kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Коммуникативные тесты на уроках английского языка.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разнообразные тесты с выбором ответа, кратким ответом.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Коммуникативные тесты на уроках английского языка.»

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 10 СЕЛА НОВОЕ СЕЛО МУНИЦИПАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ БРЮХОВЕЦКИЙ РАЙОН








Комплексный коммуникативный подход к тестированию







Автор работы

Л.В. Овчаренко

учитель английского языка







2015



Комплексный коммуникативный подход к тестированию


Процесс обучения в современной школе всё в большей степени должен быть ориентирован на личность ученика, на его мотивационно-потребностную сферу, что находит отражение в стремлении добиваться шаг за шагом реальных практических результатов обучения, чтобы ученик почувствовал, что он действительно может что-то сказать, прочитать, написать, и это позволяет ему вступать в реальное иноязычное общение.

В этих условиях одним из интересных приемов работы, на мой взгляд, является комплексный коммуникативный подход к тестированию. Наряду с традиционными видами контроля по основным видам речевой деятельности, учитель может применять в своей практике ККТ, например, в различных видах внеурочной деятельности, во время кружковой работы или на факультативе. Это целесообразно делать по окончании изучения темы или раздела учебной программы.

Комплексный коммуникативный подход реализуется с помощью коммуникативного теста. Исходя из того, что у одного и того же ученика может по-разному проявляться владение языком в отдельных видах речевой деятельности. Коммуникативный тест должен предполагать несколько измерений. Обязательными объектами контроля будут понимание речи на слух, говорение, чтение и письмо.

Поскольку, как показывает практика обучения, прежде чем перейти к последующей фазе учебного курса (новому разделу), необходима такая проверка, которая позволяла бы осуществлять обратную связь, обеспечивающую управление учебным процессом, и способствовала бы тем самым его эффективности.

Иными словами, такие проверочные тесты имеют целью, во-первых, показывать учителям и учащимся, есть ли какие-либо недостатки в ходе обучения по той или иной причине, во-вторых, выявить учеников, испытывающих серьёзные трудности в овладении учебным материалом и, в-третьих, мотивировать работу учащихся по повторению всего изученного за данный срок языкового материала, составляющего определённый раздел программы.

Учителю необязательно выставлять учащимся оценки за выполнение проверочных тестов, однако, ему необходимо сообщить ученикам о допущенных ошибках.

Кроме того, учитель должен понимать, что ошибки учащихся - это прежде всего показатель его собственной работы. Предлагаемые проверочные тесты охватывают лексический и грамматический материал пройденного раздела, умения и навыки практического использования лексики и грамматических конструкций.

Применяя подобный комплексный метод тестирования по окончании каждой темы, учитель всегда увидит, какие есть недостатки в процессе обучения и по какой причине они возникли.

Насыщенные различными наглядными схемами и таблицами задания, особенно это касается начальных классов, в большей степени мотивируют работу учащихся по повторению всего изученного за данный срок языкового материала, повышают интерес учащихся к предмету. Этой же цели служат задания, которые преподносятся в игровой форме.

Научно обоснованное и методически грамотно организованное тестирование позволяет осуществлять столь необходимую обратную связь, обеспечивающую управление учебным процессом, и будет способствовать повышению эффективности обучения иностранному языку.






TEST 1

I. Из четырёх предложенных слов выбери то слово, которого не достает в таблице и обведи в кружок соответствующую букву.


morning

evening

night




orange

apple

apricot



A:tomorrow;

B: today;




A: purple;

B: potato;

C: fine; D:afternoon;




C: pear;

D: tea;


carrot

onion

tomato




granddad

granny

daddy




red

yellow

blue


A: cabbage;

B: coffee;




A: madam;

B: brown;




A: eight;

B: purple;


C: banana;

D: busy;




C: mum;

D: sir;




C: park;

D: zero


II. Рядом с каждым из следующих слов напиши слово с противоположенным значением:

black - _____ open - ______

exit - ______ pull - ______


III. Напиши следующие имена в алфавитном порядке:


Grace, Mike, Daniel, Jane, Emma, Lily, Brain, Oscar, Kate, Harry, Tom, Alice.

1)… 2)… 3)… 4)… 5)… 6)… 7)… 8)… 9)…10)…11)… 12)…


IV. Прослушай телефонный разговор и определи, куда и когда договорились сходить Мэри и Джон.

Куда? - …

Когда ? -…


V.Напиши фонетические значки к выделенным жирным шрифтом словам в следующих словах и прочитай эти слова вслух.

Box [ ],саr [ ], Kate [ ],three [ ], fine [ ], tube [ ], mother [ ], morning

[ ], here [ ], pure [ ].

VI. Прочитай следующий диалог между покупателем и продав­цом и обведи в кружок номер того рисунка, на котором изображены сделанные покупки.


-Hello.

-Hello.

-Two onions, two carrots, a cabbage and two bananas, please.

-Here you are.

-And ... an onions more, please.

-Here you are.

-Thank you very much. Goodbye.

-You're welcome. Bye.


















TEST 2.

I.Из четырёх предложенных слов выбери то слово, которого недостает в таблице, и обведи в кружок соответствующую букву.


England

Scotland

Wales


A: Canada; B:Great Britain;

С: Northern Ireland; D:New Zealand;



winter

autumn

summer



cricket

golf

judo



I

we

It



June

December


March



A:year;

C:grey;

В: season;

D: spring;

A:chess;

C:science;

B:paints;

D:painting;

A:our;

C:their;

B:its;

D:they;

A:Janury;

C:April;

В: September;

D: August;




П. Заполни следующую анкету сведениями о своем соседе по парте, задав ему (ей) соответствующие вопросы. Name:

Surname:

Age:



Nationality:



Country:

Address:

Telephone Number:



Hobbies:



Favorite Subjects: ______________________________






III. Напиши фонетические значки к выделенным жирным шрифтом буквами в следующих словах и прочитай эти слова вслух.

Who [ ], what [ ], chalk f [ ], England [ ], drawing [ ], Monday [ ], Wednesday [ ], Maths [ ], seventeen [ ], sharpener [ ], surname [].



IV. В приводимой ниже таблице напиши своё расписание по-английски для твоего зарубежного друга.



Timetable










































V. Прочитай следующий текст и вставь пропущенные в нём слова.


John ... my classmate. His... is Linch. He is seven. He is...

the USA. So he is ... His ... is 10 Oxford Street, New York 07431.
His … is 254 79 82. His ... is drawing. His favorite... is ping-
pong.


VI. Напиши письмо Джону Линчу о своём соседе по парте, используя анкетные данные.



___________________­__

____________________


____________________

____________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________


_______________________________________________________________________

__________________________________________

___________________










TEST 3

1. Из 4-х предложенных слов выбери то слово, которого недостаёт в таблице, и обведи в кружок соответствующую букву.


goldfish

tortoise

budgie




Aunt

niece

Uncle


A: parrot;

B: carrot;




A:friend;

B: present;

C: clever; D:pear;




C: sir;

D: nephew;


calculator

cassette

camera




Art

Match

handicraft




English

Welsh

Irish





A: hamster;

B: walkman;




A: science;

B: reading; A:




A: British;

B: American;


C: cousin;

D: photography;




C: sharpener;

D: bicycle;




C: Scottish;

D: Australian;

II.Готовя школьную стенгазету, в которой планировалось поместить интервью с английской школьницей, ребята нечаянно пролили краску на вопросы «корреспондента». Попробуй восстановить эти вопросы.


1) ...-SusanDay.2)...-Elevenyearsold.3)...-English.4)...-I'm from Oxford. 5)... - Yes. A brother and a sister. 6)...-English and music. 7)...-Computer games.8)...-Yes, I've got a dog.


III. Напиши фонетические значки к выделенным жирным шрифтом буквам в следующих словах и прочитай эти слова вслух.

Walkman [ ], welcome [ ], niece, [ ], clever[ ], afraid [ ], cousin [ ], camera [ ], nephew [ ], bicycle [ ],calculator,[ ],eraser [ ],color [ ].


IV. Прослушай несколько реплик и выбери к каждой подходящую ответную реплику из предложенных вариантов.


1) A:Yes. I've got a bicycle. B: Yes. I've got a hamster.

C:Yes. Handicraft.


2) A: In Russia. B: Canadian. C: From Australia.

3) A: Collecting stamps. B: Autumn. C: Eleven.

4) A: Nice to meet you. B: I'm OK, thank you.С: Two children.


