Просмотр содержимого документа
«Урок по теме "Праздники"»
Разработка урока
в 6 классе
на тему: «Праздники»
Подготовила: Егорова Анна Владимировна,
учитель английского языка,
специалист II категории
Тема: Праздники. Обобщающий урок
Цели: научить учащихся новым лексическим единицам;
научить рассказывать о свое любимом празднике.
расширить знания учащихся о животных;
тренировать употребление тематических слов во всех видах речевой деятельности;
Повторить и обобщить лексико-грамматический материал темы (Present Continuous tense).
Развивать умения чтения, аудирования, письма, навыки монологической и диалогической речи.
Воспитать уважение учащихся друг к другу, к культуре и традициям других народов.
Оборудование: мультимедийный проектор, презентация, учебник, доска, карточки с заданиями.
Ход урока:
I.Организационный момент.(Слайд №1)
1) Приветствие: -Good morning, boys and girls! I’m glad to see you!
2) Сообщение темы урока: -Today we’ll continue to speak about holidays!
3) Речевая зарядка: a) Let’s remember, what kind of holidays you know. (Слайды №2-10)
b)What do people usually do on holidays?
4) Проверка дом. задания: Group A- Tell the class about your favourite holiday.
Group B- acting out the dialogue ex. 3 p. 52
II.Основной этап урока:
Введение новой лексики (Слайд №11)
Children, look at the screen. These are some new words for you. Listen and repeat after me: Important festival, late autumn, to last, relatives, to pray, wealth.
Чтение текста: ex.2 p.50-Open your books on page 50. Let’s read the text .
a)before-reading task: -How do you think what is this text about?
b)while- reading task:-Find in the text new words from the screen.
c)after- reading task:-Look at the task #1 on your cards, read the statements and say is it true or false. Let’s check, look at the screen. (Слайд №12)
Аудирование текста.ex.8 p.47
-Boys and girls, you’ll listen to the text for two times and then you’ll do the task on your cards. You should fill in the gaps.
Look at the screen and check. (Слайд №13)
Письмо. Грамматика.
So, children, let’s remember what grammatical tense we’re discussing at our previous lessons? Yes, you’re right, Present Continuous tense.
-Tell me, please, when do we use Present Continuous?
-How do we form the Present Continuous affirmative/negative/interrogative?
-Now you’ll do the last task on your cards: read the sentences and open the brackets using the Present Continuous.
Look at the screen and check. (Слайд №14)
III. Завершение урока:
Домашнее задание:
Read the text on page 51 and do ex. 4 p.51 according to the text.
Подведение итогов: -Dear children, do you like our lesson? What new have you known today?
Оценивание (СЛАЙД №15)
Thank you for your work! You were very active! Good-bye!