kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Упражнения по теме "How do you spend your free time?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка упражнения подготовлена для организации урока повторения по теме "Как ты проводишь свободное время?" для 7 класса (этап совершенствования навыков устной и письменной речи, совершенствование грамматических навыков). Представлены разнообразные упражнения для отработки лексики по теме, грамматического материала по темам: Word order, Adjectives with -ing and -ed,Future meaning and Prepositions. Упражнения разного типа: подборка ответов, вставить пропущенные слова, соотнести определение и слово, чтение текста и выполнение заданий к нему, раскрыть скобки. В конце разработки представлен словарь слов по теме, а так же просмотренные учебники и журналы.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Упражнения по теме "How do you spend your free time?"»













Методическая разработка


по теме: «How do you spend your free time? »

для учащихся 7 класса

(этап совершенствование навыков устной и письменной речи, совершенствование грамматических навыков)






















Exercises

  1. Missed letters”

rel . x

k . . n on

pl . . sure

am . sing

f . vo . rite

cr . zy

le . s . re

fr . .

enj . . able

sp . re


  1. Построй слова правильно.

siginn sgnos

reef meti

wainghct VT

ckonigo

leresiu

deangir kobos

bluc

cusim

enrsetintig

liycgnc


  1. Переведите словосочетания

Irish dancing –

a couch potato –

a brilliant hobby –

a tough day –

every spare minute –

challenging –

to be a fan –

the only thing that matters –

the local climbing centre –

to be thrilled with –


  1. What free time activities can you name?

    singing

    cooking

    Free time



  1. What activities do children enjoy in their free time? Match the words.

listen to

playing

reading

telling

writing

watching

singing

doing

books

ghost stories

TV

music

songs

games

letters

projects


  1. Соедините половинки слов.

leis

sting

ision

ure



activ

ities

ing

telev

sin

ting

intre

ging

rt

ening

watch

mes




collec









knit





pasti

ting



gard



















spo





  1. Соедините слова с их определениями.



  1. Singing

  1. a feeling of happy satisfaction and enjoyment

  1. cooking

  1. an activity that someone does regularly for enjoyment rather than work; a hobby

  1. pleasure

  1. an activity involving physical exertion and skill in which an individual or team competes against another or others for entertainment

  1. television

  1. the activity of making musical sounds with your voice

  1. pastime

  1. bring or gather together (a number of things)

  1. favourite

  1. a system for converting visual images (with sound) into electrical signals, transmitting them by radio or other means, and displaying them electronically on a screen

  1. sport

  1. a person or thing that is preferred to all others of the same kind or is especially well liked

  1. collecting

  1. the process of preparing food by heating it





  1. Read the text and fill in the prepositions.


There are a lot _____ leisure activities. They are: theatre, cooking, learning foreign languages, collecting stamps, knitting, guitar, walking, cycling and many others.

We all have free time. that’s why all members ___________ our family have leisure activities. Our leisure activities are different. My Dad enjoys collecting stamps. He has a large collection. He exchange stamps __________ his friends. My Mum thinks it’s boring. She likes cooking English dishes. She cooks well and has many cookery books _______different countries.

My sister Karen likes making clothes and knitting. She reads magazines on fashion and designs clothes ________her friends and our mother.

As _______ me , I like modeling. I make models of old and modern planes. I have modeled plenty ____ them. I also like playing football and swimming.

My grandparents enjoy collecting flowers, horse riding and walking. They have a lot of exotic flowers _______their garden.



  1. Complete the dialogue. Use the phrases from the box.



Jim: My Dad likes watching motor races. What about yours?

Pam:

Jim: Well, my Dad thinks it’s boring.

Pam: What does he like then? Fishing?

Jim:

Pam: Wow!

Jim: He does it well. But he plays it very loud!

Pam:

Jim: No, an electric one.

Pam: Can he teach me to play it?

Jim: Come and ask him about it.

Pam:

Jim: Yes, great!




  1. Use the following words, plus the where necessary, to complete the sentences.


  1. What activities are these children talking about?


  1. Find 16 verbs using their synonyms.

  1. Here are the questions from the Friendship Club booklet. Put the words in the correct order.

Example: 1) Do you enjoy making friends?

  1. making friends; you; do; enjoy.

  2. share; who; have; do; you; friends; your; interests.

  3. a couch potato; you; are.

  4. in; usually; do; the evenings; what; do; you.

  5. do; like; to; spend; weekends; your; how; you.

  6. music; do; of; what; you; kind; prefer.

  7. countries; have; to; ever; other; been; you.

  8. do; spend; much; how; time; you; on; TV.

  9. to join; club; why; do; want; you; our.

  1. Here is holiday letter. What did she write about? Put the sentences together. Fill in there is or there are.


  1. What do the children think about these activities? Choose the correct word.


  1. What do you feel about the following activities? Use the words from the box.

  1. What are these people planning to do? Choose the correct form.





  1. Are the girls going to take part in the sports day? Fill in the correct form of the verbs.



  1. This is a story about four people named Everybody, Somebody, Anybody and Nobody. Rearrange the sentences to make a story.





  1. How does Matthew spend his time? Read the text and do the task.


There are many things which Matthew likes to do. He has a computer in his bedroom. He likes to play computer games with his sister, Sara.

Matthew also likes music. He plays the trombone. He takes his trombone out of the case, puts it together and plays some music. “That’s not very good,” he says, “so I must practice.”

Matthew is interested in motor cars. His brother, Mike, has a mini-car. Matthew likes to help his brother in the garage.

Sometimes there is a problem with the engine and they try repair the car.

Matthew has to do some jobs to help his mother and father. He likes to do some gardening and to go shopping.

Certainly, there are some jobs he does not like. He hates ironing. His mother watches as he irons a red pullover. He hates washing up. He is also not happy to do the housework.

So, in general Matthew is quite a typical British boy.

Do the crossword and find out Matthew’s best friend.


  1. Mike has a …

  2. Musical instrument.

  3. Something you can listen to.

  4. Matthew has a red …

  5. Place where Matthew lives.

  6. Matthew is a … British boy.

  7. Part of a car.

  8. Something Matthew hates to do.





Answers

  1. relax, keen on, pleasure, amusing, favourite, crazy, leisure, free, enjoyable, spare.

  2. ирландские танцы; лежебока; великолепное хобби; трудный день; каждая свободная минута; вызывающий; быть фаном; это то, что играет роль; местный центр скалолазания; быть увлеченным чем-то.

  3. singing songs; free time; watching TV, cooking, leisure; reading books; club; music; interesting; cycling.

  4. relax, enjoy, amuse, spend (time), have (fun), play, watching TV, walking, rest, reading books, telling stories, doing projects, listen to music, writing letters… .

  5. listen to music; playing games; reading books; telling ghost stories; writing letters; watching TV; singing songs; doing projects.

  6. leisure; collecting; watching; knitting; pastimes; gardening; interesting; singing; television; activities; sport.

  7. A-d; B-h; C-a; D-f; E-b; F-g; G-c; H-e.

  8. of, of, with, from, for, for, of, in.

  9. ….

Jim: My Dad likes watching motor races. What about yours?

Pam: He prefers working in the garden.

Jim: Well, my Dad thinks it’s boring.

Pam: What does he like then? Fishing?

Jim: Oh, no. Playing the guitar…

Pam: Wow!

Jim: He does it well. But he plays it very loud!

Pam: He plays an acoustic guitar, you mean.

Jim: No, an electric one.

Pam: Can he teach me to play it?

Jim: Come and ask him about it.

Pam: All right. Is Saturday OK?

Jim: Yes, great!



  1. 1-the piano; 2-chess; 3-baseball; 4-tennis; 5-the violin; 6-the saxophone; 7-badminton; 8-cards.

  2. watching TV; playing the piano; going riding.



  1. ………………………………………….

2) Do you have friends who share your interests?

3) Are you a couch potato?

4) What do you usually do in the evenings?

5) How do you like to spend your weekends?

6) What kind of music do you prefer?

7) Have you ever been to other countries?

8) How much time do you spend on TV?

9) Why do you want to join our club?

  1. …..

  1. interested; amusing; excited; bored; interesting; attractive.

  2. ответы по усмотрению учеников.

  3. 1-will try; 2-will lie down; 3-will help; 4-starts;shall take; 5-am going.

  4. will be; will you come; are going; is going; will easily win; will finish; will tell.

  5. 3;1;2;5;4.

  6. car; trombone; music; pullover; house; typical; engine; ironing/ COMPUTER



Vocabulary.

acoustic guitar –акустическая гитара

aerobics – аэробика

amuse – развлекать

amusing – забавный

angry – сердитый

argue – спорить

arrive – прибывать

badminton – бадминтон

baseball – бейсбол

blame – ослепить

boring –скучный

brilliant hobby – великолепное хобби

camp – лагерь

cards – карты

certainly – конечно

challenging – вызывающий

chess – шахматы

climbing – скалолазание

club –клуб

coach potato – лежебока

collecting – коллекционирование

computing – увлечение компьютером

construct – конструировать

continue –продолжать

converting – преобразование

cookery books – кулинарная книга

cooking – кулинария

countries – страны

crazy – сумасшедший

cycling – езда на велосипеде

design clothes – дизайн одежды

discover – открывать

dishes – блюда

dramatize – драматизировать

electrical signals – электрические сигналы

engine – двигатель

enjoyable – приятный

enjoyment – наслаждение

exchange – обмен

exciting – захватывающий

exotic – экзотический

favourite – любимый

foreign languages – иностранные языки

free time – свободное время

gardening – садоводство

gather together – собирать вместе

ghost stories – страшные истории

hate – ненавидеть

hiking – путешествие пешком

hobby – хобби

improve – совершенствовать

interesting – интересный

Irish dancing –Ирландские танцы

ironing – глаженье

keen on – быть увлеченным

knitting – вязание

leisure – досуг

magazines – журналы

making clothes – создание одежды

modeling – моделирование

motor races – автогонки

mountains – горы

musical sounds – музыкальные звуки

participate – участвовать

pastimes – времяпровождение

piano – пианино

pleasure – удовольствие

prefer – предпочитать

preparing – подготовка

process – процесс

projects – проекты

protect – защищать

pullover – пуловер

quarrel – ссориться

reading books – чтение книги

regularly – регулярно

relax – отдыхать

repair – ремонтировать

riding – езда

rugby match – футбольный матч

satisfaction – удовольствие

saxophone – саксофон

screen – экран

sewing – шитье

singing songs – песнопение

spare – свободное

stamps – марки

to be a fan – быть фаном

to be thrilled – быть увлеченным

to join – присоединяться

tough day – трудный день

transmitting – передавать

trombone – тромбон

violin – скрипка

visual images – визуальные образы

voice – голос

watching TV – просмотр телевизора

wear – одевать

weekends – выходные

Список литературы


  1. Клементьева Т.Б., Шэннон Д.А. Счастливый английский. Кн.2 для 7-9 кл. общеобразов. шк. – 2-е изд., испр. – Обнинск: Титул, 1999.

  2. Смирнов А.В. Рабочая тетрадь по английскому языку: 7 класс: К учебнику В.П.Кузовлева и др. “English - 7”/ - М.: Издательство «Экзамен», 2005.

  3. Рабочая тетрадь по английскому языку к учебнику В.П.Кузовлева и др. “English - 7”, 1995.

  4. Тематическое и поурочное планирование по английскому языку к учебнику В.П.Кузовлева и др. “English - 7”/ М.: Просвещение, 2002.

  5. Счастливый английский. Кн.2. Учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений / В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Пререгудова и др. – 4-е изд. – М.: Просвещение, 1997.

  6. Новый словарь английского языка Oxford/ Дж.М.Хокинс, Э.Делаханти, Ф.Макдональд. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2002.

  7. «Английский язык» газета Издательского дома «Первое сентября» (16-31 март) 2007 год.

  8. 120 TOPICS. Сборник разговорных тем по английскому языку: Учебное пособие / А.П. Миньяр-Белоручева. – М.: Издательство «Экзамен», 2005.

  9. Левицкая Ю.Э., Зубец Е.Ю., Позднеева О.В. Английский язык. Сборник заданий по работе с текстом: 6-7 классы / - М.: Издательство «Экзамен», 2006.

  10. Миловидов В.А. 10 консультаций по английскому языку. – М.: Рольф: Айрис-пресс, 1999.

  11. Северинова Е.Ю. Английский язык. Экспресс-курс подготовки к итоговой аттестации. 11 класс / СПб.: Тригон, 2008.

  12. Северинова Е.Ю. Английский язык. Экспресс-курс подготовки к итоговой аттестации. 9 класс / СПб.: Тригон, 2008.

  13. Русско – английский, англо – русский словарь.

  14. http://festival.1september.ru

  15. http://www.study.ru

  16. http://www.bilingual.ru



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Прочее

Целевая аудитория: 7 класс

Скачать
Упражнения по теме "How do you spend your free time?"

Автор: Рангулова Ландыш Талгатовна

Дата: 22.04.2015

Номер свидетельства: 204486

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(94) "Конспект урока на тему "Что делает тебя счастливым" "
    ["seo_title"] => string(57) "konspiekt-uroka-na-tiemu-chto-dielaiet-tiebia-schastlivym"
    ["file_id"] => string(6) "211293"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431598281"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(104) "Конспект урока на тему "Что делает подростка счастливым" "
    ["seo_title"] => string(60) "konspiekt-uroka-na-tiemu-chto-dielaiet-podrostka-schastlivym"
    ["file_id"] => string(6) "211296"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431598537"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) "Teenegers’ free time"
    ["seo_title"] => string(17) "teenegersfreetime"
    ["file_id"] => string(6) "279270"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453213469"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(166) "Презентация, самоанализ и конспект урока в 7 классе "Как вы проводите свое свободное время" "
    ["seo_title"] => string(99) "priezientatsiia-samoanaliz-i-konspiekt-uroka-v-7-klassie-kak-vy-provoditie-svoie-svobodnoie-vriemia"
    ["file_id"] => string(6) "138309"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1417527017"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(63) "Конспект урока на тему "We and Our Friends" "
    ["seo_title"] => string(43) "konspiekt-uroka-na-tiemu-we-and-our-friends"
    ["file_id"] => string(6) "129079"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1415633557"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства