Урок английского языка с использованием информационно-коммуникационной и проектной технологий в 5 классе по теме "Сувениры". В ходе урока используются элементы здоровьесберегающей технологии. При подготовке к уроку учащиеся находили много нового о сувенирах, которые могут быть куплены в разных частях России.
Просмотр содержимого документа
«Put the words in the correct order and complete the dialogue»
Put the words in the correct order and complete the dialogue.
how / is / it / much? | |
b. you / are / here. | |
c. I / can / help / you / how? | |
d. morning / good. | |
e. how / this / ring / about / key? | |
f. Scottish / about / a / how / scarf? | |
g. good / a / idea / that’s. | |
- Good morning. (1)______________________?
- (2)___________________. I want to buy a Scottish souvenir for my friend Мisha.
- (3)________________________?
- He has got one.
- Has your friend any collection? You can buy a Scottish souvenir for his collection.
- (4)_______________________. Misha has got a great key ring collection. But he hasn’t got a Scottish key ring. Have you got key rings?
- Yes. Look! (5)_________________________?
- It’s nice. (6) __________________?
- It’s £5.
- That’s fine. (7)_________________________.
Put the words in the correct order and complete the dialogue.
how / is / it / much? | |
b. you / are / here. | |
c. I / can / help / you / how? | |
d. morning / good. | |
e. how / this / ring / about / key? | |
f. Scottish / about / a / how / scarf? | |
g. good / a / idea / that’s. | |
- Good morning. (1)______________________?
- (2)___________________. I want to buy a Scottish souvenir for my friend Misha.
- (3)________________________?
- He has got one.
- Has your friend any collection? You can buy a Scottish souvenir for his collection.
- (4)_______________________. Misha has got a great key ring collection. But he hasn’t got a Scottish key ring. Have you got key rings?
- Yes. Look! (5)_________________________?
- It’s nice. (6) __________________?
- It’s £5.
- That’s fine. (7)_________________________.
Просмотр содержимого документа
«Урок»
Орг. момент.
Let’s continue our work. We’ll speak about souvenirs and shopping.
Фонетическая зарядка.
At first we’ll revise some words. Repeat after me:
souvenir thermas flask umbrella collection popular | Russia Scottish Japanese Northern Ireland pound rouble |
Речевая зарядка.
Translate from Russian into English.
1 . У Тома есть коллекция монет?
. Нет. У него есть коллекция марок.
2 Оля и Соня – лучшие подруги. У них есть коллекции кукол. У Оли 28 кукол, а у Сони 13 кукол.
3 . У меня есть большая коллекция монет.
. А у тебя есть монеты из Новой Зеландии?
. Нет. Но у меня есть английские, американские, японские, французские и австралийские монеты.
4 У меня новая марка в коллекции. Я счастлив.
5 . У меня дома много мультфильмов.
. А какой твой любимый мультфильм?
6 . Сколько лет этой марке?
. Она очень старая. Ей 90 или 100 лет.
7. У Васи есть друг в Великобритании. Он шотландец.
8. Эти сувениры ирландские, а те из Уэльса.
9. Матрешка – очень популярный русский сувенир.
10. Посмотри на карту. Где Австралия?
11. Они не русские. Они из Северной Ирландии. Говори по-английски.
Развитие навыков устной речи.
I think you’re ready to speak about Russian Souvenirs.
You’re welcome to tell us about them.
Зарядка.
Развитие навыков аудирования и диалогической речи.
And now it’s time to go shopping.
Ex. 1 p. 42
55 – Listen and repeat.
Who says each sentence above: a customer or a shop assistant.
Look at the pictures. Work in pairs. Use: How much ..? It is …
Ex. 2 p. 42 – Read and translate.
Complete the dialogue. (cards)
Make up your own dialogues.
Домашнее задание.
WB p. 26
WL 2
Просмотр содержимого презентации
«Souvenirs»