kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Рабочая программа по английскому языку для 10 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА

по английскому языку для 10а класса

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Рабочая программа по английскому языку для 10 класса»



Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение Средняя общеобразовательная школа № 7
города Бирска муниципального района Бирский район Республики Башкортостан






РАБОЧАЯ ПРОГРАММА

по английскому языку для 10а класса
на 2018 - 2019 учебный год
cоставила учитель английского языка











ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА


Сведения о примерной программе по учебному предмету, на основе которой разработана рабочая программа с указанием наименования, автора и года издания

Примерная основная образовательная программа среднего общего образования (одобрена решением федерального учебно-методического объединения по общему образованию, протокол от 12 мая 2016 года, №2/168 )

Апальков В. Г. Английский язык. Программы общеобразовательных учреждений. 10-11 классы [Электронный ресурс] http://www.prosv.ru/umk/spotlight/info.aspx?ob_no=25798.


Сведения об УМК

Реализация данной программы осуществляется с помощью УМК«Английский в фокусе» ( Spotlight) авторов О. В. Афанасьевой, Д. Дули, И. В. Михеевой, Б. Оби, В. Эванс. : учебник «Английский в фокусе» ( Spotlight) автора Афанасьевой О.В., Д. Дули, И. В. Михеевой, Б. Оби, В. Эванс для 10 класса общеобразовательных учреждений. – М.: Просвещение, Express Publishing, 2017 год, книга для учителя, контрольные задания, аудиокурс для занятий в классе.

Формы организации учебных занятий

Основной формой организации учебных занятий является урок. В рамках предмета «Английский язык» используются и реализуются системно-деятельностный подход через различные виды технологий и типов уроков. Помимо этого, в программе предусмотрен такой вид учебной деятельности учащихся как проектная работа.

Формы контроля

Модульные проверочные работы, входная (Entry Test), промежуточная (Mid Test)и итоговая (Exit Test) контрольные работы, защита проектов






ПЛАНИРУЕМЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ


Планируемые результаты изучения учебного предмета

Личностные

  • воспитание российской гражданской идентичности: патриотизма, любви и уважения к Отечеству, чувства гордости за свою Родину, прошлое и настоящее многонационального народа России; осознание своей этнической принадлежности, знание истории, языка, культуры своего народа, своего края, основ культурного наследия народов России и человечества; усвоение гуманистических, демократических и традиционных ценностей многонационального российского общества; воспитание чувства долга перед Родиной;

  • формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению и познанию, осознанному выбору и построению дальнейшей индивидуальной траектории образования на базе ориентировки в мире профессий и профессиональных предпочтений, с учётом устойчивых познавательных интересов;

  • формирование целостного мировоззрения, соответствующего современному уровню развития науки и общественной практики, учитывающего социальное, культурное, языковое, духовное многообразие современного мира;

  • формирование осознанного, уважительного и доброжелательного отношения к другому человеку, его мнению, мировоззрению, культуре, языку, вере, гражданской позиции; к истории, культуре, религии, традициям, языкам, ценностям народов России и народов мира; готовности и способности вести диалог с другими людьми и достигать в нём взаимопонимания;

  • освоение социальных норм, правил поведения, ролей и форм социальной жизни в группах и сообществах, включая взрослые и социальные сообщества; участие в школьном самоуправлении и  общественной жизни в пределах возрастных компетенций с учётом региональных, этнокультурных, социальных и экономических особенностей;

  • развитие морального сознания и компетентности в решении моральных проблем на основе личностного выбора, формирование нравственных чувств и нравственного поведения, осознанного и ответственного отношения к собственным поступкам;

  • формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками, старшими и младшими в процессе образовательной, общественно полезной, учебно-исследовательской, творческой и других видах деятельности;

  • формирование ценности здорового и безопасного образа жизни; усвоение правил индивидуального и коллективного безопасного поведения в чрезвычайных ситуациях, угрожающих жизни и здоровью людей, правил поведения в транспорте и правил поведения на дорогах;

  • формирование основ экологической культуры на основе признания ценности жизни во всех её проявлениях и необходимости ответственного, бережного отношения к окружающей среде;

  • осознание значения семьи в жизни человека и общества, принятие ценности семейной жизни, уважительное и заботливое отношение к членам своей семьи;

  • развитие эстетического сознания через освоение художественного наследия народов России и мира, творческой деятельности эстетического характера;

  • формирование мотивации изучения иностранных языков и стремления к самосовершенствованию в образовательной области «Иностранный язык»;

  • осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка;

  • стремление к совершенствованию речевой культуры в целом;

  • формирование коммуникативной компетенции в межкультурной и межэтнической коммуникации;

  • развитие таких качеств, как воля, целеустремлённость, креативность, инициативность, эмпатия, трудолюбие, дисциплинированность;

  • формирование общекультурной и этнической идентичности как составляющих гражданской идентичности личности;

  • стремление к лучшему осознанию культуры своего народа и готовность содействовать ознакомлению с ней представителей других стран; толерантное отношение к проявлениям иной культуры; осознание себя гражданином своей страны и мира;

  • готовность отстаивать национальные и общечеловеческие (гуманистические, демократические) ценности, свою гражданскую позицию;

  • готовность и способность обучающихся к саморазвитию; сформированность мотивации к обучению, познанию, выбору индивидуальной образовательной траектории; ценностно-смысловые установки обучающихся, отражающие их личностные позиции, социальные компетенции; сформированность основ гражданской идентичности.


Метапредметные

Регулятивные УУД

Обучающийся научится:

  • самостоятельно определять цели, задавать параметры и критерии, по которым можно определить, что цель достигнута;

  • оценивать возможные последствия достижения поставленной цели в деятельности, собственной жизни и жизни окружающих людей, основываясь на соображениях этики и морали;

  • ставить и формулировать собственные задачи в образовательной деятельности и жизненных ситуациях;

  • оценивать ресурсы, в том числе время и другие нематериальные ресурсы, необходимые для достижения поставленной цели;

  • выбирать путь достижения цели, планировать решение поставленных задач, оптимизируя материальные и нематериальные затраты;

  • организовывать эффективный поиск ресурсов, необходимых для достижения поставленной цели;

  • сопоставлять полученный результат деятельности с поставленной заранее целью.

Познавательные УУД

Обучающийся научится:

  • искать и находить обобщенные способы решения задач, в том числе, осуществлять развернутый информационный поиск и ставить на его основе новые (учебные и познавательные) задачи;

  • критически оценивать и интерпретировать информацию с разных позиций, распознавать и фиксировать противоречия в информационных источниках;

  • использовать различные модельно-схематические средства для представления существенных связей и отношений, а также противоречий, выявленных в информационных источниках;

  • находить и приводить критические аргументы в отношении действий и суждений другого; спокойно и разумно относиться к критическим замечаниям в отношении собственного суждения, рассматривать их как ресурс собственного развития;

  • выходить за рамки учебного предмета и осуществлять целенаправленный поиск возможностей для широкого переноса средств и способов действия;

  • выстраивать индивидуальную образовательную траекторию, учитывая ограничения со стороны других участников и ресурсные ограничения;

  • менять и удерживать разные позиции в познавательной деятельности.

Коммуникативные УУД

Обучающийся научится:

  • осуществлять деловую коммуникацию как со сверстниками, так и со взрослыми (как внутри образовательной организации, так и за ее пределами), подбирать партнеров для деловой коммуникации исходя из соображений результативности взаимодействия, а не личных симпатий;

  • при осуществлении групповой работы быть как руководителем, так и членом команды в разных ролях (генератор идей, критик, исполнитель, выступающий, эксперт и т.д.);

  • координировать и выполнять работу в условиях реального, виртуального и комбинированного взаимодействия;

  • развернуто, логично и точно излагать свою точку зрения с использованием адекватных (устных и письменных) языковых средств;

  • распознавать конфликтогенные ситуации и предотвращать конфликты до их активной фазы, выстраивать деловую и образовательную коммуникацию, избегая личностных оценочных суждений.

Предметные


А. В коммуникативной сфере (т.е. владении иностранным языком как средством общения):

Речевая компетенция в следующих видах речевой деятельности:

В говорении:

  • начинать, вести/поддерживать и заканчивать различные виды диалогов в стандартных ситуациях общения, соблюдая нормы речевого этикета, при необходимости переспрашивая, уточняя;

  • расспрашивать собеседника и отвечать на его вопросы, высказывая своё мнение, просьбу, отвечать на предложение собеседника согласием/отказом в пределах изученной тематики и усвоенного лексико-грамматического материала;

  • рассказывать о себе, своей семье, друзьях, своих интересах и планах на будущее;

  • сообщать краткие сведения о своём городе/селе, о своей стране и странах изучаемого языка;

  • описывать события/явления, передавать основное содержание, основную мысль прочитанного/услышанного, выражать своё отношение к прочитанному/услышанному, давать краткую характеристику персонажей.

В аудировании:

  • воспринимать на слух и полностью понимать речь учителя, одноклассников;

  • воспринимать на слух и понимать основное содержание несложных аутентичных аудио- и видеотекстов, относящихся к разным коммуникативным типам речи (сообщение/рассказ/интервью);

  • воспринимать на слух и выборочно понимать с опорой на языковую догадку, контекст краткие несложные аутентичные прагматические аудио- и видеотексты, выделяя значимую/нужную/необходимую информацию.

В чтении:

  • читать аутентичные тексты разных жанров и стилей преимущественно с пониманием основного содержания;

  • читать несложные аутентичные тексты разных жанров и стилей с полным и точным пониманием и с использованием различных приёмов смысловой переработки текста (языковой догадки, выборочного перевода), а также справочных материалов; уметь оценивать полученную информацию, выражать своё мнение;

  • читать аутентичные тексты с выборочным пониманием значимой/нужной/интересующей информации.

В письменной речи:

  • заполнять анкеты и формуляры;

  • писать поздравления, личные письма с опорой на образец с употреблением формул речевого этикета, принятых в стране/странах изучаемого языка;

  • составлять план, тезисы устного или письменного сообщения; кратко излагать результаты проектной деятельности.

Языковая компетенция:

  • применение правил написания слов, изученных в основной школе;

  • адекватное произношение и различение на слух всех звуков иностранного языка; соблюдение правильного ударения в словах и фразах;

  • соблюдение ритмико-интонационных особенностей предложений различных коммуникативных типов (утвердительное, вопросительное, отрицательное, повелительное); правильное членение предложений на смысловые группы;

  • распознавание и употребление в речи основных значений изученных лексических единиц (слов, словосочетаний, реплик-клише речевого этикета);

  • знание основных способов словообразования (аффиксации, словосложения, конверсии);

  • понимание и использование явлений многозначности слов иностранного языка: синонимии, антонимии и лексической сочетаемости;

  • распознавание и употребление в речи основных морфологических форм и синтаксических конструкций изучаемого языка;

  • знание признаков изученных грамматических явлений (видо-временных форм глаголов, модальных глаголов и их эквивалентов, артиклей, существительных, степеней сравнения прилагательных и наречий, местоимений, числительных, предлогов);

  • знание основных различий систем иностранного и русского/родного языков.

Социокультурная компетенция:

  • знание национально-культурных особенностей речевого и неречевого поведения в своей стране и странах изучаемого языка; применение этих знаний в различных ситуациях формального и неформального межличностного и межкультурного общения;

  • распознавание и употребление в устной и письменной речи основных норм речевого этикета (реплик-клише, наиболее распространённой оценочной лексики), принятых в странах изучаемого языка;

  • знание употребительной фоновой лексики и реалий страны/стран изучаемого языка, некоторых распространённых образцов фольклора (скороговорок, поговорок, пословиц);

  • знакомство с образцами художественной, публицистической и научно-популярной литературы;

  • представление об особенностях образа жизни, быта, культуры стран изучаемого языка (всемирно известных достопримечательностях, выдающихся людях и их вкладе в мировую культуру);

  • представление о сходстве и различиях в традициях своей страны и стран изучаемого языка;

  • понимание роли владения иностранными языками в современном мире.

Компенсаторная компетенция :

– умение выходить из трудного положения в условиях дефицита языковых средств при получении и приёме информации за счёт использования контекстуальной догадки, игнорирования языковых трудностей, переспроса, словарных замен, жестов, мимики.

Б. В познавательной сфере:

  • умение сравнивать языковые явления родного и иностранного языков на уровне отдельных грамматических явлений, слов, словосочетаний, предложений;

  • владение приёмами работы с текстом: умение пользоваться определённой стратегией чтения/аудирования в зависимости от коммуникативной задачи (читать/слушать текст с разной глубиной понимания);

  • умение действовать по образцу/аналогии при выполнении упражнений и составлении собственных высказываний в пределах тематики основной школы;

  • готовность и умение осуществлять индивидуальную и совместную проектную работу;

  • умение пользоваться справочным материалом (грамматическим и лингвострановедческим справочниками, двуязычным и толковым словарями, мультимедийными средствами);

  • владение способами и приёмами дальнейшего самостоятельного изучения иностранных языков.

В. В ценностно-ориентационной сфере:

  • представление о языке как средстве выражения чувств, эмоций, основе культуры мышления;

  • достижение взаимопонимания в процессе устного и письменного общения с носителями иностранного языка, установление межличностных и межкультурных контактов в доступных пределах;

  • представление о целостном полиязычном, поликультурном мире, осознание места и роли родного и иностранных языков в этом мире как средства общения, познания, самореализации и социальной адаптации;

  • приобщение к ценностям мировой культуры как через источники информации на иностранном языке (в том числе мультимедийные), так и через непосредственное участие в школьных обменах, туристических поездках, молодёжных форумах.

Г. В эстетической сфере:

  • владение элементарными средствами выражения чувств и эмоций на иностранном языке;

  • стремление к знакомству с образцами художественного творчества на иностранном языке и средствами иностранного языка;

  • развитие чувства прекрасного в процессе обсуждения современных тенденций в живописи, музыке, литературе.

Д. В трудовой сфере:

  • умение рационально планировать свой учебный труд;

  • умение работать в соответствии с намеченным планом.

Е. В физической сфере:

стремление вести здоровый образ жизни (режим труда и отдыха, питание, спорт, фитнес).







ОСНОВНОЕ СОДЕРЖАНИЕ УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА

Содержание предмета

Соцально-бытовая сфера:

Повседневная жизнь семьи, её доход, жилищные и бытовые условия проживания в городской квартире или в доме/коттедже в сельской местности. Распределение домашних обязанностей в семье.

Общение в семье и в школе, межличностные отношения с друзьями и знакомыми.

Здоровье и забота о нём, самочувствие, медицинские услуги. (30ч.)

Социально-культурная сфера:

Молодёжь в современном обществе. Досуг молодёжи: посещение кружков, спортивных секций и клубов по интересам.

Страна/страны изучаемого языка, её/их культурные достопримечательности. Путешествие по своей стране и за рубежом, его планирование и организация, места и условия проживания туристов, осмотр достопримечательностей.

Природа и экология, научно-технический прогресс. (50ч.)

Учебно-трудовая сфера:

Современный мир профессий. Возможности продолжения образования в высшей школе. Проблемы выбора будущей сферы трудовой и профессиональной деятельности, профессии, планы на ближайшее будущее.

Языки международного общения и их роль при выборе профессии в современном мире. (20ч.)

Говорение

Диалогическая речь

Учащиеся должны уметь:

• вести диалог, используя оценочные суждения, в ситуациях официального и неофициального общения (в рамках изученной тематики);

• беседовать о себе, своих планах;

• участвовать в обсуждении проблем в связи с прочитанным/прослушанным иноязычным текстом, соблюдая правила речевого этикета

Монологическая речь

Учащиеся должны уметь:

  • рассказывать о своём окружении, рассуждать в рамках изученной тематики и проблематики;

  • представлять социокультурный портрет своей страны и страны/стран изучаемого языка;

  • делать сообщения, содержащие наиболее важную информацию по теме/проблеме;

  • кратко передавать содержание полученной информации

Аудирование

Учащиеся должны уметь:

• относительно полно и точно понимать высказывания собеседника в распространённых стандартных ситуациях повседневного общения, понимать основное содержание и извлекать необходимую информацию из различных аудио- и видеотекстов: прагматических (объявления, прогноз погоды), публицистических (интервью, репортаж), соответствующих тематике данной ступени обучения

Чтение

Учащиеся должны уметь:

• читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические, используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи

Письмо

Учащиеся должны уметь:

• писать личное письмо;

• заполнять анкету, письменно излагать сведения о себе в форме, принятой в стране/странах изучаемого языка;

• делать выписки из иноязычного текста;

• составлять план, тезисы устного/письменного сообщения, в том числе на основе выписок из текста;

• рассказывать об отдельных фактах/событиях своей жизни, выражая свои суждения и чувства;

• описывать свои планы на будущее

Грамматика

Учащиеся должны уметь:

• систематизировать знания о сложносочинённых и сложноподчинённых предложениях, в том числе условных предложениях с разной степенью вероятности: вероятных, маловероятных и невероятных (Conditionals I, II, III);

• распознавать и употреблять в речи предложения с конструкцией I wish… (I wish I had my own room.), конструкцией so/such + that (I was so busy that forgot to phone my parents.); эмфатические конструкции типа It’s him who …, It’s time you did sth. ;

• распознавать и употреблять в речи глаголы в наиболее употребительных временных формах действительного залога: Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect; модальные глаголы и их эквивалентов;

• распознавать и употреблять в речи глаголы в следующих формах действительного залога: Present Perfect Continuous и Past Perfect Continuous и страдательного залога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive;

• распознавать и употреблять при чтении глаголы в Past Perfect Passive, Future Perfect Passive; знать неличные формы глагола (Infinitive, Participle I и Gerund) без различения их функций;

• распознавать и употреблять в речи различные грамматические средства для выражения будущего времени: Simple Future, to be going to, Present Continuous;

• совершенствовать навыки употребления определённого/неопределённого/нулевого артиклей; имён существительных в единственном и множественном числе (в том числе исключения);

• совершенствовать навыки распознавания и употребления в речи личных, притяжательных, указательных, неопределённых, относительных, вопросительных местоимений; прилагательных и наречий, в том числе наречий, выражающих количество (many/much, few/a few, little/a little); количественных и порядковых числительных;

• систематизировать знания о функциональной значимости предлогов и совершенствовать навыки их употребления: предлоги во фразах, выражающих направление, время, место действия; о разных средствах связи в тексте для обеспечения его целостности, например о наречиях (firstly, finally, at last, in the end, however )










График проверочных,контрольных и проектных работ

Четверть

Количество часов в четверти

Количество модульных проверочных работ

Количество контрольных работ (входная,промежуточная,итоговая)

Количество проектных работ

I четверть

25

2

1

II четверть

23

2

1

1

III четверть

28

2


1

IV четверть

24

2

1


Итого в год

100

8

3

2

Количество часов, на которое рассчитана рабочая программа, - 3 часа в неделю





КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН


№ урока

урока в разделе

Наименование разделов и тем

Дата проведения по плану

Дата фактического проведения

Примечания




1 четверть (25 ч)






Модуль 1. Друзья (13 ч).




1

1

Повторение изученного лексического материала за 9 класс

3.09



2

2

Повторение изученного грамматического материала за 9 класс

5.09



3

3

Входная контрольная работа по лексико-грамматическому материалу за 9 класс

7.09


Приложение 1

4

4

Новая лексика и чтение по теме «Подростки и их увлечения»

10.09



5

5

Урок речи по теме «Черты характера»

12.09



6

6

Времена группы Present

14.09



7

7

Чтение текста «Л.М.Олкотт «Маленькие женщины»

17.09



8

8

Урок письма «Личное письмо»

19.09



9

9

Чтение текстов «Молодежная мода» и «Дискриминация»

21.09



10

10

Чтение текста «Проблемы экологии: вторичная переработка»

24.09



11

11

Подготовка к проверочной работе по модулю 1

26.09



12

12

Проверочная работа по модулю 1 «Подростки и их увлечения»

28.09


Приложение 2

13

13

Анализ и коррекция проверочной работы

1.10





Модуль 2. Образ жизни (12 ч).




14

1

Чтение текста «Образ жизни Британских подростков»

3.10



15

2

Аудирование по теме «Увлечения подростков»

5.10



16

3

Урок речи по теме «Увлечения подростков»

8.10



17

4

Инфинитив и ing-форма глагола

10.10



18

5

Инфинитив и ing-форма глагола

12.10



19

6

Чтение текста «Э.Несбит Дети железной дороги»

15.10



20

7

Урок письма «Краткие послания»

17.10



21

8

Урок речи. Дискуссия «Деньги»

19.10



22

9

Чтение текста «Проблемы экологии: загрязнение воздуха»

22.10



23

10

Подготовка к проверочной работе по модулю 2

24.10



24

11

Проверочная работа по модулю 2 «Образ жизни»

26.10


Приложение 3

25

12

Анализ и коррекция проверочной работы


29.10



2 четверть (23 ч)




Модуль 3. Школьная жизнь (12 ч) .




26

1

Новая лексика и чтение по теме «Школьная жизнь»

7.11



27

2

Урок речи по теме «Профессии»

9.11



28

3

Грамматика.Future tenses.

12.11



29

4

Чтение текста «Изучаемые предметы: история»

14.11



30

5

Чтение текста «А.П. Чехов Душечка»

16.11



31

6

Урок письма «Деловое письмо»

19.11



32

7

Урок речи по теме «Школьная жизнь в США»

21.11



33

8

Урок речи по теме «Право на образование»

23.11



34

9

Подготовка к проверочной работе по модулю 3

26.11



35

10

Проверочная работа по модулю 3 «Школьная жизнь»

28.11



36

11

Анализ и коррекция проверочной работы. Защита проекта «Школа будущего»

30.11


Приложение 4

37

12

Защита проекта «Школа будущего»

3.12


Приложение 12



Модуль 4. Проблемы экологии (11 ч).




38

1

Новая лексика по теме «Защита окружающей среды»

5.12



39

2

Аудирование по теме «Проблемы экологии»

7.12



40

3

Грамматика.Модальные глаголы

10.12



41

4

Чтение текста «А.К. Дойл Потерянный мир»

12.12



42

5

Урок письма «Эссе с аргументами «за» и «против».

14.12



43

6

Урок речи по теме «Проблемы экологии».

17.12



44

7

Подготовка к проверочной работе по модулю 4

19.12




45

8

Проверочная работа по модулю 4 «Проблемы экологии»

21.12


Приложение 5

46

9

Анализ и коррекция проверочной работы. Повторение материала модулей 1-4

24.12



47

10

Промежуточная контрольная работа по модулям 1-4

26.12


Приложение 6

48

11

Анализ и коррекция промежуточной контрольной работы



28.12




3 четверть (28 ч)



Модуль 5. Каникулы (15 ч)




49

1

Чтение и новая лексика по теме «Путешествия»

14.01



50

2

Чтение и новая лексика по теме «Путешествия»

16.01



51

3

Урок речи по теме «Каникулы»

18.01



52

4

Урок речи по теме «Каникулы»

21.01



53

5

Грамматика.Артикли

23.01



54

6

Грамматика.Артикли

25.01



55

7

Чтение текста Ж. Верна «Вокруг света за 80 дней»

28.01



56

8

Урок письма «История»

30.01



57

9

Урок письма «История»

4.02



58

10

Урок речи по теме «Погода»

6.02



59

11

Чтение текста «Проблемы экологии: подводный мир»

8.02



60

12

Урок речи по теме «Каникулы и их проведение»

11.02



61

13

Подготовка к проверочной работе по модулю 5

13.02



62

14

Проверочная работа по модулю 5 «Каникулы»

15.02


Приложение 7

63

15

Анализ и коррекция проверочной работы

18.02




Модуль 6. Еда и здоровье (13 ч)




64

1

Чтение и новая лексика по теме «Здоровое питание»

20.02



65

2

Аудирование по теме «Здоровое питание»

22.02



66

3

Грамматика. Сослагательное наклонение

25.02



67

4

Грамматика. Сослагательное наклонение

27.02



68

5

Чтение текста «Ч. Диккенс Оливер Твист»

1.03



69

6

Урок письма «Доклад»

4.03



70

7

Урок письма «Доклад»

6.03



71

8

Чтение текста «Здоровые зубы»

11.03



72

9

Чтение текста «Проблемы экологии: органические продукты»

13.03



73

10

Подготовка к проверочной работе по модулю 6

15.03



74

11

Проверочная работа по модулю 6 «Еда и здоровье»

18.03


Приложение 8

75

12

Анализ и коррекция проверочной работы

20.03



76

13

Защита проекта «Рацион здорового питания»

22.03


Приложение 12





4 четверть (24 ч)



Модуль 7.Культурная программа (10 ч)




77

1

Чтение и новая лексика по теме «Увлечения подростков»

1.04



78

2

Урок речи по теме «Театр»

3.04



79

3

Грамматика.Страдательный залог

5.04



80

4

Грамматика.Страдательный залог

8.04



81

5

Урок письма «Ревью»

10.04



82

6

Урок письма «Ревью»

12.04



83

7

Чтение текста «Мадам Тюссо»

15.04



84

8

Подготовка к проверочной работе по модулю 7

17.04



85

9

Проверочная работа по модулю 7 «Культурная программа»

19.04


Приложение 9

86

10

Анализ и коррекция проверочной работы

22.04




Модуль 8.Технология (14 ч)




87

1

Урок речи по теме «Наука»

24.04



88

2

Чтение текста «Проблемы экологии: альтернативная энергия»

26.04



89

3

Аудирование по теме «Проблемы экологии»

29.04



90

4

Грамматика. Косвенная речь

3.05



91

5

Урок письма. Эссе-личное мнение

6.05



92

6

Чтение текста «Изобретения британцев»

8.05



93

7

Урок речи по теме «Технология».

10.05



94

8

Подготовка к проверочной работе по модулю 8

13.05



95

9

Проверочная работа по модулю 8 «Технология»

15.05


Приложение 10

96

10

Анализ и коррекция проверочной работы. Обобщение материала модулей 1-8

17.05



97

11

Обобщение материала модулей 1-8

20.05



98

12

Обобщение материала модулей 1-8

22.05



99

13

Итоговая контрольная работа по модулям 1-8

24.05


Приложение 11

100

14

Анализ и коррекция итоговой контрольной работы

27.05





































КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ

к рабочей программе

по английскому языку для 10а класса к УМК «Английский в фокусе» (Spotlight) авторов О. В. Афанасьевой, Д. Дули, И. В. Михеевой, Б. Оби, В. Эванс. для 10 класса общеобразовательных учреждений

на 2018 – 2019 учебный год





Приложение 1

Входная контрольная работа по лексико-грамматическому материалу за 9 класс

Entry Test

V-1


Choose the correct answer A, В or C.


  1. Luckily, Tom was able to … a full recovery after his accident.

A have В make C do


  1. Jason is selfish person that he never cares about how anyone else feels.

A a so В such a C so a


  1. Helen had to turn Bette’s invitation to dinner, because she wasn’t feeling very well.

A off В away C down


  1. I’d sooner the holidays somewhere by the sea, if you don't mind.

A spend В to spend C spending


  1. Patrick didn’t tell … that he was moving house.

A someone В no one C anyone


  1. It’s not worth your old dishwasher; you can get a new one at a good price.

A you fix В to fix C fixing


  1. Apart the cold weather, our trip to Spain was quite enjoyable.

A of В for C from


  1. It’s always worthwhile to … our support to a charity.

A give В lend C donate


9 Tracy told me she me her car for the weekend.

A has lend В lends C would lend


10 Alex says he’d like … to Edinburgh rather than drive all the way up there.

A to fly В fly C flying


11 Move your coffee away from your computer because you … it on your keyboard.

A spill it В are spilling C are going to spill


12 It’s … in here. Can you open the window, please?

A too hot В hot enough C enough hot


13 What do you suggest … about my nosy neighbour? She’s really annoying!

A me to do В I do C me doing


14 Don’t worry, by the time we set off on our hiking trip it … raining.

A will have stopped В will stop C will be stopping


15 When the little girl heard that the clown wouldn’t be able to make it to her party, she burst … tears.

A into В with C to


16 Lisa didn’t know how to get to the museum, so she asked a local to tell her where ….

A was it В it was C is it


17 Can you help me open an email … , please? I don’t know how to do it.

A account В subscription C connection


18 Emma home this week, because she hasn’t been feeling very well.

A is staying В stays C will have stayed


19 This is idea you’ve ever had, Joe!

A the worse В the worst C worst


20 Bill bumped into a door and … his eye.

A broke В bruised C sprained


21 I think you should talk to someone who can help you … your fear of heights.

A face В trigger C realise


22 The injured climbers … to the hospital by helicopter.

A had taken В took C were taken


23 Your hair looks . better now that you’ve cut it short.

A very В much C lot

24 The factory suffered major damage as a result of the fire that broke … last night.

A into В up C out

25 While Ben … up the ladder, he fell and hurt his back.

A had climbed В was climbing C climbed


26 She can’t make … what this note says, because the letters are too small.

A up В of C out


27 I … this exercise; can you help me, please?

A ’m not understanding В don’t understand C won’t understand


28 The teacher told us … the classroom until the test ended.

A don’t leave В to not leave C not to leave


29 Matthew wishes he … a room before he went to the island; now there’s nowhere for him to stay.

A booked В had booked C would book


30 When she realised that no one had been hurt in the accident, she … a sigh of relief.

A heaved В yelled C shouted


31 This sauce was made … tomatoes and fresh vegetables.

A by В with C of


32 High-heeled shoes are not very … if you intend to walk long distances.

A efficient В practical C skillful


33 The actor performed a dangerous … which nearly cost him his life.

A plot В effect C stunt


34 I’ve bought an extra ticket … you decide to come to the concert with us.

A so that В so as C in case


35 David lost when he fell and his head hit the floor.

A consciousness В intelligence C reasoning


36 Darren a sports car, but he sold it two years ago.

A would have В used to have C had had


37 Don’t bother Mary, she has … of her own!

A too problems В problems enough C enough problems


38 You need to … the floor; someone’s spilled some sugar on it.

A brush В sweep C wash


39 The artist wasn’t very pleased … the reviews of his work.

A of В for C with


40 If Chris had asked for my help when he was in trouble, I … happy to help him.

A would have been В would be C will be






Entry Test

V-2

Choose the correct answer A, В or C.


1 Let’s not argue about this anymore, …?

A shall we В will we C do we


2 After the earthquake, most houses in the old village were left ….. ruins.

A in B at C on

3 Can you please stop … at Ben? Why are you so angry with him?

A glancing В glaring C glimpsing


4 Jenny only eats dairy products which are … in fat.

A low В short C small


5 On the last night of the festival, they … amazing fireworks.

A burn В let off C go off


6 The first sighting of the Loch Ness Monster goes back to the 6th century.

A recorded В ancient C mythical


7 I ran … a friend I hadn’t seen for a long time yesterday.

A over В into C across


8 James will pick you up at 8:00, ... you decide to take your own car.

A if В when C unless


9 Eating too much junk food and not exercising can lead … health problems.

A to В at C in


10 Mary’s skirt was too long, so … a few centimetres.

A she had shortened it В she had it shortened C it had shortened


11 I haven’t heard … her for two weeks, so I guess she’s been very busy.

A about В from C of


12 Dean has a nasty … of leaving all the lights on when he leaves the house.

A custom В habit C tradition


13 Jane and George are very much … in character; they’re both friendly and sociable.

A similar В alike C same


14 This painting … a scene from the artist’s hometown.

A sketches В designs C portrays

15 Can you keep … the kitchen while I’m cooking? I’m preparing a surprise for you!

A off В out C out of


16 We can do … you want for your birthday. It’s your choice!

A whichever В whatever C however


17 After a short break, Jonathan continued … his homework.

A to do В to doing C doing


18 You … have seen Patrick at the concert. He’s been in Milan for the past two weeks.

A can’t В mustn’t C may not


19 If Julie … to come with us, she’ll have to be here at 8:00.

A will want В would want C wants


20 Why do you carry … behaving like this when you know how much it annoys everyone?

A through В on C out


21 Why the … face? Is there something wrong?

A long В bright C tiny


22 Walter has made … very clear; he will not accept responsibility for the damage.

A itself В himself C his self


23 The hotel where they chose to spend their honeymoon was … perfect.

A extremely В absolutely C quite


24 Shouting is a common … response to anger.

A emotional В artificial C figurative


25 An octopus has eight … .

A tentacles В hooks C tails


26 Of all the household chores …, the furniture with a cloth is the one I mind the least.

A dusting В mopping C vacuuming


27 Vicky … hasn’t sent out the invitations to her birthday party.

A already В yet C still


28 It was a nice day and many people were … leisurely around the park.

A creeping В crawling C strolling



29 The children saw their ball … down the hillside and ran to catch it.

A rolling В paddling C thundering


30 Stewart enjoys reading the paper while … his morning coffee.

A swallowing В chewing C sipping


31 Check the names of the people who have received an invitation … the list, so we don’t send them another one.

A out В off C out of


32 Now that George has started weightlifting, his muscles are becoming … .

A stronger and stronger В strong and stronger C stronger and strongest


33 Don’t add any more sugar … my tea; it’s quite sweet.

A for В in C to


34 Jack can’t to the Internet because there’s something wrong with his modem.

A access В connect C download

35 Penny china dolls ever since she was a teenager.

A has been collecting В was collecting C had collected

36 As I was going through some old books, I came … the first fairy tale my parents had ever bought me.

A over В up with C across


37 Can we try another restaurant? This one is very … .

A spacious В crowded C wide


38 Halloween is a(n) … celebration that takes place on October 31st.

A annual В year C year round


39 Make sure you read the instructions before you … the camera for the first time.

A will use В are using C use


40 My teacher advised me … some extra maths lessons.

A that 1 take В to take С I took



Ответы к заданиям:


Вариант 1


Вариант 2

B

A

B

A

C

B

A

A

C

B

C

A

C

B

A

C

C

A

A

B

C

B

A

B

B

B

A

C

A

C

B

B

A

C

A

A

B

C

B

B

A

A

C

B

B

B

C

A

B

A

C

A

B

C

C

C

B

A

A

C

B

B

B

A

C

B

C

B

A

A

B

C

C

B

B

A

C

C

A

B


Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-19

20-27

28-35

36-40













Приложение 2

Проверочная работа по модулю 1 «Подростки и их увлечения»

TEST 1

Variant-1

A Match the words /phrases in Column A with the words /phrases in Column B

Column A Column B

1 surf ….  A online

2 hang out …..  B with friends

3 send …..  C voluntary work

4 do ….  D the net

5 listen ……   E emails

6 go…… F window shopping

B Fill in the correct word: games sports messages time shopping

7 Do you want to do extreme ………………this weekend?

8 They play computer ……………………….. all time!

9 Bill doesn’t spend a lot of ………………. with his family. It’s a pity.

10. I often go window …………………when I want to relax.

11 Every teenager knows how to spend text………………… on a mobile phone

C Choose the correct answer A, B or C

12 I think Paul is …… of me because I have a new bike.

A jealous B dishonest C mean

13 Marta is ….. but sometimes she makes things more difficult instead of easier

A patient B well-meaning C caring

14 Kate is a very kind and …… girl; she believes whatever people tell her.

A loyal B trusting C supportive

D Underline the correct word

15 James and I get along very well although we don’t always see eye to eye/year.

16 Get off my back/shoulder and stop teasing me! I’m really not in the mood!

17 She’s so annoying! She always gets on my neck/nerves!

18 No one likes our new classmate and everybody gives him the cold eye/shoulder when he comes in.

19 I’ve never seen Luke in such a bad mood; he’s like a bear with a sore back/head.

E Fill in the correct word derived from the word in bold.

20 My family is always very …….… of my decisions. SUPPORT

21 She’s a very …….. person; no wonder she’s a babysitter. CARE

22 He’s a well-………… man in the community. RESPECT

F. Use the correct preposition with the phrasal verb “to look”:


23. When paragliding, you have to look___________ strong wind.

24. If you need her number I can look it ________ for you in the telephone directory.

25. I can’t hang out with you today as I have to look _________ my younger sister.

26. I can’t find my keys. I have been looking _______ them the whole morning.

27. We should respect people of different nationalities. It’s not right to look ______ others.


G. Fill in the gaps with the appropriate prepositions:

28. Be careful _________ money. Don’t spend it all at once.

29. I’m not good_______ learning foreign languages.

30. My grandmother is enthusiastic _______ surfing the Net.

31. I’m really keen _______the idea of spending my holiday in the Mediterranean.

32. Anna is very careless ________ things. She keeps losing them.


H. Put the verbs in brackets into the correct Present Tense:

33. Why are your clothes dirty? Because I_________ (work) in the garden all morning.

34. ______ you______(ever / meet) a pop star?

35. What time________ (train / leave)?

36. ________ (your mum / cook) well?

37. I_______ (see) the dentist today.

38. How long_______ (you / study) English?

39. We ________ (not see) Tina for ages.

40. My brother_______ (always /throw) all things around the house, this annoys me very much.


I. Put the verbs in brackets into the Present Simple or Present Continuous:

41. -Why _______ (you/taste) the food?

- I want to make sure it _______ (taste) delicious.

42. I______ (think) about going to the cinema. ________ (you /want) to come?

43. She_______ (look) so beautiful today.

44. The soup _______ (taste) awful.

45. How much _______ (this box /weigh)?


TEST-1

Variant-2

A Match the words /phrases in Column A with the words /phrases in Column B

Column A Column B

1 hang out …. A online

2 surf …..  B with friends

3 do …..  C voluntary work

4 send ….  D the net

5 listen ……  E emails

6 go…… F window shopping

B Fill in the correct word

games sports messages time shopping

7 I often go window …………………when I want to relax.

8 They play computer ……………………….. all time!

9 Every teenager knows how to spend text………………… on a mobile phone

10. Do you want to do extreme ………………this weekend?

11 Bill doesn’t spend a lot of ………………. with his family. It’s a pity.

C Choose the correct answer A, B or C

12 Kate is a very kind and …… girl; she believes whatever people tell her.

A loyal B trusting C supportive

13 Ian is quite ……..; one minute he’s all happy, the next he’s upset

selfish B moody C aggressive

14 I love this artist’s paintings; he’s very ……….. .

A respectful B comfortable C creative

D Underline the correct word

15 I can’t stand Michael. He’s a pain in the back/neck.

16 Get off my back/shoulder and stop teasing me! I’m really not in the mood!

17 She’s so annoying! She always gets on my neck/nerves!

18 No one likes our new classmate and everybody gives him the cold eye/shoulder when he comes in.

19 I’ve never seen Luke in such a bad mood; he’s like a bear with a sore back/head.

E Fill in the correct word derived from the word in bold.

20 This book is really …… . INTEREST

21 This actor is very …………….. in England. FAME

22 My car is very ……………… . I don’t spend much money on petrol. ECONOMY

F Use the correct preposition with the phrasal verb “to look”:

23. Mum asked to look _______ my brother while she was out.

24. If you go swimming, look ______ boats.

25. I’m looking ___________ to my holidays.

26. I don’t know this word. Let’s look it ______ in the dictionary.

27. What are you looking _____? -I can’t find my test book.


G Fill in the gaps with the appropriate prepositions:

28. He is bad ______ Information Technology.

29. Mary is so excited ______ going shopping.

30. You are so careless ____your studies.

31. I’m keen _______ listening to rock music.

32. She is good ____ solving other people’s problems.


H Put the verbs in brackets into the correct Present Tense:

33. I’m hungry. I ______ (eat) since lunchtime.

34. She _____ (always/ complain) about everything.

35. He ____ (always / get up) at 7 o’clock.

36. The film ________ (start) in a few minutes.

37. We _______ (know) the Browns for 5 years already.

38. Why do you look so tired? – I_______ ( prepare) for my test the whole night.

39. The rate of unemployment ______ (rise) these days.

40. I _______ (play) a computer game at the moment.


I. Put the verbs in brackets into the Present Simple or Present Continuous:

41. Sally ____ (look) for a bigger flat now.

42. The cake ___ (smell) wonderfully.

43. Why _____ (you / weigh) this box?

44. I_____ (think) about having a rest at the weekend. What ____ (you/think) about this idea?

45. -She _____ (see) her lawyer tonight. – I_____ (see). I hope he can help her.



Ответы к заданиям


Variant-1



Variant-2

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

D

B

E

C

A

F

Sports

Games

Time

Shopping

Messages

A

B

B

Eye

Back

Nerves

Shoulder

Head

Supportive

Caring

Respected

out for

up

after

for

down on

with

at

about

on

with

have been working

have ever met

does the train leave

does your mum cook

am seeing

have you been studying

haven’t seen

is always throwing

are you tasting / tastes

am thinking / do you want

looks

tastes

does this box weigh




1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

B

D

C

E

A

F

Shopping

Games

Messages

Sports

Time

B

B

C

Neck

Back

Nerves

Shoulder

Head

Interesting

Famous

Economical

after

out for

forward

up

for

at

about

with

on

at

haven’t eaten / haven’t been eating is always complaining

always gets up

starts

have known

have been preparing

is rising

am playing

is looking

smells

are you weighing

am thinking / do you think

is seeing / see

Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-22

23-31

32-40

41-45



























Приложение 3

Проверочная работа по модулю 2 «Образ жизни»

Test 2

I. Choose the correct word.

1. Mum was…… to find out who had broken the vase.

a) daring b)brave c) determined

2. Stop crying! You shouldn’t be so…..! - I didn’t mean to hurt your feelings.

a) shy b)sensitive c)sociable

3. The work of a rescue team was extremely……. .

a) dull b) daring c)creative

4. Mum will get very……if you don’t tidy your room.

a) cross b)adventurous c)tired

5. He never shares his problems with anyone. He’s rather…… .

a) selfish b)moody c)reserved

II. Form nouns from the words in brackets.

1.20…..took part in the race. ( to compete)

2. If you don’t change your lifestyle, you’ ll get nervous….. . ( to exhaust)

3. He is famous for his……. in biology. ( to achieve)

4. She managed to overcome her …… on drugs. ( to depend)

5. She made a quick…… from the flu. ( to recover)

6. Unfortunately, they rejected my……. . ( to suggest)

III. Complete the sentences with the correct phrasal verb.

1. Though I hadn’t seen Mary before, I recognized her at once. She really took….. her mother.

2. If you take….. the dress, it will fit you perfectly.

3. You are soaked to the skin. Take….. your clothes.

4. He is taking his friends …. next weekend.

5. He hoped his elder son would take ….. his company.

6. After resignation he took…… painting.

VI. Use the proper preposition.

1. She is keen….. gardening.

2. Are you fond….classical music?

3. He is crazy……. skydiving.

4. He has always been hopeless…. spelling.

V. Put the verbs in brackets into the : - ing form, to- infinitive or bare infinitive.

1.Do you admit ( steal) that watch?

2.You can’t risk(lose) your job.

3.I tried ( wake) him up but I failed.

4.I’m really looking forward to ( have) two weeks off work.

5.He can’t afford (take) you out every weekend!

6.I’ll never forget ( ride) my first bike.

7.We regret ( inform) you that your application will not be taken any further.

8.The room needs ( clean).

9.I’d prefer ( stay) in tonight.

10.Her parents made her ( practise) every day.

11.He suggested ( plant) trees in the school yard.

12.They decided ( stop) (smoke).

13.They couldn’t help ( laugh) while reading this story.

`14.We had to put off (buy) a new car until next year.

15.Slaves were made ( work)from morning till night nearly without food and rest.

Ответы к заданиям

I. Choose the correct word.

1. Mum was…… to find out who had broken the vase.

a) daring b)brave c) determined

2. Stop crying! You shouldn’t be so…..! - I didn’t mean to hurt your feelings.

a) shy b)sensitive c)sociable

3.The work of a rescue team was extremely……. .

a) dull b) daring c)creative

4. Mum will get very……if you don’t tidy your room.

a) cross b)adventurous c)tired

5. He never shares his problems with anyone. He’s rather…… .

a) selfish b)moody c)reserve

II. Form nouns from the words in brackets.

1.20 competitors took part in the race. ( to compete)

2. If you don’t change your lifestyle, you’ ll get nervous exhaustion . ( to exhaust)

3. He is famous for his achievements in biology. ( to achieve)

4. She managed to overcome her dependence on drugs. ( to depend)

5. She made a quick recovery from the flu. ( to recover)

6. Unfortunately, they rejected my suggestions. ( to suggest)

III. Complete the sentences with the correct phrasal verb.

1. Though I hadn’t seen Mary before, I recognized her at once. She really took after her mother.

2. If you take in the dress, it will fit you perfectly.

3. You are soaked to the skin. Take off your clothes.

4. He is taking his friends out next weekend.

5. He hoped his elder son would take over his company.

6. After resignation he took up painting.

VI. Use the proper preposition.

1. She is keen on gardening.

2. Are you fond of classical music?

3. He is crazy about skydiving.

4. He has always been hopeless at spelling.

V. Put the verbs in brackets into the : - ing form, to- infinitive or bare infinitive.

1.Do you admit ( steal) that watch? STEALING

2.You can’t risk(lose) your job. LOSING

3. 3.I tried ( wake) him up but I failed. TO WAKE

4.I’m really looking forward to ( have) two weeks off work. HAVING

5.He can’t afford (take) you out every weekend! TO TAKE

6.I’ll never forget ( ride) my first bike. RIDING

7.We regret ( inform) you that your application will not be taken any further. TO INFORM

8.The room needs ( clean). CLEANING

9.I’d prefer ( stay) in tonight. TO STAY

10.Her parents made her ( practise) every day. PRACTISE

11.He suggested ( plant) trees in the school yard. PLANTING

12.They decided ( stop) (smoke). TO STOP SMOKING

13.They couldn’t help ( laugh) while reading this story. LAUGHING

`14.We had to put off (buy) a new car until next year. BUYING

Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-17

18-24

25-31

32-35



Приложение 4

Проверочная работа по модулю 3 «Школьная жизнь»

Test 3

I. Fill in the correct words/ phrases.

experience ; private ; to participate ; to pursue; night shifts ; armed forces

1. He has always dreamed of being in the ….. .

2. The professor required from his students ….. in all his seminars.

3. She didn’t mind working ….. because she got more money for them.

4. Tom couldn’t afford to study at ….. school.

5. Though she didn’t have any ….. as a teacher , children loved her very much.

6. She hopes ….. a career in Marketing.

II. Choose the correct answer.

1. Teachers encourage students to ….. classes.

a) come b)visit c) attend

2. I would be….. for the interview at any time.

a) ready 2) free c) available

3. The workers demanded a pay….. .

a) raise b) rise c) increase

4. He’ll …… from the university next year.

a) graduate b) finish c)leave



III. Put the verbs into the correct future form: Future Simple, Future Perfect, Future Continuous, Future Perfect Continuous, Present Simple, Present Continuous, to be going to.

1. I ( to wait) here until Jane comes.

2. I ( to miss) the flight because of this terrible traffic jam!

3. By the end of the month, he ( to work) for the company for ten years.

4. In twenty -four hours I (to relax) on my yacht.

5. Next week her granny ( to be) 90 years old.

6. When you ( to leave) for London? - Tomorrow at 10 a.m.

7. I hope one day I ( to return) to my native town.

8. They ( to finish) their project by June.

9. The match ( to start) at 7 p.m.

10. They ‘ ll move house as soon as they( to buy) new furniture.

11. What you ( to do) at the weekend?

12. By the time you get back she (to get married)

IV. Put the adjectives into the correct form.

1. Things are as ( bad) as they can be.

2. Children these days seem to become ( rude) and ( rude).

3. Which of these houses is (expensive)?

4. He had to admit that Mary was much ( slim) than his wife.

5. To get promotion you must work ( hard) and be (responsible).

6. He lives a bit ( far) than his parents.

7. It’s ( interesting ) film I’ve ever seen. I didn’t like it at all.

8. John is by far (sociable) person in his school.

9. (Much) you stay at home, ( bad) you ‘ll feel in the street.

10. He is twice as ( clever) as his ( old) brother.

Ответы к заданиям

I. Fill in the correct words/ phrases.

1. He has always dreamed of being in the armed forces.

2. The professor required from his students to participate in all his seminars.

3. She didn’t mind working night shifts because she got more money for them.

4. Tom couldn’t afford to study at private school.

5. Though she didn’t have any experience as a teacher , children loved her very much.

6. She hopes to pursue a career in Marketing.



II. Choose the correct answer.

1. Teachers encourage students to attend classes.

2. I would be available for the interview at any time.

3. The workers demanded a pay rise.

4. He’ll graduate from the university next year.



III. Put the verbs into the correct future form: Future Simple, Future Perfect, Future Continuous, Future Perfect Continuous, Present Simple, Present Continuous, to be going to.

1. I am going to /will wait here until Jane comes.

2. I am going to miss the flight because of this terrible traffic jam!

3. By the end of the month, he will have been working for the company for ten years.

4. In twenty -four hours I will be relaxing on my yacht.

5. Next week her granny will be 90 years old

6. When are you leaving for London? - Tomorrow at 10 a.m.

7. I hope one day I will return to my native town.

8. They will have finished their project by June.

9. The match starts at 7 p.m.

10. They ‘ ll move house as soon as they buy new furniture.

11. What are you going to do at the weekend?

12. By the time you get back she will have got married.

IV . Put the adjective into the correct form.

1. Things are as bad as they can be.

2. Children these days seem to become ruder and ruder.

3. Which of these houses is the most expensive?

4. He had to admit that Mary was much slimmer than his wife.

5. To get promotion you must work harder and be more responsible.

6. He lives a bit farther/ further than his parents.

7. It’s the least interesting film I’ve ever seen. I didn’t like it at all.

8. John is by far the most sociable person in his school.

Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-14

15-20

21-26

27-30





























Приложение 5

Проверочная работа по модулю 4 «Проблемы экологии»

Test 4 I.Choose the correct answer A, B or C

1. I ran … Alex on my way to work.

A) onto B) into C) to


2. Mark … money to environmental organizations.

A) congests B) donates C) increases


3.Cars run … gas.

A) with B) on C) in


4. Try to reuse things as much as possible so as to … waste.


A) save B) eliminate C)protect

5. Washing machines use a large … of water

A) amount B) crop C) emission


6. We are supporters … WWF.

A) about B) at C) of


7. When you go shopping, make sure you … to the shopping list

A) stay B) save C) keep


8. You have to cut … the amount of paper you use.

A) down on B) out on C) up to


9. Switch off the lights to … energy

A)protect B) release C) save


10. Don’t throw this jar away; I can use it to … different things.

A) protect B) eliminate C) store

11. Hang the cage higher to protect the canary … the cat.

A) from B) out of C) under


12. What can I do to … the environment?

A) protect B) release C) save


13. There are still many factories that …toxic gases into the air.

A) eliminate B) release C) store


14. It’s really easy to make a compost … in your garden.

A) home B) heap C) hill

15. We’ve run … sugar.

A) of B) from C) out of

II. Write down the proper word.

1. You look very pale. You should/can take some aspirin and go to bed.

2. You don’t have to/shouldn’t walk the dog again. John walked him an hour ago.

3. You can’t/don’t have to enter this room; it’s for staff only.

4. You ought to/have to reuse plastic and paper bags; don’t throw them away.

5. This is an old-fashioned school. All students can/must wear a uniform.

6. I can’t meet my friends in the evening because I have to/can do my homework.

7. You can/should take all this waste paper to the recycling bin.

8. Would you like some dessert/desert?

9. You can’t/mustn’t be loud during the lesson.

10. I’m afraid you can’t/mustn’t park here.

11. Polar bears are under/in threat because of climate change.

12. You can’t/had better not buy this tinned food; it’s genetically

13. We mustn’t/don’t have to go swimming at this beach; sea turtles lay their eggs here.

14. When you travel, you must/should try to stay at environmentally friendly hotels.

15. I don’t think animals should be kept at/in captivity.

16. These trousers are very loose/lose on you. Get a smaller size.

17. He wastes so much energy; he ought to/has to at least switch off the lights when he leaves the room.

18. Polar bears are under/in threat because of climate change.

19. Climate change affects/effects the whole world.13. A lot of animal species are under/in danger of extinction.

20. I must/can’t do something to help the environment but I don’t know what.


Ответы к заданиям

I.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

b

b

b

b

a

c

c

a

c

c

a

a

b

b

c

II

1

Should

2

Don’t have to

3

can’t

4

Have to

5

must

6

Have to

7

should

8

dessert

9

Mustn’t

10

Can’t

11

Under

12

Had better not

13

Mustn’t

14

Should

15

in

16

loose

17

Ought to

18

under

19

affects

20

must



Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-17

18-24

25-31

32-35























Приложение 6

Промежуточная контрольная работа по модулям 1-4

Mid Test


Choose the right answer.

  1. Jack …. an old friend of his tonight.

  1. meets b) is meeting c) will have met

  1. Make sure you switch off the lights before you … the house.

  1. will leave b) leave c) are leaving

  1. What Ian likes about working as a … is the fact that he doesn’t have to be in an office 8 hours a day.

  1. clerk b) freelancer c) celebrity

  1. Helen is really enthusiastic … travelling abroad this summer.

  1. about b) with c) for

  1. Look out for that tree! You … into it.

  1. are going to crash b) will crash c) are crashing

  1. You … in the garden for the last 3 hours. Aren’t you tired?

  1. are working b) work c) have been working

  1. I don’t know Sue’s phone number, but you can look it … in the phone book.

  1. out b) up c) after

  1. Why don’t you stop picking … your food and eat your quickly?

  1. on b) up c) at

  1. Chris has an amazing voice. I’m sure he … a famous singer one day.

  1. `s becoming b) `ll have become c) `ll become

  1. Let me … Joe if can give you a lift to the airport tomorrow.

  1. to ask b) asking c) ask

  1. I promise I … the dishes right after dinner.

  1. will be doing b) will have done c) will do

  1. Of all the people who applied for the job, Mr. Jason was the … one.

  1. skilled b) more skilled c) most skilled

  1. Mike is the best student in the class, and his parents are very proud … him.

  1. of b) for c) about

  1. William goes to a … school, so he only goes home during the holidays.

  1. specialist b) state c) boarding

  1. Tim … snowboarding quite often in winter.

  1. does b) goes c) plays

  1. Who is in charge … organizing the events for the music festival?

  1. for b) with c) of

  1. The children played a … on their teacher, and she thought it was really funny.

  1. joke b) fun c) humour

  1. Since we are all in the same …, why don’t we try to think of a solution together?

  1. plane b) boat c) ship

  1. It is very important for the future of our planet that we all try to … energy consumption.

  1. reduce b) recycle c) reuse

  1. Dinosaurs became … millions of years ago.

  1. rare b) extinct c) superfluous

  1. This time tomorrow Anna … her first piano lesson.

  1. will be having b) will have had c) has

  1. They … painting our house by the end of the week.

  1. will finish b) will have finished c) are finishing

  1. When will you give me back the money you … me.

  1. owe b) charge c) earn

  1. Do you want to… a film tonight? There’s a comedy on at the local cinema.

  1. Go on b) catch c) take

  1. Norton is quite …, so don’t believe everything he says so easily.

a) mean b) aggressive c) dishonest



Ответы к заданиям

  1. b

  2. b

  3. b

  4. a

  5. a

  6. c

  7. b

  8. c

  9. c

  10. с

  11. c

  12. c

  13. a

  14. c

  15. b

  16. c

  17. a

  18. b

  19. a

  20. b

  21. a

  22. b

  23. a

  24. b

  25. c


Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-12

13-17

18-22

23-25



Приложение 7

Проверочная работа по модулю 5 «Каникулы»

Test 5

LISTENING

1 Match speakers 1-6 with statements A-G. Use the statements only once; there is one you do not need to use.

A The speaker had difficulty finding accommodation.

B The speaker was lucky with the weather.

C The speaker lost something valuable.

D The speaker had to change travel plans.

E The speaker was unhappy with the food in the hotel.

F The speaker got ill.

G The speaker did a lot of sightseeing.





Speaker

1

2

3

4

5

6










READING

2 Match texts 1-7 with headings A-H. Use the headings only once. There is one you do not need to use.



A COOKING GLASS

B WALKING HOLIDAY

C LET CHANCE DECIDE

D DANGEROUS MEETING

E HOME COMFORTS ON WHEELS

F FIND YOUR INNER SELF

G WORKING HOLIDAY OPPORTUNITY

H UNTOUCHED NATURAL BEAUTY



1 A combination of accommodation and transport, a camper van is a great way to get around. You can spend your holiday at your own pace and enjoy some quality time with your family. As you are in charge of the driving, you can choose your own routes. But perhaps the best thing of all is having your own conveniences on board to make your trip easier.

2 If you fancy the idea of getting away from the congestion in the city and would like to experience what life used to be like in the past, then come and join us at ‘River Farm’. We are an organic farm that does more than just grow vegetables! We also educate the population about the environment. We seek gardeners who are available this summer. Benefits include a weekly salary, private housing and a beautiful, relaxing environment.

3 You will be met at Beijing International Airport by one of our representatives and taken to your accommodation. The following morning we will commence our journey to Simatai by luxury coach, where your adventure will begin. Please, make sure yoy have comfortable shoes as the Great Wall, like a great dragon, winds up and down!

4 It was an unbelievable experience – the scenery so white and yet there were varieties of white I had never seen before. The giant icebergs we sailed past were almost close enough to touch; the penguins and seals ignored our presence and continued their usual business. And in the far distance I caught sight of a whale. Amazing!

5 Inside the diving cage my knees began to shake. Then, as if out of nowhere, the great white shark appeared. Brought by the smell of the sardines, it circled near me, its razor-sharp teeth just centimetres away. Its powerful body shook the boat before it descended back into the depths of the ocean.

6 Can you imagine going on a journey and not knowing where you are going to go? Perhaps you would like to take a risk or leave the decision to someone/something else? Then all you need is a dice. Throw it and decide where to turn – odd numbers mean turn left, even turn right. You never know what surprises lie ahead!

7 Yoga is a journey of discovery where we learn to value ourselves and understand who we are. The practice of yoga is said to improve a person’s health and well-being. Its aim is to bring together our material, physical, mental, intellectual and spiritual levels so that we feel at peace with ourselves.



2

Text

1

2

3

4

5

6

7

Heading












USE OF ENGLISH



Fill in the correct word from the list to form compound nouns; there is one you do not need to use.

agency card board repellent sick screen



3 Put some of this insect ………. on – there are mosquitoes around here!

4 I hate travelling by boat because I get sea ………. .

5 Did you book the tickets on the Internet or at a travel ………. ?

6 To book tickets online you have to give your credit ………. number.

7 It’s boiling hot today – don’t forget to put some sun ………. on!



Complete the sentences with the correct past form of the verb in brackets.



8 Jane ………. (watch) TV while I ………. (water) the plants.

9 Ian ………. (ask) Tina out yesterday but she ……… (already/make) plans.

10 Who ………. (you/talk) to on the phone when I ………. (come) in?

11 Two days ago Yvonne ………. (return) the book I ………. (lend) her.

12 Owen ………. (type) his essay when the computer ………. (crash).



Choose the correct answer A, B or C.



13 How are you going to get ………. in the city?

A at B around C through

14 How do you get ……… your classmates?

A on with B up C off

15 The underground is the most convenient form of ………. in the city.

A transfer B transport C touring

16 The salary is so small that there’s no way we can get ………. .

A on B by C around

17 Jane rang the …….. agent’s to book her flights.

A tourist B travel C transport



Ответы к заданиям

1.FBADEG

2.EGBHDCF

3.repellent

4.sick

5.agency

6.card

7.screen

8.was walking/was watering

9.asked/had made

10. were you talking/came in

11.returned/had lent

12.was typing/crashed

13.arround

14. on with

15.transport

16.by

17.travel

Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-13

14-19

20-25

26-28








Приложение 8



Проверочная работа по модулю 6 «Еда и здоровье»

Test 6

LISTENING

Listen to the conversation between two friends and answer the questions 1-7, deciding whether the statements are A (True), B (False) or C (Not stated).

1. The girls have been able to look after themselves at university.

A True B False C Not stated

2. Jackie’s mum is a better cook than Julia’s mum.

A True B False C Not stated

3. They share a kitchen with tidy students.

A True B False C Not stated

4. There is a wide variety of food on offer at a refectory.

A True B False C Not stated

5. Julia hasn’t been exercising enough.

A True B False C Not stated

6. The girls are going to get up early tomorrow.

A True B False C Not stated

7. The girls are planning to cook a traditional fried breakfast tomorrow.

A True B False C Not stated



READING

Read the text and match items A-G with gaps 1-6. There is one item you do not need to use. Write your answers in the table below.

Colourful and crunchy fruit and vegetables can be an enjoyable part of our diet. However, not all children and adults eat the recommended amount of two pieces of fruit and five vegetables per day. Some children learn to expect ‘tastier’ snack foods 1_____________. Unfortunately, parents may not always set a good example 2____________.

There are many reasons why we should eat plenty of fresh produce. Not only are they packed with healthy vitamins, 3____________. Eating more fruits and vegetables can also lower cholesterol and bring down high blood pressure. They also keep your eyes and digestive system in good shape.

Fruit and vegetables can be any colour, shape, texture or variety. They can be frozen, fresh, tinned or dried. There are also many ways to prepare them, 4___________. It is important to include a variety of different colours of fruit and vegetables in your diet.

Sometimes vegetables and fruit can seem expensive. But, compared to packaged foods like crisps, they are relatively cheap. If you are worried about the cost, choose those that are in season. That way you will get a chance to try new things 5___________.

So how can we find ways to include more fruit and vegetables in our diet? It is a good idea to add fruit to your breakfast cereal in the mornings. Or you can try drinking fruit juice 6__________. Increasing the amount of fruit and vegetables, you eat by as little as one serving a day can make a big difference.

A but they can also lower the risk of disease

B and enjoy more flavor, too

C such as steaming, boiling, microwaving, stir-frying or roasting

D and reject the healthier options such as raw carrots or an apple

E which give us the daily vitamins that we need

F by enjoying a wide variety of fresh fruits and vegetables themselves

G instead of coffee, tea or fizzy drinks



8.

1

2

3

4

5

6









VOCABULARY/GRAMMAR

9.Match the words/phrases in Column A with the words/phrases in Column B. Fill in the table.

Column A

Column B

1 sparkling

2 bitter

3 well-balanced

4 iron-rich

5 regular

A meals

B exercises

C water

D chocolate

E foods



1

2

3

4

5








Choose the correct answer A, B or C.

10. I’m making a fruit salad with apple, peach and ……. .

A cabbage B grapes C peas

11. The soup is very tasty. What ……. did you use?

A additives B seeds C spices

12. Is there anything to eat? My tummy is ……. .

A rumbling B moving C starving

13. Andy is so …….; she sometimes eats a whole packet of biscuits without offering a single one to anyone else!

A greedy B hungry C starving

14. My favourite vegetables are broccoli, cabbage and ……. .

A plums B carrots C pears



Complete the sentences with the correct form of the verb.

15. If I ……. (not/have) to work tonight, I would come with you to the restaurant.

16. If only I ……. (not/cause) damage to his car! He wouldn’t be upset with me now!

17. I wish he ……. (stop) watching TV! He’s been sitting there for four hours.

18. If I ……. (be) you, I wouldn’t eat that.

19. I …….(enjoy) the play if the lady behind me hadn’t been talking all the time.



Ответы к заданиям



1.A 2.C 3.B 4.B 5.A.6.A 7.B

8. DFACBG

9.CDAEB

10.B

11.C

12.A

13.A

14.B

15.didn`t have

16. hadn`t caused

17.stopped

18.were/was

19.would have enjoyed

Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-13

14-19

20-25

26-28



















Приложение 9

Проверочная работа по модулю 7 «Культурная программа»

Test 7

1. Match the words to form compound adjectives and complete the sentences.

1. old

2. good

3. two

4. well

5. mouth

6. grey

a) behaved

b) watering

c) haired

d) looking

e) faced

f) fashioned

7. Lora is very ________. She always talks about people behind their back.

8. They make ________ burgers at Green’s Diner.

9. John is so __________. He could easily be a model.

10. Mrs. Billins is the _________ old lady who works in the sweet shop.



2. Fill in the gaps (laugh, cast, theme, storyline, usher, orchestra)

1) Follow the __________________. He will show your seats.

2) There will be a live music played by symphony_________________.

3) This is Kate. She is also member of the_______________.

4) I find that almost all Enio Mooricone's ________________ tunes were really catchy.

5) We watched a brilliant comedy last night. We had such a good____________.

6) I don't like films with a predictable_________________.



3. Fill in with or by.

1. In his childhood Tom used to be beaten ____ a stick.

2. Molly’s bedroom wall was covered ____ posters.

3. The house was surrounded ___ flowerbeds.

4. Soup is eaten ___ a spoon.

5. The new swimming pool has been just opened ___ the mayor.

6. This story was written ___ Agatha Christie.



4. Rewrite the sentences in the passive.

1. French sculptor designed the statue of Liberty.

2. He is fixing a phone.

3. Pam cooks dinner.

4. They will destroy the building.

5. They will meet students at the station.

6. Someone turned a light on.

7. Someone has stolen my dog.



5. Fill in the gaps with the correct particle.

1. Turn ______ the page and look at exercise ten.

2. We turned _____ the heater because the room was cold.

3. Sam turned ______ on the doorstep at midnight in the pouring rain.

4. Anna was offered the job, but she turned it ______.

5. I can’t hear the news. Please turn ______ the volume on the TV.

6. That music is very loud. Could you turn the volume ______, please?

Ответы к заданиям

1) Match the words

1. old fashioned

2. good looking

3. two faced

4. well behaved

5. mouth watering

6. grey haired

7. two faced

8. mouth watering

9. good looking

10. grey haired



2) Fill in the gaps

1) usher

2) orchestra

3) cast

4) theme

5) laugh

6) storyline



3. Fill in with or by.

1. with

2. with

3. with

4. with

5. by

6. by



4. Rewrite the sentences in the passive.

1. The statue of Liberty was designed

by French sculptor.

2. A phone is being fixing by him.

3. Dinner is cooked by Pam.

4. The building will be destroyed.

5. Students will be met at the station.

6. A light was turned on.

7. My dog has been stolen.



5). Fill in the gaps with the correct particle.

1. over

2. on

3. up

4. down

5. over

6. down



Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-17

18-24

25-31

32-35







Приложение 10

Проверочная работа по модулю 8 «Технологии»

Test 8



1. Match the words

1. digital 2. memory 3. guarantee 4. send 5. burn 6. listen 7. fully 8. voice 9. store 10. techno

a. songs onto a CD b. to the news c. recorder d. the information e. certificate f. card g. camcorder h. charged i. a message j. freak



2. Fill in : considering, jammed, admit, saying, charge, missing

1. My headphones are…, I can’t listen to music.

2. James is … a career as an architect.

3. Have a look at the printer; the paper is … again.

4. I have to … that I have a lot of problems.

5. I think it’s time to … the battery in my mobile phone.

6. It’s go without … that we can’t do without different devices.

3. Use the correct preposition: back, out of, on, up, on, at

1. The lift is ... order again. 4. Be quiet! I’m … the phone.

2. We were brought … in Manchester. 5. The stress from his job brought … a heart attack.

3. I want you to bring … the DVD I lent you. 6. … first, I didn’t like the song.

4. Choose the correct word

1. I love foreign languages and I usually learn / teach very fast.

2. He told / said / asked me to ask the teacher.

3. They told / said / asked on TV that the price of computers would go down soon.

4. This is my friend, Mary, who / which / whose father is a doctor.

5. The shop which / where / when I bought the DVD is closed now.

6. My camera, which / whose / who costs 200 $, takes brilliant pictures.

7. 2005 was the year which / where / when I bought my first mobile phone.

8. You need to enshort / shorten / shortenise this skirt, it’s too long for you.



5. Turn the sentences into reported speech.

1. The signal is very poor today. (Tom)

2. I bought a new camcorder yesterday. (Helen)

3. Don’t touch the wire. (John)

4. Have you got a laptop? (Tina)

5. What gadget will you buy? (he)

6. Show me your MP3 player. (she)

Ответы к заданиям

1.g

2.f

3e

4i

5a

6b

7h

8c

9d

10j



2.

1 missing

2 considering

3 jammed

4 admit

5 charge

6 saying

3.

1 out of

2 up

3 back

4 on

5 on

6 at

4.

1 learn

2 told

3 said

4 whose

5 where

  1. which

7when

8 shorten

5.

1 Tom said that the signal was very poor that day.

2. Helen said that she had bought a new camcorder the day before.

3. John told me not to touch the wire.

4. Tina asked me if I had a laptop.

5. He asked me what gadget I would buy.

6. She asked me to show her my MP3 player.



Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-17

18-25

26-32

33-36





Приложение 11



Итоговая контрольная работа по модулям 1-8

Exit Test



Задание 1


Тексты 1 – 6 относятся к различным рубрикам. Установите соответствие каждого текста рубрикам из списка AG и занесите верный вариант в таблицу. Каждая рубрика соответствует лишь одному тексту, при этом среди них одна лишняя.



A. ARTICLE ON HIGHER EDUCATION

B. JOBS

C. INFORMAL LETTER TO A TEENAGE MAGAZINE

D. TRAVELLING

E. HEALTH

F. FILM BLURB

G. ADVERTISEMENT FOR A CELLULAR PHONE



1. Hi, CLICK,

We are two friends, Dario and Michele. We sit together at school. We are eleven years old. We live in a village near Florence. …


2. Join us for the trip of a lifetime, cycling 400 km across this most beautiful of Caribbean islands. Enjoy the lush, tropical landscapes, soft, sandy beaches, fine architecture and warm, friendly welcome of Cuba.


3. The Man in the Iron Mask. Leonardo Di Caprio takes on the dual role of the evil Louis XIV and his kind twin brother in this Hollywood adaptation of the Dumas classic. With Gepardieu, John Malkovich and Jeremy Irons as the three musketeers, this should be a belter. Sadly, it isn’t.

4. We are looking for new staff to join our friendly dedicated team and have a variety of posts available. You should have good communication skills, great personality and a strong will.


5. The new Motorola has a built-in digital camera, Multi-media messaging, quality ringtones and downloadable games. Play more, say more and explore the world with Motorola.


6. The world is changing around us. To stay ahead we need to keep learning. In many cases our careers depend on it. The Open University has become a leading provider of learning for people who need to develop their careers.




Текст

1

2

3

4

5

6


Рубрика









Задание 2



Прочитайте тексты. Установите, в каких текстах A - G можно найти ответы на вопросы 1 – 6. Ответ на каждый вопрос можно найти только в одном тексте. Один из приведенных текстов лишний. Занесите свои ответы в таблицу.



SAY WHERE IN LONDON YOU CAN


1. get acquainted with the history of transport (learn how people used to travel);

2. observe evolution of artillery;

3. learn how people lived a few centuries ago;

4. observe stars and planets;

5. see all the Shakespeare’s comedies joined into one show;

6. treat yourself to a traditional Afternoon Tea.



A. Firepower is the major new attraction in Woolwich, telling the story of artillery. From cannons and mortars to missile launcher and super gun, the impressive array of equipment makes FIREPOWER London’s most explosive day out!


B. These buildings define the Greenwich Meridian. The real time ball has fallen punctually at 13.00 every day since 1833. Flamsteed House contains the original Astronomer Royal’s apartments and Harrison’s famous marine timekeepers. Free admission.


C. Travel through time and discover the colourful story of London and its famous transport system from 1800 to the present day. Exciting displays of buses, trams, trains, posters, plus touch-screen displays, videos and working models bring the whole story to life.


D. The Reduced Shakespeare Company has taken over the Criterion Theatre, Picadilly and edited the Complete Works of Shakespeare into just two hours! This funny production distils all 16 comedies into just one short extract, while the history plays are performed as a ball game.


E. One of London’s most friendly and charming museums. Displays of English domestic interiors from 1600 to the present day in a series of period rooms. Delightful 18th century alms-house buildings, set in attractive gardens, reflecting tastes and styles of urban middle classes.


F. Small, unusual and noisy, you’ll find every automatic or self-playing instrument known to humankind, all played and explained during an hour-and-a-half demonstration and guided tour.


G. Experience a traditional ‘English Cream Tea’ in the Café in the Crypt, St Martin-in-the-Fields. A delicious homemade scone, with clotted cream and jam, plus two slices of cake accompany your tea or coffee, served in the 18-th century Crypt of this baroque church in Trafalgar Square.



Ответ

1

2

3

4

5

6


Текст








Задание 3


Прочитайте отрывок из статьи «MAMMA MIA! Musical Hits von ABBA». В вопросах 1-6 обведите ответ a), b), c), который вы считаете наиболее верным.


… Kathy, the musical star is one of the youngest members of the cast of MAMMA MIA!, the ABBA musical that has been running in Hamburg since November 2002. Together with around 40 singers, she goes on stage eight times a week and enraptures the audience with ABBA’s immortal hits. The restless young singer with the long red hair plays the part of 21-year-old Sophie, who lives on a Greek island with her mother Donna and wants to find out who her real father is before she marries.

After huge successes in London, Toronto, Melbourne, Los Angeles, New York and San Francisco “MAMMA MIA!” is now being performed at the Hamburg Operetta House – the first non-English production. The curtain goes up almost every day to allow the audience to enjoy hits like “Take a Chance on Me”. The positive feel to the music soon has the audience singing along, and the show finishes with standing ovations every night.

Kathy is thrilled to be a musical star. Every evening she and the rest of the cast sing and dance in front of a different audience. The people who come to watch the musical expect to be entertained.

Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she trained as a musical performer. At the age of 14 she started singing lessons. She took [art in amateur dramatics, sang with school bands and danced on stage. “The fascinating thing about musicals is that they are a combination of singing, dancing and acting”, she explains. The training she did was tough, but she covered all “stage disciplines”. To conclude her studies, Kathy had to take a one-hour exam.

The way this musical came about is rather unusual. Normally, here is a story first and then the music is composed and songs written to accompany the plot. In the case of “MAMMA MIA!” it is the other way round. The songs were already successes before it dawned on anyone to make a musical. Even Bjorn Ulvaeus, composer of almost all ABBA’s hits, was thrilled to discover he had written the music for a musical he “didn’t know existed”.


1. Together with around 40 other singers she …

a) sings popular ABBA’s songs.

b) dances and sings.

c) goes on stage eight times a week.

2. … has the audience singing along.

a) The positive feel to the music…

b) The interesting plot of the musical…

c) The perfect play of singers…

3. Kathy is thrilled …

a) to sing popular songs.

b) to be a musical star.

c) to go out on the stage.

4. Before Kathy got a part in “MAMMA MIA!”, she …

a) worked as a nurse.

b) trained as a musical performer.

c) studied at school.

5. The fascinating thing about musicals is that …

a) they are a combination of singing and acting.

b) they are a combination of singing and playing.

c) they are a combination of singing, dancing and playing.

6. The way this musical came about is …

a) rather normal.

b) rather unusual.

c) rather interesting.


Задание 4


В следующем тексте необходимо заполнить пропуски, обозначенные цифрами 1 – 6. Вариант ответа (a), b), c), d) ) выберите из предложенных ниже и запишите его в таблицу.


Time for the parade. Behind the scenes at Warner Brothers Movie World Benjamin and his friends (1) _____ ready for the daily parade. He (2) _____ the train with the little carriages packed with the theme park’s cuddly stars through the park. Porky Pig (3) _____ already his position, Sylvester the Cat joins him. Star rabbit Bugs Bunny (4) _____ the parade in a golden stretch cabriolet. The daily parade with the stars of the theme park in Bottrop-Kirchhellen (5) _____ always a part of Benjamin’s job. The show (6) _____ three times a day.



1

a) get

b) gets

c) are getting

d) got

2

a) droved

b) drives

c) is driving

d) drive

3

a) has taken up

b) took up

c) take up

d) takes up

4

a) head

b) heads

c) is heading

d) was heading

5

a) is

b) has been

c) was

d) had been

6

a) performs

b) is performed

c) performed

d) was performed


1

2

3

4

5

6










Задание 5


Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они соответствовали содержанию текста лексически и грамматически. Впишите образованные Вами слова в таблицу.



I always wanted to be a great (1) _______________ . I had the SCIENCE

dreams of discovering a new drug that would save the lives of

hundreds of people. Unfortunately I was never very good at (2)

_______________ at school and the teacher used to be very CHEMIST

cross with me. After a while I decided I would become an inventor

and design an amazing new (3) _______________ which would PRODUCE

become a household name. My parents were encouraging but told

me not to be so (4) _______________ . A few weeks later I had a AMBITION

brilliant idea for a pen that would write upside down.

To my (5) _______________ a friend of mine pointed out that it DISAPPOINT

was not a new (6) _______________ . DISCOVER


1

2

3

4

5

6











Ответы к заданиям



Задание 1

Задание 2

Задание 3

Задание 4

Задание 5

1 – С

1 – C

1 – C

1 – C

1 – scientist

2 – D

2 – A

2 – A

2 – C

2 – chemistry

3 – F

3 – E

3 – B

3 – A

3 – product

4 – B

4 – B

4 – B

4 – B

4 – ambitious

5 – G

5 – D

5 – C

5 – A

5-disappointment

6 – A

6 – G

6 – B

6 – B

6 – discovery



Критерии оценивания

(1 балл – за каждое правильно выполненное задание)

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»

Общий балл

0-14

15-20

21-26

27-30













































Приложение 12

КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ ПРОЕКТНОЙ РАБОТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Критерии оценивания

3 балла

2 балла

1 балл

0 баллов

Текст работы

Содержание и соответствие теме

Текст работы соответствует заявленной теме; тема раскрыта полностью с привлечением интересных фактов по теме

Текст работы соответствует заявленной теме; тема раскрыта не до конца (недостаточное количество интересных фактов, в основном уже известная информация)

Текст работы соответствует заявленной теме; тема раскрыта слабо (мало информации, неинтересно)

Текст работы не соответствует заявленной теме (при 0 за этот критерий ставится 0 за всю работу)

Структура работы


Текст работы выстроен логично, присутствует вступление и заключение, список литературы

Текст работы в целом выстроен логично, но отсутствует вступление / заключение и / или список литературы

Текст работы выстроен нелогично, отсутствует вступление и заключение, список литературы

Презентация

Содержание презентации


Соблюден требуемый объем презентации; используется разнообразный наглядный материал (фото, картинки, карты, таблицы), на слайдах отсутствует избыточная информация

Соблюден требуемый объем презентации, но недостаточно используется наглядный материал или несколько слайдов содержат избыточную информацию

Требуемый объем презентации не соблюден или мало наглядного материала и практически все слайды перегружены информацией

Визуальное оформление


Презентация красиво оформлена, хорошо подобран цвет фона и шрифта, размер используемого шрифта удобен для восприятия

Презентация в целом хорошо оформлена, но имеются некоторые недостатки в подборе цвета фона и шрифта и / или размер шрифта на некоторых слайдах труден для восприятия

Презентация скудно оформлена, плохо подобран цвет фона и шрифта и / или используемый на слайдах шрифт неудобен для восприятия

Лексико-грамматическое оформление, орфография и пунктуация


В презентации допущено не более двух грамматических / лексических и 3 орфографических / пунктуационных ошибок

В презентации допущено не более четырех грамматических / лексических и 4 орфографических / пунктуационных ошибок

В презентации допущены многочисленные грамматические / лексические и орфографические / пунктуационные ошибки

Выступление

Представление работы


Выступающий уложился в отведенное для представления проектной работы время; текст работы рассказывался с опорой на печатный текст

Выступающий уложился в отведенное для представления проектной работы время, однако текст работы по большей части читался с листа, чем рассказывался

Выступающий не уложился в отведенное для представления проектной работы время или текст работы полностью читался с листа

Лексико-грамматическое оформление речи

В речи использована разнообразная лексика, понятная аудитории, допущено не более 2-х языковых ошибок, не затрудняющих понимание

В речи использована разнообразная лексика, в целом понятная аудитории, допущено не более 4-х негрубых языковых ошибок

В речи использована разнообразная лексика, однако присутствует несколько слов, незнакомых для аудитории, которые затрудняют понимание сказанного, допущено не более 6-ти негрубых языковых ошибок или 2-3 грубых ошибок

Допущены многочисленные языковые ошибки, которые затрудняют понимание сказанного

Фонетическое оформление речи


Речь понятна: практически все звуки в потоке речи произносятся правильно: не допускаются фонематические ошибки (меняющие значение высказывания); соблюдается правильный интонационный рисунок и темп речи

В целом, речь понятна, но присутствуют фонетические ошибки (не более 5) или фонематические (не более 2)

Речь почти не воспринимается на слух из-за неправильного произношения многих звуков и многочисленных фонематических ошибок


Ответы на вопросы


Выступающий четко и грамотно ответил на все заданные аудиторией вопросы

Выступающий в целом справился с ответами на вопросы аудитории

Выступающему не удалось ответить на большинство вопросов аудитории


Максимум 20 баллов:

«5»

17-20 баллов

«4»

14-16 баллов

«3»

10-13 баллов









.





































































































































































21




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Планирование

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Рабочая программа по английскому языку для 10 класса

Автор: Стрелкова Татьяна Юрьевна

Дата: 19.06.2019

Номер свидетельства: 515411

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(81) "Рабочая программа «Английский язык 5 класс» "
    ["seo_title"] => string(46) "rabochaia-proghramma-anghliiskii-iazyk-5-klass"
    ["file_id"] => string(6) "128646"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1415544343"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(81) "Рабочая программа «Английский язык 7 класс» "
    ["seo_title"] => string(46) "rabochaia-proghramma-anghliiskii-iazyk-7-klass"
    ["file_id"] => string(6) "128653"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1415544627"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(130) "Рабочая программа по английскому языку для 10-11 классов к учебнику Spotlight"
    ["seo_title"] => string(80) "rabochaia_programma_po_angliiskomu_iazyku_dlia_10_11_klassov_k_uchebniku_spotlig"
    ["file_id"] => string(6) "497616"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1548753586"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(159) "Рабочая программа "Английский язык, 3 класс,авторы учебника Афанасьева О.В.,Михеева И.В.""
    ["seo_title"] => string(80) "rabochaia_proghramma_anghliiskii_iazyk_3_klass_avtory_uchiebnika_afanas_ieva_o_v"
    ["file_id"] => string(6) "371795"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1482243905"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(163) "Рабочая программа по английскому языку для 2 класса к УМК Биболетовой М.З., Трубанёвой Н.Н."
    ["seo_title"] => string(96) "rabochaia-proghramma-po-anghliiskomu-iazyku-dlia-2-klassa-k-umk-bibolietovoi-m-z-trubaniovoi-n-n"
    ["file_id"] => string(6) "248436"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1446726141"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства