kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

" Основы экологии"( английский язык, 7 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка посвящена очень важной теме " Основы экологии"

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«" Основы экологии"( английский язык, 7 класс)»


Кадетская морская школа-интернат имени М. Гаджиева






Методическая разработка открытого урока в 7 классе


«The ABC of ECOLOGY»




Провела: учитель высшей категории

Алипанахова Марина Мусаибовна





Каспийск, 2020 г.



The ABC of ecology. Environment”

Цели урока:

  1. Активизация лексики по теме;

  2. развитие умений устной неподготовленной речи;

  3. развитие памяти, умения обобщать, делать выводы;

  4. формирование экологической грамотности, чувства любви к природе и ответственности за её сохранение.

Задачи урока:

ПРАКТИЧЕСКАЯ:

  1. практиковать навыки устной речи у учащихся;

  2. практиковать навыки чтения;

ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ:

  1. Повторить, обобщить и закрепить лексико-грамматический материал по теме «Экология»;

  2. Совершенствовать навыков чтения и умения монологических высказываний.

РАЗВИВАЮЩАЯ:

  1. развивать умение применения полученных умений и навыков в новых условиях,

  2. развивать навыки монологической речи,

  3. развивать навыки аудирования и чтения;

  4. развивать умение работать в группе;

  5. повышать интерес к английскому языку;

  6. расширять кругозор учащихся.

ВОСПИТАТЕЛЬНАЯ:

  1. воспитывать уважительное отношение к мнению других людей, к природе;

  2. прививать интерес к изучению иностранного языка,

  3. воспитывать умение работать в коллективе

Тип урока: Комбинированный , обобщающий, проблемно-развивающий;

Формы работы: индивидуальная, фронтальная и групповые формы

Оборудование:

  • компьютер,

  • проектор,

  • презентация к уроку,17 значков юного эколога, костюм Земли

  • видеоролики Майкла Джексона «Песня Земли» и разминка

  • УМК О.В. Афанасьева, И. В. Михеева «Rainbow English»
















Схема урока

Начало урока(организационный момент) : 5 мин.

приветствие , рапорт дежурного- 2 мин

целеполагание (видео 1мин, монолог Земли 1 мин, объявление темы 1 мин)

Основная часть урока: 35 мин.

фонетическая и речевая зарядка-3 мин

работа с грамматикой-5 мин

аудирование-7 мин

чтение, работа с текстом-8 мин

физминутка-2 мин

работа в группах - 5 мин

самостоятельная работа-5 мин

Заключительная часть урока: 5 мин.

рефлексия, подведение итогов, выставление оценок;

домашнее задание.



















ПЛАН УРОКА

  1. ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ МОМЕНТ


– Who is on duty today?

–Good morning, boys ! Sit down, please!

– What date is it today?

– What day of the week is it today?

– Who is absent?

– What season is it now?

– What is the weather like today?

-Do you like such weather?

-Comment on the weather.

Thank you, sit down, please.

T. Boys, do you love listening to music? Let’s listen to Michael Jackson singing his popular Earth song (смотрят клип Песня Земли, его прерывает человек в костюме земли)

The Earth : Wait, this is my sad song. Look at me, people! Look what you’ve done to me. My air and water are polluted. My forests are cut down. Lots of birds, fish and animals have disappeared. I am the only planet you can live on. I am the only planet you can breathe on. People, will you ever stop? Will you ever be enough? It’s time to save me!!!

T. Oh my poor Earth, we’ll try to save you, ok? Boys, tell me what shall we talk about at the lesson today.

-about nature

-about ecology

-about ecological problems

-about environment

  1. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ

T. That’s right. You’ve learned about ecological problems at your Biology and Geography lessons, and today we are talking about them in English. So, the topic of our lesson is “The ABC of ecology. Environment.”СЛАЙД 1 Write it in your copybooks, please. Who will translate the topic? (Основы экологии. Окружающая среда) Thank you. My dear Earth, will you, please, read the epigraph to our lesson. СЛАЙД 2

The wisdom of North American Indians says ”When the last tree has been cut down, the last fish caught, the last river poisoned, only then you will realize that you cannot eat money.”

Conversations with North American Indians” by Alanis Obomsawin 

Когда последнее дерево будет срублено, последняя рыба поймана, последняя река отравлена, только тогда вы поймете, что деньги нельзя есть.

T. Thank you, sit down.


2.1 РЕЧЕВАЯ ЗАРЯДКА

Let’s remember answers to some questions. СЛАЙД 3

What is ecology?

Ecology is a science about environment.

Ecology is one of the most important sciences of the 21 century.

What does it study?

Ecology studies how plants, animals and people live together.

Ecology studies how plants, animals and people influence each other.

Why do people speak about ecological problems so often nowadays?

People speak about ecological problems so often nowadays because our planet is in danger.

How do we call people who study ecology?

We call them ecologists.

