend (любит)_____________________ milk.

  2. He (ходит)_______________________ to school on Sundays.

  3. (Есть) _____________________________a window in your room?

  4. Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.

  5. (Ты хотел бы ) ______________________to go to the park with me?

  6. I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.

  7. There is  a shop (рядом)_____________________my house.

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

clean       white        wide     tall        funny

large     English cold       interesting        long   

book house flat  street   kitten   river   sheep   town   weather      road __________________________________________________________________

Контрольная работа



1. Зачеркни лишнее слово:

  1. sofa, bedroom, arm- chair, shelf, bed

  2. rainy, windy, cold, winter, sunny

  3. above, between, house, under, behind

  4. town, nice, large, short, small, tall

2.  Запиши, в какой из комнат можно это делать (bedroom, kitchen, bathroom, living room)

1. wash hands - ________________________________                            

2. have breakfast -_______________________________                  

3. go to bed          -__________________________________                            

4. play the piano         -___________________________________                  

3. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) Mary _________ at school today.

2) The weather _______sunny and fine tomorrow.

3) ________your friend nice?

4) We________ in London now.

5) ______it interesting at the zoo?

4. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения:

1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

2) country, biggest, the, is, Russia._________________________________

3) sunny, today , is, it?_____________________________________

4) in, the city, are, the country in, streets, wider, than.

5) in, flat, there, rooms, are, four, our.__________________________________________________________________

5.  Запиши краткие ответы на вопросы:

  1. Can your brother play basketball?______________________

  2. Do you like to skate in winter?_________________________

  3. Have you got a room of your own? ___________________

  4. Is your flat big? ___________________________________

  5. Is  there  a piano in your flat?______________________

 

6. Употреби существительные во множественном числе:                                                                  

A man, a cow, a room, a sheep, a city, a town, a child, a mouse, a fish: __________________________________________________________________

7. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1.      (Есть) _____________________________a table in your room?

  2. My friend (любит)_____________________ apples.

  3. Tom (ходит)_______________________ to school on Saturdays.

  4. Mary (нe играет)____________________tennis on Mondays.

  5. I (буду делать)_____________________my homework tomorrow.

  6. The shop is (рядом)_____________________the theatre.

  7. (Ты хотел бы ) _______________________to go to the zoo with me?

8. Cоставь словосочетания и запиши их:

      warm       interesting        clean       grey

large     Russian      long    wide     tall        funny

book house flat  street   kitten   river   sheep   town   weather      road _____________________________________________________________

Lessons 23-45

Контрольная работа

Фамилия, имя__________________________________________

1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:

смотрели телевизор____________________________________

играли в снежки________________________________________

пошли в лес____________________________________________

делали уроки___________________________________________

катались на лыжах______________________________________

2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1) David _________ at school yesterday.

2) The weather _______frosty and fine tomorrow.

3) ________you in the mountains last month?

4) We________ in Moscow last summer.

5) ______it interesting at the party at school yesterday?

3. Напиши вопросительное  и отрицательное предложение:

They went to the zoo last Sunday.     

4.Напишикраткийответ:

1) Did you go to school yesterday? – ___________________________

2) Were you in the country last summer? –_______________________

3) Will Tom and Annl go to the Zoo tomorrow? –__________________

4) Does  your mum play the piano? – ____________________________

5) Was your father  in Moscow last spring? – ___________________

5. Напиши вторую форму глаголов:

go -____________meet -______________   be -___________

ski - __________            skate -____________      like - __________

want - ___________       have - _____________    do -____________

6. Расставь слова в правильном порядке:

1) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

2) last, month, he, to, went, the park.______________________________

3) you, last, autumn , did, to the Zoo, go?____________________________

4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________

5) in, room, there, chairs, are, four, the. ____________________________

7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:

_____________________________________________________________

Контрольная работа



1. Переведи на английский язык словосочетания, употребив глаголы в Past simple:

гуляли в лесу____________________________________________

катались на коньках____________________________________

рисовали картинки________________________________________

делали уроки___________________________________________

играли в снежки______________________________________

2. Заполни пропуски, употребив глагол «to be»  в нужной форме:

1)We________ in Moscow last summer.

2) The weather _______sunny and fine tomorrow.

3) ________you in the mountains last month?

4) John _________ at school yesterday.

5) ______he happy now?

3. Напиши вопросительное  и отрицательное предложение:

They made a tasty cake last Saturday.   ___________________________

4.Напишикраткийответ:

1) Does  your dad play chess? – ____________________________

2) Were you at school last Sunday? –_________________________

3) Will they go to the cinema tomorrow? –____________________

4) Did you go to school yesterday? – _________________________

5) Was your friend  in Moscow last spring? – ___________________

5. Напиши вторую форму глаголов:

make -____________      has - _____________    be -___________

want - __________         skate -____________      play - __________

go - ___________         do -____________        draw -___________

6. Расставь слова в правильном порядке:

1) last, Monday, he, to, went, the park.______________________________

2) in, garden, there, flowers, are, many, the. ____________________________

3) you, last, autumn , did, to London , go?________________________

4) in, Great Britain, were, you, year, last? ___________________________

5) go, they, will, where, tomorrow?_________________________________

7. Напиши, какие 2 важных дела ты сделал на прошлой неделе, а какие – нет:

_____________________________________________________________

Lessons 45-68

Контрольная работа



1. Зачеркните лишнее слово:

  1. sea,    mountee,      river,    ocean

  2. rainy,    autumn,    windy,  hot,    sunny

  3. fox,    tagle,    wolf,    bear

  4. tomato,    cabbage,     ice-cream,     potato,    cucumber

  5. suit,   T-shirt,   blouse,  cheese,   dress

2. Соотнесите:

 5:10                                      It’s a quarter past six

 11:30                            It’s ten minutes past ten

9:50                                       It’s half past eleven

 6:15                             It’s ten minutes to  five

 2:30                             It’s half past two

3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

Monday

It is Monday. We have four classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is English. 3. _____________ begins at half past eight. The teacher 4. __________________ in and we say «good morning» 5. _______________ read, write and play in our English lessons. It's fun!

0.       today          yesterday              tomorrow

1.       after            from                    to

2.       first            last                      good

3.       they            it                         he

4.       smiles         comes                  sits

5.       I                 They                    We

4. Подберите по три прилагательных к существительным:

Cold,     funny,    new,      interesting,      Russian,      tasty,     beautiful,          big,     sunny,    small,    white,     long,    red,    rainy,    old,      smart,       little,      tall

 

Book_______________

Rabbit______________

Dress_______________

Cake________________

Town___________

Boy_____________

Day____________

Game___________

5. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1. What is  (его)____________________name?

  2. Tom (ходил ) ________________ to the zoo with me last week.

  3. Giraffes are (выше)  __________than horses.

  4. I (буду делать)__________________my homework tomorrow.

  5. Ann (не была) ___________________ at home yesterday.

  6. The ball is (под)________________the desk.

6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)

_____________________________________________________________

Контрольная работа

1. Зачеркните лишнее слово:

  1. rainy,    autumn,    windy,   cold,    sunny

  2. sea,    desert,      river,    ocean

  3. fox,    whale,    wolf,    bear

  4. T-shirt,   coat, blouse,  cheese,   dress

  5. ice-cream, tomato,    cabbage, potato,    cucumber

2. Соотнесите:

 5:10                             It’s a quarter past eight

 10:30                            It’s ten minutes past five

4:50                                       It’s half past ten

 8:15                             It’s ten minutes to  five

 7:30                             It’s half past seven

3.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

        Friday

It is Friday. We have five classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English lessons. It's fun!

0.       today          yesterday              tomorrow

1.       to               after                     from          

2.       last             first                     good

3.       she             he                        it

4.       goes            comes                  stands

5.       I                 They                    We

4. Подберите по три прилагательных к существительным:

Cold,     funny,    new,      interesting,      English,      tasty,     beautiful,     warm,     big,     sunny,    small,    white,     long,    red,    rainy,    old,      smart,       little,      tall

 

          Girl___________________

Day___________________

hat__________________

Cake__________________

Town_____________

Book_____________

Cat____________

Game____________

5. Прочитай предложения, заполни пропуски:

  1.      What is  (её)____________________name?

  2. Mike (ходил ) ________________ to the Zoo last week.

  3. Elephants are (больше)  __________than camels.

  4. I (буду делать)__________________a cake tomorrow.

  5. He (не была) ___________________ at home yesterday.

  6. His pen is (под)________________the desk.

6. Напиши 5 предложений о том, что ты делал вчера (употреби глаголы в Past Simple – play, help, go, make, visit, water, watch, do, clean, have)

_____________________________________________________________

Источники:

1.  Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 2 класс обнинск: титул, 2010

2. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 3 класс Обнинск: Титул, 20009

3.  Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н УМК “Enjoy English” 4 класс Обнинск: Титул, 2009






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 2 класс

Скачать
Контрольные работы для 2-4 классов к учебникам М.З. Биболетовой "Enjoy English"

Автор: Фирсина Елена Николаевна

Дата: 24.12.2014

Номер свидетельства: 147512

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(153) "Календарно-тематическое планирование к учебнику М.З. Биболетовой “Enjoy English” 9 класс"
    ["seo_title"] => string(80) "kaliendarno_tiematichieskoie_planirovaniie_k_uchiebniku_m_z_bibolietovoi_enjoy_e"
    ["file_id"] => string(6) "358644"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1479070532"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(148) "Разработка контрольно-измерительных материалов по английскому языку во 2 классе"
    ["seo_title"] => string(86) "razrabotka-kontrol-no-izmieritiel-nykh-matierialov-po-anghliiskomu-iazyku-vo-2-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "260403"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1448959155"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(75) "Контрольная работа за 1 полугодие 3 класс "
    ["seo_title"] => string(44) "kontrol-naia-rabota-za-1-polughodiie-3-klass"
    ["file_id"] => string(6) "144300"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1418677199"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(194) "рабочая программа по английскому языку языку для 8-9 классов по учебнику М.З.Биболетовой Enjoy English 10-11 классы "
    ["seo_title"] => string(125) "rabochaia-proghramma-po-anghliiskomu-iazyku-iazyku-dlia-8-9-klassov-po-uchiebniku-m-z-bibolietovoi-enjoy-english-10-11-klassy"
    ["file_id"] => string(6) "115372"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1411963540"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(183) "Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева "
    ["seo_title"] => string(110) "itoghovaia-kontrol-naia-rabota-po-anghliiskomu-iazyku-7-klass-umk-enjoy-english-m-z-bibolietova-n-n-trubanieva"
    ["file_id"] => string(6) "124325"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1414683675"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства