Организация класса, речевая разминка, создание мотивации для последующей работы по теме урока (используется коммуникативная технология)
T.: Good morning pupils. Glad to see you. How are you today? What date is it today?
II. Основная часть урока. (30 минут)
Актуализация знаний months and seasons
Today we’ll have a competition on the topic: " Seasons\Weather”. You’ll play games, recite poems and do different grammar tasks. If you do my tasks well, you’ll get a counter .
II. Речевая зарядка (элементы коммуникативной технологии)
Warm up.
What’s the weather like today?
What season is it now? Do you like the weather? Is the weather typical of spring?
What`s your favourite weather?
What can you do when it is snowy ,(rainy….)? (brainstorming activities)
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Months and seasons »
Тема: « Monthsand Seasons »
I. Самоопределение к деятельности.
Начало урока.(5 минут)
Организация класса, речевая разминка, создание мотивации для последующей работы по теме урока (используется коммуникативная технология)
T.: Good morning pupils. Glad to see you. How are you today? What date is it today?
II. Основная часть урока. (30 минут)
Актуализация знаний months and seasons
Today we’ll have a competition on the topic: " Seasons\Weather”. You’ll play games, recite poems and do different grammar tasks. If you do my tasks well, you’ll get a counter .
II. Речевая зарядка (элементы коммуникативной технологии)
Warm up.
What’s the weather like today?
What season is it now? Do you like the weather? Is the weather typical of spring?
What`s your favourite weather?
What can you do when it is snowy ,(rainy….)? (brainstorming activities)
III. Фонетическаязарядка
The song “Rain, rain go awa y”
Rain,rain go away
Come on get another day.
I want to go out and play,
Rain,rain, go away.
После этого закрепляют хором за учителем.
We’ll have four teams: "Winter”, "Spring”, "Summer”, "Autumn”.
Let’s divide into 4 teams. (ученики тянут разные смайлики и собираются в команды )(элементы игровой технологии, технологии сотрудничества)
There are 6 rounds. For the right answer you will get points.
So, the first rouфnd. Let’s start
I. Who is the first? (командам предлагается на время выполнить задание – собрать из разрезанных частей предложения)