What ecological problems do you know?Slides will help you. Let’s make up a word web. (работа у доски и в тетрадях) СЛАЙД 4, 5, 6

I know such ecological problems as air pollution, water pollution, land pollution, nuclear pollution, deforestation, endangered animals, the ozone layer problem, acid rain, chemical wastes , global warming, litter dump, climate changes, lack of drinking water.

2.2 ГРАММАТИКА

T. And now let’s practice some grammar. СЛАЙД 7 Define the tense and translate
into English.
Определите время, вспомните схему и переведите (работа у доски и в тетрадях)

1. Люди уже загрязнили воздух, воду и землю.

2. Все живые существа влияют друг на друга.

3. Ученые собирают информацию об окружающем мире вот уже много лет.

4. Российские экологи изучают изменения климата сейчас.

5.Экологические организации помогли многим животным выжить в прошлом году.


2.3 АУДИРОВАНИЕ

T. People all over the world have different emotions when speaking about ecological problems. СЛАЙД 8 Some of them feel unhappy and depressed, some are afraid of the future. Let’s translate the examples. Who wants?

  1. I feel unhappy because we cannot influence all people to save the planet.

  2. I am afraid of the after-effects of human activities.

  3. I am sure that we must care about water supplies.

  4. I don’t want my family to live in polluted environment.

  5. I find many ways to help our planet in everyday life.

Now let’s listen to 4 speakers. Choose the sentence which shows the speaker’s emotion to the problems. Итак, вы услышите 4 говорящих, выберите по одному предложению ,которое отображает эмоцию, отношение говорящего к экологическим проблемам. Одно предложение лишнее. You will hear the texts 2 times.

Speaker A

I try to care about our planet. Some people argue that it’s impossible for an individual to affect major changes, but I disagree as there’re many things everyone can do to help our planet. Let’s start with our homes. Encouraging your family to recycle regularly is a good thing to start with. Every glass bottle you recycle saves enough energy to run a TV for an hour, while recycling an aluminum can saves energy to run a TV for three hours! It’s not difficult to turn out the lights when you leave the room or use re-useable containers for your lunches.

Speaker B

My name is Walton and I’m from the USA. I’m personally concerned about our environmental pollution. I try to protect the environment, to preserve it and to leave it clean and undamaged for the next generations who are at risk of not being able to leave their homes due to high city pollution. Yet now, in my native city (Boston) the smog has increased to such a threatening level that my family and I had to move, because the air was harmful to the health of my 4-year-old son.

Speaker C

In my country, England, there is hardly a part of it that is within its natural state. The typical English countryside, the hills and fields, have all been shaped by generations of cultivation. In fact, taking the planet as a whole there is hardly a part of it that humans have not changed. I fear that by our pollution humans are changing the places where they do not live and where they live. Deserts are becoming hotter, arctic ice is melting and wherever you look you can see the ugly footprint of humanity.

Speaker D

Of course we should care more about our planet water supplies. When you use water wisely, you help the environment. You save water for fish and animals. You help preserve drinking water supplies as well. You save the energy that your water supplier uses to move water to you and the energy your family uses to heat your water. When you use water wisely, you save money as your family pays for the water you use. So if kids start learning to use water wisely today, they will be helping themselves in the future.


Говорящий

A

B

C

D

Утверждение

5

4

2

3


T. Exchange your papers and check them. СЛАЙД 9


2.4 ЧТЕНИЕ (работа с учебником)

T. And now, boys, let’s practice some reading. СЛАЙД 10 Open your books at page 63. Who wants to read and translate?

There are 6 titles and 5 paragraphs. Give the title to each text. Озаглавьте тексты, запишите букву подходящего ответа. Одно название лишнее.

1

2

3

4

5

e

c

d

f

b


T. Exchange your papers and check them. СЛАЙД 11




2.5 ФИЗМИНУТКА

T. I see you are tired. So let’s relax a little and do some physical exercises with Gummy Bear. Repeat after the children, please. Now we are full of energy, let’s go on.


    1. РАБОТА В ГРУППАХ

T. Now, boys, let’s work in groups. СЛАЙД 12(дети рассаживаются, учитель раздает материалы) СЛАЙД 13

GROUP I, your task is to say what we can reduce, reuse, or recycle.

We can recycle newspapers, metal, rubber, glass bottles, aluminum cans and plastic containers.

We can reuse glass bottles, plastic bottles, plastic bags .

We can reduce using electricity, water and gas.


GROUP II, think about what we SHOULD or SHOULD N’T do.

We should

  1. Save water and electricity.

  2. Plant trees and flowers.

  3. Feed birds and animals in winter.

  4. Help homeless animals.

  5. Put garbage in the garbage bin.


We should not

  1. Throw garbage away.

  2. Cut down trees.

  3. Kill birds and animals.

  4. Leave a fire in the forest.


GROUP III, your task is to make up 5 ECOLOGICAL SLOGANS ( экологические лозунги)

Keep the land, air and water clean for your children.
Сохрани землю, воздух и воду чистыми для своих детей.

All forests are home for animals.
Все деревья – дом для животных.

Help nature.
Помогай природе. Защищай ее.

Save water, gas and electricity.

Экономь воду, газ и электричество.

Give a chance to your planet.

Дай шанс своей планете

.

T: Thank you for your work, boys.По мере выполнения дети рассаживаются по своим местам.

Put yourself a mark for your working in the group. Put a tick. Оцени свою работу в группе. Поставь галочку.


  1. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ

3.1 РЕФЛЕКСИЯ . ПОДВЕДЕНИЕ ИТОГОВ УРОКА. ВЫСТАВЛЕНИЕ ОЦЕНОК.

T: Now, I’d like to know what things you’ve learnt today. СЛАЙД 14

P1: Today I’ve learnt how to help our planet in everyday life.

P2: Today I’ve learnt about the 3Rs.

P3: Now I know about

P3: Now I understand the importance of the ecological problems.


T: And now let’s watch the story about a wise man and two cunning boys.

Once there was a wise old man. He could answer any question in the world. One day two boys said,

-We are going to fool that old man. We’ll catch a bird, go to the old man and say, ‘We are holding something in our hands. Is it alive or is it dead?’

- And what if he says, ‘Dead,’ ?

-We’ll let the bird fly.

- And what if he says, ‘Alive’?

- We’ll kill it.

They caught a bird and they carried it to the old man and they said,

- “We are holding something in our hands. Is it alive or dead?”

The wise old man looked at the young people, smiled and said:

-ITS IN YOUR HANDS!

(Жил как то старый мудрый человек. Он мог ответить на любой вопрос в мире. Однажды два мальчика сказали:

-Мы обхитрим этого старого человека. Мы поймаем птицу, пойдем к нему и скажем «У нас что-то есть в руках. Живое это или мертвое?»

-А что если он скажет: «Мертвое»?

-Мы отпустим птичку.

-А если скажет: «Живое»?

-Тогда мы убьем ее.

Они поймали птичку, принесли ее к мудрецу и сказали:

-У нас есть кое-что в руках. Это живое или мертвое?

Мудрец посмотрел на молодых людей, улыбнулся и сказал :

ВСЁ В ВАШИХ РУКАХ!



T: So, dear friends, answer the question please: What is the connection between this story and our lesson? (Какова связь между этой историей и нашей темой?)

Ps: The future of our planet Earth is in our hands .

T: Boys, did you like our lesson? Was it interesting? Please, draw a happy or sad face on our planet on your papers to show your emotions.



3. 2 ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ.

T: Now you know how to help nature. Your marks are good and excellent.

СЛАЙД 15 In front of the National park in Canada you can read the words: “Walk lightly on the Earth. See, but don’t be seen. Hear, but don’t be heard. What you carry in, carry out. Take only memories, leave only footprints.

Who can translate?

На входе в Канадский Национальный парк есть надпись: «Легко шагай по Земле. Смотри, но будь невидим. Слушай, но будь бесшумен. Что принес, унеси с собой. Возьми только воспоминания и оставь только следы»

Подумайте , а что бы вы предложили написать при входе в наш парк? Вашим домашним заданием будет нарисовать постер, слоган или плакат, который поможет людям задуматься о ранимости нашей природы. Open your diaries and write down your home task.

T: Thank you for the lesson. I think all of you can be called Young Ecologists!!!The lesson is over .Good bye!!! СЛАЙД 16





















Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 7 класс

Скачать
" Основы экологии"( английский язык, 7 класс)

Автор: Алипанахова Марина Мусаибовна

Дата: 17.11.2024

Номер свидетельства: 659662

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(138) "Разработка урока английского языка по теме "Экология. Загрязнение воздуха" "
    ["seo_title"] => string(83) "razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-ekologhiia-zaghriaznieniie-vozdukha"
    ["file_id"] => string(6) "135732"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416967050"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(192) "Рабочая программа элективного курса по английскому языку "Глобальные проблемы современности: экология" "
    ["seo_title"] => string(112) "rabochaia-proghramma-eliektivnogho-kursa-po-anghliiskomu-iazyku-global-nyie-probliemy-sovriemiennosti-ekologhiia"
    ["file_id"] => string(6) "114418"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1411484224"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(166) "Интегрированный урок английского языка и информатики по теме "Экология сегодня" ("Ecology Today") "
    ["seo_title"] => string(103) "intieghrirovannyi-urok-anghliiskogho-iazyka-i-informatiki-po-tiemie-ekologhiia-sieghodnia-ecology-today"
    ["file_id"] => string(6) "103722"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402606259"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(204) "Методическая разработка : «Использование современных педагогических технологий  на уроках английского языка»"
    ["seo_title"] => string(114) "mietodichieskaiarazrabotkaispolzovaniiesovriemiennykhpiedaghoghichieskikhtiekhnologhiinaurokakhanghliiskoghoiazyka"
    ["file_id"] => string(6) "314184"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1459625144"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(100) "РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по английскому языку 5 класс по ФГОС "
    ["seo_title"] => string(58) "rabochaia-programma-po-anghliiskomu-iazyku-5-klass-po-fgos"
    ["file_id"] => string(6) "235038"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1443586901"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства