kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Существительное

Нажмите, чтобы узнать подробности

 активизировать познавательную деятельность учащихся; пробуждать интерес к языку, используя занимательные задания, интересные сведения о словах.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Существительное»

Щы I эц I э  къызэщ I эзыкъуэж урок.  5 класс   Зыгъэхьэзырар:  Налшык дэт  28 –нэ курыт еджап1эм  и егъэджак1уэ  Ащын Анисэ

Щы I эц I э къызэщ I эзыкъуэж урок. 5 класс Зыгъэхьэзырар: Налшык дэт 28 –нэ курыт еджап1эм и егъэджак1уэ Ащын Анисэ

Урокым и мурадыр:   Щы I эц I эм теухуауэ  я I э зэф I эк I ыр къэпщытэн;    Еджак I уэхэм я щ I эныгъэм хэгъэхъуэн, я зэхэщ I ык I ым зегъэужьын;   Щыуагъэншэу тхэным хущ I экъун;

Урокым и мурадыр: Щы I эц I эм теухуауэ я I э зэф I эк I ыр къэпщытэн; Еджак I уэхэм я щ I эныгъэм хэгъэхъуэн, я зэхэщ I ык I ым зегъэужьын; Щыуагъэншэу тхэным хущ I экъун;

Сэ фэ псоми сыкъывощ I э Сыщы I эц I эщ, ар зэвгъащ I э. Сынэхъыщхьэщ, фощ I э псоми Дэнэ дежи сыщытетщ. Сэ фэ ц I ык I ухэм сыкъыфхуэк I уащ Лэжьыгъэ I эджи къыфхуздэсхьащ .

Сэ фэ псоми сыкъывощ I э

Сыщы I эц I эщ, ар зэвгъащ I э.

Сынэхъыщхьэщ, фощ I э псоми

Дэнэ дежи сыщытетщ.

Сэ фэ ц I ык I ухэм сыкъыфхуэк I уащ

Лэжьыгъэ I эджи къыфхуздэсхьащ .

ЩыIэцIэхэм я морфологическэ зэпкърыхыныгъэ  Мурат къуажэм щопсэу. Мурат-щы I .,п.ф.-Мурат,ц I э ун., мыб.скл., э.п.,закъуэ бж.,хэт? упщ I э зыхуэувщ, подл.  Къуажэм-щы I .,п.ф.-къуажэ,ц I э зэд.,  белдж.скл., э.п.,закъуэ бж., дэнэ? упщ I э зыхуэувщ,обст.

ЩыIэцIэхэм я морфологическэ зэпкърыхыныгъэ

Мурат къуажэм щопсэу.

Мурат-щы I .,п.ф.-Мурат,ц I э ун., мыб.скл.,

э.п.,закъуэ бж.,хэт? упщ I э зыхуэувщ, подл.

Къуажэм-щы I .,п.ф.-къуажэ,ц I э зэд., белдж.скл., э.п.,закъуэ бж., дэнэ? упщ I э зыхуэувщ,обст.

Пэжырытхэ Н н Нал-шык, Нарт-къа.-лэ, на-сып, нэ-мыс, на-пэ.  Налшык –Къэбэрдей-Балъкъэрым и къалащхьэщ.  Наркъалэ- Аруан куейм и къалэ нэхъыщхьэщ.  Нэмыс – ц I ыхум хэлъ гъэсэныгъэ.  Напэ – ц I ыхум и нэгум ук I ытэу илъырщ.

Пэжырытхэ

Н н Нал-шык, Нарт-къа.-лэ, на-сып, нэ-мыс, на-пэ.

Налшык –Къэбэрдей-Балъкъэрым и къалащхьэщ.

Наркъалэ- Аруан куейм и къалэ нэхъыщхьэщ.

Нэмыс – ц I ыхум хэлъ гъэсэныгъэ.

Напэ – ц I ыхум и нэгум ук I ытэу илъырщ.

Псалъэухар пкъыгъуэкIи лъэпкъыгъуэкIи зэпкърыхын.  Мурат къуажэм щопсэу.  Мурат   сыт ищ I эр ?  щопсэу, сказуемэщ,екъуаит I к I э щ I ыдотхъэ ик I и глаголщ. Къуажэм  щыпсэур   хэт?   Мурат, подлежащэщ  ,зы екъуак I э щ I ыдотхъэ ик I и  щы I эц I эщ. Мурат щыпсэур   дэнэ? къуажэм, щ I ып I э обстоятельствэщ,  екъуа точкэк I э щ I ыдотхъэ ик I и щы I эц I эщ.

Псалъэухар пкъыгъуэкIи лъэпкъыгъуэкIи зэпкърыхын.

Мурат къуажэм щопсэу.

Мурат сыт ищ I эр ? щопсэу, сказуемэщ,екъуаит I к I э щ I ыдотхъэ ик I и глаголщ.

Къуажэм щыпсэур хэт? Мурат, подлежащэщ ,зы екъуак I э щ I ыдотхъэ ик I и щы I эц I эщ.

Мурат щыпсэур дэнэ? къуажэм, щ I ып I э обстоятельствэщ, екъуа точкэк I э щ I ыдотхъэ ик I и щы I эц I эщ.

Псалъэр зэрызэхэт  I ыхьэк I э зэпкърыхын Сыщыфхуэлэжьэнум Ныпхуэстхар Къысхуэк I уэж

Псалъэр зэрызэхэт I ыхьэк I э зэпкърыхын

Сыщыфхуэлэжьэнум

Ныпхуэстхар

Къысхуэк I уэж

Щы1эц1э,плъыфэц1э,ц1эпапщ1э,бжыгъэц1э,глагол,наречие Псалъэ лъэпкъыгъуэхэр щы I эц I э плъыфэц I э ц I эпапщ I э бжыгъэц I э глагол наречие

Щы1эц1э,плъыфэц1э,ц1эпапщ1э,бжыгъэц1э,глагол,наречие

Псалъэ лъэпкъыгъуэхэр

щы I эц I э

плъыфэц I э

ц I эпапщ I э

бжыгъэц I э

глагол

наречие

Щы I эц I эр - ар предмет къэзыгъэлъагъуэ зи щхьэ хущыт псалъэ лъэпкъыгъуэщ.   Хэт? Сыт?  упщ I эхэм жэуап хуохъу .

Щы I эц I эр - ар предмет къэзыгъэлъагъуэ зи щхьэ хущыт псалъэ лъэпкъыгъуэщ.

Хэт? Сыт?

упщ I эхэм жэуап хуохъу .

Сурэтхэм я ц I эр къи I уэн. Упщ I эм жэуап еттын папщ I э псалъэ лъэпкъыгъуэ къыдд I эпыкъуар жы I эн . Сыт? Сыт? Хэт? Хэт? Сыт?

Сурэтхэм я ц I эр къи I уэн. Упщ I эм жэуап еттын папщ I э псалъэ лъэпкъыгъуэ къыдд I эпыкъуар жы I эн .

Сыт?

Сыт?

Хэт?

Хэт?

Сыт?

щы I эц1э  унейхэр щы I эц I э зэдайхэр   Налшык къалэ I уащхьэмахуэ  бгы  егъэджак I уэ Азэмэт хьэ Тузик

щы I эц1э унейхэр щы I эц I э зэдайхэр

Налшык

къалэ

I уащхьэмахуэ

бгы

егъэджак I уэ

Азэмэт

хьэ

Тузик

Щы I эц I эм и бжыгъэхэр  Еджак I уэхэр  Еджак I уэ

Щы I эц I эм и бжыгъэхэр

Еджак I уэхэр

Еджак I уэ

Падеж к I эуххэр Белджылы склоненэ Мыбелджылы склоненэ И.п - р Э.п - м П.п - мк I э О.п - рауэ И.п - ------- Э.п - ------- П.п – к I э О.п - у / уэ

Падеж к I эуххэр

Белджылы склоненэ

Мыбелджылы склоненэ

И.п - р

Э.п - м

П.п - мк I э

О.п - рауэ

И.п - -------

Э.п - -------

П.п – к I э

О.п - у / уэ

Щыуагъэхэр къэгъуэтыжын       «адыгэ псалъэ» газет,Жэм,мэзкуу, уэрам,къэбэрдей,ЕгъэджакIуэ,тэрч, налшык,Класс,Тузик,шэрэдж,Сыхьэт, анисэ,Директор,Iуащхьэмахуэ,жыг .

Щыуагъэхэр къэгъуэтыжын

«адыгэ псалъэ» газет,Жэм,мэзкуу, уэрам,къэбэрдей,ЕгъэджакIуэ,тэрч, налшык,Класс,Тузик,шэрэдж,Сыхьэт, анисэ,Директор,Iуащхьэмахуэ,жыг .


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Существительное

Автор: Ашинова Аниса Адальбиевна

Дата: 15.08.2017

Номер свидетельства: 425421

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(110) "Конспект урока на тему "Три склонения имён существительных" "
    ["seo_title"] => string(68) "konspiekt-uroka-na-tiemu-tri-sklonieniia-imion-sushchiestvitiel-nykh"
    ["file_id"] => string(6) "171549"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423677849"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(156) "Тесты Набор контролирующих карт тестового характера по модулю "Имя существительное" "
    ["seo_title"] => string(99) "tiesty-nabor-kontroliruiushchikh-kart-tiestovogho-kharaktiera-po-moduliu-imia-sushchiestvitiel-noie"
    ["file_id"] => string(6) "100497"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1402382072"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(77) "конспект урока "Род имен существительных" "
    ["seo_title"] => string(47) "konspiekt-uroka-rod-imien-sushchiestvitiel-nykh"
    ["file_id"] => string(6) "179776"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1425059023"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(113) "Урок латинского языка Третье склонение имен существительных "
    ["seo_title"] => string(72) "urok-latinskogho-iazyka-triet-ie-sklonieniie-imien-sushchiestvitiel-nykh"
    ["file_id"] => string(6) "183392"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1425843747"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(112) "Конспект урока на тему: "Несклоняемые имена существительные" "
    ["seo_title"] => string(70) "konspiekt-uroka-na-tiemu-nieskloniaiemyie-imiena-sushchiestvitiel-nyie"
    ["file_id"] => string(6) "101543"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402421422"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства