1.Дарсла организационный манзил. Учитель. Салам, ах1ерти дурх1ни! Тетрадуни, ручкаби, карточкаби х1ядурдарни. Число тетрадунази белк1ахъни. 2.Делч1унти тикрардарни Учитель. Иш дарсличир нушани гьанбиркахъх1е гъайла бут1а существительное. Слайд1. Учитель. Сегъунти гъайла бут1ни далулрая х1ушани, дурх1ни? Слайд2. Учитель.Бархьли саби дурх1ни. Существительноелис се бикIара? Сегъунти суалтас жаваб луга существительноели? Чум ва сегъунти жинс лера существительноела? Слайд3. 3.Дарсличиб классла х1янчи Учитель. Гьанна бирех1е иш х1янчи жузлизирад. ГIергъити сущ. черделкIеная, чула чеди, чиди жинсла сарилра, белкIи (м. ж., хь. ж., у. ж.) Дус, кьял, хIенкь, ябу, илхъи, кьариган, гариган, урщи, гуяв, тяй, урчи, бегIни, бамсри, дагьри, дяхъи, дукелцIи, дуб, бухIнала, хъубзара, уста, букIун, судъя, учитель, учительница, рурси, неш, дудеш, дазу . Слайд4. 2.Кроссворд. Ишди дугьбас антонимти пикридарая: Вайси---г1ях1си Ух1нав---дурав Саби---ах1ен Лаг---кат Жявли---кьанни Вялхъя---азгъин Слайд5. 3.Фразеологизмаби даргес А) Бук1ун усилав вацаван х1ерирули сай (г1ях1ил х1ерирули сай) Б) Халаси урк1ила вег1(халаурхан) В) Бек1 бузуси (духуси). Г) Душма аги миъличиб дягалаван саби(душма аги вайт1а ах1ен) Слайд 6. 4. Ишди дугьбала цалабикуназир хат1аби даргая: Унц бак1иб, Ханум бак1иб, Рабазан рак1иб, урши сари, хала неш саби, жуз сай, мукьара леб, дудеш леб. Слайд.7. 5.Карточкабачил х1янчи (3-4 ученик). 6. Синквейн. 1.Неш. 2.Духуси, разиси. 3.Разирирар, къугъарирар, шаларирар. 4. Илини кьац1 берц1иб. 5. Разидеш (радость). Слайд8. Пикридарая ца-ца синквейн ва тетрадунази делкIеная 4. Белч1унси тема кагахъни. Учитель. Ирзех1е иш тест. Гьанбиркахъех1е нушани дарсличиб белч1унси. Слайд 9. 5. Дарсла итог каэс. Сегъуна темаличила гъайдик1ули калунра ишбарх1и нуша? Се саби дурх1ни, существительное? 6.Рефлексия: Учитель. Г1ях1бизуру дарс? Се сагаси багьурра х1ушани ишбарх1и дарсличиб? Се х1ергъили калуна? 7.Ученикуни кьиматлабарни. Учитель. Лерилра х1уша молодцыби сарра дурх1ни, суалтас жавабти ункъли дагьуррая. 8.Хъули х1янчи. Мини-сочинение белк1ес «Дила школа» Дарс таманбиуб. Х1ушаб баркалла ах1ерти дурх1ни. Г1ях1ли каленая! | -Салам! ДурхIни дарсличи х1ядурбирар. Дурх1нала жавабти Существительное гъайла бут1а саби. Илини чи? ва се? Суалтас жаваб луга. Х1ябал жинс лер: мурул, хьунул ва урга жинс. ДурхIнани х1янчи тетрадуназиб биру, г1ур устно буру. Антонимти дургу, лук1а ва дуру. ДурхIнани фразеологизмабас жавабти дургу ва тетрадунази лукIа. ДурхIнали жавабти (устно) дуру ва доскаличи лук1а. Жинсла г1яламатунала уди тугъиу. Дурх1нани карточкабачил х1янчи биру. ДурхIнани жавабти тетрадунази лукIа Алгоритмаличи х1ербик1ули дурх1нани синквейнти лук1а. Ца-ца синквей пикридиру ва дуру -Дурх1нани тест ирзу. -Существительноеличила. Гъайла бут1а саби. -Существительноела х1ябалра жинс дек1ардарес багьурра Дурх1нала жавабти Дурх1нани тетрадунази хъули хIянчи лукIа. Г1ях1ли кален, учительница! |