Данный план урока предназначен для учителей, которые работают по учебнику издательства Алматыкітап (автор Волкова А.С., Рахимжанова С.Д.). Урок на тему : Games.
Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка для 2 класса на тему "Games"»
План урока английского языка
Дата:
Class : 2
Провела:
Тема: Games
Цель урока:
Обобщение знаний учащихся в систему. Проверка и оценка знаний учащихся.
Основные задачи урока:
Развитие навыков работы с текстом, памяти, воображения, развитие речевых навыков по теме «Игры».
Повторить и закрепить знания учащихся по грамматике Present Simple.
Тренировать в употреблении типовых фраз и известного лексического материала
Поддерживать интерес к изучению иностранного языка
Оборудование: доска, таблицы, раздаточный материал, картинки.
Тип: урок обобщения и систематизации знаний.
Вид: комбинированный урок
Этапы урока:
Начальный этап урока
Организационный момент (приветствие и начало урока)
Проработка новой лексики (games)
Повторить употребление типовых фраз по данной теме
Основная часть урока
Грамматика Present Simple.
Проработка упражнений на грамматику.
Заключительный этап урока:
Подведение итогов урока.
Объяснение домашнего задания.
Окончание урока.
Plan
The theme of the lesson: Games
The aims of the lesson:
a) to prepare and encourage pupils to achieve a good standard of English in their first year of learning.
b) to introduce language in contexts drawing upon pupils’ skills and developing their ability to deduce meanings
c) to introduce to children some types of game
I. Warm up: 1) Greet pupils as they come into the class
2) Phonetic train
OY, OI sounds
bOY cOIn
tOY pOInt
sOY fOIl
enjOY OIl
OYster sOIl
3) Check up their homework
II. Active presentation: Pupils open their books at p.46-47
The children look at the pictures and try to understand new words.
NEW WORDS: tag, hide- and- seek, leap – frog , asyks .
Pupils write these words in their dictionaries.
Grammar exercises
Present Simple – простое настоящее время, которое описывает ежедневные действия.
I
You + play / run/ jump
We
They
He
She + play (s) / run (s), jump (s)
It
I
We + don’t play/ run/ jump
You
They
He
She + doesn’t play / run / jump
It
Work with book
Ex 1 – listen and read “Games”
Ex 2 – answer the questions
do they play “asyks” in England?
do we play “asyks’ in Kazakhstan?
do they play hide-and-seek in England?
do we play hide-and-seek in Kazakhstan?
do they play tag in England?
do we play leap-frog in Kazakhstan?
Work with copy-book
Ex 1 p 42 – unscramble and match
Ex 2 p 42 – answer the questions about yourself
Physical exercise
Two little feet go tap, tap, tap
Two little hands go clap, clap, clap.
One little leap up from the chair,
Two little arms go up in the air.
Two little hands go thump, thump, thump.
Two little feet go jump, jump, jump.
One little body goes round, round, round.
One little child sits quietly down.
Homework: W.B. Ex. 4p 43
Conclusion.