Проверочная работа для учащихся 2-х классов по предмету
«Иностранный язык»
Ф.И. учащегося ______________________________________________
2 вариант
1. Выбери и обведи правильный ответ.
1) Can a fish swim?
a) Yes, it can. b) No, it can’t.c) Yes, I can. d) No, I can't.
2) Can a frog sing?
a) Yes, it can. b) No, it can’t. c) Yes, I can. d) No, I can’t.
3) Can a bird jump?
a) Yes, it can. b) No, it can’t. c) Yes, I can. d) No, I can’t.
4) Can a chimp climb?
a) Yes, it can. b) No, it can’t. c) Yes, I can. d) No, I can’t.
5. Согласись или не согласись с утверждением, запиши Yes или No.
1) You like pizza. ________
2) A frog can sing. ________
3) Lulu has got dark hair. ______
6. Составь из слов предложение и запиши его.
The ballerina ,hair, has got, fair. __________________________________
7. Вставь пропущенные слова can, is, has got.
Образец: A chimp can jump.
1) Larry_________ jump.
2) A horse _______ black.
3) Lulu _________ a teddy bear.
4) My teddy bear _______ on the table.
8. Соедини фразу и ее перевод.
1) I can swim. Сегодня холодно.
2) It’s cold today. Я могу плавать.
3)She’s got dark hair. У нее темные волосы.
9.Распредели слова в три колонки
Larry, Lulu, nose, fish, teddy bear, Mummy, sister, Grandma, house, Daddy, brother, Grandpa.
10. Ответь на вопросы утвердительно.
1) Can you swim? - Yes, __________________________
2) Is Lulu funny? – Yes, ________________________
3) Is Larry in the bathroom? –Yes, ______________
4) Can Larry jump? – Yes, ______________________
11. Какое слово лишнее? Зачеркни его.
1) bedroom, bathroom, kitchen, snake, living room.
2) run, jump, fly, teddy bear, swim.
3) apples, pizza, chips, bananas, ten.
12. Cоставь из букв слова и соедини их с переводом на русский язык.
1) desilor ________________ бананы
2) baanasn _________________ солдатик
3) neragd _______________ сад
Проверочная работа для учащихся 2-х классов по предмету
«Иностранный язык»
Ф.И. учащегося ______________________________________________
1 вариант
1. Выбери и обведи правильный ответ.
1)Can a frog jump?
a) Yes, it can. b) No, it can’t.c) Yes, I can. d) No, I can't.
2) Can a fish sing?
a) Yes, it can. b) No, it can’t. c) Yes, I can. d) No, I can’t.
3) Can a bird run?
a) Yes, it can. b) No, it can’t. c) Yes, I can. d) No, I can’t.
4) Can a horse climb?
a) Yes, it can. b) No, it can’t. c) Yes, I can. d) No, I can’t.
5. Согласись или не согласись с утверждением, запиши Yes или No.
1)You like bananas. ________
2) A fish can jump. ________
3)Chuckles has got dark hair. _______
6. Составь из слов предложение и запиши его.
She, hair, has, got, dark.____________________________________________
7. Вставь пропущенные слова can, is, has got.
Образец: A chimp can jump.
1) Lulu _________swim.
2) A frog _______ green.
3) Larry _________ a teddy bear.
4) My ballerina _______ in the toy box.
8. Соедини фразу и ее перевод.
1) I can sing. Сегодня жарко.
2) It”s hot today. Я могу петь.
3)I"ve got green eyes. У меня зеленые глаза.
9.Распредели слова в три колонки
Larry, Lulu, frog, fish, pizza, Mummy, sister, Grandma, house, Daddy, brother, Grandpa.
10. Ответь на вопросы утвердительно.
1) Can you run? - Yes, __________________________
2) Is Larry funny? – Yes, ________________________
3) Is Chuckles in the bedroom? –Yes, ______________
4) Can Lulu swim? – Yes, ______________________
11. Какое слово лишнее? Зачеркни его.
1) ballerina, teddy bear, toy soldier, pink, doll
2) run, jump, climb, horse, swim.
3) milk, pizza, chips, bananas, six.
12. Cоставь из букв слова и соедини их с переводом на русский язык.
1) rebomod________________ черный
2) balck_________________ кролик
3) tbabir_______________ спальня