V. Прочитай следующий текст и вставь пропущенные слова.

I... a friend. ... name is Vera. She is ... Scotland. She ... two pets: ... cat and ... kitten. ... cat is clever. ... hobbies ... collecting stamps and reading. Vera ... a bicycle. ... is red.


VI. Прочитай письмо от английской девочки и вставь пропущен­ные в нем слова, используя «семейное дерево» (см. рис. ниже).
Там, где нужно вставить цифры, напиши их словами.

5 Wood Street

London

UK

15thMarch 2012

Dear...,

How are you? How are your parents? I'm all right. Look at my family tree. My mum's name is ... . She is ... years old. She is a teacher. My dad's name is ... . He is ... years old.

I've got... . Her name is Nancy Jones. She is ... years old. Her hobby is drawing. She has got parents, ... and ... . They are my ... and ... .My mother is their ....

Love

Kate.

l













TEST 4.

I.Из четырёх предложенных слов выбери то слово, которого недостаёт в таблице, и обведи в кружок соответствующую букву.



bake

boil

cut




cup

kettle

plate


A: breakfast;

B: pour;




A:sauser;

B:tea;

C: hot;

D:plate;




C: water;

D: pass;


toast

Scone

roll




spoon

teaspoon

knife




sugar

flour

Irish


A: yoghurt;

B: raisins;




A: oil;

B: napkin;




A: butter;

B: extra;


C: sandwich;

D: bowl;




C: flower;

D: fork;




C: salt;

D: ham;


II. Следующие слова в рамочке запиши в два столбика.

Butter, egg, cereal, sugar, cream, cheese, raisins, flour, bread,

bacon, ham, jam.

Продукты питания Продукты питания

Животного Растительного

происхождения: происхождения:

1)... 2)... 3)... 1)... 2)... 3)...

4)... 5)... 6)... 4)...5)... 6)...


Ш. Прослушай и отметь в следующем списке, какие продукты надо купить, поставив слева галочку, а справа обозначь количество, если о нем сообщается,
orange juice
oranges cream

ham butter

honey eggs



IV. Напиши фонетические значки к выделенным жирным шрифтом буквам в следующих словах и прочитай эти слова вслух.

Choose[ ], warm, [ ], pour[ ], sugar[], bowl[], biscuit

[ ],vase[ ], cereal[], instruction[ ],break[ ], thank[], design [].


V.B следующих репликах вставь a/an или some.

1) "Kate, take your packed lunch. Put... pear and ... apple in your lunch box. Make... sandwiches: cut... bread and ... slices of ham and cheese."

2) " Cut... slice of bread . Put... butter and ... marmalade on it."

3) " Take... jam sandwich and ... glass of orange juice."


VI. Приведённые ниже реплики поставь в правильной последовательности, чтобы получился диалог между Энн и её гостем Марком:

1-Yes, certainly.

2-Would you like a cup of tea, Mark?

3-No, thank you, Ann. Could you pass me the sugar, please?

4~Yes,Ok. Let's have tea.

5-I'd like marmalade, please.

6-Thank you.

7-Here you are. Help yourself to toast, Mark.

8-Here you are. It is great.

9-Can I have another cup of tea?

10-Would you like honey or marmalade?

11 -How about some cream?



















TEST 5


balcony

sofa

window


I. Из четырёх предложенных вариантов выбери то слово, которого недостаёт в таблице, и обведи в кружок соответствующую букву.



A: clock; B:door;

C: candle; D: rug.




balcony

roof

window




attic

cellar

kitchen



A:mirror;

В: upstairs;

С: bedroom;

D: downstairs























A: chair;

В: blanket

C:comb;

D: sheet.





dishwasher

mixer

fridge



A: soap

B:bottle;

C:matches;

D:mincer.





vacuum cleaner

iron

washing machine



A:cutting board; B: microwave oven; C:chest of drawers; D:bread bin



П. Прослушай три высказывания и обведи номер того, которое соответствует следующей картинке.





1 2 3






Ш. Прочитай следующие предложения вслух, обращая внимание на интонацию.

l) Is there a dishwasher in the kitchen?

2) What is there between the sofa and the table?

3) Please, close the door.

4) Would you like a cup of tea?

5) There is a table, two chairs and a sofa in the room.

IV. В следующих мини диалогах вставь пропущенные слова.

1) -Is there a film on TV?

- Yes, there is.

-Please, ….the TV.

2)- Is there ... milk in the fridge?

-Yes, there is ... milk.

-Oh! And are there ... eggs?

-Yes, there are ... eggs. -How...?

-Eight.

-It's very nice. Let's make scrambled eggs then.

- Ok.

3)-Is there ... orange juice in the fridge?

-Yes, there is... .

-How...?

-One bottle.

V. Прочитай описание комнаты и вставь пропущенные а/аn, some или the.

I have ... room. My room is nice. There are ... flowers in ... room. There are ... sofa under ... window. To the right of... sofa there is .. .table. There is ... vase on it. To the left of... sofa there is ... chest of drawers. Above ... chest of drawers there are ... pictures. In front of... sofa there is ... TV.

VI. Изучи комнату, изображенную на рисунке, и ответь на следующие вопросы:

1) Is this a bedroom or a living room?

2) Where is the fireplace?

3) What is there above the fireplace?

4) How many flowers are there in the vase?

5) Where are the flowers?

6)How many pictures are there on the wall?

7) What is there on the table? 8) And near the table?

TEST 6.

I. Из четырёх предложенных слов выбери то слово, которого недостает в таблице, и обведи в кружок соответству­ющую букву.


bank

tortoise

hospital




hill

park

forest


A: way;

B: market;




A: pond;

B: gallery;

C: through; D:bus pass;




C: bridge;

D: cinema;


toy shop

bookshop

cafe




skate

roller-skate

ski




crossing

road

crossroad


A: church;

B: restaurant;




A: get off;

B: think;




A: playground;

B: opposite;


C: city;

D: museum;




C: swim;

D: break;




C: police station;

D: subway



II. В следующих репликах вставь пропущенные модальные глаголы, подходящие по смыслу. Возможна отрицательная форма.

1) "Children ... play with matches."

2) Student: ... I come in? Teacher: Certainly.
3)"... you roller-skate?"
4) "You ... give up your seat to old people"
5)" ... you tell us where the circus is?"

6)"You ... cross the street at the crossing."

7) A: Where... we get off ? B: At the town center


III.Пользуясь схемой города, помоги иностранцам добраться до нужных им мест. Заполни пропуски в диалогах ответными репликами.

I) A: Can you help me, please?

You: ...

A: Can you tell me where the hotel is?

You: ...

A: Thank you. You:...

2)B:Excuse me. Could you tell me how to get to the Church, please?

You: ...

B: Thank you very much.

You:...

B

Rallwaystation

North Street

Police station

Library


Cafe

Market



A

hospital

bank

Post office

Bookshop

Toyshop



Green Street



Gallery

museum

Circus

Hotel

Cinema



Theatre

Restaurant



Church



IV. Послушайте и ответьте на вопросы.


1) Для чего даме нужно идти на почту?

2) Почта находится напротив музея?


V.Скажи (напиши ) по-английски.

Спустись по лестнице.

1)Выйди из дома.

2)Перейди дорогу.

3)Пройди под мостом.

4)Пройди сзади магазина.

5)Пройди мимо театра.


VI. Прочитай диалог между двумя мальчиками и вставь подходящие по смыслу предлоги. (Мел недавно переехал с родителями в новый городок, где познакомился с Робом).

Mel: Hey, Rob.Сan you swim?

Rob: Yes, I can.

Mel: Let's go ... the river then.

Rob: I'm afraid 1 can't. I'm busy today. I must go ... the library.

Mel: Well, Rob. What's the best way to get... the river?

Rob: You should first go ... the road. Then walk ... the forest. Go ... the hill, and ... the hill. Then you can see the river. Swim and you enjoy yourself.

Mel: Thanks, Rod.

Rob: You're welcome, Mel.




TEST 7

I. Из 4-х предложенных слов выберите то слово, которого недостаёт в таблице и обведи в кружок соответствующую цифру:


teddy bear

Doll’s house

Rubber ring




dress

shirt

skirt


A: gloves;

B: hat;




A: blouse;

B: doll;

C: soldiers; D:dress;




C: boots;

D: balloon;


boots

trainers

shoes

can;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:



A: book;

C: suit;

B: jeans;

an;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:


D: slippers;


expensive

beautiful

interesting


A: small;

C: clever;

B: warm;

an;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:


D: comfortable



Tall

hot

big




A: good;

C: old;

B: beautiful;

can;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:


D: many;










II. Заполни таблицу прилагательными.

a)




Positive

Comparative

Superlative


Comfortable



Bisy




Longer




The best



b) Напиши слово противоположное по смыслу.

bad _____ ­­­­ short _____

fast _____ cold _____



III. Напишите this or that, these or those.


a) This is a cat, and those are kittens.

b) ___stamp is British, and___ stamp is French.

c) ____are cats, and _____are dogs.


IV. В следующих предложениях прилагательное надо написать в той степени сравнения, которая подходит по смыслу.


1) The Amur is (long) river in our country. 2) Russia is (large) than The U.K. 3) This film is as (interesting) as that. 4) Mary has (many) cassetts than I. 5) My mother is ( kind) of all.


V. Прослушайте диалог между продавцом и покупателем и ответьте на следующие вопросы.


1) Что Мэри хотела купить в магазине? 2) Какого цвета туфли купила Мэри в магазине?


VI. Скажите (напишите ) по-английски.


1) Я старше, чем мой браг. 2) Тихий океан самый большой на нашей планете. 3) Какой вид спорта самый популярный в вашей стране?

















Тест 8.

I. Из 4-х предложенных слов выбери то слово, которого недостаёт в таблице и обведи в кружок соответствующую цифру.



teddy bear

Doll’s house

Rubber ring




dress

shirt

skirt


A: gloves;

B: hat;




A: blouse;

B: doll;

C: soldiers; D:dress;




C: boots;

D: balloon;

boots

trainers

shoes

can;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:



A: book;

C: suit;

B: jeans;

an;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:


D: slippers;


expensive

beautiful

interesting


A: small;

C: clever;

B: warm;

an;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:


D: comfortable



Tall

hot

big




A: good;

C: old;

B: beautiful;

can;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:


D: many;









II. Скажите ( напишите) который час?


It is two o'clock. 2.00; 3.00; 3.30; 6.10.


III. а)Напишите, чем занимаются вы занимаетесь сейчас?


to cook, to read, to study, to watch TV


IV. Напишите чем занимается ваша мама каждый день?


to clean to cook to go shopping (the room) (breakfast)





IV.l) Дополните следующие предложения указателем времени:

1) Не is writing an exercise. a) now;

2) He writes a lot of exercises. b) everyday; c) usually;

d) at present moment;


2) Какой английской форме соответствует данный русский перевод.


l) read; а) читаю (вообще)

2) am reading b) читаю (сейчас)


3) Из правой колонки выбери ту форму глагола, которую следует употребить при переводе следующих предложений.


Майк часто играет в компьютерные a) is playing игры

Где Майк? Он играет в b) plays компьютерные игры.


V.Послушай рассказ и ответить на вопросы.


1. Что сейчас делает Борис? 2. Что он покупает в магазине?


VI. К вам в школу приехал английский мальчик . Поинтересуйтесь у него :


1) Где он живёт, где учится, какие книги любит читать ?

2) Что он читает сейчас?


















Тест № 9.

I. а) Из 4-х предложенных слов выбери то слово, которого недостает в таблице и обведи в кружок соответствующую цифру.


teddy bear

Doll’s house

Rubber ring




dress

shirt

skirt


A: gloves;

B: hat;



A: blouse;

B: doll;

C: soldiers; D:dress;



C: boots;

D: balloon;


boots

trainers

shoes

can;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:



A: book;

C: suit;

B: jeans;

an;


C: cousin;

D: photography;




A: hamster;

B: walkman;

A: sciense;

B: reading; A:


D: slippers;







b) Напиши своё меню для детей:

Kid's menu

Pizzas________________________________

_____________________________________

Extra toping ________________________________

Drinks ________________________________

Desserts ___________________________________


II. Напишите о своих планах на будущее:

Where will you be? Where will you go during the holidays? Where will you not go?






III. Напишите о том, что собираются сделать эти ребята после уроков:

He/she is going to...


IV. Задай вопросы со следующими вопросительными словами:

Не will learn French next year. Who... What... When...


V. Послушайте диалог в кафе и ответьте на

вопросы:

Что посетитель заказал себе на обед?

Сколько стоит этот обед?


VI. Прочитайте текст и ответьте на вопросы:

Nina is studying late this evening. Her mother is worried about the lights. «Don't worry! I'll turn them off when I finish». Nina is saying. Worry-беспокоиться.

What is Nina doing?

What is her mother worried about?

Will Nina turn light off when she finish?

Will mother be angry if she forgets to turn off the lights?























ТEST 10.

I. Из четырёх предложенных слов выбери то слово, которого не достает в таблице и обведи в кружок соответствующую букву.


morning

evening

night




orange

apple

apricot



A:tomorrow;

B: today;




A: purple;

B: potato;

C: fine; D:afternoon;




C: pear;

D: tea;


carrot

onion

tomato




granddad

granny

daddy




red

yellow

blue


A: cabbage;

B: coffee;




A: madam;

B: brown;




A: eight;

B: purple;


C: banana;

D: busy;




C: mum;

D: sir;




C: park;

D: zero




b) Проверь свою память. Напиши две формы глагола:

be was/were

break broke

come _______

do ________

got _______

____ went

meet ______


II. Николай приехал в Москву. Он пробыл здесь только один день. Напишите, где был Николай вчера.

Where was Nick yesterday? He was ...




III. Посмотрите на картинку и напишите,

(расскажите) что ваш друг делал вчера вечером и чего он не делал вчера вечером.


IV. а) Прочитайте, что Аня планировала сделать на прошлой неделе.


Monday

Go to the library

Tuesday

Be at the museum

Wednesday

Buy a present for friend

Thursday

Watch interesting film

Friday

Write a letter

Saturday

Meet with her friend

Sunday

Visit grandmother


b) Задайте Ане вопросы о том когда она была в музее, и что она делала в субботу.


V. Послушайте рассказ о том, как Майк провёл летние каникулы и ответьте на следующие вопросы:


1. Куда и когда ездил Майкл? 2.Что посетил Майкл во время каникул?








ТEST11.

I. а) Исключите лишнее слово из 4-х слов таблицы, обведя соответствующую букву:

A: St James's park

C: 'Regent's park


В: Central park


D: Hyde park









A:The Houses of Parliment

B:The Tower of London

C:Statue of Liberty

D:Buckingham Palace





A:The Guggenhiem Museum

B:Westminster Abbey

C:Madam Tussaund's

D:Big Ben



A:The National Gallary

B:The National History museum

CiBritish Museum

D:Metropolitan Museum of Art


b)Проверь свою память. Напиши три формы глагола:

1. have ______ _______

2. _____ read _______

3._____ _____ run

4.take ______ _______


II. Русские школьники уже месяц в Лондоне. Прочитай план, который они себе составили и скажи, где они еще не успели побывать

Holiday Plans.


1 The Museum of Childhood - 5. Westminster Abbey +

i 2.London Zoo -

6.The National Gallery +

3.Modam Tussaud's +

7.Piccadilly Circus -

4.The Tate Gallery +

8.The Tower of London +


Ш.Представьте, что сегодня у вашей бабушки день рождения. Напишите какие подарки Ваши родители и вы приготовили ей ко дню рождения:

What have your parents and you done for her?







IV. Познакомьтесь, это-Саша. Задайте ему вопросы. Скажи пожалуйста:

1) Ты бывал когда-нибудь в Лондоне? . 2) Ты видел много интересных мест в Лондоне, не так ли? 3) Ты посещал Британский музей?


V.Послушайте диалог двух мальчиков и ответь на вопросы:

1)Когда Саша приехал в Лондон?

2)Какие места посоветовал Том посетить в Лондоне?


VI.а)Дополните следующие предложения соответствующими обстоятельствами времени:

1 ) Не has seen this film a)Today; c)yesterday;
2) He saw this film b)now; d)already.

b) Заполни пропуски:

be ____you ever____to Britain? Yes, _____ .

be How many times ______ there?

Go I______ in1999.


с)Раскройте скобки:

Я написал диктант. а)проверьте его; б)вчера;

I (write) a dictation. I (write) a dictation yesterday.


VI.а)Употребите глаголы в нужной форме.


be: Yesterday it... Monday.

get up: I... at half past seven.

leave: I ... home at eight o'clock.

walk:I...to school.

b)Переведи на английский язык только выделенные глаголы:


Борис приезжал к своему дедушке прошлым летом. Он помогал дедушке в саду, работал с ним в поле. Борис не xодил в школу летом.




Материал для прослушивания.


Test 1 :

4. Магу:707 2291. Hello.

John: Hello, Marry. It's John.

Mary: Oh, hello, John. How are you?

John: OK, thank. And you?

Mary: I'm fine.

John: Let's go to the gallery today.

Mary: Sorry, I'm busy today.

John: Let's go tomorrow.

Mary: Yes, all right. See you, John.

John: Bye, Mary.


Test 3:

4.1)1 lave you got a pet?

Where are you from?

What's your hobby?

How do you do, Mr.Smith?


Test 4:

3) 10 eggs;butter;cream;5 oranges ;honey.


Test 5:

2. 1) There is a bowl on the table. There are a lot of apples, pears and carrots in it.

There is a bowl on the table. There are a lot of bananas, pears and apples in it.

There is a bowl on the table. There are a lot of bananas, apples and oranges in it.


Test 6:

4. - Excuse me, sir.

Yes, madam. Can I help you?

Yes, where can I send a letter?

At the post office.

Is it far from here?

I think it isn't. The post is in Queen Street.

And where is Queen Street, sir?


You should first cross the road. Then turn right at the corner and go past the museum. The post office is next to it.

Thank you very much, sir.

Not at all, madam.


Test 7:

Assistant: Can I help you?

Mary: I'd like a pair of shoes, please.

Assistant: What size?

Mary: Size 37,please?

Assistant: Try this pair on. They are the most comfortable. They're

very popular.

Mary: They're rather small for me.

Assistant: Try these white shoes. They're bigger.

Mary. How much are they?

Assistant: £ 15.

Mary: 1 think they're great.


Test 8:

Boris goes shopping every day .He buys fruit and vegetables. He likes oranges and tomatos. At lunchtime he goes home to have lunch. Boris has a cat. It's black. It's name is Kitty .Now he is watching TV. Boris's favorite sport is chess. His hobby is music. In the evening he likes to listen to music.


Test 9:

Hello, could I show the menu, please?

Here it is.

I'm very hungry. I'd like fish and chips.

They'll be ready in ten minutes. Anything else?

Yes, please. A strawberry ice-cream and a bottle of mineral water.

Here you are. That'll be £2.50,please.

Thank you very much.


Test 10:

Mike had a very good holiday last year. He went to England. The weather was fine. He lived in an English family. They travelled a lot about England. He visited many interesting museums. Mike played tennis every day and rode a bike. It was a fantastic holiday.


Test 11:

Sasha: Hello. Could you give me some information about London's most sights?

Tom: What have you already seen in London? Sasha: We haven't seen anything yet. We have only just come. I have heard and read so much about London.

Tom: There's so much to visit to London. Have you ever seen The Tower of London, the National Gallery. Westminster Abbey?

Sasha: No, I have not. Tom: You must go there. Have a good time in London!





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Коммуникативные тесты на уроках английского языка.

Автор: Овчаренко Лариса Викторовна

Дата: 23.11.2016

Номер свидетельства: 361969

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(152) "Развитие детской одаренности на уроках английского языка (обобщение опыта работы) "
    ["seo_title"] => string(91) "razvitiie-dietskoi-odariennosti-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka-obobshchieniie-opyta-raboty"
    ["file_id"] => string(6) "219487"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1434216349"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(116) "Цифровые технологии на уроке английского языка в средней школе"
    ["seo_title"] => string(66) "tsifrovye_tekhnologii_na_uroke_angliiskogo_iazyka_v_srednei_shkole"
    ["file_id"] => string(6) "614080"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1664457306"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(82) "«Применение ИКТ на уроке английского языка» "
    ["seo_title"] => string(48) "primienieniie-ikt-na-urokie-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "157977"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1421677213"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(138) "Разработка урока английского языка по теме "Экология. Загрязнение воздуха" "
    ["seo_title"] => string(83) "razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-ekologhiia-zaghriaznieniie-vozdukha"
    ["file_id"] => string(6) "135732"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416967050"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(131) "Педагогические технологии на уроках английского языка в первом классе "
    ["seo_title"] => string(84) "piedaghoghichieskiie-tiekhnologhii-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka-v-piervom-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "111765"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1407876115"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства