kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка в 4-м классе по теме "How to make a family happy?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка в 4-м классе по программе раннего обучения М.З. Биболетовой “Enjoy English". Тема урока: “How to Make a  Family Happy?” («Как сделать семью счастливой?»)

ЦЕЛИ УРОКА:

1. Коммуникативная цель обучения.

  • Развитие навыков говорения
  • Развитие навыков письменной речи
  • Развитие навыков аудирования
  • Развитие навыков чтения.

2. Образовательная цель обучения.

  • Расширение общего кругозора учащихся
  • Приобщение к культуре народа

·         организовать деятельность учащихся по  изучению  языкового  явления  (ГМ: “Present Simple”) и  первичному  закреплению  знаний (лексика по теме «Семья»;

·         обеспечить   закрепление   понятия   о языковом явлении (правила, теоретических сведений);

·         обеспечить  развитие  учебно-познава­тельных  (правописных,   коммуникативных)
умений и навыков (по аналогии,  по образ­цу,  в новой ситуации);

·         организовать деятельность учащихся по   самостоятельному   применению   знаний о языковых  явлениях  (орфографических  и пунктуационных   правил)   в   нестандартной ситуации;

3. Развивающая цель обучения

  • Развитие сенсорного восприятия
  • Развитие интеллектуальной, эмоциональной сферы личности учащихся
  • Развитие внимания учащихся.

4. Воспитательная цель обучения.

  • Воспитание у учащихся при разговоре умения слушать собеседника
  • ормировать у учащихся ценностные отношения   к   человеку
  • Воспитание у учащихся морально-нравственных качеств (отзывчивости, доброты, сопереживания)
  • Воспитание любви к предмету “английский язык”.

ЗАДАЧИ УРОКА:

  1. Повторить и обобщить полученные ранее знания (лексика по теме «Семья», ГМ «I, you, we, they do», «He,she ,it does…»).
  2. Совершенствовать навыки монологической речи.
  3. Совершенствовать навыки диалогической речи.
  4. Актуализировать изученные английские звуки и буквы.

ОБОРУДОВАНИЕ: диск CD с презентацией по теме, мультимедийное оборудование, карточки с зданиями и рабочие тетради для каждого ученика.

1. Организационный момент

Teacher: Good morning, dear children!

Pupils: Good morning!

Teacher: My name is Julia Vasilievna. I am your English teacher. Today we’ll learn to get on well and be happy.

Are you ready for the lesson?

Pupils: Yes, we are.

Teacher: Fine! I am glad to hear it!

Sit down, girls!
Sit down, boys!

2. Объяснение целей и задач урока

Teacher: Dear boys and girls! Today we have many guests. They have come to see our lesson. Smile them and say «Good morning! ». Они пришли посмотреть наш урок. Давайте поздороваемся c гостями.

The theme of our lesson is “A Family”. We’ll read and write, speak and listen to. Today we  also have a difficult problem to solve. All people want to be happy. We’ll discuss how to make a family happy.

Please, look at the blackboard.

СЛАЙД 1

How to Make a Family Happy?

Как сделать семью счастливой?

3. Aудирование

Teacher: Refresh your memory. What is a family? They are relatives, aren’t they?

Pupils: Yes, they are.

Teacher: Well. Just listen. Answer who are speaking?

Звук с.23 №3 – семья на картинке

Teacher: Who are speaking?

Pupils: They are children, parents and grandparents.

(Phonetic drills)

Teacher: I have a surprise for you. Close your eyes and let’s count from 1 up to 10 all together.

(Ученики закрывают глаза и считают от 1 до 10.)

Teacher: Open your eyes.

4. Говорение

СЛАЙД 2. 

A FAMILY

На слайде генеалогическое древо

Teacher: - Look! There is a family as a tree. Do you know relatives?

Who are they? Please, go to the blackboard. Match the words in English and in Russian. Who will?

Pupils: mother – мама

Teacher: Well done!

СЛАЙД 3

WHAT DO THE CHILDREN USUALLY DO AT HOME?

Key words

Новые слова

Happy family – счастливая семья

Help – помогать

Make – сделать

Walk – гулять

Healthy family – здоровая семья

Get/ be together – быть вместе

(вставить новые слова опорой во все слайды)

Teacher: Please, look at the pictures and read what the boy and the girl usually do.

Pupils: The girl does her homework.

СЛАЙД 4

Say who in your family:

Goes shopping, cooks food, cleans rooms, does the washing up, waters flowers, makes cakes, repairs things, lays the table, washes dishes, feeds pets, makes money

Example: My mother cooks food. I water the flowers.

5. Письмо

Групповая работа

Work in groups. (3X4)

Three groups - three pictures.

СЛАЙД 5

Describe the pictures. Look at the families. What do they do?

(Вставить 3 картинки – дети помогают родителям)

Pupils (group 1): The mother lays the table. Her daughter helps her.

6. Решение проблемы

Teacher: I see you know what must we do at home.

So, it’s just the time to solve our problem.

СЛАЙД 7

How to Make a  Family Happy?

(на слайде счастливая семья, они на прогулке вместе)

Teacher: Please, look at the family. Are the family happy? Why? Who knows how to make a  family happy? (в качестве подсказки можно вернуться к слайду 6)

Pupils: They have free time because they help each other.

Teacher: Good job!

СЛАЙД 8

WE MUST HELP  EACH OTHER!

Мы должны помогать друг другу!

Teacher: Write the sentence down.

(учащиеся записывают предложение)

 7. Физкультминутка

Teacher: A happy family is a healthy family. Try to be happy and healthy.

Let’s do some exercises. Repeat them after me.

Hands up! Hands down! 
Hands on hips! Sit down!

Stand up! Hands to the sides! 
Bend left! Bend right!
Step! Step! Hands down!
Clap! Clap! Sit down!

СЛАЙД 6

HAPPY HOME

(На слайде дом/изба со счастливой семьей. Справа от картинки правила.)

RULES (правила):

SMILE TO EACH OTHER (друг другу)

DON’T BE POLITE TO EACH OTHER

LOVE  EACH OTHER

DON’T HELP  EACH OTHER

DON’T SMILE TO EACH OTHER

BE POLITE TO EACH OTHER

DON’T LOVE  EACH OTHER

HELP  EACH OTHER

Дифференцированная работа

 Парная работа

 (Учащиеся получают карточки с заданием. Разыгрывают диалоги.)

Teacher: Сhoose the rules can make a home happy? Make up and act out your dialogues. Work in pairs.

- What must we do?

- Smile.

(картинка)

Творческая работа

Teacher: Dear friends, our class is a family too. I have one more tree. You have pails. Please, write your names on the pails. Then give them to me.

(дети и учитель подписывают цветные ладошки, приклеивают их к дереву на плакате и отрывают с дерева по листочку – там их оценки)

Teacher: Well done! What a wonderful tree! Is this a family?

 Pupils: Yes, it is.

Teacher: We are a FAMILY. Do you remember how to make the family happy?

Pupils: We must love and help each other!

8. Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания

Teacher: Well! Thank you for your good job! Make your family treе and sing the family song. This is your Home Task.

СЛАЙД 9

Make your family tree. Сделайте дерево своей семьи и спойте песню о семье.

(дерево на слайде)

Well done! Thank you for your good work.

My friends, stand up.  Make a ring. Hands in hands.

СЛАЙД 10

(текст песни, картинка с хороводом)

Звук “The more we get together” (песня)

The more we get together,

Together, together,

The more we get together,

The happier we are.
Cause your friends

are my friends,

And my friends

are your friends.

The more we get together,

The happier we are.

Teacher: Thanks. Our lesson is over. I have a present for you. Sing the songs with your families. Get together and help each other. Good bye, my friends.

 Pupils: Good bye.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка в 4-м классе по теме "How to make a family happy?" »

Урок английского языка во 4-м классе по программе раннего обучения М.З. Биболетовой “Enjoy English". Тема урока: “How to Make a Family Happy?” («Как сделать семью счастливой?»)

ЦЕЛИ УРОКА:

1. Коммуникативная цель обучения:

  • Развитие навыков говорения

  • Развитие навыков письменной речи

  • Развитие навыков аудирования

  • Развитие навыков чтения.

