you can see here the presentation. I of one lesson with the usage of new technologies. I have taken the 11th form for the lesson. At the beginning of the lesson I've used the presentation for making the colloborative atmosphere. The children looked through the presentation and were ready to discuss. After that I've given some information for reading and discussion. Then pupils began to prepare a cluster using information and photoes. In this presentation I have used a lot of kinds of groupwork. Children showed their skills and proved their speech
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«презентация рефлексии одного урока »
ИПК г. Астаны группа № 5Аманжулова Оксана БулатовнаУчитель средней школы № 13
Цель: Уметь сравнивать и анализировать материал по теме «Виды спорта в Великобритании и Казахстане»
Задачи и ожидаемый результат
Презентация
мозговой штурм,
( choose one kind of sport and put the problem question,
Is it dangerous to do boxing
or playing football?
Why ?
For what reason people play such kinds of sport? How does it impact on their health?
compare, discuss and offer your own point of view)
Актуализация знаний
(making questions
of high level)
What kind of sport is the most useful and why? What are you going to do a person realized a necessity of doing sport? How do your features of character influence on your wish of doing sport?
Коллаборативная
среда
Введениелексического минимума
( associations )
snowboard – speed , hockey - six players , golf - clubs)
Бодрячок
( crazy dancers )
Работа с текстом
Ideal(исследовательская беседа )
1. Why is it interesting to participate in speed races, figure skating, golf?
2. What abilities does a person have in order to participate?
Сбор релевантной информации;
Оценка и критический анализ доказательств;
Обоснованные выводы и обобщения
Составление кластера
(choose the relevant information and make a cluster by showing their knowledge)
Рефлексия
Одноминутное эссе
( kinds of sport)
Применение формативного оценивания способствовало повышению мотивации
-Интегрирование идей модулей программы способствовало эффективному и результативному обучению
-Работа в группах помогла развитию саморегуляции, сотрудничеству учащихся, развитию коммуникативной компетенции
H/w: to find additional information about sportsmen in Great Britain and Kazakhstan