Внеклассное мероприятие по теме: "Путешествие в страну знаний"
Внеклассное мероприятие по теме: "Путешествие в страну знаний"
Внеклассное мероприятие "Путешествие в страну знаний" позволит обобщить языковой материал по разным аспектам : фонетика, грамматика, лексика, чтение, составление и инсенирование диалогов. Мероприятие практикует учащихся 5-6 классов в аудировании, устной и письменной речи, стимулирует их желание общаться на английском языке. Расширяет кругозор учащихся.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Внеклассное мероприятие по теме: "Путешествие в страну знаний" »
ХОД ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ
TEACHER: You have to imagine that you are passengers of a train. We are going to travel to Knowledgeland. Pay attention. The train is leaving.
STATION 1: “ PHONETICS”
1) Каждая команда получает задание прочитать слова в транскрипции.
[ ] [ ]
[ ] [ ]
[ ] [ ]
[ ] [ ]
[ ] [ ]
2) Конкурс скороговорок.
a) Hickety, pickety, c) Sid sees six trees.
my black cat
Likes to sit in my blue hat. d) A girl sees three big grey geese.
b) Cob is Dob’s, Tob is Mob’s dog.
STATION 2: “ POETRY”
Дети читают стихи, которые они учили в течение учебного года. Побеждает та команда, которая прочитает больше стихов.
My Teddy- bear
My Teddy’s fur
is soft and brown,
His legs are short and fat;
He walks with me
all round the town
And never wears a hat.
My Teddy keeps me
warm in bed,
I like his furry toes;
I like his darling
little head,
His pretty nose.
***
----Is this a boy?
----No, it’s a toy.
----Is this a log?
----No, it’s a frog.
----Is this a sled?
----No, it’s a bed.
----Is this a man?
----No, it’s raggedy Ann.
----Is this a floor?
----No, it’s a door.
----Is this a brother?
----No, it’s your mother.
----Is this a horse?
----Of course.
I like
I like to read,
I like to play,
I like to study every day.
I like to jump,
I like to run,
I like to play,
It’s fun.
A Pen and a Pencil
Peter has a pencil,
Peter has a pen.
He draws with a pencil,
And writes with his pen.
In the Streets
In the streets
The buses run,
Two by two,
Or one by one.
STATION 3: “ GRAMMAR”
На заданном этапе проверяются знания грамматики. Каждая команда получает карточку с заданием.
1) Fill in the gaps with am, is, are.
1I… fine. 2 You … from England. 3 He… strong. 4 She…busy. 5 It… fat. 6 We… big.
7 They… British.
2) Use these words to form sentences.
1 ten, they, English, have got, books.
2 has got, new, her husband, a tape-recorder.
3 has got, children, Joy, two.
4 six, have got, stars, you.
5 rulers, have got, the pupils, nice.
6 little, tables, have got, we, three.
3) Find the mistakes.
1 Ann and Mike is friends. 2 My hobby has reading. 3 We English are. 4 I have got a books.
STATION 4 “ LEXICAL”
Проверяются знания лексики. Задания могут быть следующими:
1) Can you finish these lists?
1 spring, summer, autumn,w…
2 grandmother, grandfather, mother, f…
3 baseball, football, cricket, g…
4 September, October, November, D…
5 Thursday, Friday, Saturday, S…
6 History, Geography, Literature, B…
7 Wales, Scotland, Northern Ireland, E…
2) Match the two parts of each word
Came der
Walk sette
Cas cle
Record ra
Bicy bit
Ham rot
Par ster
Rab man
3) Find the numbers 0-12.
Fivesixotn
Oettenonei
Utwovrrinn
Rhelevenoe
Rrlonezero
Seventhree
Eeeighteni
Vefourteig
Enootwelve
Ninefeight
4) Guess the word.
Учащиеся отгадывают слово, задуманное другой командой. Тема определяется заранее.
STATION 5 “ STORYTELLING”
Каждая команда получает картинку, по которой она составляет рассказ.
STATION 6 “ CONVERSATION”
Учащиеся беседуют друг с другом на заданную тему. Например, диалог « Знакомство», « В кафе» и т. д.
STATION 7 “ PUZZLES”
1) One apple, two apples, 6) Has no legs,
Three apples, four, But just for fun
Five apples, six apples, It is always
Seven apples more. On the run
Now tell me , little Paul, ( a ball)
Can you count them all? 7) It is running
( 28) Night and day
But it never
2) How many flowers do you see? Runs away.
Eight in Bobby’s hands, ( a watch)
Eight in Nelly’s hands, 8) If you want
How many flowers do you see? To draw a straight line,
( 16) Make use of me,
For this business is mine.
3) It runs and runs, ( a ruler)
But it’ll never run out. 9) My face is black,
It flows, As black as night,
Who knows On it with chalk
What am I talking about? All pupils write.
( a river) All right!
But it is a disgrace
4) I don’t know When they forget
The ABC, To wipe my face.
But I’m writing ( a blackboard)
As you see. 10) When the rain-
( a pen) Pat, pat, pat-
Starts its monotonous talk,
5) I’m black , Its best friend,
And red, I’m perfectly sure,
And blue. Will be out for a walk.
I draw everything (an umbrella)
For you.
STATION 8: “ MUSICAL”
TEACHER: Our trip is over. This is the last station called” Musical”. Let’s sing a song. Учащиеся исполняют любую песню, выученную в течение учебного года. Возможен вариант, когда каждая команда исполняет свою песню.
МКОУ «СОШ а. Псаучье-Дахе имени Героя России О.М.Карданова»
(Внеклассное мероприятие для учащихся 5-6 классов)