kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок английского языка в 11 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Архив содержит полностью готовый конспект урока в 11 классе, презентацию для демонстрации, приложения с текстами для чтения и работы с ними, а так же карту самооценки знаний

Тема урока: A Welfare State. Who Benefits From Benefits?

Цели урока: 1. Совершенствование речевых навыков по теме в процессе знакомства с различными точками зрения на правомерность существования государства всеобщего благосостояния; изложения собственного мнения.

                        2. Совершенствование умений с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли на иностранном языке; обучение умению сотрудничать друг с другом при совместном решении поставленных задач

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка в 11 классе»

Конспект урока английского языка в 11 классе

МБОУ «Средняя общеобразовательная школа №34» г. Череповца.

Учитель: Черненко Галина Феликсовна.



Тема урока: A Welfare State. Who Benefits From Benefits?

Цели урока: 1. Совершенствование речевых навыков по теме в процессе знакомства с различными точками зрения на правомерность существования государства всеобщего благосостояния; изложения собственного мнения.

2. Совершенствование умений с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли на иностранном языке; обучение умению сотрудничать друг с другом при совместном решении поставленных задач.



Урок обобщающего повторения.

Оборудование: презентация, раздаточный материал, аудиозапись.

Этап урока

Задачи

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Примечание

Организационный момент

Деление на группы

Good morning, girls and boys. Glad to meet you again. How are you?

Today we’ll work in groups




Fine, thanks

Деление на базовые группы, т.е. постоянного состава, 3 группы по 4 человека

Основное содержание





1.Warm up

Погружение в языковую атмосферу, подготовка к целеполаганию

-What is the topic under our discussion?

-What is a welfare state?



-What spheres does the WS operate?


-What are the basic principles of the WS?

A welfare state



A state that cares for its citizens through a range .of services

Education, social security, community care, health, housing

Eligibility of benefits, dignity living, effective work of organs of responsibility, sources of provision (taxation, donations), effective education and health care.

Вопросы на знакомом, ранее обсужденном материале

Слайды 1,2,3,4 как ключи


















2.Целеполагание

Создание условий, чтобы учащиеся сами сформулировали цель урока

Учебник у.1 с.168

Оpen your books at page 168, ex.1. Read the introduction

What do you think you are going to speak about?






Different opinions on the WS




Обсуждение в группе 1-2 минуты

3.Планирование

Обучение самостоятельно планировать свою деятельность

Taking into consideration the above mentioned tell me what you are going to do

We suppose we’ll listen to different opinions on the WS, discuss it in groups, express our own views on the problem

Обсуждение в группе 1-2 минуты

4.Работа в группе по структуре “jigsaw

Обучение сотрудничеству при совместном решении поставленных задач

I hope you remember the rules of “jigsaw” work.

You have 7-8 minutes.

Now give a summary of each opinion.

2-3 minutes

Group work

Учащиеся работают в группах по одному предложенному вопросу, затем соединяются в мини-группы по этому вопросу из других базовых групп, возвращаются в свои группы, выступая в роли учителя.

5.Работа в парах

Обучение обмену мнениями в личном разговоре

You may have your own opinion about the welfare state. Exchange your opinions.

Give your reasons.

Pair work

Учащиеся работают в парах

4-5 минут

6.Рефлексия. Вывод.

Обучение обобщать материал, делать выводы

Say what you did at the lesson, try to draw a conclusion.

We worked with the text, made dialogues, worked in groups, expressed our views, exchanged our opinions, etc.

Possible conclusion:

The idea of a welfare state is very attractive. But there’s no country in the world that could be considered an Ideal Welfare State. This system needs much working on and changing.


7.Оценивание результатов

Обучение умению дать самооценку своим знаниям; умению дать оценку другим.

Please assess your work






You’ve done well today. I’m quite satisfied with your work.


Учащиеся работают в self-assessment cards.

Работу в группе оценивает так-называемый «учитель»









































Просмотр содержимого документа
«приложение»

ПРИЛОЖЕНИЕ 1

WHO BENEFITS FROM BENEFITS?

Scripts .

1.In a welfare state you don’t have to be poor in order to receive your pension or your dole money or your child benefit. This blanket distribution of benefits should be modified. Only those people who really need benefits should get them. There are some other problems.

Some people who are entitled to various benefits do not receive them, because they don’t understand the complicated system and they are not able to fill in all the forms.

Some other people do not know what they are entitled to receive. The poor simply don’t know about their rights to receive particular benefits and sometimes don’t claim them.

Others may be too proud to apply, so they refuse to accept help.



2.The welfare state is ineffective. First of all, it is a waste of money. Besides, it is not selective. What else? The provision of benefits weakens the family. If there was less provision by the state, families would have to cope and this would make the family stronger. Above all, the provision of benefits deprives individuals of their desire to look after themselves. There is no need to help the unemployed or the homeless. They are to be guilty for their being unemployed and homeless and nobody else. People should be responsible for what they do and have. I personally believe that anyone who is willing to work can find a job. The welfare state should help only those who cannot help themselves.



3.In the welfare state most benefits are available to everybody who is entitled to them and it’s very good.

In the welfare state nobody is allowed to live in poverty.

Everybody is to have proper health care and education regardless of their income.

The welfare state helps the disabled, people who are unable to work to earn money on their own.

The welfare state system provides the elderly with an income that allows them to live to some degree of dignity.

Without financial help many people would have been reduced to begging.













ПРИЛОЖЕНИЕ 2.

SELF-CONTROL CARD

Activities

+/-

Points (3)

Warm up



Listening



Work in groups



Work in pairs



Other activities



Final Mark











Просмотр содержимого презентации
«Презентация»

A Welfare State. Who Benefits From Benefits?   Черненко Галина Феликсовна

A Welfare State. Who Benefits From Benefits?

Черненко Галина Феликсовна

A WELFARE STATE.  WHO BENEFITS FROM BENEFITS?

A WELFARE STATE. WHO BENEFITS FROM BENEFITS?

A welfare state is a state that cares for its citizens through a range of services.

A welfare state is a state that cares for its citizens through a range of services.

SPHERES the WS operates:

SPHERES the WS operates:

  • Education
  • Social Security
  • Community Care
  • Health
  • Housing
The WS Basic Principles:

The WS Basic Principles:

  • Eligibility of benefits
  • Dignity living
  • Effective work of organs of responsibility
  • Sources of provision (taxation, donations)
  • Effective education and health care
Group Work Read the text and discuss

Group Work

Read the text and discuss

  • Benefits or drawbacks of the WS
  • Arguments for or against
  • Their suggestions
PAIR WORK Express your opinion. Give an example/examples. Disagree and try to change your partner’s opinion. Give your examples. Disagree. Give reasons. Try to change your partner’s opinion. Say that you fully or partly agree. Explain why you cannot fully agree. Give reasons or examples.

PAIR WORK

Express your opinion. Give an example/examples.

Disagree and try to change your partner’s opinion. Give your examples.

Disagree. Give reasons. Try to change your partner’s opinion.

Say that you fully or partly agree.

Explain why you cannot fully agree. Give reasons or examples.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс

Скачать
Урок английского языка в 11 классе

Автор: Черненко Галина Феликсовна

Дата: 26.11.2014

Номер свидетельства: 135868

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(84) "Конспект урока английского языка 7 класс "The USA""
    ["seo_title"] => string(52) "konspiekt_uroka_anghliiskogho_iazyka_7_klass_the_usa"
    ["file_id"] => string(6) "471086"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1527275291"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(133) "Технологическая карта урока английского языка "В моей коробке для ланча""
    ["seo_title"] => string(83) "tiekhnologhichieskaia-karta-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-moiei-korobkie-dlia-lancha"
    ["file_id"] => string(6) "288106"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1454586285"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(99) "Конспект урока английского языка в 5 классе "My home,my castle""
    ["seo_title"] => string(62) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_v_5_klasse_my_home_my_castle"
    ["file_id"] => string(6) "521718"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1570234581"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(164) "Разработка урока английского языка в 8 классе на тему: "Глобальные проблемы человечества" "
    ["seo_title"] => string(98) "razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-8-klassie-na-tiemu-global-nyie-probliemy-chieloviechiestva"
    ["file_id"] => string(6) "164361"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422630454"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(166) "Интегрированный урок английского языка и информатики по теме "Экология сегодня" ("Ecology Today") "
    ["seo_title"] => string(103) "intieghrirovannyi-urok-anghliiskogho-iazyka-i-informatiki-po-tiemie-ekologhiia-sieghodnia-ecology-today"
    ["file_id"] => string(6) "103722"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402606259"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства