kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Months and seasons

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: « Months and Seasons »

I. Самоопределение к деятельности.                                      

Начало урока.(5 минут)

Организация класса, речевая разминка, создание мотивации для последующей работы по теме урока  (используется коммуникативная технология)

 T.: Good morning pupils. Glad to see you. How are you today? What date is it today?

 II. Основная часть урока. (30 минут)

 Актуализация знаний months and seasons

 Today we’ll have a competition on the topic: " Seasons\Weather”. You’ll play games, recite poems and do different grammar tasks. If you do my tasks well, you’ll get a counter .

II. Речевая зарядка (элементы коммуникативной технологии)

 Warm up.

What’s the weather like today?

What season is it now? Do you like the weather?  Is the weather typical of spring?

 What`s your favourite weather?

What can you do when it is snowy ,(rainy….)? (brainstorming activities) 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Months and seasons »

Тема: « Months and Seasons »

I. Самоопределение к деятельности.

Начало урока.(5 минут)

Организация класса, речевая разминка, создание мотивации для последующей работы по теме урока (используется коммуникативная технология)

T.: Good morning pupils. Glad to see you. How are you today? What date is it today?

II. Основная часть урока. (30 минут)

Актуализация знаний months and seasons

Today we’ll have a competition on the topic: " Seasons\Weather”. You’ll play games, recite poems and do different grammar tasks. If you do my tasks well, you’ll get a counter .

II. Речевая зарядка (элементы коммуникативной технологии)

Warm up.

What’s the weather like today?

What season is it now? Do you like the weather? Is the weather typical of spring?

What`s your favourite weather?

What can you do when it is snowy ,(rainy….)? (brainstorming activities)

III. Фонетическая зарядка

The song “Rain, rain go awa y”

Rain,rain go away

Come on get another day.

I want to go out and play,

Rain,rain, go away.

После этого закрепляют хором за учителем.

We’ll have four teams: "Winter”, "Spring”, "Summer”, "Autumn”.

Let’s divide into 4 teams. (ученики тянут разные смайлики и собираются в команды )(элементы игровой технологии, технологии сотрудничества)

There are 6 rounds. For the right answer you will get points.

So, the first rouфnd. Let’s start

I. Who is the first? (командам предлагается на время выполнить задание – собрать из разрезанных частей предложения)

dyclou rnyai wyellooggyfclodstmyor (autumn)

unsny colo yairn gfogy grnee roerskallting(spring)

noswy rofyst dlco somwnan iiskng itewh(winter)

Hto nsuny ainyr rightb imswming ortssh(summer)

Ученики угадывают время года и название команды

You have to guess what season it is.

2) Who is the cleverest?

(представители команд отгадывают загадки )

Listen to the poems and guess what season is.

a) This is the season when mornings are dark,

and birds do not sing in the forest and parks,

This is the season when children ski,

And Father Frost brings the New Year tree,

b) This is the season when nights are short,

When children are full of fun and sports

Playing, swimming all the day,

With a happy song on a sunny day.

c) This is the season when fruit is sweets

This is the season when school friends meet

When noisy, and gay and brown in the sun

with their books and bags to school they run.

d) This is the season when snow drops bloom

When nobody likes to be in the room.

This is the season when birds make their nests,

This is the season we all like best.

III.Физминутка

Let’s have a rest

January, February, March (2*)

April, May, June, July

August, September, October and November.

Don’t forget December, don’t forget December.

January, February, March, March, March.

January, February, March.(Carolin Graham)

The song “The leaves on the tree”

Let’s continue our competition with " 12 brothers” game

I want you to put months in the right order.

(командам предлагается на время выполнить задание – разложить месяцы по порядку)



March February June September





December July April November





January May August October



4) Who is the best poet?

(командам предлагается на время выполнить задание – собрать из разрезанных частей стихи)

Summer is hot We swim a lot

Spring is warm It brings the first rain storm.

Winter is cold The ice shines like gold.

Autumn is cool We go to school.



Spring is green

Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white

Which month is it?

Before playing the game let’s repeat prepositions.

Next to, between, on the left, on the right.

It’s between January and March. What month is it? It is February.

It’s next to March. What month is it? It is April.

It’s on the left of July. What month is it? It is August.

It’s in the right of September. What month is it? It’s October.

It’s between August and October. What month is it? It’s September.


1

 

 

m

 

 








o








2

 

n

 

 

 





3

 

t

 

 

 



4

 

 

 

h

 

 








s

 

 

 

 

 

IX. Итог урока.

So, today we have done a lot of work. We have repeated the key words on the topic “Seasons and Months”.

We have practised listening, speaking and reading.

We sang songs and played!



All the tasks have WELL DONE!

X. Домашнее задание.

Оценка работы учащихся на уроке.

That’s all for today. Your homework is:



And now, your marks…

…. you’ve been very active. Your marks are “fives”, well done.



… I liked your work at the lesson very much and your marks are “fives”, too.



… you’ve been less active; your marks are “fours”.

… you’ve been a little bit passive. I will ask you next time. (Объявляются оценки).

Thank you for your working. The lesson is over. Good-bye.



Разгадай кроссворд.

  1. It is bright. You can swim in the river.

  2. It is white. You can play snowballs and skate.

  3. It is yellow and red. You go to school on September 1.

  4. Погода.

  5. It is green. You can walk with your friends.








































































































Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Планирование

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
Months and seasons

Автор: Дуйсенова Молдир Мейрамхановна

Дата: 25.12.2014

Номер свидетельства: 147773

Похожие файлы

object(ArrayObject)#912 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(92) "Урок английского языка на тему "Days of week, months and seasons" "
    ["seo_title"] => string(66) "urok-anghliiskogho-iazyka-na-tiemu-days-of-week-months-and-seasons"
    ["file_id"] => string(6) "219219"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1434049737"
  }
}
object(ArrayObject)#934 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(41) "ПЛАН УРОКА ПО ТЕМЕ Seasons"
    ["seo_title"] => string(26) "plan_uroka_po_teme_seasons"
    ["file_id"] => string(6) "498723"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1549474506"
  }
}
object(ArrayObject)#912 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(220) "Конспект урока английского языка в 3 классе на тему "Seasons" УМК “Enjoy English 3”,Биболетовой М.З., Добрыниной Н.В., Трубаневой Н.Н."
    ["seo_title"] => string(111) "konspiekturokaanghliiskoghoiazykav3klassienatiemuseasonsumkenjoyenglish3bibolietovoimzdobryninoinvtrubanievoinn"
    ["file_id"] => string(6) "316941"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1460214064"
  }
}
object(ArrayObject)#934 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(34) "Seasons. Времена года. "
    ["seo_title"] => string(23) "seasons-vriemiena-ghoda"
    ["file_id"] => string(6) "175062"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1424206081"
  }
}
object(ArrayObject)#912 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(65) "The theme of the lesson:  «What is this?» «Мынау не?» "
    ["seo_title"] => string(46) "the-theme-of-the-lesson-what-is-this-mynau-nie"
    ["file_id"] => string(6) "153930"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421081177"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства