Good morning boys and girls! Today we have a final lesson on the topic “My house”. We are going to revise the words on the topic, grammar construction “there is\ are”, prepositions of place and many other things. There will be lots of interesting activities in our lesson today. Are you ready to start?
II. Фонетическая разминка.
Repeat after me all together:
– There’s no place like home;
– East or west – home is best;
– My home is my castle.
Do you know, boys and girls, what these expressions mean? (Презентация. Слайд 1.)
III. Основная часть.
1. Now look at the screen and name the house words. (Слайд 2.)
Фронтальная работа с классом.
Good, you remember words on this topic pretty well, let’s do the following activity:
2. Name the rooms and types of houses. (Слайд 3). Фронтальная работа.
Учащиеся проверяют правильность ответов с помощью эффектов анимации.
Далее учащиеся выполняют лексическое упражнение , направленное на поиск лишнего слова в лексическом ряду. (Слайд 4.)
3. Лексико-грамматическое упражнение, направленное на развитие навыков устной речи.
It’s impossible to speak about the room or the house without prepositions. Look at the board and tell me where the things are. (Ребята отвечают где находятся различные предметы на картинке. Желательно построить целое предложение, для более слабых детей достаточно составить словосочетание с правильным предлогом.)
4. Тренировка употребления предлогов места в устной речи.
Now, please, look at the board (Слайд 5). Answer teacher’s questions using prepositions of place and then compose your own questions.
5. Употребление предлогов места в письменной речи.
Very good, pupils. Let’s do our next activity. Look at the next slide. (Слайд 6.)
You can see different prepositions of place here. Take your activity papers and fill in the correct prepositions (индивидуальная работа).
Very well, let’s check your answers. (Слайд 7.)