2. Образовательная цель обучения:

  • Расширение общего кругозора учащихся

  • Приобщение к культуре народа

  • организовать деятельность учащихся по изучению языкового явления (ГМ: “Present Simple”) и первичному закреплению знаний (лексика по теме «Семья»;

  • обеспечить закрепление понятия о языковом явлении (правила, теоретических сведений);

  • обеспечить развитие учебно-познава­тельных (правописных, коммуникативных)
    умений и навыков (по аналогии, по образ­цу, в новой ситуации);

  • организовать деятельность учащихся по самостоятельному применению знаний о языковых явлениях (орфографических и пунктуационных правил) в нестандартной ситуации;

3. Развивающая цель обучения:

  • Развитие сенсорного восприятия

  • Развитие интеллектуальной, эмоциональной сферы личности учащихся

  • Развитие внимания учащихся.

4. Воспитательная цель обучения:

  • Воспитание у учащихся при разговоре умения слушать собеседника

  • ормировать у учащихся ценностные отношения к человеку

  • Воспитание у учащихся морально-нравственных качеств (отзывчивости, доброты, сопереживания)

  • Воспитание любви к предмету “английский язык”.

ЗАДАЧИ УРОКА:

  1. Повторить и обобщить полученные ранее знания (лексика по теме «Семья», ГМ «I, you, we, they do», «He,she ,it does…»).

  2. Совершенствовать навыки монологической речи.

  3. Совершенствовать навыки диалогической речи.

  4. Актуализировать изученные английские звуки и буквы.

ОБОРУДОВАНИЕ: диск CD с презентацией по теме, мультимедийное оборудование, карточки с зданиями и рабочие тетради для каждого ученика.

1. Организационный момент

Teacher: Good morning, dear children!

Pupils: Good morning!

Teacher: My name is Julia Vasilievna. I am your English teacher. Today we’ll learn to get on well and be happy.

Are you ready for the lesson?

Pupils: Yes, we are.

Teacher: Fine! I am glad to hear it!

Sit down, girls!
Sit down, boys!

2. Объяснение целей и задач урока

Teacher: Dear boys and girls! Today we have many guests. They have come to see our lesson. Smile them and say «Good morning! ». Они пришли посмотреть наш урок. Давайте поздороваемся c гостями.

The theme of our lesson is “A Family”. We’ll read and write, speak and listen to. Today we also have a difficult problem to solve. All people want to be happy. We’ll discuss how to make a family happy.

Please, look at the blackboard.

СЛАЙД 1

How to Make a Family Happy?

Как сделать семью счастливой?



3. Aудирование

Teacher: Refresh your memory. What is a family? They are relatives, aren’t they?

Pupils: Yes, they are.

Teacher: Well. Just listen. Answer who are speaking?

Звук с.23 №3 – семья на картинке

Teacher: Who are speaking?

Pupils: They are children, parents and grandparents.

(Phonetic drills)

Teacher: I have a surprise for you. Close your eyes and let’s count from 1 up to 10 all together.

(Ученики закрывают глаза и считают от 1 до 10.)

Teacher: Open your eyes.

4. Говорение

СЛАЙД 2. 

A FAMILY

На слайде генеалогическое древо

Teacher: - Look! There is a family as a tree. Do you know relatives?

Who are they? Please, go to the blackboard. Match the words in English and in Russian. Who will?

Pupils: mother – мама

Teacher: Well done!

СЛАЙД 3





WHAT DO THE CHILDREN USUALLY DO AT HOME?

Key words

Новые слова

Happy family – счастливая семья

Help – помогать

Make – сделать

Walk – гулять

Healthy family – здоровая семья

Get/ be together – быть вместе


(вставить новые слова опорой во все слайды)

Teacher: Please, look at the pictures and read what the boy and the girl usually do.

Pupils: The girl does her homework.

СЛАЙД 4

Say who in your family:

Goes shopping, cooks food, cleans rooms, does the washing up, waters flowers, makes cakes, repairs things, lays the table, washes dishes, feeds pets, makes money

Example: My mother cooks food. I water the flowers.

5. Письмо

Групповая работа

Work in groups. (3X4)

Three groups - three pictures.

СЛАЙД 5

Describe the pictures. Look at the families. What do they do?

(Вставить 3 картинки – дети помогают родителям)

Pupils (group 1): The mother lays the table. Her daughter helps her.

6. Решение проблемы

Teacher: I see you know what must we do at home.

So, it’s just the time to solve our problem.

СЛАЙД 7

How to Make a Family Happy?

(на слайде счастливая семья, они на прогулке вместе)

Teacher: Please, look at the family. Are the family happy? Why? Who knows how to make a family happy? (в качестве подсказки можно вернуться к слайду 6)

Pupils: They have free time because they help each other.

Teacher: Good job!

СЛАЙД 8

WE MUST HELP EACH OTHER!

Мы должны помогать друг другу!

Teacher: Write the sentence down.

(учащиеся записывают предложение)

7. Физкультминутка

Teacher: A happy family is a healthy family. Try to be happy and healthy.

Let’s do some exercises. Repeat them after me.

Hands up! Hands down! 
Hands on hips! Sit down!

Stand up! Hands to the sides! 
Bend left! Bend right!
Step! Step! Hands down!
Clap! Clap! Sit down!

СЛАЙД 6

HAPPY HOME

(На слайде дом/изба со счастливой семьей. Справа от картинки правила.)

RULES (правила):

SMILE TO EACH OTHER (друг другу)

DON’T BE POLITE TO EACH OTHER

LOVE EACH OTHER

DON’T HELP EACH OTHER

DON’T SMILE TO EACH OTHER

BE POLITE TO EACH OTHER

DON’T LOVE EACH OTHER

HELP EACH OTHER

Дифференцированная работа

Парная работа

(Учащиеся получают карточки с заданием. Разыгрывают диалоги.)

Teacher: Сhoose the rules can make a home happy? Make up and act out your dialogues. Work in pairs.

- What must we do?

- Smile.

(картинка)

Творческая работа

Teacher: Dear friends, our class is a family too. I have one more tree. You have pails. Please, write your names on the pails. Then give them to me.

(дети и учитель подписывают цветные ладошки, приклеивают их к дереву на плакате и отрывают с дерева по листочку – там их оценки)

Teacher: Well done! What a wonderful tree! Is this a family?

Pupils: Yes, it is.

Teacher: We are a FAMILY. Do you remember how to make the family happy?

Pupils: We must love and help each other!

8. Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания

Teacher: Well! Thank you for your good job! Make your family treе and sing the family song. This is your Home Task.

СЛАЙД 9

Make your family tree. Сделайте дерево своей семьи и спойте песню о семье.

(дерево на слайде)

Well done! Thank you for your good work.

My friends, stand up. Make a ring. Hands in hands.

СЛАЙД 10

(текст песни, картинка с хороводом)

Звук “The more we get together” (песня)

The more we get together,

Together, together,

The more we get together,

The happier we are.
Cause your friends

are my friends,

And my friends

are your friends.

The more we get together,

The happier we are.

Teacher: Thanks. Our lesson is over. I have a present for you. Sing the songs with your families. Get together and help each other. Good bye, my friends.

Pupils: Good bye.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока английского языка в 4-м классе по теме "How to make a family happy?"

Автор: Гайдадым Юлия Васильевна

Дата: 11.06.2014

Номер свидетельства: 102371

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(88) "Конспект урока английского языка на тему "Хобби""
    ["seo_title"] => string(48) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_na_temu_khobbi"
    ["file_id"] => string(6) "585154"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1628613537"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(132) "Конспект урока английского языка 10 класс "Повторение материала Модуля 6""
    ["seo_title"] => string(73) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_10_klass_povtorenie_materiala_modulia_6"
    ["file_id"] => string(6) "575012"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1615305376"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(125) "Презентация к уроку английского языка в 4-ом классе "How to make a  family happy?" "
    ["seo_title"] => string(86) "priezientatsiia-k-uroku-anghliiskogho-iazyka-v-4-om-klassie-how-to-make-a-family-happy"
    ["file_id"] => string(6) "106538"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1403028014"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(94) "конспект урока по английскому языку на тему "семья" "
    ["seo_title"] => string(55) "konspiekt-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-na-tiemu-siem-ia"
    ["file_id"] => string(6) "159582"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421925552"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(81) "конспект  урок драматизация по теме "Mother's day" "
    ["seo_title"] => string(52) "konspiekt-urok-dramatizatsiia-po-tiemie-mother-s-day"
    ["file_id"] => string(6) "223398"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1437645275"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства