kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

What is the weather like today?

Нажмите, чтобы узнать подробности

  • Разработка урока английского языка по теме "Погода"  с применением ИКТ
  • Тема урока What is the weather like today?
  • Цель урока: Обобщение пройденного материала по теме «Времена года»
  • Задачи урока:
  • 1 Образовательная задача
  • Активизировать лексику по теме Времена года
  • Закрепить грамматические структуры Yes, I can/ No, I can’t
  • Развивать навыки чтения, говорения                      
  • 2 Развивающая задача
  • Развивать способности к анализу и синтезу, к формулированию выводов из прочитанного и услышанного.
  • 3 Познавательная задача
  • Ознакомить с погодой страны изучаемого языка
  • Учить использовать компьютер в учебных целях
  • 4 Воспитательная
  • Формировать умение слушать друг друга, умение высказываться
  • Материальное обеспечение: мультимедийный кабинет, персональные компьютеры, Smart board, диск с игровыми упражнениями  (изд-во Macmillan), видео фильм (All the months), видео песня
  • (видео кассета Brilliant 3-4).
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«What is the weather like today? »










Разработка урока











Тема урока What is the weather like today?

Цель урока: Обобщение пройденного материала по теме «Времена года»

Задачи урока:

1Образовательная задача

Активизировать лексику по теме Времена года

Закрепить грамматические структуры Yes, I can/ No, I can’t

Развивать навыки чтения, говорения

2 Развивающая задача

Развивать способности к анализу и синтезу, к формулированию выводов из прочитанного и услышанного.

3 Познавательная задача

Ознакомить с погодой страны изучаемого языка

Учить использовать компьютер в учебных целях

4 Воспитательная

Формировать умение слушать друг друга, умение высказываться

Материальное обеспечение: мультимедийный кабинет, персональные компьютеры, Smart board, диск с игровыми упражнениями (изд-во Macmillan), видео фильм (All the months) , видео песня

(видео кассета Brilliant 3-4).

Продолжительность 45 минут

Ход урока

1 Приветствие

Teacher: Good morning pupils! I’m glad to see you in the multimedia room!

How are you?

Pupils’own answers

2 Фонетическая и речевая зарядка

Teacher: Look at the board! There are some letters for you! What are they?

What letters are red?


(На доске буквы: BCDFGHIGKLMPQRTUVWXYZ черные

Буквы: AENOS красные)

Slide 1


Teacher: You see, it is a word! What word is it? (на доске буквы AESOSN)

Pupil: seasons

- Yes, that right it’s: SEASONS. The theme of our lesson is SEASONS

- How many seasons are there in a year?

Pupil: four seasons

Teacher: What are they?

Pupil: they are winter, spring, autumn, summer


Slide 2


Slide 3






3 Основная часть урока

3.1 Активизация лексики по теме «Времена года»

Teacher: We are going to speak about all the months and about weather! So let’s start!

Slide 4




Teacher: Look at the smart board! What season is it?

Pupil 1: Winter

Teacher: Yes, it’s winter! What’s the weather like in winter?

Pupils’ own answers. (It’s cold! It’s snowy! It’s windy!)


Slide 5

Teacher: What season is it?

Pupil 2: Spring

Teacher: Yes, it’s spring! What’s the weather like in spring?

Pupils’ own answers


Slide 6

Teacher: What season is it?

Pupil 3: Autumn

Teacher: Yes, it’s autumn! What’s the weather like in autumn?

Pupils’ own answers





Slide 7


Teacher: What season is it?

Pupil 3: Summer

Teacher: Yes, it’s summer! What’s the weather like in summer?

Pupil’s own answers


3.2 Знакомство с погодой в стране изучаемого языка

Просмотр видео отрывка

Смена времен года в Британии. (Видео к учебнику Brilliant 3-4)

Teacher: Well, let’s watch a video episode about the British weather. I think you’ll find it interesting.

Учащиеся смотрят видеосюжет .

Slide 8

3.3 Активизация лексики по теме

Teacher: Let’s name all the month! Start in chain! One month – one pupil! Go!

Pupil 1: January P2 February P3 March ………

Slide 9




Teacher: What months are in spring?

Pupil 4: March, April, May

Slide 10




Teacher: What can you do in spring?

Pupils’ own answers.

Pupil: I can play football



Slide 11




Teacher: What months are in summer?

Pupil: June, July, August

Slide 12





Teacher: What can you do in summer?

Pupils’ own answers

Slide 13




Teacher: What months are in winter?

Pupil 4: December, January, February





Slide 14




Teacher: What can you do in winter?

Pupils’ own answers

Slide 15




Teacher: What months are in spring?

Pupil4: September, November, December


Slide 16




Teacher: What can you do in spring?

Pupils’ own answers

    1. Повторение грамматической структуры

Slide 17


Teacher: Can you play football in summer?

Pupil 5: Yes, I can

Teacher: Can you fly in the sky?

Pupil 6: No, I can’t

3.5 Работа с компьютером

Ребятам предлагается включить персональные компьютеры и выполнить электронные, игровые упражнения

Упражнение 1 на отработку структуры Yes, I can / No, I can’t (Электронное пособие, изд-во Macmillan)



В упражнениях 2 и 3 учащимся предлагается отработать лексику по теме глаголы, виды деятельности.

Упражнение «What do you do on Sunday?» Электронное пособие, Изд-во Macmillan, Оксфорд.

Упражнение «Click the word Электронное пособие, Изд-во Macmillan, Оксфорд

3.6 Развитие навыков чтения

Учащимся предлагается посмотреть видео клип.

Teacher: Boys and girls! We’re going to listen to the song! What is it about?




Slide 18

Ребята слушают песню, смотрят видео клип, после этого отвечают на вопрос учителя

Pupil 8: It’s about winter

Teacher: Yes! Brilliant!

Pupil 9: It’s about a baby

Teacher: I think it is about the weather.

What’s the weather like there?

Pupil 10: It’s cold and windy! …

Учащимся предлагается отчитать слова песни.

Teacher: Let’s read the song all together, repeating after me.

(Учащиеся повторяют строчки песни за учителем)

Slide 19

Teacher: Choose the words about the weather!

Pupil 5: the wind is blowing

Pupil 4: it is snowing

Pupil 2: It’s cold…

Teacher: And now choose the words for a baby!

Pupil 1: Go to bed

Pupil 3: Rest your head …

Teacher: Let’s read one by one, line by line.

Teacher: And now who wants to read the song?

Pupil 4: (Более сильный ученик читает слова песни)

Teacher: Thank you! You are brilliant!

Ребятам предлагается исполнить песню самим

Teacher: And now we are to sing together!

Slide 20


Слова к песне.

The wind is blowing

And it is snowing

It’s cold and it’s windy outside

But don’t be frightened

Of the thunder and lightning




It’s nice and warm inside

Go to bed

Rest your head

And listen to the rain outside

And don’t be frightened

Of the thunder and lightning

It’s nice and warm inside


Teacher: You are great singers! Do you like the song?

Pupils’ own answers

Teacher: Let’s read the song again! Now you can do it better!

Pupil 3: (более слабый ученик читает слова)





4 Домашнее задание

Teacher: Well done! I think it’s a nice song! I want you to learn it at home! Open you daily book and write down you home work.

(Учитель открывает Flipchart на Smart board и записывает домашнее задание)


Flipchart 1

5. Итоги урока.

Teacher: Close your daily books!

I want to say that the lesson is great! I like you! Ivan, you can read very well! Your mark is A!

Mary, you can speak about the weather! I like your speaking! Your mark is B! …

6 Рефлексия

Teacher: All of you is brilliant! I like the lesson and you?

Flipchart 2


Teacher: Look at the board! If you like any season, come to the smart board and draw a smile and tell us why you like this season.

I like autumn! I can go to school! I like my pupils!

Учитель показывает образец. Ученикам предлагается выйти к доске и нарисовать веселую рожицу на Smart board, если ему нравится какое- либо время года и высказаться почему, используя конструкцию I like …../ I can … Teacher: Oh Look! You like summer most of all! Yes, summer is great! But all seasons are nice!

Spring is green,

Summer is bright,

Autumn is yellow,

Winter is white

7. Учитель прощается с учениками.

Teacher: Thank you for the lesson!

  • Good bye! See you next time!


11




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс

Скачать
What is the weather like today?

Автор: Мироненко Людмила Васильевна

Дата: 12.03.2015

Номер свидетельства: 185432

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(30) "What's the weather like today?"
    ["seo_title"] => string(29) "what_s_the_weather_like_today"
    ["file_id"] => string(6) "436331"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1509637434"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(62) "конспект урока на тему How is the weather ?"
    ["seo_title"] => string(43) "konspiekt-uroka-na-tiemu-how-is-the-weather"
    ["file_id"] => string(6) "292513"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1455289510"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(81) "What nice weather!    /?андай керемет ауа-райы!/  6 сынып"
    ["seo_title"] => string(53) "what-nice-weather-k-andai-kieriemiet-aua-raiy-6-synyp"
    ["file_id"] => string(6) "282600"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453717604"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(19) "What nice weather! "
    ["seo_title"] => string(17) "what-nice-weather"
    ["file_id"] => string(6) "159545"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421921451"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) "The weather Kazakhstan"
    ["seo_title"] => string(22) "the_weather_kazakhstan"
    ["file_id"] => string(6) "469986"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1526560904"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства