kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Казахские национальные инструменты

Нажмите, чтобы узнать подробности

По теме « Kazakh Musical instruments” проведенный учителем английского языка Ходницкой О.Е КГУ « Средняя школа № 26

Данный урок является 11 по теме « Creativity”. Цели преподавания S1, S2, L1 реализованы через метод направленного говорения. Урок начался с деления на группы, фонетической распевки и стратегии « Мозговой штурм».

Целью работы в группах было составление монологического высказывание по теме « История казахских национальных инструментов « и защита его в группе.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«план открытого урока»





Unit of a long term plan: Music

School: 26


Date: 19.02.18

Teachers name: Khodnitskaya O.E

Class: 5

Number present: 15

Absent: 0

Lesson title: Kazakh national musical instruments.


Learning objectives that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

5. S3 give an opinion at sentence level on limited range of general and curricular topics

5.W3 write with support factual descriptions of Kazakh national instruments ant it`s history

5.UE1 use appropriate words and phrases , including common noun phrases describing theme “ Music”, on a limited range of familiar general and curricular topics. Express your attitude towards music and instruments.

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Apply new words to give an opinion about music and instruments

Most learners will be able to:

  • Make up sentences concerning this theme

Some learners will be able to:

  • Write and talk about traditional musical instruments


Language objectives

Topical Vocabulary: play musical instruments, sing a song, beautiful, sad, relax, nice , exciting, rock, folk, classical, ethnic, heavy metal, disco, pop

Useful classroom language for dialogue/writing:

Discussion points: What types of musical instrument do you know?

What is your favorite kind of music?

Assessment criteria

  • apply new words to give an opinion at sentence level on the topic music

  • write with support factual descriptions at text level which describe types of music and musical instruments

  • differentiate nouns and use them

Value links

Appreciate art, music, Kazakh literature, history of Kazakhstan

Level of

thinking skills

High level of thinking

Cross curricular links

Music, Kazakh literature, history of Kazakhstan

ICT skills

PPT

Previous learning

(1 min)

Present Simple is/ are

It is a wind instrument.

It is made of metal.


Plan


Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Start

( 5 min)









( 5 min)











( 10 minutes )



















(


( 5 minutes)







( 3 minutes)

















( 2 minutes)













Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?







To give different interesting tasks, to teach the pupils to think logically using their fantasy and creativity.











VIII

Reflection ( 3 min)

Where the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did all the learners achieve the lesson objectives /learning objectives?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

  1. Organization moment.

Students go in to music into the classroom , and choose the picture, according to which they are divided into groops. ( Music and English teacher)

II. Divided pupils into two groups according to pictures

1st group – dombras

2nd group – zhetygen

3- sybyzgy

4- kobyz

Greeting. ( song in 3 languages. Music teacher)

III. Explain new theme: “ Guess the new theme” ( according to music)

Warm up: “ Brainstorming” strategy (WW)

Pupils watch the pictures and say what are they?

-What types of musical instruments do you know?

-What is it?

-How do you think why we use it?

Name the words which are associated with this theme.

IV . Group work.

Before teacher explains and pay attention on rules of work in groups. ( active board) .

Two groups are going to work with Kazakh legends and the other two will make poster about Kazakh instruments.

One group is answering , the others evaluate them.

1 group- legend about kobyz, 2- legend about zhetigen, 3- poster about history of dombra, 4- poster about sybyzgy .( using pictures, phrases)

Descriptor: A learner must do it nice and correctly with a logical meaning.


  • Each group defends posters, Assessment



V. Musical quiz.

To introduce musical instruments by mnemonics. Strategy “ Pictionary” (WW)

Every learners must show any musical instrument and guess it ( each group have listened an instrument- the task to show , how can we play it)

VI. Listen and match the system of sounds in the pictures ( active board)

Strategy “Name that tune”(WW)

DO RE MI FA SOL LA SI DO





VII. Sing English song” Sounds of Music” by R. Rogers together , according to showing these system of sounds.


Doe - a deer, a female deer,
Ray - a drop of golden sun,
Me - a name I call myself,
Far - a long, long way to run.
Sew - a needle pulling thread,
La - a note to follow sew,
Tea - a drink with jam and bread
That will bring us back to Do –


Assessment-how are you planning to check learners learning?

Movement around the room

This can be adapted in many contexts:

1) each corner of the room could represent ‘strongly agree’, ‘agree’,

disagree’,‘strongly disagree’.

2) stand by the image

that best matches your viewpoint. 3) stand by the correct example/definition.


Criteria – based assessment.


5” Students were able to ask and answer the questions used vocabulary made sentences and for good reading and translating.

4”The students made more errors in pronounciation , made some mistakes in two tasks.

3” The students made more errors in pronounciation, made more the 6-7 mistakes in each tasks.

2”made more than 8 errors in each tasks.







1.The lesson objectives were realistic for the children 5th form.


2.All the learners achieve the lesson/learning objectives.


3.We did a lot of exercises. The lesson was very interesting because it was model lesson. I sticked to timings.








IX. Saying good bye to pupils.

( Sing a short song ) .

Evaluation of students.

Students leave the room accompanied by the music of musical band “ Ulytau”










Pictures

Active board

Musical instruments

Microphone

Poster

audio




































Cards, Mnemonics



CD

Pictures



Рефлексивный отчет по обобщающему уроку из серии последовательных уроков по английскому языку  в 5 классе по теме “Music”   Урок проводился в 5 «А» классе. В группе 13 учащихся. У учащихся данной группы высокая мотивация на изучение иностранного языка с хорошими речевыми и языковыми способностями.  На уроке в полной мере были задействованы все учащиеся, в том числе и слабоуспевающие, благодаря работе в группах. Преобладающий характер познавательной деятельности – творческий. Структура урока полностью соответствует логике проведения заявленного типа урока, так как моей основной организационной задачей являлось создание условий для обобщения раннее изученного материала по теме. На мой взгляд, такие условия были созданы на проведенном уроке. Отобранное содержание урока, оборудование урока, организация активной мыслительной деятельности учащихся на всех этапах урока, индивидуальные, групповые и фронтальные формы организаций учебной деятельности школьников, применение модулей Программы способствовали достижению образовательных целей урока, стимулировали познавательные интересы учащихся. Уровень самостоятельного мышления школьников, их познавательную активность, уровень усвоения и использования материала я оцениваю как хороший. На мой взгляд, этот урок послужит стимулом для дальнейшей познавательной деятельности учеников. Учащихся на уроке были активны, внимательны, работоспособны. Я считаю, что выбранная форма организации учебной деятельности школьников была достаточно эффективной.

Просмотр содержимого документа
«самоанализ урока»

САМОАНАЛИЗ УРОКА

По теме « Kazakh Musical instruments” проведенный учителем английского языка Ходницкой О.Е КГУ « Средняя школа № 26

Данный урок является 11 по теме « Creativity”. Цели преподавания S1 , S2, L1 реализованы через метод направленного говорения. Урок начался с деления на группы, фонетической распевки и стратегии « Мозговой штурм».

Целью работы в группах было составление монологического высказывание по теме « История казахских национальных инструментов « и защита его в группе. После этой работы , учащимся было предложено формативное оценивание выступления каждой группы. Участие в музыкальной викторине доставило удовольствие учащимся, изображение пантомимы игры на определенном музыкальном инструменте. Перед исполнением песни на английском языке учащихся, учитель музыки ознакомил с системой звуков в схематичном изображении. Песню про ноты исполнили на английском языке. По окончанию урока можно определить процент усвоения данной темы как достаточный. Мне хотелось, чтобы все участники учебного процесса чувствовали себя комфортно и я старалась создать спокойную атмосферу, в которой они могли бы обсуждать и высказывать собственное мнение. Мне удалось позитивно настроить детей , мотивировать для активной работы. Урок сопровождался презентацией по теме , и музыкальными отрывками.

В целом урок удался, цели достигнуты.

Просмотр содержимого презентации
«презентация к уроку»

KAZAKH MUSICAL INSTRUMENTS. КАЗАХСКИЕ НАЦИОНАЛЬНЫЕ ИНСТРУМЕНТЫ ИНТЕГРИРОВАННЫЙ УРОК МУЗЫКИ И АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 5 КЛАССЕ.

KAZAKH MUSICAL INSTRUMENTS.

КАЗАХСКИЕ НАЦИОНАЛЬНЫЕ ИНСТРУМЕНТЫ

ИНТЕГРИРОВАННЫЙ УРОК МУЗЫКИ И АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 5 КЛАССЕ.

LESSON OBJECTIVES:

LESSON OBJECTIVES:

  • make up sentences to each musical instruments
  • Give an opinion about attitude to music and national instruments
  • Write and talk about national Kazakh instruments
MUSIC- IS………

MUSIC- IS………

Критерии оценивания работы

Критерии оценивания работы

  • Эстетичность
  • Раскрытие темы
  • Логичность изложения
  • Яркость представления работы
МУЗЫКАЛЬНАЯ ВИКТОРИНА

МУЗЫКАЛЬНАЯ ВИКТОРИНА

  • « УЗНАЙ ИНСТРУМЕНТ»
Релятивная система звуков

Релятивная система звуков

SOUNDS OF MUSIC

SOUNDS OF MUSIC

  • Doe - a deer, a female deer, Ray - a drop of golden sun, Me - a name I call myself, Far - a long, long way to run. Sew - a needle pulling thread, La - a note to follow sew, Tea - a drink with jam and bread That will bring us back to Do –
INTERVIEWING.

INTERVIEWING.

  • Do you like our lesson?
  • Was it interesting?
  • Я узнал о……
  • У меня хорошо получилось…
  • Мне понравилось….
THANKS FOR YOUR WORK  GOOD BYE!!!!

THANKS FOR YOUR WORK

GOOD BYE!!!!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Казахские национальные инструменты

Автор: Ходницкая Ольга Евгеньевна

Дата: 27.03.2019

Номер свидетельства: 504906

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(54) "Казахские национальные уроки"
    ["seo_title"] => string(29) "kazakhskie_natsionalnye_uroki"
    ["file_id"] => string(6) "506030"
    ["category_seo"] => string(6) "muzika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1554376990"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(56) "КАЗАХСКАЯ НАЦИОНАЛЬНАЯ МУЗЫКА"
    ["seo_title"] => string(33) "kazakhskaia-natsional-naia-muzyka"
    ["file_id"] => string(6) "259603"
    ["category_seo"] => string(6) "muzika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448798936"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(138) "Казахская национальная кухня и казахский народный музыкальный инструмент "
    ["seo_title"] => string(80) "kazakhskaia-natsional-naia-kukhnia-i-kazakhskii-narodnyi-muzykal-nyi-instrumient"
    ["file_id"] => string(6) "213940"
    ["category_seo"] => string(12) "tehnologiyam"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1432186055"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(77) "«Казахские  национальные  головные уборы»"
    ["seo_title"] => string(39) "kazakhskiienatsionalnyiegholovnyieubory"
    ["file_id"] => string(6) "314623"
    ["category_seo"] => string(12) "tehnologiyad"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1459744779"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(156) "Конспект урока по теме "Работа с бумагой. Элементы казахского национального костюма" "
    ["seo_title"] => string(92) "konspiekt-uroka-po-tiemie-rabota-s-bumaghoi-eliemienty-kazakhskogho-natsional-nogho-kostiuma"
    ["file_id"] => string(6) "224285"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1438675421"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства