Презентацию можно использовать на любых этапах урока. При этом можно использовать её только на одном этапе и потом работать как обычно, можно весь урок провести с помощью мультимедийного сопровождения. Презентация, объединяя занимательность и компьютерное тестирование, позволяет создать мотивацию обучения. Презентация позволяет создавать ресурсы для отработки навыков самопроверки и самоконтроля, осуществлять дифференцированное обучении, создавать условия для отработки практических навыков без траты времени на подготовительную работу. Последовательное использование презентаций формирует такую форму мышления как аналогия. Применение анимации и триггеров позволяет продемонстрировать динамику преобразований, дозировать предъявляемую информацию, а также варьировать последовательность ее предъявления в зависимости от уровня подготовки учащихся или их активности на уроке. 
 
    
    
    
    
            
                                    Просмотр содержимого презентации
                                                    
                    «Reading It's great!  U-2»
                            
            
                                                            
    
6 form 
‘ New Millennium English” 
Unit 2 
    
BOOK 
poem 
story 
comic 
legend 
fairy tale 
    
detective 
magic things 
adventure 
animals 
wildlife 
monsters 
spies 
space 
historical people 
and events 
    
Translate… 
приключение 
детектив 
дикая природа 
шпион 
волшебство 
космос 
комикс 
скучный 
глупый 
захватывающий 
каталог 
стихотворение 
историческое событие 
сказка 
adventure 
detective 
wildlife 
spy 
magic things 
space 
comic 
boring 
silly 
exciting 
catalogue 
poem 
historical event 
fairy tale 
    
Listen to the children and say what kinds of books they are talking about: 
Liz 
Nick 
a book about historical places 
a story about monsters 
Jessica 
a book about space 
a book about an interesting man 
Mike 
    
Listen and find in the catalogue the books Meg, Jane, Max   and Mike would like to read. 
 Meg would like to read 
“ Sherlock Holmes Stories” . 
Jane would like to read 
“ Five Famous Fairy Tales” . 
Max would like to read 
 “ The Last of the Mohicans” . 
Mike would like to read 
“ Star Weekend” . 
    
Find adjectives: 
great 
exciting 
active 
afraid 
bottom 
agree 
dictionary 
character 
ghost 
fairy 
island 
interested 
opinion 
magic 
funny 
silly 
stone 
sound 
boring 
tower 
    
Read and say true (T) or false (F): 
Huckleberry Finn 
by Mark Twain 
Meet Huckleberry Finn. He’s a boy who doesn’t want to live in a house. He’s doesn’t want to be good and wear clean clothes every day. He’s doesn’t like school very much. So what does he do? He runs away. 
First he lives on an island in the  Mississippi River . There he finds Jim, a black slave, who is running away too. Huck wants to help Jim, so they travel down the long river together and meet a lot of unusual people. They run into all kinds of danger too. There are people who want to give Jim away and get $300… 
    
Read and say true (T) or false (F): 
- The title of the book is Huckleberry Finn. 
 
2. The author of the book is Mark Twain. 
3. This is a book about adventures on the river. 
4. The main characters are Huckleberry Finn and Jim. 
- They travel down the great Mississippi River on a ship.  
 
- My favourite character is Huckleberry Finn. He is a black runaway slave. 
 
7. I like this book because it’s exciting. I recommend this book to people who like space. 
T 
T 
T 
T 
F 
F 
F 
    
Title: ______________ 
Writer: _______________ 
This is a book about _______________________________________. 
It is ____________________________________________________ . 
The main characters are __________________________________ . 
They ___________________________________________________ . 
My favourite character is _________________________________ . 
He /She _________________________________________________ . 
I like this book because ___________________________________ . 
I recommend this book to people who like ____________________ .  
Read the notes and complete the review 
about a book you are reading. 
    
THANK YOU!