kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок "What is Jane going to do?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Grade: 6 “?”

The theme of the lesson: Unit7. Step1. Future. What is Jane going to do?

The aims of the lesson:

                           Educational: learning pupils about the structure to be going to do.

                                 Cultural: bring up pupils how to be friendly to each other.

                           Developing: develop pupils’ speaking and reading habits,

                                                 thinking abilities on the material.

The type of the lesson: mixed

Visual aids:  cards, pictures

Methods: question-answer, individual work, dialogue.

                                       The Plan of the lesson

  1. Organization moment
  1. greetings
  2. making of the absentees
  3. asking the day and the date
  1. Warm-up. Discussion about environment.

 

  1. Checking up the homework
  • What was your home work for today?
  • Our homework was ex:6-8
  • Are you ready?

New theme. Grammar.

 Когда мы хотим сказать что-то в будущем времени английского языка, используем как will, так и to be going to, но между ними есть четкая разница.

 

Рассмотрим следующие примеры:

 

  • Will используем,когда решение что-то сделать возникает в процессе разговора, а не заранее.

 

Например, два друга беседуют о походе в кино.

 

John: Did you buy tickets for the concert?

JamesNot, I’ve forgotten about these tickets. I willbuy tomorrow.

 

  • To be going to используем, когда уже принято решение что-то сделать заранее.

 

Например, изменим ситуацию, но друзей и тему оставим.



JohnDid you buy tickets for the concert tomorrow?

JamesNot, but I am going to buy tickets in the evening today.

 

Вот другие примеры:



Я готовлю еду и вижу, что нет муки, поэтому говорю мужу.

I: Honey, we don't have any flour.



My husband: Ok, I will get some from the supermarket.

(решение принимается в момент разговора)

 

Перед уходом он говорит мне:


My husband: I'm going to get some flour from the supermarket.
(решение уже принято)

 

Теперь рассмотрим случай, когда речь идет о предсказание будущих событий.

Следует использовать как will, так и to be going to,чтобы сказать о будущих событиях:

 

-Ex:1. Read and match the sentences with the words.

  1. Carol is going to take a shower at 8 o’clock.
  2. Ann is going to play tennis at 4 o’clock.
  3. Jennifer is going to watch TV at 6 o’clock.
  4. Jane Evans is going to cook a meal at 3 o’clock.
  5. Jane is going to read a book at 10 o’clock.
  6. Jane is going to have lunch at 1 o’clock.

1) He  his friend. (to phone)

2) We  a new computer game. (to play)

3) My sister  TV. (to watch)

4) You  a picnic next Tuesday. (to have)

5) Jane  to the office. (to go)

6) They  to the bus stop this afternoon. (to walk)

7) His brother  a letter to his uncle today. (to write)

8) She  her aunt. (to visit)

9) I  my homework after school. (to do)

10) Sophie and Nick  their friends. (to meet)

Put in the verbs in brackets into the gaps and form sentences. Use going to-future

 


 

  1. Consolidation

Answer the questions.

  1. Giving the homework

Exercise: 5.

  1. Giving marks

 

  1. The end of the lesson

We have finished our lesson. You are free.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок "What is Jane going to do?"»

Grade: 6 “Ә”

The theme of the lesson: Unit7. Step1. Future. What is Jane going to do?

The aims of the lesson:

Educational: learning pupils about the structure to be going to do..

Cultural: bring up pupils how to be friendly to each other.

Developing: develop pupils’ speaking and reading habits,

thinking abilities on the material.

The type of the lesson: mixed

Visual aids: cards, pictures

Methods: question-answer, individual work, dialogue.

The Plan of the lesson

  1. Organization moment

  1. greetings

  2. making of the absentees

  3. asking the day and the date

  1. Warm-up. Discussion about environment.

  1. Checking up the homework

  • What was your home work for today?

  • Our homework was ex:6-8

  • Are you ready?


New theme. Grammar.

Когда мы хотим сказать что-то в будущем времени английского языка, используем как will, так и to be going to, но между ними есть четкая разница.

 

Рассмотрим следующие примеры:

 

  • Will используем,когда решение что-то сделать возникает в процессе разговора, а не заранее.

 

Например, два друга беседуют о походе в кино.

 

John: Did you buy tickets for the concert?

James: Not, I’ve forgotten about these tickets. I willbuy tomorrow.

 

  • To be going to используем, когда уже принято решение что-то сделать заранее.

 

Например, изменим ситуацию, но друзей и тему оставим.



John: Did you buy tickets for the concert tomorrow?

James: Not, but I am going to buy tickets in the evening today.

 

Вот другие примеры:



Я готовлю еду и вижу, что нет муки, поэтому говорю мужу.

I: Honey, we don't have any flour.



My husband: Ok, I will get some from the supermarket.

(решение принимается в момент разговора)

 

Перед уходом он говорит мне:


My husband: I'm going to get some flour from the supermarket.
(решение уже принято)

 

Теперь рассмотрим случай, когда речь идет о предсказание будущих событий.

Следует использовать как will, так и to be going to,чтобы сказать о будущих событиях:

 

-Ex:1. Read and match the sentences with the words.

  1. Carol is going to take a shower at 8 o’clock.

  2. Ann is going to play tennis at 4 o’clock.

  3. Jennifer is going to watch TV at 6 o’clock.

  4. Jane Evans is going to cook a meal at 3 o’clock.

  5. Jane is going to read a book at 10 o’clock.

  6. Jane is going to have lunch at 1 o’clock.



Put in the verbs in brackets into the gaps and form sentences. Use going to-future

1) He  his friend. (to phone)

2) We  a new computer game. (to play)

3) My sister  TV. (to watch)

4) You  a picnic next Tuesday. (to have)

5) Jane  to the office. (to go)

6) They  to the bus stop this afternoon. (to walk)

7) His brother  a letter to his uncle today. (to write)

8) She  her aunt. (to visit)

9) I  my homework after school. (to do)

10) Sophie and Nick  their friends. (to meet)






  1. Consolidation

Answer the questions.

  1. Giving the homework

Exercise: 5.

  1. Giving marks


  1. The end of the lesson

We have finished our lesson. You are free.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Урок "What is Jane going to do?"

Автор: Жусупова Айгерим Сактапбергеновна

Дата: 05.11.2015

Номер свидетельства: 248430

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(53) "Открытый урок "What is Jane going to do?""
    ["seo_title"] => string(38) "otkrytyi-urok-what-is-jane-going-to-do"
    ["file_id"] => string(6) "248428"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1446725733"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(113) "Методическая разработка урока для 6 класса по теме "My work is school" "
    ["seo_title"] => string(75) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-dlia-6-klassa-po-tiemie-my-work-is-school"
    ["file_id"] => string(6) "213022"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431965648"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(34) "Урок по анлийскому"
    ["seo_title"] => string(18) "urok_po_anliiskomu"
    ["file_id"] => string(6) "378440"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1484216779"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(66) "Разработка урока английского языка "
    ["seo_title"] => string(37) "razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "147013"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1419302855"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(88) "Урок в 6классе по теме "Choose the best candidate for class president" "
    ["seo_title"] => string(71) "urok-v-6klassie-po-tiemie-choose-the-best-candidate-for-class-president"
    ["file_id"] => string(6) "125295"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1414947549"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства